Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен пушек
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен пушек
Здравейте колеги,
Колата доста пуши и разхода ѝ е висок - някъде около 9/100 (а по борд - 5.3/100).
Свалихме я турбината и я почистихме, защото геометрията беше запекла.
Под товар (при изкачване) дава такива стойности:
Дебитомера е чисто нов и ме притеснява разминаването от 300 и нещо между желана и измерена стойност, което се получава само при ускорение, иначе на място разминаването е много малко.
Единствената грешка, която записва е ламбда сонда.
Днес ми сервираха, че можело да са дюзи (по-точно майче разпръсквачи). Гледал съм в mass adjustment на място и почти нямат отклонения, докато под товар (т.е. при ускорение) идваха майче до +/- 1.2
Въпросите са ми:
До колко ламбда сондата участва в подаването на горивото и ако дава грешка, няма ли да влиза в някакви default стойности, които да предпазват от това и ако участва активно няма ли да светне нещо на таблото?
До колко е възможно проблема да е в дюзите?
Някакви съвети как мога да изолирам проблема?
Озадачен съм, защото един ми каза, че проблема бил в турбото, втори ми каза, че бил дебитомера (след което го смених, но разлика никаква), а 3ти ми казва, че ламбдата участвала много активно в процеса на подаване на гориво и било заради нея.
Колата доста пуши и разхода ѝ е висок - някъде около 9/100 (а по борд - 5.3/100).
Свалихме я турбината и я почистихме, защото геометрията беше запекла.
Под товар (при изкачване) дава такива стойности:
Дебитомера е чисто нов и ме притеснява разминаването от 300 и нещо между желана и измерена стойност, което се получава само при ускорение, иначе на място разминаването е много малко.
Единствената грешка, която записва е ламбда сонда.
Днес ми сервираха, че можело да са дюзи (по-точно майче разпръсквачи). Гледал съм в mass adjustment на място и почти нямат отклонения, докато под товар (т.е. при ускорение) идваха майче до +/- 1.2
Въпросите са ми:
До колко ламбда сондата участва в подаването на горивото и ако дава грешка, няма ли да влиза в някакви default стойности, които да предпазват от това и ако участва активно няма ли да светне нещо на таблото?
До колко е възможно проблема да е в дюзите?
Някакви съвети как мога да изолирам проблема?
Озадачен съм, защото един ми каза, че проблема бил в турбото, втори ми каза, че бил дебитомера (след което го смених, но разлика никаква), а 3ти ми казва, че ламбдата участвала много активно в процеса на подаване на гориво и било заради нея.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
От гъзария се умира!
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
разхода и при мен е толкова, но моята е евро3 и се кара да доста къси разстояния и само в задръствания грацко. Не знаех че при евро4 има ламбда сонда. дюзите можеш да ги тестваш пак с Инпата да видиш как са. Може и да ги закараш в бош, за тест въпреки че чувам много разнородни мнения за там
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
iv4o9999 написа:разхода и при мен е толкова, но моята е евро3 и се кара да доста къси разстояния и само в задръствания грацко. Не знаех че при евро4 има ламбда сонда. дюзите можеш да ги тестваш пак с Инпата да видиш как са. Може и да ги закараш в бош, за тест въпреки че чувам много разнородни мнения за там
Аз това го засичам на 90 км междуградско през ден.
За бош не знам, защото точно от там ми казаха дюзи и имам чувството, че всеки ми казва че проблема е в това, което може да ремонтира, а пък 200 лева за стенд на база чисти спекулации не искам да давам.
Ако бяха дюзи, не трябва ли колата да е мудна и да няма мощност?
А с ИНПА-та казах на mass adjustment (или от другаде трябва?) че на място почти няма, а под товар стига до +/- 1.2
P.S.
Има я ламбдата, видях я с очите си точно там където пише, че е (понеже бях чел в някоя тема, че нямали и никой не я е бил виждал).
номер 15
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=10&hl=66
От гъзария се умира!
- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
Дебитомера оригинален или афтърмаркет е?Адаптиран ли е?Дюзите може да си тестваш и сам:
viewtopic.php?f=35&t=313211&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B8
viewtopic.php?f=35&t=313211&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B8

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
mustang1986 написа:Дебитомера оригинален или афтърмаркет е?Адаптиран ли е?Дюзите може да си тестваш и сам:
viewtopic.php?f=35&t=313211&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B8
Оригинален бош. Адаптирах го да, и на ламбда сондата стойностите нулирах.
Това с дюзите трябва да го пробвам, но не разбрах колко обратна нафта е нормално и ако имам повече обратна нафта, това не значи ли че не трябва да имам проблем с разхода?
От гъзария се умира!
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
Без да чета много, изпуска въздух от някъде. ламбда сондата я забрави нее от нея. Също почисти и MAP сензора, и те правят мизерии може и от него да е.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
aqa_boy написа:mustang1986 написа:Дебитомера оригинален или афтърмаркет е?Адаптиран ли е?Дюзите може да си тестваш и сам:
viewtopic.php?f=35&t=313211&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B8
Оригинален бош. Адаптирах го да, и на ламбда сондата стойностите нулирах.
Това с дюзите трябва да го пробвам, но не разбрах колко обратна нафта е нормално и ако имам повече обратна нафта, това не значи ли че не трябва да имам проблем с разхода?
Дебитомера е чисто нов и ме притеснява разминаването от 300 и нещо между желана и измерена стойност, което се получава само при ускорение, иначе на място разминаването е много малко.
Единствената грешка, която записва е ламбда сонда.
Колега, при условията на измерване масметъра отчита колкото трябва, въпроса е защо зададената от DDE стойност е толкова малка- и теб разликата те смущава. Може би си отговорил на въпроса- провери как се държи ламбда сондата. Според теорията при дизеловите двигатели тя служи да помогне да се определи какво количество изгорели газове да се върнат през ЕGR и ако не работи коректно може да се обърква цялото смесообразуване. Като варианти за изолиране на проблема може да пробваш с изключване на сондата- така ще вкараш ламбда контрола в default стойности или изолиране на ЕGR.
По отношение на обратната нафта- провери дали на някоя дюза количеството не е очевидно по-голямо в сравнение с другите. По принцип за това измерване има тестер с мензури, но може и с чашки за кафе.

Без да чета много, изпуска въздух от някъде. ламбда сондата я забрави нее от нея. Също почисти и MAP сензора, и те правят мизерии може и от него да е.
Колега, стойностите на налягането, които прави турбината са коректни- това означава, че няма изпускане на въздух и МАР сенсора отчита правилно.
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
zvetiko написа:aqa_boy написа:mustang1986 написа:Дебитомера оригинален или афтърмаркет е?Адаптиран ли е?Дюзите може да си тестваш и сам:
viewtopic.php?f=35&t=313211&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B8
Оригинален бош. Адаптирах го да, и на ламбда сондата стойностите нулирах.
Това с дюзите трябва да го пробвам, но не разбрах колко обратна нафта е нормално и ако имам повече обратна нафта, това не значи ли че не трябва да имам проблем с разхода?Дебитомера е чисто нов и ме притеснява разминаването от 300 и нещо между желана и измерена стойност, което се получава само при ускорение, иначе на място разминаването е много малко.
Единствената грешка, която записва е ламбда сонда.
Колега, при условията на измерване масметъра отчита колкото трябва, въпроса е защо зададената от DDE стойност е толкова малка- и теб разликата те смущава. Може би си отговорил на въпроса- провери как се държи ламбда сондата. Според теорията при дизеловите двигатели тя служи да помогне да се определи какво количество изгорели газове да се върнат през ЕGR и ако не работи коректно може да се обърква цялото смесообразуване. Като варианти за изолиране на проблема може да пробваш с изключване на сондата- така ще вкараш ламбда контрола в default стойности или изолиране на ЕGR.
По отношение на обратната нафта- провери дали на някоя дюза количеството не е очевидно по-голямо в сравнение с другите. По принцип за това измерване има тестер с мензури, но може и с чашки за кафе.
Без да чета много, изпуска въздух от някъде. ламбда сондата я забрави нее от нея. Също почисти и MAP сензора, и те правят мизерии може и от него да е.
Колега, стойностите на налягането, които прави турбината са коректни- това означава, че няма изпускане на въздух и МАР сенсора отчита правилно.
Колеги, благодаря за отговорите.
И мен ме съмнява да е MAP, понеже си надува коректно турбото.
А колега за обратната нафта - до колкото ми обясниха когато е механичен проблема се отваряла за по-дълго дюзата. Ако е така, по количеството обратна нафта ще може ли да се познае?
Значи колега zvetiko - до колкото те разбирам, самото DDE иска твърде малко въздух, но не разбрах защо при положение, че иска по-малко въздух, в двигателя влиза повече. Не съм много запознат, но количеството въздух, което влиза в двигателя, не се вкарва от турбината? И следователно по-малко искан въздух - повече "доставен въздух" = проблем в турбото? Но пък налягането е правилно....
Много се обърках....
От гъзария се умира!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
aqa_boy написа:Ако бяха дюзи, не трябва ли колата да е мудна и да няма мощност?
Не. Черен пушек и неспокойна и шумна работа на място - след рециклиране на 4-те дюзи се получи голяма разлика. Щом всичко друго ти е ОК, няма да ти се разминат. При теб стават и от Е90 М47N, но не ти препоръчвам варианта втора ръка.
Never mistake motion for action...
- Bogie
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 30.12.2013
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: е46 / 325 M -SPORT
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
Симптомите много приличат на спукан маркуч на турбото към интеркулера или след него, а също както и за пробив в самия интеркулер. не съм 100% сигурен но и ламбда сондата може да причина, поне при безиновите а-ли проблемна ламбда означава висок разход. не казвам, че дюзите нямат нужда от почистване но, там симптомите са други, пуши бяло на студен мотор, лош празен ход, труден старт с много въртене, гориво в маслото и тн.
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
Leon написа:aqa_boy написа:Ако бяха дюзи, не трябва ли колата да е мудна и да няма мощност?
Не. Черен пушек и неспокойна и шумна работа на място - след рециклиране на 4-те дюзи се получи голяма разлика. Щом всичко друго ти е ОК, няма да ти се разминат. При теб стават и от Е90 М47N, но не ти препоръчвам варианта втора ръка.
Турбото само съм го почистил и имаше една крива лопатка, затова не го изключвам.
Ама на място пък работи добре.
Вчера говорих с Бош за рециклаж, ама те искат по 50 лева за стенд и по 400 за ремонт. На бройка

А пробив в кулера как мога да го засека?
От гъзария се умира!
- B.Alexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 28.07.2013
- Местоположение: Търговище, София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E30-ка, настрани у завоите
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
Здрасти колега,
Аз съм с 330-ка дизел и имам същия проблем. При мен малко като я резна и толкова почва да пуши, че ме хваща срам от тия зад мене. Мине ли 2 500 оборота и става нещо невероятно. За разход не мога да ти кажа, защото само наливам и не съм го засичал, но ми се струва и на мен малко висок, но все пак мотора ми е малко по-голям от твоя. До колко съм чувал и съм се интересувал, проблема най-често е от зацапан колектор, спукано по турбо пътищата или ЕГР. Но най-честия проблем е в пътищата на турбото. Маркуча като нов мисля, че си е пара, но sachs им слага колена и всичко заспива.
Трябва и аз да видя да я закарам моята да я преслуша, но все не остава време и вече 2-3-ти месец си я карам така.
Поздрави.
Аз съм с 330-ка дизел и имам същия проблем. При мен малко като я резна и толкова почва да пуши, че ме хваща срам от тия зад мене. Мине ли 2 500 оборота и става нещо невероятно. За разход не мога да ти кажа, защото само наливам и не съм го засичал, но ми се струва и на мен малко висок, но все пак мотора ми е малко по-голям от твоя. До колко съм чувал и съм се интересувал, проблема най-често е от зацапан колектор, спукано по турбо пътищата или ЕГР. Но най-честия проблем е в пътищата на турбото. Маркуча като нов мисля, че си е пара, но sachs им слага колена и всичко заспива.
Трябва и аз да видя да я закарам моята да я преслуша, но все не остава време и вече 2-3-ти месец си я карам така.
Поздрави.
- aqa_boy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d Sport '04
- Мечтае да кара: 14 етажна панелка
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
B.Alexandrov написа:Здрасти колега,
Аз съм с 330-ка дизел и имам същия проблем. При мен малко като я резна и толкова почва да пуши, че ме хваща срам от тия зад мене. Мине ли 2 500 оборота и става нещо невероятно. За разход не мога да ти кажа, защото само наливам и не съм го засичал, но ми се струва и на мен малко висок, но все пак мотора ми е малко по-голям от твоя. До колко съм чувал и съм се интересувал, проблема най-често е от зацапан колектор, спукано по турбо пътищата или ЕГР. Но най-честия проблем е в пътищата на турбото. Маркуча като нов мисля, че си е пара, но sachs им слага колена и всичко заспива.
Трябва и аз да видя да я закарам моята да я преслуша, но все не остава време и вече 2-3-ти месец си я карам така.
Поздрави.
Благодаря за отговора
ЕГР би трябвало да е, защото като го изолирам няма разлика.
За турбо пътищата не съм се замислял, трябва да го напълня с пушек и да видя дали ще излезе от някъде.
Колектора го свалях, на пръв поглед нищо фрапантно.
Мен ми бяха казали да сменя вакуум пътищата, дето водят към турбината, но нали съм с електронно управление и нямам.
От гъзария се умира!
- B.Alexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 28.07.2013
- Местоположение: Търговище, София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E30-ка, настрани у завоите
Re: Е46 320d Еuro 4 проблем въздух, разход на гориво,черен п
Привет,
Само информативно... при мен се оказа EGR клапана. Изолирахме го и сега всичко е ток и жица. Изключително съм радостен, че не остава черен облак зад мен при всяко тръгване или настъпване
Поздрави.
Само информативно... при мен се оказа EGR клапана. Изолирахме го и сега всичко е ток и жица. Изключително съм радостен, че не остава черен облак зад мен при всяко тръгване или настъпване

Поздрави.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани