Леглото на дюзите е наранено - 330д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Леглото на дюзите е наранено - 330д

Мнение от bscsystem » 29 Апр 2015, 13:13

Преди време ми смениха дюза и с целия си акъл бяха изпуснали парченце твърда пластмаса в гнездото, а след това бяха върнали дюзата и я бяха набили силно за да "легне".
Резултата е ясен. Гнездото под дюзата беше наранено. Времено нямаше проблеми, но преди година се наложи да извадя дюзата и да заменя дифтунгата с по-дебела. Проблема времено се реши и нямаше проблем, но днес започна да се чува от това място изпускане на въздух, разбира се, колата си върви всичко е супер, но не мога да оставя така нещата и искам да намеря най-рационалния начин да реша проблема.

Има вариант да сваля главата и да извадя набитата дифтунга, след това на стругар да изравня това гнездо и да върна дюзата.
Лошото е че работата е много и въпроса ми е дали няма начин да се извади дюзата и с някакъв инструмент да се изравни това гнездо така, че да може спокойно да се вътре оригиналната дифтунга на бмв и да се постави дюзата, както си му е реда.

Някой може ли да помогне със съвен или техника как да се реши този проблем ?

Ще заплатя за тръда и времето на всеки, който иска да помогне.

Благодаря
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 20.12.2010
Местоположение: Варна/Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: e46 328CI

Re: Леглото на дюзите е наранено - 330д

Мнение от bmwinio » 29 Апр 2015, 20:19

В сервиза сме го правили няколко пъти и то все на небезизвестния 1.6 ХДИ на пежо/ситроен. Райбероваме леко колкото да се изглади нараненото, нова по-дебела дихтунга, която за този мотор се предлага оригинална, после се стяга колкото трябва. Никой до сега не се е върнал с проблем след такава интервенция. Мисля, че и при теб може да се получи по същия начин.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Леглото на дюзите е наранено - 330д

Мнение от JTD » 29 Апр 2015, 21:59

Има такива инструменти за целта.
Та отиваш в магазина, взимаш си една такава и си свършваш работата.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Леглото на дюзите е наранено - 330д

Мнение от bscsystem » 04 Май 2015, 16:23

JTD написа:Има такива инструменти за целта.
Та отиваш в магазина, взимаш си една такава и си свършваш работата.


жесток си, благодаря ти!
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Леглото на дюзите е наранено - 330д

Мнение от bscsystem » 03 Юли 2015, 13:02

JTD написа:Има такива инструменти за целта.
Та отиваш в магазина, взимаш си една такава и си свършваш работата.


Здравей,

Чак сега ми остана време да ремонтирам гнездото. Купих комплект и го дадох на майстора ми. Исках да те питам дали си вършил тази работа с този инстумент, защото той не е на 100% сигурен, че ще може с него да изравни ръчно леглото на дюзата. Както казах то е наранено и трябва да се "издължае" за да се изравни ?!

Благодаря
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Леглото на дюзите е наранено - 330д

Мнение от JTD » 03 Юли 2015, 14:02

Да. Правил съм го на Фиат, но работата е една и съща.
Като помощ ще ти кажа как се прави. Най-добре да си изработиш една втулка с един отвор, която втулка да застава най-отгоре на леглото. През нея прекарваш оста и от долу фрезичката.
Целта е да си маркираш върху отвора колко да влизаш навътре, защото на око не знаеш дали си разстъргал 1мм или 3мм.
Другата цел е да ти държи оста на въртене центрирана спрямо отвора. Общо взето една елементарна шайба на 2 нива - първо ниво с размер на отвора на дюзата и второ ниво с малко по-голям размер.
Но в крайна сметка може и на ръка без приспособления. Но е важно по някакъв начин да наблюдавате колко материал отнемате, за да вземете след това и правилната дихтунга за дюзата.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Леглото на дюзите е наранено - 330д

Мнение от bscsystem » 03 Юли 2015, 14:48

JTD написа:Да. Правил съм го на Фиат, но работата е една и съща.
Като помощ ще ти кажа как се прави. Най-добре да си изработиш една втулка с един отвор, която втулка да застава най-отгоре на леглото. През нея прекарваш оста и от долу фрезичката.
Целта е да си маркираш върху отвора колко да влизаш навътре, защото на око не знаеш дали си разстъргал 1мм или 3мм.
Другата цел е да ти държи оста на въртене центрирана спрямо отвора. Общо взето една елементарна шайба на 2 нива - първо ниво с размер на отвора на дюзата и второ ниво с малко по-голям размер.
Но в крайна сметка може и на ръка без приспособления. Но е важно по някакъв начин да наблюдавате колко материал отнемате, за да вземете след това и правилната дихтунга за дюзата.


Разбрах. Това е полезна информация. Притесняваше ме дали ще мога с този накрайник да отнемам от алуминия на главата. Просто не мога да си представя как ще въртя с тоя фрезер и той ще дълбае в алуминиевия блок, но явно е достатъчно здрав да се случат нещата.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Леглото на дюзите е наранено - 330д

Мнение от bscsystem » 09 Юли 2015, 15:20

Искам само да кажа, че проблема е решен. Закупих комплекта фрезери, който колегата сподели и с тяхна помощ се справих.


- Изважда се дючата и дифтунгата под нея
- Вкарва се тоя фрезер с накрайника и се започва въртене. Малко е неприятно, защото си иска натиск, но не е голяма философия
(!) Тук колега ме посъветва да се постави шайба в горната част на инструмента за да се знае, колко се отнема от леглото и да се премери в мм
- При стругар се изработи дифтунга с новия размер (по-дебела)
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook