M43 - проблем с главата... Може би!?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
M43 - проблем с главата... Може би!?
От известно време колата започна да ми губи антифриз. Открихме първоначалния теч и го остранихме (водна помпа). После загубата намаля драстично... На около 1000км трябва да долея под 100мл., но по кората под мотора ясно си личи, че все още има теч от някъде. Двигателя беше мръсен и му ударих едно меглио и беше светнал. Сега след около 2000км това е положението (снимките по-долу). Най-странното е, че ми се струва, че и маслото ми е намаляло лекичко, но не съм сигурен за първоначалното му ниво на щеката. Заради прахта, не може да се определи точно дали е само антифриз или е и масло. Колата не пуши никакъв цвят, загрява си нормално и стрелката не мърда и маркучите били нормални на пипане (по думите на майстора). Антифриза си е син на цвят, а по капачката няма "майонеза". Дали е прегрявана преди да дойде в мен, не знам. Възможно ли е гарнитурата да си е заминала сама...
или задължително трябва и главата да е мръднала. Колата по табло е на 253 000км и имам реални доказателства, че наистина е на толкова. Ако приемем, че това е оригиналната гарнитура, дали е нормално?
То, че сваляне и шлайф ще има е ясно, просто искам да знам за какво да се готвя. 



Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M43 - проблем с главата... Може би!?
Виж тройника отзад на главата на студен мотор дали сълзи,както и си смени профилната гарнитура отпред на ангренажния капак.
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: M43 - проблем с главата... Може би!?
Тройника го пипаха в началото и нямаше течове. Видимо като застанеш пред мотора, се получава сълзене от лявата страна (последната снимка) и точно от тази страна долу на кората се вижда нещо като локвичка.
Бях чел, че има някаква малка гарнитурав предната част, но май бяха спорили дали пак не трябва да се маха главата за да пасне както трябва.


- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M43 - проблем с главата... Може би!?
Профилните гарнитури на ангренажа са 2 една под капака 1 и 1 под главата,най-често сълзи между тях 2-те,защото по принцип се капва малко силиконче кадето се допират 2-те.Зависи ако наистина тече антифриз тогава е кофти вече.
Re: M43 - проблем с главата... Може би!?
Здравей,
Ще следя темата ти с интерес, тъй като положението е същото при мен с този двигател. Гарнитурите на ангренажния капак и капака на клапаните съм ги сменял и при мен теча изглежда така като на снимките. Средно на месец доливам поливин литър охладителна течност и преди Великден долях литър масло, от който според щеката вече съм загубил повече от 2/3 за от тогава, като средно съм минал около 2500 км. за периода. Теча го имаше от доста време, но странното е че преди да сменя гарнитурата на ангренажния капак загубата на масло беше минимална, което може и да е абсолютно съвпадение, но сега се омаслява повече на същото място. Иначе като пусна парното в купето си замисрисва понякога на пържено. Възможно е да имам теч на масло и от другаде - не съм се занимавал, но няма и локви под мен, а колата я спирам всеки ден за по осем часа на едно и също място и щях да забележа. Четох теми във форума - има една в която е показан теча между двете гарнитури(снимка 3, която си публикувал) се лекува само със сваляне на главата. Иначе и аз не мога да определя дали става въпрос за теч на масло само или и на антифриз и ще ми бъде интересно да разбера. По-късно бих могъл да кача и аз няколко снимки ако те интересува.
Ще следя темата ти с интерес, тъй като положението е същото при мен с този двигател. Гарнитурите на ангренажния капак и капака на клапаните съм ги сменял и при мен теча изглежда така като на снимките. Средно на месец доливам поливин литър охладителна течност и преди Великден долях литър масло, от който според щеката вече съм загубил повече от 2/3 за от тогава, като средно съм минал около 2500 км. за периода. Теча го имаше от доста време, но странното е че преди да сменя гарнитурата на ангренажния капак загубата на масло беше минимална, което може и да е абсолютно съвпадение, но сега се омаслява повече на същото място. Иначе като пусна парното в купето си замисрисва понякога на пържено. Възможно е да имам теч на масло и от другаде - не съм се занимавал, но няма и локви под мен, а колата я спирам всеки ден за по осем часа на едно и също място и щях да забележа. Четох теми във форума - има една в която е показан теча между двете гарнитури(снимка 3, която си публикувал) се лекува само със сваляне на главата. Иначе и аз не мога да определя дали става въпрос за теч на масло само или и на антифриз и ще ми бъде интересно да разбера. По-късно бих могъл да кача и аз няколко снимки ако те интересува.
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: M43 - проблем с главата... Може би!?
При мене ясно си личи, че е антифриз, поне това долу на кората под мотора. За теч на масло провери конзолата на масления филтър. Ако е омаслено там, се сменят някакви о-ринзи и една гарнитурка (всичко на стойност около 20лв) и няма проблеми с маслото после. Както казах нямам никакъв проблем с пушеци и аромати в и извън купето. Теч от капака на клапаните също нямам. Евентуално другата седмица я вкарвам да се прави и като махнем главата ще видим къде е проблема.

6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани