m54b25 - гумички на клапаните

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от K_Ilkov » 26 Юли 2013, 10:44

Вълк написа:Колкото до вървежа... Предишното ми BMW беше 330d и сегашното ми се струва скопено до безобразие. Чакам спортни колектори и да видим, дали ще отпуши някой кон...

E ше ме извиняваш ама круши с ябълки сравняваш
330д срещу 325 с газ, аре малко по-сериозно :mhihi:

при твоя разход на масло, подкрепям колегата да не пипаш нищо

treti написа:...

евала за рисърча дето си направил :yes:

писа, че си карал с 0/40 и 5/40
какви и от кое си най-доволен до сега?

Мобила дето си написал 0/40 има ли някакви др. спесификации?
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 26 Юли 2013, 11:52

Едно видео, което лично на мен беше полезно, имайки в предвид слабите ми познания относно моторните масла.

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от treti » 26 Юли 2013, 18:52

В ютюб има едни доста забавни клипчета на един руснак. Прави им тест на течливостта при "нормални" зимни условия (по Руския стандарт). Но не мисля, че по нашите ширини този показател е най-важния. Щом има хора каращи тук М54 с 10в60, което има два пъти по-голям вискозитет от синтетичните 0/5в40 и нямат проблем ....
По въпроса за Мобил-а. Има само един модел 0в40 - Mobil 1 0W-40 New Life
Отговаря на ACEA A3/B3 и LL01.
В Америка е супер популярно. Там съм гледал анализи на отрабатено масло и това се представя отлично.
Та на въпроса защо ми харесва за М54 - има висок вискозитет при 100 градуса (по-висок от множеството 5в40 масла). В същото време, когато е студено има нисък вискозитет. Има високо базово число.
Също така е наистина синтетично - все повече масла, които се продават като синтетични всъщност са от петролен произход. Технологиите за преработка напреднаха и производителите се изхитриха. Типичен пример са масла като Кастро едж турбо дизел 5в40, Кастрол Магнатек 5w40, Лики Моли - Leichtlauf High Tech 5W40. Има подозрения, че и мотул x-cess 5w40 е такова, но не е доказано. По принцип те са много качествени, но не са синтетични. Затова им дават и 1 година от смяна до смяна.
Аз лично съм карал с БМВ 0в40, Магнатек 5в40 и едж 0в40 - всичките лл04. С магнатека разхода на масло беше най-нисък (с другите две е еднакъв). Друга разлика не съм видял, ама аз си карам спокойно колата и не съм минавал много километри между смените. БМВ 0в40 си е същото като стария кастрол едж спорт 0в40. По принцип никъде не дават спецификациите му, но се бяха изтървали в един сейфти дата шийт, та там видях, че показателите са 1:1.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 27 Юли 2013, 5:43

От майстор ми беше препоръчано да премина пробега на сегашното масло, след това да сложа отново Castrol, но този път Magnatec 10w40 и да го карам не повече от 10 000км, и ако тогава харченето е голямо започваме да отмятаме едно по едно.
Всъщност, m54 какво количество масло му е допустимо да изгори?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от treti » 27 Юли 2013, 9:43

В TIS пише, че допустимо било 0,7 литра на 1000 км. Колко е допустимо всъшност е друг въпрос.
По отношение на това какво да правиш, майстора е наполовина прав. Карай си сега колкото има да караш, но после недей слага полусинтетично. По добре пробвай с Лики Моли - Leichtlauf High Tech 5W40 и виж как ще е разхода. Загряло е почти с вискозитета на 10в40, но си покрива лл01 спецификацията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 27 Юли 2013, 13:18

От това, което прочетох в чуждестранните форуми, ми стана ясно, че m54 е създаден да работи с моторни масла отговарящи на стандарта LL-01. LL-04 е по-скоро за дизелите.
@treti, нещо подобно и ти се опитваш да кажеш?
Въпроса е, кои масла отговарят на този стандарт и от къде да си ги набавям в бъдеще?
Говори се за Castrol Syntec 0w30 LL-01, което не видях никой във форума да го предлага.

По въпроса за пробега от смяна до смяна. Едни ми казват, че 15000км е перфектно, други казват между 8000км и 10000км максимум, което е по-достоверно. Самия факт, че за около 10000км предишното масло BMW Long Life 5w30 почти не го пипаше, но се наложи да го сменя на около 13000км.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от treti » 27 Юли 2013, 15:03

ЛЛ04 стандарта е точно за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Обратно съвместим е с ЛЛ01. Т.е. коли, които по спецификация трябва да се карат с ЛЛ01, могат да се карат и с ЛЛ04. За бензиновите обаче, това важи само за Европа. Поради ниското базово число (и съответно ниското съдържание на някой вещества) на ЛЛ04 маслата, те не са подходящи за страни, където има високо съдържание на сяра в горивото.
Къде сме ние - ами някъде по средата. По принцип в БГ горивата би трябвало да отговарят на Европейските изисквания за съдържание на сяра. До колко това е така и доколко и другуто им съдържание е читаво, не знам.
По мое мнение с ЛЛ04 масло в БГ може да се мине по-малко от ЛЛ01.
На твое място не бих се хвърлял на екзотики като Castrol Syntec 0w30 LL-01.
Или си сложи мотул x-cess 5w40 (като по-евтин вариант) или Кастрол 0w40 А3/B4, или мобил 1 0w40. Също така и гореспоменатото Лики моли е удачно. Всички тези са лл01.
С тези може да караш преспокойно 15000 км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 27 Юли 2013, 17:11

В заключение да кажем, че един от оптималните варианти за m54, е MOTUL 8100 X-cess 5W40 LL-01. Всичко нагоре става скъпо.

MOTUL 8100 X-cess 5W40 1л - около 20лв
Mobil 1 New Life 0W40 1л - около 25лв
Castrol-a не разбрах, кой точно е, но сигурно имаш в предвид CASTROL EDGE SPORT 0W40, който се намира за около 22лв за литър.

По чуждестранните форуми чета и за едно масло, което лично аз, не бях чувал.
Titan Supersyn Longlife 5w-30, което също отговаря на стандарт LL-01, но се намира по-скъпичко. Към 30лв за литър.

В крайна сметка, за момента решавам да си мина пробега на Magnatec-а, от който имам 2.5л за доливане. До където стигне, до там. После решавам да сипя MOTUL X-cess 5W40.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 29.04.2014
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320CI M54
Детайли за колата: BMW E46 CI M54 b22

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от gabrovo23 » 05 Фев 2015, 1:44

Здравейте, колеги. От скоро имам Е46 320 купе, М54 b22 двигател. Първото масло му беше 5w30 Castrol EDGE Long Life 04. Интересното е, че до 6500 км не пипна маслото и после започна да гори 1л на 1000 км. Смених клапана на картерните газове, както и вичките му прилежащи маркучи, но промяна никаква. След смяната на клапана на картерните газов съм долял още 2 литра Castrol EDGE Long Life 04 5W30 за 2000 км и вече съм на 8500км и маслото е на минимума, така че съм решил да сменям маслото. Колебая се какво масло да пробвам, моля за съветите Ви. Иначе колата си върви перфектно, не пуши, не мирише на масло, или други неприятни миризми. Колата има газов инжекцион Landi Renco. Километрите, които показва на таблото са 230 000 км, но нямам гаранция, че са реалните. Новият клапан на картерните газове е febi. Възможно ли е да е проблема от него, понеже не е оригинален на БМВ? При работещ двигател, като отвия капачката за наливане на масло, колата си променя съвсем леко оборотите и като си поставя ръката на дупката се усеща вакум. Моля за Вашите съвети и мнения, защо след първите 6500 км започна да гори маслото- 1л на 1000 км и евентуално с какво масло да сменя сегашното Castrol 5W30 EDGE Long Life 04?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София/Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Продаде колата
Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW

Re: m54b25 - гумички на клапаните

Мнение от sshtskv » 05 Фев 2015, 13:29

gabrovo23 написа:Здравейте, колеги. От скоро имам Е46 320 купе, М54 b22 двигател. Първото масло му беше 5w30 Castrol EDGE Long Life 04. Интересното е, че до 6500 км не пипна маслото и после започна да гори 1л на 1000 км. Смених клапана на картерните газове, както и вичките му прилежащи маркучи, но промяна никаква. След смяната на клапана на картерните газов съм долял още 2 литра Castrol EDGE Long Life 04 5W30 за 2000 км и вече съм на 8500км и маслото е на минимума, така че съм решил да сменям маслото. Колебая се какво масло да пробвам, моля за съветите Ви. Иначе колата си върви перфектно, не пуши, не мирише на масло, или други неприятни миризми. Колата има газов инжекцион Landi Renco. Километрите, които показва на таблото са 230 000 км, но нямам гаранция, че са реалните. Новият клапан на картерните газове е febi. Възможно ли е да е проблема от него, понеже не е оригинален на БМВ? При работещ двигател, като отвия капачката за наливане на масло, колата си променя съвсем леко оборотите и като си поставя ръката на дупката се усеща вакум. Моля за Вашите съвети и мнения, защо след първите 6500 км започна да гори маслото- 1л на 1000 км и евентуално с какво масло да сменя сегашното Castrol 5W30 EDGE Long Life 04?


MOTUL 8100
Изображение

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook