Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

Мнение от oci » 11 Яну 2014, 23:17

freax написа:Здравейте,

имам предложение

при закачането, да се разменят местата на двете сонди.. ако тази която се смята за проблемна отчите същите стойности на другия катализатор значи е тя, ако не ... значи е катализатора :)


Ок ама не на всички може да се сменят сондите на някой кабелите са с различна дължина да не говорим, че и буксите са им различни и за да стане това което казваш ще има рязане и т.н.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 15.12.2010
Кара: 2001 BMW Е46 320Ci Convertable
Детайли за колата: Мартеничка...

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

Мнение от freax » 12 Яну 2014, 19:00

На задните две със сигурност са им еднакви и кабелите и буксите.


http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-C ... #1433940_2
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-C ... _silencer/
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 28.02.2009
Местоположение: Sf
Пол: Мъж
Кара: E46 318i '99г.

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

Мнение от yellowsubmarine » 12 Яну 2014, 19:14

До автора: сваляй версията на софта до Евро 2 и ще се родиш - няма лампи, няма сонди (аман)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

Мнение от CTORH » 13 Яну 2014, 10:54

slitter написа:Oy :) , въобще съм забравил, че аз съм правил диагностиката, наистина не помня какъв беше с точност твоя случай. Ела пак да ти я закача, няма проблем и ще я видим.

:yes:

Bavarcho написа:за протокола..
Днеска трих грешки на едно М54 и му правих дневни светлини, та се сетих да видя какво ще показва ламбадата след катализатора, това с ИНПА, на празен ход и на обороти стойностите бяха около 0.7V, като се променяше много, много малко. (чак не съм си записвал колко показваше)

Мерси, че си се сетил да я погледнеш. :)

freax написа:Здравейте,

имам предложение

при закачането, да се разменят местата на двете сонди.. ако тази която се смята за проблемна отчите същите стойности на другия катализатор значи е тя, ако не ... значи е катализатора :)

Идеята е добра. :clap:

yellowsubmarine написа:До автора: сваляй версията на софта до Евро 2 и ще се родиш - няма лампи, няма сонди (аман)

Тоя вариант отпада, просто ще разбера какъв е проблема и ще го отстраня.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 8.05.2014
Пол: Мъж

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

Мнение от ilianmarinoff » 09 Май 2014, 10:52

slitter написа:Предните сонди флуктоират нагоре/надолу между 0 - 1В постоянно и това е индикация, че работят добре. Тези след катализатора, ако има такъв, са с относително малка флуктоация, но все пак я има. Постоянната величина е признак на прецакана сонда, в повечето слуачаи на пецакан нагревател в нея. Като не е подгрята до работна температура трудно мени параметри и не отчита точно. 0,7 е границата, до която може да вдига заданата сонда при работещ катализатор на празен ход. От изказаното до тук, следва, че по-скоро се касае за заминала сонда (вероятно проблем с нагряването). Чак, когато започне да флуктоира със забавени темпове зад предната и максимален пик до 0,7В, то това ще означава, че всичко е наред. За състоянието на катализатора може да се съди само след като имаш изправна задна сонда.

За колегите, които се интересуват давам пример - автомобилът се движи по надолнище на пета предавка в инерция без да подавате газ, мощността на двигателя и предавката поддържат колата по надолнището. При това положенея почти цялото гориво, което се изпомпва се връща обратно в резервоара, стрелката на икономайзера показва, че разходът клони към 0. Е, сега нямаме горивен процес в цилиндрите, съответно нямаме и изпускане на изгорели газове в колекторите и цялата изпускателна система, от което следва, че сона 1 ще дава стойности близки до 0,00, сонда 2 след катализатора и тя ще дава същите стойности. С това Ви показвам, че задната сонда и тя флуктоира, а не е с постоянна величина.Относително постоянната й величина идва на празен ход от забавянето на газовете в катализатора, но въпреки това има лека флуктоация, забавена и с по-малки стойности във високия регистър и по-големи в ниския (пр. 0,4-0,7).

Поздрави

Колега, възможно ли при светещ чек с грешка АВ-захранване с гоириво ...проблема да идва от катализатора или задната сонда?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

Мнение от slitter » 09 Май 2014, 13:02

ilianmarinoff написа:Колега, възможно ли при светещ чек с грешка АВ-захранване с гоириво ...проблема да идва от катализатора или задната сонда?


Напиши точното наименование на грешката, това АВ-захранване с гориво така написано нищо не ми говори...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

Мнение от DirtySouth » 15 Ное 2014, 20:01

yellowsubmarine написа:До автора: сваляй версията на софта до Евро 2 и ще се родиш - няма лампи, няма сонди (аман)


Как се сваля до евро 2 СИМЕНС МС42 ЕКУ ?
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

Мнение от oci » 16 Ное 2014, 2:29

DirtySouth написа:
yellowsubmarine написа:До автора: сваляй версията на софта до Евро 2 и ще се родиш - няма лампи, няма сонди (аман)


Как се сваля до евро 2 СИМЕНС МС42 ЕКУ ?

С ГТ1 ДИС или Флашване на еку-то има цяла тема за тая работа даже е указания как да го направиш с ДИС стъпка по стъпка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Катализатор или ламбда сонда след катализатора?

Мнение от DirtySouth » 16 Ное 2014, 4:37

Може ли линк да се образоваме , благодаря предварително много
I'm slowly drifting
Изображение

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook