Питане за термостат
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Shamanek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 24.08.2009
- Местоположение: София / Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: f01 740xd LCI
Re: Питане за термостат
Абе да не отварям друга тема да попитам тук, тъй като си мисля, че и аз имам проблеми с термостатите и май че трябва да ги сменям.
Така, да започна от там, че наред при смяна на подгревните свещи забелязахме, че маркучите от турбото към интеркулер-а и обратно са много омаслени и решихме да измием всичко (тук идва първия ми въпрос - удачно ли е да се измива всичко това с пароструйка и веро
). След свалянето на интеркулера, забелязхаме, че има около сантиметър кир пред радиатора и че очевидно той не може да си свърши работата тъй като не може да влезе в никакъв случей въздух в радиатора та свалихме и него и по същата процедура и тои на пароструйка (майстора се фана за главата и взе да ме пита как я карам, дали не загрява бла бла ... колата я карах така 1г и лято и зима и никакви ядове със загряване пък не е като да не я карам).
Всичко се изми и се качи на колата + 2л антифриз и аз доволен тръгвам към вкъщи и понеже толкова много боклуци паднаха от тоя радиатор викам я да пусна скритото меню да гледам температурата какво става с нея загрява ли, не загрява ли (това беше преди нова година още в що горе топли дни ~7-8 градуса средни дневни температури)
Загря колата (не помня колко км минах нито колко минути я карах) на към 80 градуса и на един светофар си викам - "Я да я изрежа да видим пък, файда от чистенето има ли".
1ва до 3500, 2ра до 3600, 3-та до 4000, НО нещо се преебаваше не вървеше като преди ... значи на 3-та докато изпълваше оборотите беше станала към 83 градуса и докато си набираше изведнъж температурата се стовари с 5 градуса надолу до 78, колата загуби мощност и макар, че педала на газта беше в доста долно положение колата се люлееше докато ускоряваше (в смисъл все едно помпя газта, така ускоряваше).
Направи ми го тоя номер викам си е айде ... нещо не е на кеф ще я пробвам някой друг ден
След седмица пак пробвам пак така. Става единствено когато я назобя наистина от 1-ва до n-та, където n е ту 3 ту 4.
Как да е ... и аз знам, че трябва да се измерят стойностите на дебитомера, налягането на турбото и другите му там работи в работен режим ама по нататък (колата иначе си върви без никакви забележки ако не я итезавам до последно).
Това което исках да споделя и е пряко по темата е, че след измиването на турбо пътищата, интеркулера, АГР и радиатора, сега в по-студените дни забелязвам, че много ама много бавно загрява.
Значи, от бул. Българиа 118 (това е 300 м преди околомръсното) до сградите на софийския университет, които са до Плиска (маршрут - бул. България, Околовръстно, Симеоновско, Студентски град, Г.М. Димитров, Цариградско, крайа спирка) - успя да загрее до 72 градуса
През това време съм я карал на леко парно само на предното стъкло и не съм вдигал повече от 2100 - 2200 оборота (че нали е студена
).
Е това нормално ли е
Вън температура беше нещо от сорта на -1, -1.5 градуса.
И другото което забелязах е, примерно карам си, температурата е 65 градуса, движа се, светофар след 200 метра, пускам я да върви без газ (но още съм на скорост) и като спра на светофара съм вече на 64 градуса
И това го направи сигурно 2-3 пъти.
Извинявам се за дългия ферман, но ако някой иска може да сподели и той какво мисли за моите термостати (пък защо и не за турбото ми)
Поздрави на всички
Така, да започна от там, че наред при смяна на подгревните свещи забелязахме, че маркучите от турбото към интеркулер-а и обратно са много омаслени и решихме да измием всичко (тук идва първия ми въпрос - удачно ли е да се измива всичко това с пароструйка и веро

Всичко се изми и се качи на колата + 2л антифриз и аз доволен тръгвам към вкъщи и понеже толкова много боклуци паднаха от тоя радиатор викам я да пусна скритото меню да гледам температурата какво става с нея загрява ли, не загрява ли (това беше преди нова година още в що горе топли дни ~7-8 градуса средни дневни температури)
Загря колата (не помня колко км минах нито колко минути я карах) на към 80 градуса и на един светофар си викам - "Я да я изрежа да видим пък, файда от чистенето има ли".
1ва до 3500, 2ра до 3600, 3-та до 4000, НО нещо се преебаваше не вървеше като преди ... значи на 3-та докато изпълваше оборотите беше станала към 83 градуса и докато си набираше изведнъж температурата се стовари с 5 градуса надолу до 78, колата загуби мощност и макар, че педала на газта беше в доста долно положение колата се люлееше докато ускоряваше (в смисъл все едно помпя газта, така ускоряваше).
Направи ми го тоя номер викам си е айде ... нещо не е на кеф ще я пробвам някой друг ден

След седмица пак пробвам пак така. Става единствено когато я назобя наистина от 1-ва до n-та, където n е ту 3 ту 4.
Как да е ... и аз знам, че трябва да се измерят стойностите на дебитомера, налягането на турбото и другите му там работи в работен режим ама по нататък (колата иначе си върви без никакви забележки ако не я итезавам до последно).
Това което исках да споделя и е пряко по темата е, че след измиването на турбо пътищата, интеркулера, АГР и радиатора, сега в по-студените дни забелязвам, че много ама много бавно загрява.
Значи, от бул. Българиа 118 (това е 300 м преди околомръсното) до сградите на софийския университет, които са до Плиска (маршрут - бул. България, Околовръстно, Симеоновско, Студентски град, Г.М. Димитров, Цариградско, крайа спирка) - успя да загрее до 72 градуса




Е това нормално ли е

И другото което забелязах е, примерно карам си, температурата е 65 градуса, движа се, светофар след 200 метра, пускам я да върви без газ (но още съм на скорост) и като спра на светофара съм вече на 64 градуса

Извинявам се за дългия ферман, но ако някой иска може да сподели и той какво мисли за моите термостати (пък защо и не за турбото ми)
Поздрави на всички
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Питане за термостат
Shamanek написа:Абе да не отварям друга тема да попитам тук, тъй като си мисля, че и аз имам проблеми с термостатите и май че трябва да ги сменям.
Така, да започна от там, че наред при смяна на подгревните свещи забелязахме, че маркучите от турбото към интеркулер-а и обратно са много омаслени и решихме да измием всичко (тук идва първия ми въпрос - удачно ли е да се измива всичко това с пароструйка и веро). След свалянето на интеркулера, забелязхаме, че има около сантиметър кир пред радиатора и че очевидно той не може да си свърши работата тъй като не може да влезе в никакъв случей въздух в радиатора та свалихме и него и по същата процедура и тои на пароструйка (майстора се фана за главата и взе да ме пита как я карам, дали не загрява бла бла ... колата я карах така 1г и лято и зима и никакви ядове със загряване пък не е като да не я карам).
Всичко се изми и се качи на колата + 2л антифриз и аз доволен тръгвам към вкъщи и понеже толкова много боклуци паднаха от тоя радиатор викам я да пусна скритото меню да гледам температурата какво става с нея загрява ли, не загрява ли (това беше преди нова година още в що горе топли дни ~7-8 градуса средни дневни температури)
Загря колата (не помня колко км минах нито колко минути я карах) на към 80 градуса и на един светофар си викам - "Я да я изрежа да видим пък, файда от чистенето има ли".
1ва до 3500, 2ра до 3600, 3-та до 4000, НО нещо се преебаваше не вървеше като преди ... значи на 3-та докато изпълваше оборотите беше станала към 83 градуса и докато си набираше изведнъж температурата се стовари с 5 градуса надолу до 78, колата загуби мощност и макар, че педала на газта беше в доста долно положение колата се люлееше докато ускоряваше (в смисъл все едно помпя газта, така ускоряваше).
Направи ми го тоя номер викам си е айде ... нещо не е на кеф ще я пробвам някой друг ден![]()
След седмица пак пробвам пак така. Става единствено когато я назобя наистина от 1-ва до n-та, където n е ту 3 ту 4.
Как да е ... и аз знам, че трябва да се измерят стойностите на дебитомера, налягането на турбото и другите му там работи в работен режим ама по нататък (колата иначе си върви без никакви забележки ако не я итезавам до последно).
Това което исках да споделя и е пряко по темата е, че след измиването на турбо пътищата, интеркулера, АГР и радиатора, сега в по-студените дни забелязвам, че много ама много бавно загрява.
Значи, от бул. Българиа 118 (това е 300 м преди околомръсното) до сградите на софийския университет, които са до Плиска (маршрут - бул. България, Околовръстно, Симеоновско, Студентски град, Г.М. Димитров, Цариградско, крайа спирка) - успя да загрее до 72 градуса![]()
![]()
През това време съм я карал на леко парно само на предното стъкло и не съм вдигал повече от 2100 - 2200 оборота (че нали е студена
).
Е това нормално ли еВън температура беше нещо от сорта на -1, -1.5 градуса.
И другото което забелязах е, примерно карам си, температурата е 65 градуса, движа се, светофар след 200 метра, пускам я да върви без газ (но още съм на скорост) и като спра на светофара съм вече на 64 градусаИ това го направи сигурно 2-3 пъти.
Извинявам се за дългия ферман, но ако някой иска може да сподели и той какво мисли за моите термостати (пък защо и не за турбото ми)
Поздрави на всички
100% си за голям термостат - това с високи обороти и падане на температурата ставаше при мен,точно с скритото меню..идеята е че термостата не затваря кръга а седи отворен и реално,като и набиеш тоците и температурата пада..след смяната всичко чук..аз се бях изненадал дори мисля имам и подобна ако не същата тема

ЕГР-а спомага много за загряването на колата,но след като си го чистил - предполагам е ок..макар че това става само с ваничка с ултразвук за да падне нагара,смени си термостата...моят вярно е в подземен гараж и там под 0 температури няма,но сутрин загрява бързп без да и давам особено много газ.Като вечер след работа седи цял ден на студа и пак загрява така..
Омасляването ако не е сериозно е нормално,а връзката с кулера е при повечето дизелаци,поне аз съм виждал още 2 различни марки с същото омасляване там....самата връзка не е особено стегната.
Принципно,ако има повечеко омасляване следва,че турбината изхвърля масло но не означава,че е на свършване..самени големия термостат сложи на Behr - и сам можеш да го направиш..обезвъздуши системата и ще видиш разликата на момента

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- outworld
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
- Shamanek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 24.08.2009
- Местоположение: София / Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: f01 740xd LCI
Re: Питане за термостат
Абе аз ако ще сменям термостати - ще сменям и двата.
Обаче това дето като я натисна и ми пада рязко температурата (разбирайте от 83 - 78 ДИРЕКТНО без да минава междинни стойности) не е от термостатите си мисля. А иначе май май ще трябва наистина да ходя да зема да ги сменя щото в тоя студ си гори повечко като не може да загрее пущината и.
Обаче това дето като я натисна и ми пада рязко температурата (разбирайте от 83 - 78 ДИРЕКТНО без да минава междинни стойности) не е от термостатите си мисля. А иначе май май ще трябва наистина да ходя да зема да ги сменя щото в тоя студ си гори повечко като не може да загрее пущината и.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Питане за термостат
Shamanek написа:Абе аз ако ще сменям термостати - ще сменям и двата.
Обаче това дето като я натисна и ми пада рязко температурата (разбирайте от 83 - 78 ДИРЕКТНО без да минава междинни стойности) не е от термостатите си мисля. А иначе май май ще трябва наистина да ходя да зема да ги сменя щото в тоя студ си гори повечко като не може да загрее пущината и.
Айде смени ги и тогава ще видим

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Питане за термостат
Shamanek написа:Абе аз ако ще сменям термостати - ще сменям и двата.
Обаче това дето като я натисна и ми пада рязко температурата (разбирайте от 83 - 78 ДИРЕКТНО без да минава междинни стойности) не е от термостатите си мисля. А иначе май май ще трябва наистина да ходя да зема да ги сменя щото в тоя студ си гори повечко като не може да загрее пущината и.
може и да не е обезвъздушена добре и от там да са скоците
Re: Питане за термостат
Преди малко излезнах да направя теста с температурата, пуснах на дисплея да се показва колко градуса е и спрях парното карах около 13 минути и загря на 75 градуса, пуснах парното на 25 и да духа до половината и падна на 66 после пак се качи на 72-3, това е градско каране с 50-60 км , после пак с пуснато парно навъртях извънградско 20 км и максимума достига до 78 градуса с каране 110-120 км и стрелката си седеше все едно е на 90 градуса . 

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Питане за термостат
MuTaJlaKo написа:Преди малко излезнах да направя теста с температурата, пуснах на дисплея да се показва колко градуса е и спрях парното карах около 13 минути и загря на 75 градуса, пуснах парното на 25 и да духа до половината и падна на 66 после пак се качи на 72-3, това е градско каране с 50-60 км , после пак с пуснато парно навъртях извънградско 20 км и максимума достига до 78 градуса с каране 110-120 км и стрелката си седеше все едно е на 90 градуса .
Вместо да давате излишни пари за гориво - дайте едни 100лв за термостат и до там с темата


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Питане за термостат
При тези показания сега значи и големият термостат трябва да сменям така ли ? 

- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Питане за термостат
MuTaJlaKo написа:При тези показания сега значи и големият термостат трябва да сменям така ли ?
вече и втория си тъшак залагам

Не се ядосвай, ще я направиш и ще приключиш със случая.
Замисли се за другия вариант - ако беше продължил да караш така, щеше да имаш повишен разход на гориво + износване на двигателя и щеше да си караш така с години без изобщо да разбереш. Като се замисля, трябва да ми благодариш


- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Питане за термостат
За до покажа,това което казах,че при мен бе от термостат - бях снимал,точно защото ми стана интересно:
http://www.youtube.com/watch?v=hW3gbzDSgCw
http://www.youtube.com/watch?v=hW3gbzDSgCw
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани