Леки или тежки джанти през зимата?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от Моджо » 09 Окт 2014, 17:39

Дали съм компетентен или не, има кой да каже, и не личи от това сменям ли си гумите или не. JTD, искаш да кажеш, че 195 гума и 225 имат една и съща контактна повърхност, тъй ли? Щото това си написал - че оказвали еднакво налягане. Или да го разбирам, че те сами по себе си оказват налягане, щот са напомпани ? Не го схващам. И кат се хванахте с тоя танк...
Идеята е да имаш максимална площ = на максимално триене=висока проходимост и говорим за меки, блатисти, снежни терени. Не говорим за асфалт или лед. У снего файда да натискаш повече няма, толкова е просто. Който не вярва да се бухне в някоя пряспа с краката и после да мине отгоре със ски да види кое е по-лесно. Па ако иска да си върже вериги на обувките :mhihi: . Веригата,шиповете, тесните гуми работят добре, само ако под тях е твърдо и пак е донякъде.
Хм,хм...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Around the world
Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
Мечтае да кара: със служебна нафта

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от narkk » 09 Окт 2014, 20:24

Благодаря на всички колеги, които дадоха мнения по темата на поста :yes:
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от Nickelback » 09 Окт 2014, 21:58

JTD написа:
Моджо написа:Нека не е танк. ЗИЛ 131 нека е. Или па некой БТР 8*8..ми що ги не направат с гуми на колело.... Та какво викаш , ЖТД - едно и също тегло, разпределено в/у по-голяма площ дава същото налягане като ако е в/у по-малка площ. Интересно.

Кой е казал, че площта ще е различна?
Казал съм точно и ясно - налягането върху пътя ще е абсолютно еднакво в примера, който съм написал.
Както един колега по-горе беше написал - елементарна физика за 7-ми клас. :mhihi:


Колега, много от теоретична точка гледаш и не си съвсем прав. Спорили сме и в друга тема с тебе :wave: Не става въпрос за балони пълни с въздух. Да, щеше да си прав, при балоните налягането щеше да запази контактната площ. Закон на Паскал ли беше, к'во беше... Тук става въпрос за автомобилни гуми с предефиниран профил. Не за балони. Да не говорим, ако са рънфлет гуми. Просто няма как 305-ца от дърт Корвет примерно (17-ка джанта) да има еднаква контактна площ както тия нацицорени 17-ки на ралиджийките дето са сигурно 155-ци. Съгласен съм, че контактното петно ще е "по-дълго" и "по-тясно" при ралиджийките, и "по-късо" и "по-широко" при Корвета, но това зависи главно от профила на гумата и твърдостта на борда. Да, в идеалния случай, ако бяха някакви балонни гуми, щеше да си прав и площта да е еднаква при равни налягания, ама не са :dunno: Още повече, че и номиналните налягания, на който се помпат различните гуми може и да нямат нищо общо като стойност. Просто са несравними нещата и много далече от идеалния случай :yes:

narkk написа:Благодаря на всички колеги, които дадоха мнения по темата на поста :yes:


То по темата май няма какво много да се каже :dunno: Тежки джанти... Хм, за какво да са ти..? Доколкото разбрах да не подскачала много гумата, така ли?
Ами по-добре лека джанта, за да може окачването да окроти нещата :dunno: Поправи ме, ако не съм разбрал :dunno: Щото хубавото окачване това прави - много бързо и прецизно връща колелото там където му е мястото и ще му е малко трудно, ако е някакво супер инертно колелото :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от Gqbriel » 10 Окт 2014, 13:07

Тежки или леки джанти през зимата?

Отговор - Хубави и нови гуми и малко мисъл по време на движение..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Around the world
Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
Мечтае да кара: със служебна нафта

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от narkk » 10 Окт 2014, 14:15

:OT: Повече движение и по-малко висене във форума :mrgreen:
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от JTD » 11 Окт 2014, 13:17

Nickelback, доказвал съм, че физичните закони съвпадат и с реалността.
Явно и ти си някой, който все някак си си ги представяш нещата въпреки, че си в разрез с прости физични закони, които се учат наистина в 7-ми (или 8-ми - не съм сигурен кой клас беше точно) клас.

И за да не говорим празни приказки, то предлагам следния тест, който вече съм го правил и знам резултата.
Имам точно гуми 205 и 225 широки - съответно зимните ми и летните ми гуми.
На един лист хартия ще го го покрием с водни боички и преди да изсъхне пускаме колата отгоре. Така за двете различни широчини гуми.
След това взимаме и смятаме контактната площ, която ще се получи.
От теб искам само 2 неща.
1. Труда по тази хамалогия - качването, свалянето и взимането на отпечатъка.
2. След това във форума да кажеш резултатите и да кажеш, че никога няма да взимаш участие в теми, които са технически насочени.

Ако не си навит за 2-те точки горе, то разбираме се за 100-на лева залог и аз ще го направя пред теб. Просто компенсация за шоуто и за загубеното време.

Съгласен ли си?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Леки или тежки джанти през зимата?

Мнение от Nickelback » 11 Окт 2014, 21:33

JTD написа:Nickelback, доказвал съм, че физичните закони съвпадат и с реалността.
Явно и ти си някой, който все някак си си ги представяш нещата въпреки, че си в разрез с прости физични закони, които се учат наистина в 7-ми (или 8-ми - не съм сигурен кой клас беше точно) клас.

И за да не говорим празни приказки, то предлагам следния тест, който вече съм го правил и знам резултата.
Имам точно гуми 205 и 225 широки - съответно зимните ми и летните ми гуми.
На един лист хартия ще го го покрием с водни боички и преди да изсъхне пускаме колата отгоре. Така за двете различни широчини гуми.
След това взимаме и смятаме контактната площ, която ще се получи.
От теб искам само 2 неща.
1. Труда по тази хамалогия - качването, свалянето и взимането на отпечатъка.
2. След това във форума да кажеш резултатите и да кажеш, че никога няма да взимаш участие в теми, които са технически насочени.

Ако не си навит за 2-те точки горе, то разбираме се за 100-на лева залог и аз ще го направя пред теб. Просто компенсация за шоуто и за загубеното време.

Съгласен ли си?


Ти чете ли изобщо какво написах? :shock:
Говориш по принцип, а сега конкретизираш до два и то много близки размера. Разбира се, че контактната площ от 205-ци до 225-ци ще е еднаква при гуми с еднакъв профил. Не ти знам джантите. Няма смисъл да се прави тоя експеримент - площите ще са еднакви, прав си, ясен ми е "простия физичен закон, който се учи наистина в 7-ми клас" :yes: Аз съм на същото мнение като теб. Аз обаче, дадох пример за съвсем коренно различни гуми като профил, на различни номинални налягания и т.н. Споменах "модерни" технологии като рънфлет. Всичкото това с цел да те насоча към реалността и сам да се просветлиш кое ти е грешно в разсъжденията. Например кой нормален кара гума с профил /30 на 1.5 атмосфери, колкото е нормалното налягане за джипова гума :dunno: Като че ли нарочно подминаваш и оставяш без коментар :dunno: Друг пример белким вденеш :ok:

Случай 1.
Златка и Николетка. Нормални Софийски 60-килограмови кифли :ok:
На Златка дупето като на Джей-Ло. Сочно, едро и отпуснато :ok:
На Николетка - бая плоско и разплуто, но все така отпуснато.
Сядат двенките на прясно боядисана пейка. Гатанка - коя от двете ще има на по-голяма площ боя по дупарата?

Случай 2.
Сяда пухкавата Кичка (55кг) на прясно боядисаната пейка. Сяда до нея Биляна, фитнес модел (пак 55кг). Ама Биляна е хитра лисанка и си стяга хубавото дупе преди да седне :ok: Въпрос - Кичка или Биляна с рънфлет гъзето ще имат повече боя по дупЕтата :?: :ok: Сега ше кажеч, че са на различна диета сигурно - 'ми шанс, така ги правАт вече, бре :ok:

В единия от горните случаи си прав обаче :yes: Примера е такъв, щото съм технически негрОмотен :mhihi: :dunno:

ПС: Всяка прилика с действителни лица и събития е съвсем случайна :ok: :twisted:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook