Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигателя
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигателя
Здравейте,
Не мога да определя със сигурност дали трябва да сменям въпросните 2 тампона на двигателя на 3.0д.
Ще помоля някой от София, по възможност със 184кс двигател и Х, ако има разлика (вибрационна) с 204 коньовия разбира се, защото тампоните са малко по-различни от не Х, ако е сменял тампоните на двигателя да се видим с него, за да седна в колата, да усетя и сравня вибрацията. Просто искам да видя 100% нови тампони какъв баланс на двигателя осигуряват. Защото съм на границата между много лека вибрация и по-осезаема такава на волана, спрямо моите възгледи и за това искам да направя директно сравнението.
Преди 2 дни правих разни неща по 2.0 дизел и там вибрациите бяха като на моя двигател. Все си мисля, че 3-ката трябва да има по-малко вибрации, от там тръгна всичко.
Поздрави.
Не мога да определя със сигурност дали трябва да сменям въпросните 2 тампона на двигателя на 3.0д.
Ще помоля някой от София, по възможност със 184кс двигател и Х, ако има разлика (вибрационна) с 204 коньовия разбира се, защото тампоните са малко по-различни от не Х, ако е сменял тампоните на двигателя да се видим с него, за да седна в колата, да усетя и сравня вибрацията. Просто искам да видя 100% нови тампони какъв баланс на двигателя осигуряват. Защото съм на границата между много лека вибрация и по-осезаема такава на волана, спрямо моите възгледи и за това искам да направя директно сравнението.
Преди 2 дни правих разни неща по 2.0 дизел и там вибрациите бяха като на моя двигател. Все си мисля, че 3-ката трябва да има по-малко вибрации, от там тръгна всичко.
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
Колега, когато купувах колата единия тампон беше тотал и цялото купе се тресеше на място, не можеш да го сбъркаш ако е заминал. След смяната волана не трепва. Мотора е m57n, не помня дали m57 беше също с вакумни тампони. Ако си от София драсни едно лс и ще ги тестваме.
- Djongov
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 18.03.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i LCI
- Мечтае да кара: каквото карам сега
Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
Купих си колата миналата година Март месец. е46 2001ва е. Не знам как го бяха направили така, че да нямам вибрации точно докато изкарам до София, но на първия сфетофар на Княжево колата почна да тресе плашещо. Тампона и при мен беше здал и ми го смениха за 200 лв с оригинален, ужас. Та колегата е прав. Няма как да го сбъркаш доста е силно. От тогава до сега вече годинка и нещо е нямало вибрации, но последно време почна волана да се обажда. Не знам на колко време се сменят тия тампони
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
JTD написа:Здравейте,
Не мога да определя със сигурност дали трябва да сменям въпросните 2 тампона на двигателя на 3.0д.
Ще помоля някой от София, по възможност със 184кс двигател и Х, ако има разлика (вибрационна) с 204 коньовия разбира се, защото тампоните са малко по-различни от не Х, ако е сменял тампоните на двигателя да се видим с него, за да седна в колата, да усетя и сравня вибрацията. Просто искам да видя 100% нови тампони какъв баланс на двигателя осигуряват. Защото съм на границата между много лека вибрация и по-осезаема такава на волана, спрямо моите възгледи и за това искам да направя директно сравнението.
Преди 2 дни правих разни неща по 2.0 дизел и там вибрациите бяха като на моя двигател. Все си мисля, че 3-ката трябва да има по-малко вибрации, от там тръгна всичко.
Поздрави.
Тампоните и нови не са гаранция,че ще има по-малко,или повече вибрации от теб..дюзи,демпфер,маховик и т.н оказват огромно влияние...НО 3.0 с всичко в нормите и здрави тампони,почти не се усеща вибрация...сам си прави изводите..
Чаткаш от коли,не е кой знае колко трудно да отидеш някъде където могат да сменят тея тампони и да ги погледнеш...в най-лошия вариянт,ще изкочат на 2 части..според мен по-добра проверка няма

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
Gqbriel написа:JTD написа:Здравейте,
Не мога да определя със сигурност дали трябва да сменям въпросните 2 тампона на двигателя на 3.0д.
Ще помоля някой от София, по възможност със 184кс двигател и Х, ако има разлика (вибрационна) с 204 коньовия разбира се, защото тампоните са малко по-различни от не Х, ако е сменял тампоните на двигателя да се видим с него, за да седна в колата, да усетя и сравня вибрацията. Просто искам да видя 100% нови тампони какъв баланс на двигателя осигуряват. Защото съм на границата между много лека вибрация и по-осезаема такава на волана, спрямо моите възгледи и за това искам да направя директно сравнението.
Преди 2 дни правих разни неща по 2.0 дизел и там вибрациите бяха като на моя двигател. Все си мисля, че 3-ката трябва да има по-малко вибрации, от там тръгна всичко.
Поздрави.
Тампоните и нови не са гаранция,че ще има по-малко,или повече вибрации от теб..дюзи,демпфер,маховик и т.н оказват огромно влияние...НО 3.0 с всичко в нормите и здрави тампони,почти не се усеща вибрация...сам си прави изводите..
Чаткаш от коли,не е кой знае колко трудно да отидеш някъде където могат да сменят тея тампони и да ги погледнеш...в най-лошия вариянт,ще изкочат на 2 части..според мен по-добра проверка няма
Точно, че за да видя тампоните в какво състояние са трябва да се сменят. На място изглеждат ОК, видимо нямат поражения.
Дойде ли смяната на повечето места искат около 100-на лева, плюс минус. А дам ли 100лв, за да ги видя просто, то със сигурност ще ги сменя.
Не казвам, че имам вибрация и за това до сега не съм търсил причина. Просто знам, че 2-ката е добре гледана и всичко и е сменено. Но все пак не очаквах да е като 3-ката дизел. И за това искам искам да направя сравнението с друг екземпляр.
А относно вибрацията - просто различните хора имат различни представи. Няма дизелов двигател без вибрация. Просто няма. Дори имах огромното щастие да ме повозят за 5-6 километра в едно М550д и в него си се усеща как работи двигателя.
За това помолих да видя няколко други 3-ки, които би трябвало да са със сменени тампони, за да направя моята представа за вибрация на този автомобил.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- SpLiT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Mercedes-Benz E280 4Matic
- Мечтае да кара: отново BMW
Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
Колега, аз съм със сменени 2та тампона на ДВГ с оригинални от Дарукар. Преди смяната на N вибрираше яко, а на D с натисната спирачка - не се стоеше... Сега вибрации почти няма. А, ако искаш да видиш - заповядай в района на Мола на Цариградско съм
(колата е била 184кс, но не е Х)

- ociata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: София/Враца
- Пол: Мъж
Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
JTD написа:Здравейте,
Не мога да определя със сигурност дали трябва да сменям въпросните 2 тампона на двигателя на 3.0д.
Ще помоля някой от София, по възможност със 184кс двигател и Х, ако има разлика (вибрационна) с 204 коньовия разбира се, защото тампоните са малко по-различни от не Х, ако е сменял тампоните на двигателя да се видим с него, за да седна в колата, да усетя и сравня вибрацията. Просто искам да видя 100% нови тампони какъв баланс на двигателя осигуряват. Защото съм на границата между много лека вибрация и по-осезаема такава на волана, спрямо моите възгледи и за това искам да направя директно сравнението.
Преди 2 дни правих разни неща по 2.0 дизел и там вибрациите бяха като на моя двигател. Все си мисля, че 3-ката трябва да има по-малко вибрации, от там тръгна всичко.
Поздрави.
Колега аз не се вписвам в критериите ти(не съм Х, иначе съм малката 3-ка), но и аз като колегата нямам нищо против да ти покажа как работи моята с нови.
А за смяната, предполагам знаеш как става, но все пак - трябва ти канал, крик, удължение за камъка(мисля 16 беше) и по 30 мин на тампон. Все пак се държи на 2 гайки, не е някаква нано-технология

Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
ociata написа:JTD написа:Здравейте,
Не мога да определя със сигурност дали трябва да сменям въпросните 2 тампона на двигателя на 3.0д.
Ще помоля някой от София, по възможност със 184кс двигател и Х, ако има разлика (вибрационна) с 204 коньовия разбира се, защото тампоните са малко по-различни от не Х, ако е сменял тампоните на двигателя да се видим с него, за да седна в колата, да усетя и сравня вибрацията. Просто искам да видя 100% нови тампони какъв баланс на двигателя осигуряват. Защото съм на границата между много лека вибрация и по-осезаема такава на волана, спрямо моите възгледи и за това искам да направя директно сравнението.
Преди 2 дни правих разни неща по 2.0 дизел и там вибрациите бяха като на моя двигател. Все си мисля, че 3-ката трябва да има по-малко вибрации, от там тръгна всичко.
Поздрави.
Колега аз не се вписвам в критериите ти(не съм Х, иначе съм малката 3-ка), но и аз като колегата нямам нищо против да ти покажа как работи моята с нови.
А за смяната, предполагам знаеш как става, но все пак - трябва ти канал, крик, удължение за камъка(мисля 16 беше) и по 30 мин на тампон. Все пак се държи на 2 гайки, не е някаква нано-технология
Горе долу си прав за смяната стига да нямаш предни полуоски и диференциал.

През уикенда ще се видя с един колега, който ми предложи да сравним. Ако пак имам нужда от сравнение ще се възползвам.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
Да споделя развитието.
Накратко - разлика усетих. Ама огромна.
В момента ако не държиш волана, ако пуснеш музиката по-силно, за да не чуваш двигателя и затвориш очи, за да не гледаш оборотомера, то много, наистина много трудно ще разбереш дали двигателя работи или не.
Единия тампон (големия) беше здрав. Малкия тампон се беше смачкал, но пак беше здрав.
Но аз смених и тампона на скоростите, за да знам, че наистина всичко ще е наред от тази гледна точка.
Теста, който лично при мен би бил добър ако някой ми беше казал - няма разлика във вибрацията между оборотите с включен ел. нагревател и без такъв.
Както знаете когато работи ел. нагревателя оборотите са около 850. Когато изключи, оборотите спадат на 750.
Когато бях на 850 оборота (най-често зимата е по-лесен теста), то вибрацията беше много малка, почти незабележима. Но както си стоя на светофар и точно в този момент ако изключи печката, виждам оборотомера как спадат на 750 и вибрацията се усилва многократно. Да речем поне 3-4 пъти повече.
Този тест може да стане и със запалване на колата, ако е лято (топло). В момента за запалване, двигателя държи въпросните 850 оборота за 4-5 секунди. След въпросните 4-5 секунди оборотите спадат до номиналните 750. Пак се получава въпросното увеличаване на вибрациите.
В момента разлика между 850 и 750 на практика липсва. Просто виждаш оборотомера как слиза, звука на двигателя намалява, а вибрацията остава абсолютно непроменена.
В крайна сметка в момента при 750 оборота има по-малко вибрация от колкото преди при 850 оборота.
Всичко това го пиша, за да имат възможност и други хора да направят такъв вид косвен тест.
Поздрави.
п.п. Освен вибрацията на място, то намаля и шума в купето на място. Поне на половината. Самото купе явно от вибрацията създава допълнителен такъв вид, гъгнещ, нискочестотен звук.
Накратко - разлика усетих. Ама огромна.
В момента ако не държиш волана, ако пуснеш музиката по-силно, за да не чуваш двигателя и затвориш очи, за да не гледаш оборотомера, то много, наистина много трудно ще разбереш дали двигателя работи или не.
Единия тампон (големия) беше здрав. Малкия тампон се беше смачкал, но пак беше здрав.
Но аз смених и тампона на скоростите, за да знам, че наистина всичко ще е наред от тази гледна точка.
Теста, който лично при мен би бил добър ако някой ми беше казал - няма разлика във вибрацията между оборотите с включен ел. нагревател и без такъв.
Както знаете когато работи ел. нагревателя оборотите са около 850. Когато изключи, оборотите спадат на 750.
Когато бях на 850 оборота (най-често зимата е по-лесен теста), то вибрацията беше много малка, почти незабележима. Но както си стоя на светофар и точно в този момент ако изключи печката, виждам оборотомера как спадат на 750 и вибрацията се усилва многократно. Да речем поне 3-4 пъти повече.
Този тест може да стане и със запалване на колата, ако е лято (топло). В момента за запалване, двигателя държи въпросните 850 оборота за 4-5 секунди. След въпросните 4-5 секунди оборотите спадат до номиналните 750. Пак се получава въпросното увеличаване на вибрациите.
В момента разлика между 850 и 750 на практика липсва. Просто виждаш оборотомера как слиза, звука на двигателя намалява, а вибрацията остава абсолютно непроменена.
В крайна сметка в момента при 750 оборота има по-малко вибрация от колкото преди при 850 оборота.
Всичко това го пиша, за да имат възможност и други хора да направят такъв вид косвен тест.
Поздрави.
п.п. Освен вибрацията на място, то намаля и шума в купето на място. Поне на половината. Самото купе явно от вибрацията създава допълнителен такъв вид, гъгнещ, нискочестотен звук.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
в GT1 има тест на тампоните на вдигателя. Тестера пуска и спира вакуума към тампоните и се усеща разликата в убирането на вибрациите . Ако не се усеща разлика съответно се проверяват вакуум пътищата и ако са ОК , остават тампоните.

Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
mitrax написа:в GT1 има тест на тампоните на вдигателя. Тестера пуска и спира вакуума към тампоните и се усеща разликата в убирането на вибрациите . Ако не се усеща разлика съответно се проверяват вакуум пътищата и ако са ОК , остават тампоните.
Какъв е тоя вакум към тампоните на двигателя?
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Тест на 3.0 дизел и вибрацията - за тампоните на двигате
на 3.0д моторите , Компа на двигателя през един електромагнитен клапан спира и пуска вакуум към тампоните на двигателя при което те стават по твърди/меки.
Engine Mount Control DDE 4.0
The controllable engine mounts are switched to "hard" or "soft" corresponding to operating conditions.
Function
The pressure converter connects the engine mounts to the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the pressure converter switches vacuum through to the engine mounts so that they switch to "soft".
The engine mounts are activated at:
Road speed < 60 km/h and
Engine speeds < a value which depends on the coolant temperature as follows:
Below -40 °C: 1200 rpm
From -40 °C to -10 °C: 1200 rpm to 1050 rpm
Above -10 °C: 1050

Engine Mount Control DDE 4.0
The controllable engine mounts are switched to "hard" or "soft" corresponding to operating conditions.
Function
The pressure converter connects the engine mounts to the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the pressure converter switches vacuum through to the engine mounts so that they switch to "soft".
The engine mounts are activated at:
Road speed < 60 km/h and
Engine speeds < a value which depends on the coolant temperature as follows:
Below -40 °C: 1200 rpm
From -40 °C to -10 °C: 1200 rpm to 1050 rpm
Above -10 °C: 1050

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани