5-та влиза трудно
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- mumford
-
320ci
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU и 760Li
5-та влиза трудно
5-та влиза изключително трудно на студена кола. Като загрее колата е 1 идея по-добре, но пак е трудно. За смяна на масло на скоростите ли съм ?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 5-та влиза трудно
mumford написа:5-та влиза изключително трудно на студена кола. Като загрее колата е 1 идея по-добре, но пак е трудно. За смяна на масло на скоростите ли съм ?
По скоро не си,има и тема в форума точно за 5-та при Е46,което е малко като детска болест.И проблема идва от една от пружините на кутията,която се грижи за позицията на лоста.
Но за да се отвори пружината да се смени/изчисти трябва да се сваля кутията.Другия вариянт да се смени маслото на кутията,както си отворил още една тема и има същата такава в която има писано и писано - там маслото е lifetime с една дума не би трябвало да се сменя ,но не е болка да се смени на ръчните кутии побира около литър.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: 5-та влиза трудно
Детската болест на кутийте на Е46 и по-точно на ZF кутийте /не само на Е46, но и на Е39,Е38,Е36/ се изразява в промяната на положението на лост при свободна скорост или не-връщането му в централна позиция след освобождаване на 5та скорост. Проблема идва не толкова от замърсена пружина, а от прекалено "тясната" сглобка на буталцето, което избутва лоста, и втулката по която върви.
Но така или иначе като гледам каква му е колата на колегата, едва ли въобще е с въпросната скоростна кутия, а най-вероятно е с Гетраг.
Маслото е лайфтайм, но не пречи някой преди него да го е сменял и да е сложил неподходящо такова.
Но така или иначе като гледам каква му е колата на колегата, едва ли въобще е с въпросната скоростна кутия, а най-вероятно е с Гетраг.
Маслото е лайфтайм, но не пречи някой преди него да го е сменял и да е сложил неподходящо такова.

- released
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 18.08.2013
- Кара: 320d
- Детайли за колата: M47D20
Re: 5-та влиза трудно
При мен също го има този проблем, но докато колата е още студена и когато я покарам известно време на 5-та около 10 км и се оправя и застава в централна позиция но въпреки това продължавам да усещам леко засичане когато освобождавам от 5-та. Това може ли да бъде проблем или да си я карам така, защото да разглобиш кутията за една пружина ?!?!

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 5-та влиза трудно
boris_k написа:Детската болест на кутийте на Е46 и по-точно на ZF кутийте /не само на Е46, но и на Е39,Е38,Е36/ се изразява в промяната на положението на лост при свободна скорост или не-връщането му в централна позиция след освобождаване на 5та скорост. Проблема идва не толкова от замърсена пружина, а от прекалено "тясната" сглобка на буталцето, което избутва лоста, и втулката по която върви.
Но така или иначе като гледам каква му е колата на колегата, едва ли въобще е с въпросната скоростна кутия, а най-вероятно е с Гетраг.
Маслото е лайфтайм, но не пречи някой преди него да го е сменял и да е сложил неподходящо такова.
ZF e не е Гетраг и си прав за буталцето,НО понякога има замърсяване на пружинта - виждал съм го и след смяна на пружината заспива..дори леееко минаване с шкурка да не дере буталцето пак прави разлика..
До колегата released - не не пречи,но не е приятно и не се разглабя кутията а се сваля (не че не е почти същото де )

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: 5-та влиза трудно
Според скромния ми опит и това което казва производителя, на 320ci с м52б20ту се монтира единствено Гетраг, изключваме случайте при които някой си е монтирал кутия по желание.
След като сте монтирали нова пружина, нещата са си дошли на място, поради по-голямата сила на новата пружината и почистването на буталцето,а не заради това,че старата пружина е била замърсена. Същия ефект щеше да има и без да купувате нова пружина, а само с пришкураване на буталцето.
След като сте монтирали нова пружина, нещата са си дошли на място, поради по-голямата сила на новата пружината и почистването на буталцето,а не заради това,че старата пружина е била замърсена. Същия ефект щеше да има и без да купувате нова пружина, а само с пришкураване на буталцето.

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 5-та влиза трудно
boris_k написа:Според скромния ми опит и това което казва производителя, на 320ci с м52б20ту се монтира единствено Гетраг, изключваме случайте при които някой си е монтирал кутия по желание.
След като сте монтирали нова пружина, нещата са си дошли на място, поради по-голямата сила на новата пружината и почистването на буталцето,а не заради това,че старата пружина е била замърсена. Същия ефект щеше да има и без да купувате нова пружина, а само с пришкураване на буталцето.
Не съпбразих мотора


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- mumford
-
320ci
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU и 760Li
Re: 5-та влиза трудно
Ясно. Благодаря за отгворите 

- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: 5-та влиза трудно
Аз искам да ползвам темата и да попитам дали трудното включване на първа и втора /понякога/, също е "детска болест" на кутията. Говоря единствено за трудно включване /без хъркане/, което оправя ако включа първо на 3-та или 4-та.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 5-та влиза трудно
Проверете помпите на съединителя ..скоростите трябва да влизат точно без сила...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: 5-та влиза трудно
Нямах предвид че е нужна сила, а просто все едно новобранец не може да нацели позицията на определената скорост. При Фолксвагените под лоста има пластмасова "ябълка" която е на ексцентрик и с нейна помощ може да се регулира позицията на лоста. Дали и при Е46 няма някакъв начин за реглаж?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 5-та влиза трудно
slav4o974 написа:Нямах предвид че е нужна сила, а просто все едно новобранец не може да нацели позицията на определената скорост. При Фолксвагените под лоста има пластмасова "ябълка" която е на ексцентрик и с нейна помощ може да се регулира позицията на лоста. Дали и при Е46 няма някакъв начин за реглаж?
Не казвам,че е нужна сила

Вариянти има много от леко шкурене на буталцата на кутията ,които регулират това движение до помпите на съединителя..и лоста на Е46 е на ексцентрик но не се регулира самия лост
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани