Проблем, грешки P0220, P0601 М52 Б25ТУ

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 27.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 530XD

Проблем, грешки P0220, P0601 М52 Б25ТУ

Мнение от pepi_sky » 08 Фев 2015, 15:34

Здравейте колеги !
Имам проблем с любимата кола. Търсих в интернет и тук във форума, но не открих много информация а на мен нещата не са ми ясни. Надявам се както винагиги че всички Вие ще ми помогнете както винаги :) Колата е Е46 купе М52 Б25ТУ 170к.с.
Сега и за проблемите.

От около половин година колата я усещам леко мудна. Като я настъпя усещам едно замисляне за няколко секунди и тогава тръгва да ускорява. Няколко пъти за 4-5 месеца на студен двигател като запаля двигателя и работи на място оборотите започват да играят в диапазон от почти да угасне до около 2000-2500-3000 оборота. Това продължава докато не я изфорсирам или не загася и после стартирам двигателя отново.

Преди месец след около 200км. преход и никакви проблеми спирам колата пред един приятел. Половин час по-късно се качвам в колата да се прибирам. Стартирам двигателя и колата работи на място без никакъв проблем. В момента в който включа на скорост или натисна педала на газтта двигателя няма мощност да се изфорсира. Звучи сякаш се е задавил с бензин. Не може да се изфорсира повече от 2000-2500 оборота. В този момент светнаха лампите на таблото за АСЦ и ЕМЛ. Пробвах няколко пъти да загася и да стартирам двигателя но ефект никакъв. Откачих клемите на акомулатора за около половин час. След това стартирах двигателя лампите светеха, но двигателя имаше мощност, все едно няма проблем. Така карах 25км. докато се прибера. Наблюдавах колата през цялото време без да карам много бързо, нямаше разлика в поведението на колата. Всякаш всичко е нормално както всеки път. Следващите няколко дни не съм карал колата, само стартирам двигателя на място лампите светят, но двигателя работи нормално както всеки път. Ясно че компа е записъл грешки. Още няколко паления и лампите изгаснаха, а колата е ок. Няколко пъти ми се налагаше да карам колата и проблем никакъв. Обаче в един доста студен, мъглив и влажен ден се появи същия проблем. Понеже ме хвана да дълъг път пак се опитах с номера с акомлатора само и само да мога да се прибера, но не се оправи. След един от многото пъти на старт/стоп на двигателя лампите отново светеха, но двигателя имаше мощност. Няколко пъти така докато се прибера, но вече докато карах в движение изведнъж проблема с мощността се появи, след малко изчезне. Сега две седмици колата няма проблем, няма лампи да светят, няма нищо,но и аз я карам само на къси разстояния на не повече от около 10-15км. когато ми е супер наложително.
Мислех че е някакъв електрически проблем и влага, защото проблемът се появяваше само след като съм карал колата и двигателят е загрял до нормална темперетура, в мъгливо и много влажно време.
Първо си мислех че е проблем с ламбда сонда, дебитомер и какво ли още не.
Поръчах си от интернет блутуут ОБД2 и си свалих на телефона Торк. Докато пристигне буксата четох в интернет и тук във форума за подобен проблем като моя и всеки пише датчик разпределителен вал, или датчик колянов вал. Буксата пристигна и след диагностика на всичко което ми позволява тази програма ми показа тези две грешки:

P0220 - Powertrain
Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit
P0601 - Powertrain
Internal Control Module Memory Check Sum Error

Програмата показва че всичко друго работи добре.
Преди повече от година сменях клапан на картерни газове. Там има разглобяване, но всичко си върнах на място и колата нямаше никъкви проблеми. Мина ми през главата да не би аз да не съм направил нещо както трябва, но мисля че проблем щеше да се появи веднага след това, а не повече от половин година след смяната.
На таблото ми свети лампа за еърбег за пасажерската седалка доста дъглно време. Карах на диагностика, чистиха я и след второто третото сядане на тази седалка лампата светна отново. Буксата е проблем, мисълта ми е и тази грешка да не я записва компютъра на колата и да го задръства и да пречи по някакъв начин.

Колеги относно тези две грешки какво ще кажете ? Какво ще ми препоръчате ? Какво да купувам и да сменям ? За технически грамотен човек мисля че няма да е проблем да се справя със смяната или е необходимо нещо специфично което трябва да знам.
По възможност ми се иска сам да се справя защото не съм в България. В Англия съм, а тук дерът кожа за труд.
Грешките които е записъл компютъра на колата не съм ги изтрил. Какво ще кажете да ги изтрия преди или след смяната на необходимите части ?
Колеги помагайте ! Не съм предполагъл че ще се сблъскам с такъв проблем с колата, а след няколко месеца планувам да патувам към България.

Благодаря Ви !
"ДА ЗАВИЖДАШ ОЗНАЧАВА ДОБРОВОЛНО ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ СИ ЛАЙНО !"

"ГЛАВАТА МИ МОЖЕ ДА Е ПЪЛНА С БРЪМБАРИ, НО ВСИЧКИТЕ СА ВИШИСТИ !"

"НИКОЙ НЕ УМИРА ДЕВСТВЕН, ЖИВОТА ГО СЛАГА НА ВСИЧКИ !"
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем, грешки P0220, P0601 М52 Б25ТУ

Мнение от zvetiko » 08 Фев 2015, 17:42

Колега, според мен не е разумно да сменяш каквото и да е въз основа на диагностика извършена с телефона. Предполагам, че ще има идеи, какво да направиш, но дали въпреки високите цени, не е най-разумно, да отидеш и да ти кажат какво точно трябва да направиш, за решаване на проблема.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Проблем, грешки P0220, P0601 М52 Б25ТУ

Мнение от Dimitroff » 08 Фев 2015, 20:05

viewtopic.php?f=34&t=219540

Има тема за диагностика и грешки при диагностика, колега.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook