Зацепване валове/ванос м54

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Зацепване валове/ванос м54

Мнение от efren » 02 Окт 2013, 0:27

Здравейте,
Отворих двигателя заради заминала гарнитура, махнах капака на клапаните и ме притеснява следното нещо: при белег на коляновия вал белега на колелото на изпускателния вал си сочи горния ръб на главата, но белега, който е на колелото на ваноса отпред изостава с около 1 см и вместо да сочи ръба сочи 1 см надолу, съответно и в задната си част изпускателния вал завършва с правоъгълен елемент, който гледайки инструмента за зацепване/фиксиране на валовете би трябвало да е вертикален, но в случая също изостава от вертикалната позиция. Смукателния вал изглежда добре.
Вярно ли си мисля, че някой е зацепил веригата с един зъб грешка?
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Re: Зацепване валове/ванос м54

Мнение от oTECa » 02 Окт 2013, 9:24

efren написа:Здравейте,
Отворих двигателя заради заминала гарнитура, махнах капака на клапаните и ме притеснява следното нещо: при белег на коляновия вал белега на колелото на изпускателния вал си сочи горния ръб на главата, но белега, който е на колелото на ваноса отпред изостава с около 1 см и вместо да сочи ръба сочи 1 см надолу, съответно и в задната си част изпускателния вал завършва с правоъгълен елемент, който гледайки инструмента за зацепване/фиксиране на валовете би трябвало да е вертикален, но в случая също изостава от вертикалната позиция. Смукателния вал изглежда добре.
Вярно ли си мисля, че някой е зацепил веригата с един зъб грешка?

Колата колега е зацепена правилно, просто отпред където са зъбните на веригата, зъбното е раздвижно (при определени обороти излиза малко напред и променя ъгъла на вала), поради което трябва специален инструмент за зацепване след сваляне. Инструмента в ибей струва около 300лв по спомен и представлява една планка на която се закачат ваносите (двете зъбни колела отпред на вала). Тази планка държи едното зъбно прибрано до вала, а другото на половината прибрано(горе-долу). Общо взето ако щом не ти е ясно не пипай, че мъките после са големи. Ще трябва да си викаш майстор в гаража да ти го зацепва. Ето какво представлява:
http://www.ebay.com/itm/BMW-M52TU-M54-M ... 1342783081
П.П. Преди време го зацепвахме едно М52 без планка и беше голям филм. Стана от третия път, ама след много четене и мерене. С две думи не си е работа.


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Зацепване валове/ванос м54

Мнение от efren » 02 Окт 2013, 11:24

Инструмента за отпред го има. Въпроса е в в това, че инструмента за отзад за валовете го няма, а на снимките ми изглеждаше, че положението на правоъгълния край на вала (отзад) е вертикално и на двата вала, а при мен е вертикален само смукателния.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Re: Зацепване валове/ванос м54

Мнение от oTECa » 02 Окт 2013, 13:34

efren написа:Инструмента за отпред го има. Въпроса е в в това, че инструмента за отзад за валовете го няма, а на снимките ми изглеждаше, че положението на правоъгълния край на вала (отзад) е вертикално и на двата вала, а при мен е вертикален само смукателния.

Колега, ако имаш планката за отпред, отзад е лесно. Като сложиш валовете (без ванусите) и ги затегнеш, просто ги слагаш в една равнина отзад. Ние използвахме по-голям шублер. Валовете като са стегнати се въртят доста трудно и са достатъчно упорити. Като ги нагласиш отзад в една равнина идва голямата играчка отпред с валовете. Но щом имаш планката, ако не ти е първия двигател който си отварял с ванус, действай смело. Ако ти е първия двигател с ванус, по-добре се обърни към някой да ти разясни за какво идва реч.


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Зацепване валове/ванос м54

Мнение от efren » 03 Окт 2013, 10:00

Ами първия ми е , но се надявам с планката и аутодатата да се спрвя. Благодаря много за инфото за валовете отзад, че ми беше дилема, макар да изглеждаше логично и двата да са вертикални. Ще пиша като го събера за резултата.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Re: Зацепване валове/ванос м54

Мнение от oTECa » 03 Окт 2013, 21:31

efren написа:Ами първия ми е , но се надявам с планката и аутодатата да се спрвя. Благодаря много за инфото за валовете отзад, че ми беше дилема, макар да изглеждаше логично и двата да са вертикални. Ще пиша като го събера за резултата.

След като го сглобиш го закачи с ГТ1, там има тестове на ваносите и ще се види дали са зацепени правилно. Успех.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook