Смяна тампон на диференциал
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Смяна тампон на диференциал
А точните размери на приспособленията може ли да ги сподели някой,за да дам поръчка на един стругар да ги направи.Благодарности предварително 

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Смяна тампон на диференциал
metodi80 написа:CTORH написа: Снимка на такова приспособление има отново в темата, която посочих (втулка и 2 шайби).
Ако знаеш на един приятел на Е46-цата как с хубава , яка скоба ......и въртене, и навиване .....и тоя тампон заял в гнездото и не бива ,и не бива - шпилките превъртат или се късат ..... Та в повечето случаи си трябва кадърен инструмент , че с тия пикливи шайбички ....
Ми аз ползвах шайба дебела 20мм (бая шайба си е



Ама и той пак има болт и резба.

bscsystem написа:Не си губете времето в смяна на тампона на място. Трябва да го палите и да правите страни неща под колата.
Ето това трябва да се развие.
1. 2те карета с 12болта общо
2. Горни и долни носачи с по един болт от двете страни
3. Малката основа в предната част на магарето е с 4 малки болта
4. И накрая развивате 4етирите болта на магарето и то пада с дифа долу
пп: и генерация + кардан още 20тина минути
Ако имате стойка за мотор е най-лесно. Пускате магарето на нея, развъртате трите болта на дифа..махате го и вече спокойно си действате със скобата за издърване на тампона.
(!) преден десен тампон на дифа от двата малко се къса също. Като разкачите магарето и него ще смените. Цялата работа, ако не се мотате е 3ч.
Точно същото нещо правих, когато сменявах тампоните на задния мост, но преди да откача носачите и да сваля магарето свалих диференциала, защото ми се стори много неудобно развиването на болта на горния носач - много зад дифа идва (а и магарето много тежи с тоя диф на него). Сподели, ако искаш, как го развиваш тоя болт докато дифа си е на магарето.

Иначе чак такова сериозно разглобяване само заради тампона на дифа според мен няма никакъв смисъл, ако пак със скоба ще го сменяш. Има смисъл само, ако е супер яко заял тапомна за магарето и не стане със скобата и се наложи да се ползва преса. Отделно, че магарето не пада просто така надолу, защото въпреки, че си му откачил горния и долния носач от двете страни, те запъват в него и е малко играчка така да го извадиш, много пречат тея носачи, а после като го качваш пък е още по-тегаво (пружините, разбира се, съм ги свалил, амортисьорите също са откачени отдолу). Аз като дойде време да го качвам викнах един приятел да застане отстрани на колата и да дърпа кривия носач навънка, за да мога аз отдолу да вкарам магарето и честно казано бая силно се наложи да дърпа.


На мен само свалянето тогава ми отне половин ден, а ти как за 3 часа си успял да направиш всичко просто не мога да си го обясня, но евала ако наистина си се оправил толко бързо!

bobi_81xx написа:А точните размери на приспособленията може ли да ги сподели някой,за да дам поръчка на един стругар да ги направи.Благодарности предварително
След около десетина дена ще мога да споделя размери, така че, ако не бързаш много, изчакай.

- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Смяна тампон на диференциал
CTORH написа:След около десетина дена ще мога да споделя размери, така че, ако не бързаш много, изчакай.
Ок,аз не бързам Колега.Толкова време е карало така няма да му е голям проблем да по зачака още малко

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Смяна тампон на диференциал
Боби 81,
Днес търсих моите железа да ги снимам и да ги меря ,но нещо не ги откривам за сега
Но един съвет ще си позволя - най добре първо си купи тампона и направо с него при стругаря,
по неговите размери ще ти направят втулката и двете дебели шайби . Болт фи 14 и дълъг поне
15 -16 см. можеш да си вземеш от някоя морга ,че ще е по здрав и от някоя железария една или
две гайки от тия удължените .Аз навремето така направих и за 20-на лева имах супер корав
инструмент за тоя прословут тампон.
П . П .
Имай напредвид ,че ще ти трябва и доста друг инструмент ,така че си прецени сам !!
Днес търсих моите железа да ги снимам и да ги меря ,но нещо не ги откривам за сега

Но един съвет ще си позволя - най добре първо си купи тампона и направо с него при стругаря,
по неговите размери ще ти направят втулката и двете дебели шайби . Болт фи 14 и дълъг поне
15 -16 см. можеш да си вземеш от някоя морга ,че ще е по здрав и от някоя железария една или
две гайки от тия удължените .Аз навремето така направих и за 20-на лева имах супер корав
инструмент за тоя прословут тампон.
П . П .
Имай напредвид ,че ще ти трябва и доста друг инструмент ,така че си прецени сам !!
- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Смяна тампон на диференциал
CTORH не ги разкачам носачите при магарето, а при шенкелите. Другото си стой на магарето, а дифа не го махам. Пуска се с магарето надолу и тогава се разкача за по удобно.
При теб сигурно е имало много проби докато го развиеш, защото самото развиване на болтовете е не повече от 1:30мин със завиването и ти остават 1:30мин да се мушне тампона и да го качиш обратно всичко по реда.
Друг е въпроса, че ако майстор го сменя за 70лв ще избера да ми го смени. Сумата ми се струва много добра.
При теб сигурно е имало много проби докато го развиеш, защото самото развиване на болтовете е не повече от 1:30мин със завиването и ти остават 1:30мин да се мушне тампона и да го качиш обратно всичко по реда.
Друг е въпроса, че ако майстор го сменя за 70лв ще избера да ми го смени. Сумата ми се струва много добра.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна тампон на диференциал
И според мен е излищно да се сваля магарето за да се смени този тампон .... по отношение на времето , всичко зависи от наличните удобства - ясно , че ако си имаш сгоди , времето за ремонт намалява чувствително , ако пък имаш опита , нещата стават още по бързо ..... Дори да се закучи работата , пак свалянето на магарето е излищно.... , взима се горелка или с подръчни материяли се изчопля/избива гумата на тампона , вкарва се после или лист ножовка или ел.трион, колкото да се направи прорез по дължина на външното метално тяло на тампона , изрязва се внимателно ... и готово , тампона излиза (с писане във форума изглежда лесно , но не е ... всеки , който го е правил знае).
Ще снимам утре скобите с които аз работя и които ми служат за конкретния тампон и ще дам и размерите ... Хубаво е шпилката също да се направи при стругар и да е с трапецовидна резба (или пък ако може да се намери в железария, въпреки че се предлагат предимно с триъгълна ), както колегата спомена е хубаво гайката да е удължена , за да хваща на по -голяма площ и съответно да е по трудно да превърти ....
Ще снимам утре скобите с които аз работя и които ми служат за конкретния тампон и ще дам и размерите ... Хубаво е шпилката също да се направи при стругар и да е с трапецовидна резба (или пък ако може да се намери в железария, въпреки че се предлагат предимно с триъгълна ), както колегата спомена е хубаво гайката да е удължена , за да хваща на по -голяма площ и съответно да е по трудно да превърти ....
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Смяна тампон на диференциал
bscsystem написа:CTORH не ги разкачам носачите при магарето, а при шенкелите. Другото си стой на магарето, а дифа не го махам. Пуска се с магарето надолу и тогава се разкача за по удобно.
Е по тоя начин предполагам, че наистина ще е доста по-лесно, ама пък после ще трябва да се ходи на реглаж, защото ексцентриците на долните носачи едва ли ще ги нагласиш по същия начин, както са били преди демонтажа.
bscsystem написа:При теб сигурно е имало много проби докато го развиеш, защото самото развиване на болтовете е не повече от 1:30мин със завиването и ти остават 1:30мин да се мушне тампона и да го качиш обратно всичко по реда.
За кое имаш предвид, че е имало много проби докато го развия? Ако говориш за вътрешния болт на горния носач, за който мислех, че ти си го развивал, там въобще не е имало проби, веднага реших, че са тегави тея болтове и ги развих чак след като махнах дифа.

metodi80 написа:И според мен е излищно да се сваля магарето за да се смени този тампон .... по отношение на времето , всичко зависи от наличните удобства - ясно , че ако си имаш сгоди , времето за ремонт намалява чувствително , ако пък имаш опита , нещата стават още по бързо ..... Дори да се закучи работата , пак свалянето на магарето е излищно.... , взима се горелка или с подръчни материяли се изчопля/избива гумата на тампона , вкарва се после или лист ножовка или ел.трион, колкото да се направи прорез по дължина на външното метално тяло на тампона , изрязва се внимателно ... и готово , тампона излиза (с писане във форума изглежда лесно , но не е ... всеки , който го е правил знае).
Ще снимам утре скобите с които аз работя и които ми служат за конкретния тампон и ще дам и размерите ... Хубаво е шпилката също да се направи при стругар и да е с трапецовидна резба (или пък ако може да се намери в железария, въпреки че се предлагат предимно с триъгълна ), както колегата спомена е хубаво гайката да е удължена , за да хваща на по -голяма площ и съответно да е по трудно да превърти ....
Да, това с горенето на тампона с горелка и рязането с ножовката е другия вариант - точно по тоя начин махах старите тампони на магарето, когато ги сменявах.

- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Смяна тампон на диференциал
CTORH написа:Да, това с горенето на тампона с горелка и рязането с ножовката е другия вариант - точно по тоя начин махах старите тампони на магарето, когато ги сменявах.
Така с горелката не отслабва ли материала от голямата температура?
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Смяна тампон на диференциал
Кой материал, на магарето ли? Нищо не може да му стане на желязото от нагряване с пропан-бутан, те тея горелки не знам дали и 800 градуса достигат. Ама все пак това с горелката го остави като някъв по-краен вариант, защото все пак, така като е на колата магарето трябва да си по-внимателен с огъня.
Ще си направиш хубав инструмент и трябва да стане работата.
Ако е прекалено заял тампона и не успееш с инструмента, тогава вече ще го гориш.


24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани