Проблем със скорости 330d 2004 АВТО

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.07.2011
Пол: Мъж

Проблем със скорости 330d 2004 АВТО

Мнение от W33D » 10 Авг 2015, 13:39

Здравейте, от около година притежавам въпросната кола, но от около 6-7 месеца автоматика взе да си прави проблемчета при смяна между 4 и 5 предавка (5степенен автомат). Пиша в тази тема с надеждата да получа правилните насоки и съвети/мнения, защото нямам доверие на майстори на автоматици - не защото не си разбират от работата, има и кадърни, но по-скоро защото са шмекери спрямо незапознатите с проблемите... Нека опиша подробно проблема, а запознатите да помогнат :)
Проблема започна между 4 и 5 предавка, като колата сменяше студена идеално, но след 10-15 мин каране се появява този проблем между 4 и 5 предавка - в момента, в който оборотите са достатъчни да смени от 4 на 5 - излиза от предавка, форсира се и чак тогава с леко ритване - бам 5та. В някои от случаите минава на 5 та и между 70-100км/ч докато карам на 5та често излиза от предавка както си стоя на газта, форсира се малко и пак с лекото ритване вкарва пета и като вдигна над 105-110км/ч слагам на темпомат и над тези скорости си върви на 5та без да излиза. (Пробвах и 230км/ч си ги поддържа темпомата на 5та). В някои случаи обаче, докато се форсира и търси на 4та ли на 3та ли на 5та ли - влиза в авариен режим и заключва на 3/4 предавка ( не съм сигурен коя от двете) и от там ви е ясна работата... Ако спра - тръгва бавно на 3/4 предавка и след 60км/ч си върви нормално в авариен режим. Ако спра и изгася колата, след 2 мин паля и грешката я няма, а колата си потегля съвсем нормално. Карах я така известно време, като хванах цаката на автомата как да сменям без да влиза в авариен режим с идеята да оправя проблема след лятото (занимавам се със сезонен бизнес и нямам време), но ето че преди 4-5 дни се случи лошото... Както си карах на магистралата със 140 изведнъж излезе от предавка, а като натиснах педала на газта само се форсираше. Разбира се спрях веднага и загасих колата, но когато я запалих да потегля отново - този път безпроблемно изреди само до 3та, след което влезе в авариен режим САМО ДО 3ТА, при което колата за да вдигне над 60-70 влизаше в 3к обороти и нагоре, та чак до 5к не иска и не иска да сложи ни 4та ни 5та. Спрях, защото се уплаших да не направя белята. Веднага започнах да проверявам основното - запалих колата и започнах да местя лоста от P до D за да усетя клапана дето отваря да няма проблем, нивото на маслото ако е паднало някво затруднение да има, включих на задна и нямаше никкъв проблем. След това сключих отново на D, потеглих много бавно с много малко газ и на 3та пак същата работа заключи. При един от опитите обаче да се опитам да сменя ръчно на спорт предавките, успях да стигна дори до 5та, но не след дълго пак почнаха форсажите и така се отказах да тормозя автомата. По едно време обаче замириса на изгоряло и изпод волана излезе дим - сигурен бях че нещо е изгоряло. Прочетохме грешките, които дава компютъра, но те са грешка в управлението на 4 и 5 предавка! От там изхождам, че може пушека, който излезе да има нещо общо и пктам директно - какво се намира зад/под волана и има ли общо с автомата и възможно ли е автомата да няма нужда от ремонт а проблема да е в управлението - модул/компютър. Намирам се в Бургас - тук читави майстори на автоматици няма, пренасянето на колата струва доста пари до пловдив, където имам връзка с читав майстор (Хари), затова преди да ме излъжат майстори и псевдомайстори реших да драсна темата да видя мнения и съвети. Въпросите ми са - какво може да изпуши че да излезе пушек от волана (и то точно в опита на колата да смени между 3 и 4 предавка), възможно ли е тази грешка с управлението на модула да я дава заради нещо изгоряло в схемите на някоя платка, както и как да разбера проблема само от компютъра ли идва или ще се наложи отваряне и ремонт на самата кутия. Питам тези въпроси, защото знам, че занеса ли колата на майстор - той ще ми каже "1500лв с еди колко си лесеца гаранция" без значение дали ще смени 2 неща за 200лв или ще й направи основен ремонт...

Благодаря предварително на отзовалите се, защото наистина имам нужда от помощ - мнения, съвети, контакт с някой колега ако трябва!
Последна промяна W33D на 10 Авг 2015, 17:18, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Проблем със скорости 330d 2004 АВТО

Мнение от stormrider » 10 Авг 2015, 16:33

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=1#

За всички недоволни,един автомобил без пари,за това което е!
С много любов към децата!

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.07.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със скорости 330d 2004 АВТО

Мнение от W33D » 10 Авг 2015, 17:17

Нищо общо с проблем в скоростната кутия (ако аз съм в грешка с раздела - ще помоля модераторите да преместят темата където преценят) и само за информация моята е с всички екстри и такива които ги няма въобще в тоя модел, така че търся ремонт, а не смяна!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Проблем със скорости 330d 2004 АВТО

Мнение от virtualchild » 11 Авг 2015, 12:18

Ако си с GM кутия това може да ти помогне:
https://www.dropbox.com/s/ssv81or4abkqluc/5L40E.pdf?dl=0

Пример:
http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/82777-gm-5l40-e-teardown.html

Само да спомена, че не съм професионалист.
Предполагам, че нещо такова би бил проблема ако си представим че кутията не е прегрявана:

http://www.sonnax.com/parts/2190#tabs1-toolreq

:wave:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook