BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- IvanchoM65
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D
BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.
Привет колеги!
От днес имам странен проблем с автомобила и се надявам по-знаещите от мен да съдействат за отсраняването му. Колата е BMW E46 320D 2004г. с ръчна 6 степенна скоростна кутия.
Проблемът е следният: Както си карах колата започна при подаване на газ в ниски обороти от 1200 до 1600-1700 да придръпва все едно се дави и за да преминеш над тези обороти е необходимо да я лъжеш с газта. Над 1900-2000 оборота няма придръпване,но всякаш е с намалена мощност.
Успях да се прибера и направих една диагностика - беше вкарало грешка дебитомер. Изчистих и я пак подкарах колата, няма проблем, но... не за дълго. След като я настъпих по рязко на 2ра, 3та предавка и до по-високи обороти пак започнаха проблемите.
Пуснах и едни живи данни с Инпа да гледам и нещата които ме притесняват са следните:
1.Desired air mass: 1000 / Actual air mass : стига пиково до 1490 (това под натоварване)
2.Когато колата започне да прекъсва в ниските обороти показанията са следните:
Desired air mass 100 / Actual air mass 100 , след няма и секунда вече са Desired air mass 1000 / Actual air mass 1000
Притеснява ме факта, че и desired air mass е странен, не би трябвало да има такива резки пикове и толкова малки и голями стойности, които се менят пиково за няма и секунда.
Дебитомерът е от тип евро 4 , до колкото мога съм го почистил с СRC шпрей за дебитомери, но той не е като на евро3 да се вади самият патрон, а е капселован.
За мен проблемът е дебитомер, но нека по- знаещите от мен да споделят мнение. Не мога да разбера защо се променя и desired air mass в странни стойности, примерно 100 е твърде малко. Не трябва ли само actual air mass да е извън стойности.
Моля за съдействие, ако някой е срещал подобен проблем. Все пак евро4 дебитомер оригинален си е цифра.
Благодаря предварително на всички!
От днес имам странен проблем с автомобила и се надявам по-знаещите от мен да съдействат за отсраняването му. Колата е BMW E46 320D 2004г. с ръчна 6 степенна скоростна кутия.
Проблемът е следният: Както си карах колата започна при подаване на газ в ниски обороти от 1200 до 1600-1700 да придръпва все едно се дави и за да преминеш над тези обороти е необходимо да я лъжеш с газта. Над 1900-2000 оборота няма придръпване,но всякаш е с намалена мощност.
Успях да се прибера и направих една диагностика - беше вкарало грешка дебитомер. Изчистих и я пак подкарах колата, няма проблем, но... не за дълго. След като я настъпих по рязко на 2ра, 3та предавка и до по-високи обороти пак започнаха проблемите.
Пуснах и едни живи данни с Инпа да гледам и нещата които ме притесняват са следните:
1.Desired air mass: 1000 / Actual air mass : стига пиково до 1490 (това под натоварване)
2.Когато колата започне да прекъсва в ниските обороти показанията са следните:
Desired air mass 100 / Actual air mass 100 , след няма и секунда вече са Desired air mass 1000 / Actual air mass 1000
Притеснява ме факта, че и desired air mass е странен, не би трябвало да има такива резки пикове и толкова малки и голями стойности, които се менят пиково за няма и секунда.
Дебитомерът е от тип евро 4 , до колкото мога съм го почистил с СRC шпрей за дебитомери, но той не е като на евро3 да се вади самият патрон, а е капселован.
За мен проблемът е дебитомер, но нека по- знаещите от мен да споделят мнение. Не мога да разбера защо се променя и desired air mass в странни стойности, примерно 100 е твърде малко. Не трябва ли само actual air mass да е извън стойности.
Моля за съдействие, ако някой е срещал подобен проблем. Все пак евро4 дебитомер оригинален си е цифра.
Благодаря предварително на всички!
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.
Отговорил си си сам на въпроса проблема ти е в дебитомера,щом си пробвал и с чистене взимай нов на бош.
- IvanchoM65
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D
Re: BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.
Притеснява ме, че и Desired air mass когато колата почне да придърпва е странно.
Това нали са изискванията от Dde то или просто по пътя на логиката самият дебитомер не дава коректни показания и по този начин влияе върху електронният блок и той просто се стреми да нормализира работата на дебитомера и затова са и странни desired показанията.
Относно нов дебитомер - Bosch или оригинален. Чувал съм, че Bosch има и ментета.
Това нали са изискванията от Dde то или просто по пътя на логиката самият дебитомер не дава коректни показания и по този начин влияе върху електронният блок и той просто се стреми да нормализира работата на дебитомера и затова са и странни desired показанията.
Относно нов дебитомер - Bosch или оригинален. Чувал съм, че Bosch има и ментета.
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.
Колега, ако стойностите ти се следват, проблема не е в дебитомера !!!
Дали нямаше и други грешки ми е въпроса?
Успях да се прибера и направих една диагностика - беше вкарало грешка дебитомер
Дали нямаше и други грешки ми е въпроса?
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- IvanchoM65
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320D
Re: BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.
Това ме озадачи и мен колега. Стойностите се следват. Нямаше никакви други грешки в нито един от модулите. Сканирах цялата кола. Единствено в DDE-то имаше записана грешка за дебитомер.
Както и да е, ето и развитието: замених дебитомера с друг втора употреба от приятел. Засега няма никакви грешки, но съм минал малко километри да речем 25-30. Другото което забелязах е, че моторът е много по тих след 1700-1800 оборота. Някак колата работи по по-различен начин. Не мога да конкретизирам към по-добре или не, но е факт че след 1700-1800 оборота двигателят е осезаемо по-тих и по-скоро се чува повече нагнетяването на въздух от турбото от колкото дизеловият звук на мотора.
Както и да е, ето и развитието: замених дебитомера с друг втора употреба от приятел. Засега няма никакви грешки, но съм минал малко километри да речем 25-30. Другото което забелязах е, че моторът е много по тих след 1700-1800 оборота. Някак колата работи по по-различен начин. Не мога да конкретизирам към по-добре или не, но е факт че след 1700-1800 оборота двигателят е осезаемо по-тих и по-скоро се чува повече нагнетяването на въздух от турбото от колкото дизеловият звук на мотора.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани