Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от cocosas » 11 Ное 2014, 13:54

Проблема е следния :

1. Губи се охладителна течност.

2. Термостата ясно не отваря понеже маркуча след него е студен. Понякога като го пипна е горещ и се чува едно чъкане от него се едно не прави добре контакт буксата и когато почна да стискам маркуча това чъкане прекъсва. Свалих го и загрях една тенджера с вода и като го напулних капеше леко. Това капене го има и при студен.

3. Около рашерителния съд излиза пара а може и да е от радиатора в този му край. Също така от там се чува и съскане.

5. Перката на радиатора не се включва.

Закачихме колата на ИНПА и очевидно не прегряваше ... държеше температура 95-6 градуса и падна батерията на лаптопа :lol: :lol:
Дава грешка само за Ламбда сонда и на графиката я даваше постоянно на 100.
Данните на цилиндрите бяха много странни - ту единия беше с ниско налягане а някой друг с високо и постоанно се сменяха... вероятно от ламдата е проблема ...
Има и друго нещо - в движение когато се кара на ниски обороти и изведнъж като се натисне гаста до долу и направо губи мощност и забива моцуната ... след като отпусна педала си започва да оскорява нормално ... това евентуално пак да е от ламбдата или другаде ще да е истината ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от Phil » 11 Ное 2014, 15:35

Добре дошъл в клуба :mhihi:

viewtopic.php?f=34&t=356643&p=3948866&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%B2%D0%B0#p3947632

Да не те плаша, но много ядове ще береш...

3. Най-вероятно радиатора се е пукнал някъде. При мен се беше пукнал на гърлото, където влиза маркуча от мотора.

5. Забиването на муцуната е от дебитомера.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от cocosas » 11 Ное 2014, 15:42

дебитомера е сменян преди три години и не повече от 30000км. По принцип за дебитомера излиза грешка... а такава няма

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от IKN » 11 Ное 2014, 15:48

Термоса има щампа 105 градуса ,така че по рано не очаквай затоплен маркуч и съответно включване
на перката . При мен включва на 107 - 108 гр. следено през тест 19/7 на таблото.
Течове се откриват най лесно сутрин на студен мотор ,в идеалния случай на канал .
Щом чуваш съскане ,взимай навреме мерки - теча не е малък ,респективно системата постоянно
си гълта въздух при обратния процес - изтиване на охл. система .
По въпроса със забиването ми прилича на дебитомер .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от cocosas » 11 Ное 2014, 16:03

IKN написа:Термоса има щампа 105 градуса ,така че по рано не очаквай затоплен маркуч и съответно включване
на перката . При мен включва на 107 - 108 гр. следено през тест 19/7 на таблото.
Течове се откриват най лесно сутрин на студен мотор ,в идеалния случай на канал .
Щом чуваш съскане ,взимай навреме мерки - теча не е малък ,респективно системата постоянно
си гълта въздух при обратния процес - изтиване на охл. система .
По въпроса със забиването ми прилича на дебитомер .


на моя термостат щампата е 80 градуса :/

А каква е идеята на ламбда сондата? Какви са и признаците освен грешката която ми дава?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от Phil » 11 Ное 2014, 18:00

cocosas написа:
на моя термостат щампата е 80 градуса :/

А каква е идеята на ламбда сондата? Какви са и признаците освен грешката която ми дава?



Какъв е тоя термостат бе :roll:

Лошото на този мотор е че работи на много висока температура. Ако имаш и проблеми с охлаждането е още по-зле защото се изпичат всякакви пластмасови тръбички, маркучи и т.н.

Аз по моята смених досега:

1.Термостат - 4 пъти
2. Воден радиатор - 2 пъти
3. Водна помпа
4. Клапан за парното
5. Всички пластмаси
6. Разширителен съд

Сигурно пропускам нещо. Трябва да взема да си ъпдейтна темата. Да знаят колегите с какво ще се борят :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от vladobate » 11 Ное 2014, 18:43

cocosas написа:
IKN написа:Термоса има щампа 105 градуса ,така че по рано не очаквай затоплен маркуч и съответно включване
на перката . При мен включва на 107 - 108 гр. следено през тест 19/7 на таблото.
Течове се откриват най лесно сутрин на студен мотор ,в идеалния случай на канал .
Щом чуваш съскане ,взимай навреме мерки - теча не е малък ,респективно системата постоянно
си гълта въздух при обратния процес - изтиване на охл. система .
По въпроса със забиването ми прилича на дебитомер .


на моя термостат щампата е 80 градуса :/

А каква е идеята на ламбда сондата? Какви са и признаците освен грешката която ми дава?

Ами идеята на ламбдата е да отчита количеството кислород в изгорелите газове и по този начин да се даде инфо на ЕКУ колко е бедна или богата сместа , за да се регулира навреме . Ако е умряла на богата смес постоянно компа ще намаля количеството гориво и ще е мудна колата . Този двг ( пък и май не само този ) работи на по-висока темп. за да има икономия , и на над 110 градуса съм виждал че и нагоре . Висока поддържана темп. задължително изисква добра херметичност на охл, система иначе завира водата бързо и качествено :mhihi: ,което води до лоши последствия. Тъй че правилен термостат ти трябва , добра капачка да поддържа нужното налягане на системата и естествено добра херметичност ( отстраняване на течове ) иначе нищо не правиш . Успех. ПС: Най-лесно е да си свалиш аутодата и там да си правиш сверки кое какво поне на основните неща (термостат , капачка охл. система и т.н. ) , така ще избегнеш случайни,но понякога важни пропуски , кой какво е правил с колата преди теб е неясно .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от IKN » 11 Ное 2014, 20:01

Phil написа:
cocosas написа:
на моя термостат щампата е 80 градуса :/

А каква е идеята на ламбда сондата? Какви са и признаците освен грешката която ми дава?



Какъв е тоя термостат бе :roll:

Лошото на този мотор е че работи на много висока температура. Ако имаш и проблеми с охлаждането е още по-зле защото се изпичат всякакви пластмасови тръбички, маркучи и т.н.

Аз по моята смених досега:

1.Термостат - 4 пъти
2. Воден радиатор - 2 пъти
3. Водна помпа
4. Клапан за парното
5. Всички пластмаси
6. Разширителен съд

Сигурно пропускам нещо. Трябва да взема да си ъпдейтна темата. Да знаят колегите с какво ще се борят :mhihi:

:shock: :shock: :shock:
Фил ,кое наложи смяна на 4 термостата ??

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от Phil » 11 Ное 2014, 22:43

IKN написа: :shock: :shock: :shock:
Фил ,кое наложи смяна на 4 термостата ??


Наложи го факта, че авточастите, които се продават в БГ са пълен кенеф. От 3 термостата Бер 2 са ментак.

Първият го смених преди 3-4 години, когато взех колата. Буквално се беше разпаднал.

Взех нов Бер. Изкара 2 години...Миналата година по това време ми думна разширителният съд и от тогава започнаха мъките.

Взех пак Бер от колега от форума, който продава части. Колата взе да държи 109-110 градуса. Ходих на диагностика и видях, че термостата отваря на 108 градуса.Покарах така известно време, щото беше зима и напролет друг. Той поработи прилично известно време и после взе да цикли....Стига до 111 градуса и тогава отваря...После температурата пада до 90...отново се оказа кенеф.

Последно преди 3 дена пак сменях термостата и направо ме е шубе да си кажа, но тоя работи като хората :paranoid: ...засега...

Иначе си остава проблемът с лек теч на антифриз от една бърза връзка. Това ще го правя по-натам, че в последните 2 месеца съм дал около 1000лв по охладителната система :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от cocosas » 11 Ное 2014, 23:19

Тези охладителни системи определено маи са си проблематични ...
Аз тия дни ще сменя тоз термостат с такъв на който пише 105 .... ще сменя и капачката на разшерителния съд.

Ще започна и разглобеване по колата за да оточня от къде идва проблема с теча ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от IKN » 12 Ное 2014, 3:09

Phil написа:
IKN написа: :shock: :shock: :shock:
Фил ,кое наложи смяна на 4 термостата ??


Наложи го факта, че авточастите, които се продават в БГ са пълен кенеф. От 3 термостата Бер 2 са ментак.

Първият го смених преди 3-4 години, когато взех колата. Буквално се беше разпаднал.

Взех нов Бер. Изкара 2 години...Миналата година по това време ми думна разширителният съд и от тогава започнаха мъките.

Взех пак Бер от колега от форума, който продава части. Колата взе да държи 109-110 градуса. Ходих на диагностика и видях, че термостата отваря на 108 градуса.Покарах така известно време, щото беше зима и напролет друг. Той поработи прилично известно време и после взе да цикли....Стига до 111 градуса и тогава отваря...После температурата пада до 90...отново се оказа кенеф.

Последно преди 3 дена пак сменях термостата и направо ме е шубе да си кажа, но тоя работи като хората :paranoid: ...засега...

Иначе си остава проблемът с лек теч на антифриз от една бърза връзка. Това ще го правя по-натам, че в последните 2 месеца съм дал около 1000лв по охладителната система :banghead:

Вай ,вай :banghead:
Че то май по евтино ще излезе да се сложи оригинал.
Макар че и днешния оригинал, не е като този от доброто
старо време ,но все пак. ...
Ако ми се наложи да сменям моя, мисля да пробвам
с обикновен/без ел. буксата/ ,пак за М 43 от по старите
мотори. Един пич от братски форум беше постнал снимки
с такъв обикновен термостат/на М43ту/,и беше написал
че с него работната температура му е 96 - 98 гр.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от Phil » 12 Ное 2014, 10:22

Проблемът е, че т.нар. оригинал пак е Бер, само че има щампа BMW на него :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от IKN » 12 Ное 2014, 12:27

Phil написа:Проблемът е, че т.нар. оригинал пак е Бер, само че има щампа BMW на него :mhihi:

Да ,знам го това -свалял съм моя . Сменян е през 2009 с оригинален БEР в Италия .
Веднъж разглеждах един БEР в косер ,на вид точно като оригинала ,със запилено лого на БМВ .
Не съм се интересувал има ли варианти на WAHLER за нашите мотори , навремето съм слагал такъв
на една друга кола и работеше много точно .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от vavilon » 12 Ное 2014, 13:33

IKN написа:
Phil написа:
IKN написа: :shock: :shock: :shock:
Фил ,кое наложи смяна на 4 термостата ??


Наложи го факта, че авточастите, които се продават в БГ са пълен кенеф. От 3 термостата Бер 2 са ментак.

Първият го смених преди 3-4 години, когато взех колата. Буквално се беше разпаднал.

Взех нов Бер. Изкара 2 години...Миналата година по това време ми думна разширителният съд и от тогава започнаха мъките.

Взех пак Бер от колега от форума, който продава части. Колата взе да държи 109-110 градуса. Ходих на диагностика и видях, че термостата отваря на 108 градуса.Покарах така известно време, щото беше зима и напролет друг. Той поработи прилично известно време и после взе да цикли....Стига до 111 градуса и тогава отваря...После температурата пада до 90...отново се оказа кенеф.

Последно преди 3 дена пак сменях термостата и направо ме е шубе да си кажа, но тоя работи като хората :paranoid: ...засега...

Иначе си остава проблемът с лек теч на антифриз от една бърза връзка. Това ще го правя по-натам, че в последните 2 месеца съм дал около 1000лв по охладителната система :banghead:

Вай ,вай :banghead:
Че то май по евтино ще излезе да се сложи оригинал.
Макар че и днешния оригинал, не е като този от доброто
старо време ,но все пак. ...
Ако ми се наложи да сменям моя, мисля да пробвам
с обикновен/без ел. буксата/ ,пак за М 43 от по старите
мотори. Един пич от братски форум беше постнал снимки
с такъв обикновен термостат/на М43ту/,и беше написал
че с него работната температура му е 96 - 98 гр.

Оригиналният, чисто нов термостат от Дару Кар, изкара година и полвина. :) Кувал съм 2009 нееде. В същата година сложих Бер от магазин в кв. Дружба, София. Явно съм нацелил добра партида, защо работи и до днес. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.

Мнение от cocosas » 14 Ное 2014, 22:11

Радиатора беше пукнат и след залепянето му се решиха проблемите от 1 до 5 хаха

Ламдата още не съм я сменил, но се чудя има ли смисъл да се дадат теди 200 лв ....

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook