Мистерия с вентилатора на парното

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Мистерия с вентилатора на парното

Мнение от cgm » 12 Дек 2014, 0:34

Здравейте колеги,

Тази вечер ми се налижи да махна минуса на акумулатора за 5 мин.
След като го вързах обратно вентилатора започна да се включва докато колата не е на контакт.
Просто така си се включва за различни периоди от време. Иначе управлението си му работи нормално. Духа равномерно на всички степени.
Пробвах пак да махна минуса, същата работа.

Нямам китайски ксенон, имам единствено едно устройство за мп3 (Dension).
Досега не съм имал проблем с вентилатора на парното.
На диагностика с ИНПА не изкарва грешки. Незнам дали има връзка, но от както има този проблем не мога да се върза с ДИС-а.

Засега оставих колата така, незнам доколко е правилно.
Колеги, казвайте къде да търся проблема.

Поздрави,

Да, колегите по-надоло се оказаха прави. Виновникът беше таралежа.
След подмяната му с нов на Мейли всичко си дойде на мястото.
Последна промяна cgm на 20 Дек 2014, 13:46, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Мистерия с вентилатора на парното

Мнение от GecataBMW-E46 » 12 Дек 2014, 1:10

таралежа колега.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Мистерия с вентилатора на парното

Мнение от metodi80 » 12 Дек 2014, 1:20

Проблема идва от таралежа ..... ще дойде момент да духа постоянно (крайните транзистори на устройството са пред пробив и този процес е необратим ).
Хубаво е да си откачваш акумулатора , за да не се разреди от вентилатора, докато не си ремонтираш или подмениш таралежа (особено сега в студа няма да му трябва много , ориентировъчно ще кажа , че вентилатора консумира около 10А на максимална степен, а когато пробият транзисторите , вентилатора се пуска на максимум , направо ще изцеди акумулатора ).
А по въпроса защо е станало след като си откачил акумулатора - може да е просто съвпадение , може да си му е дошло времето ....
За да се увериш къде точно е проблема , можеш да свалиш таралежа и да му направиш тест както на него , така и на самия вентилатор (в Е39 раздела има тема за таралежа на колегата Napsters в която съм описал подробно как да се тестват двете устройства , ако не я намериш драсни ми ЛС , ще ти обясня какво да направиш ). В крайна сметка не е толкова страшно , таралежа се ремонтира (за това мога да помогна) и става като нов или пък го подменяш с нов , но не те съветвам да го подмениш с друг втора ръка , защото вероятността да е като твоя е голяма ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Мистерия с вентилатора на парното

Мнение от dr.peshev » 12 Дек 2014, 8:26

Когато нещо по токовете е тръгнало да умира,свалянето на клемата на акумулатора винаги ускорява неизбежното!
p.s. таралеж
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook