М52Б28ТУ налягане в маркучите на радиатора - Спешно
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
М52Б28ТУ налягане в маркучите на радиатора - Спешно
Колеги, ще купувам е46 328, но има нещо, което ме притеснява. Като стисна маркуча към радиатора е по-твърд, отколкото мисля, че е нормално. Сравнението го правя на база маркучите на радиатора на моята ИС-ка, на която и при загрял мотор с 2 пръста без особено усилие стискам маркуча, така че да се допрат двете му стени. Тук с 2 пръста не става, трябва да стисна с цяла ръка и да приложа доста усилие и пак не успявам съвсем да ги допра стените. Карах колата 6-7 километра, като я настъпвах, на 2 пъти и до прекъвач и стрелката не мръдна от средата. Но се притеснявам да не би да има проблем, но да не се е проявил, защото не съм и дал достатъчно зор, защото въпреки, че я настъпвах перката не се включи. Твърдостта на маркучите е единственото, което мекара да подозирам такива проблеми.
Много моля за бързи отговори, защото утре трябва да я плащам

Много моля за бързи отговори, защото утре трябва да я плащам

- todorinoff
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 17.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci
- Мечтае да кара: E60 M5
Re: М52Б28ТУ налягане в маркучите на радиатора - Спешно
CTORH написа:Колеги, ще купувам е46 328, но има нещо, което ме притеснява. Като стисна маркуча към радиатора е по-твърд, отколкото мисля, че е нормално. Сравнението го правя на база маркучите на радиатора на моята ИС-ка, на която и при загрял мотор с 2 пръста без особено усилие стискам маркуча, така че да се допрат двете му стени. Тук с 2 пръста не става, трябва да стисна с цяла ръка и да приложа доста усилие и пак не успявам съвсем да ги допра стените. Карах колата 6-7 километра, като я настъпвах, на 2 пъти и до прекъвач и стрелката не мръдна от средата. Но се притеснявам да не би да има проблем, но да не се е проявил, защото не съм и дал достатъчно зор, защото въпреки, че я настъпвах перката не се включи. Твърдостта на маркучите е единственото, което мекара да подозирам такива проблеми.![]()
Много моля за бързи отговори, защото утре трябва да я плащам
На мен ми издуваше маркучите като перката ми беше прецакана... пусни и климатика да видиш дали ще се включи перката...

Drive it, like you stole it!
- landolin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: М52Б28ТУ налягане в маркучите на радиатора - Спешно
Не се притеснявай, на моята са като камък и въобще не мога да ги стисна а ти говориш за допиране на стените
Аз в началото също си мислех, че има проблем защото на аудито ми бяха в пъти по меки, но вече близо две години с такива маркучи нямам ядове.

Аз в началото също си мислех, че има проблем защото на аудито ми бяха в пъти по меки, но вече близо две години с такива маркучи нямам ядове.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: М52Б28ТУ налягане в маркучите на радиатора - Спешно
Наистина на М52 маркучите са по-твърди, в сравнение с по-старите мотори. Обяснението е, че охладителната система работи при по-високо налягане (не съм правил сравнение на баровете), но факт, че на Е34-ката ми са доста по-меки от на 39-ката. Абсурд е да ги събереш с пръсти при загрял мотор.
Това, че перката не се включва е отделен въпрос и трябва да го провериш. Възможно е виското да си е отишло и да не зацепва. Пробвай да спреш перката със навит вестник, ако се спре значи виското е за смяна. Друга причина за невключването на перката може да бъде и температурния датчик, разбира се.
При всички случаи, тази твърдост на маркучите, която описваш, сама по себе си не е причина да не купиш колата
Подводни камъни може винаги да има. При ТДС-а например, цепната глава не винаги прави налягане в маркучите на радиатора. 
Това, че перката не се включва е отделен въпрос и трябва да го провериш. Възможно е виското да си е отишло и да не зацепва. Пробвай да спреш перката със навит вестник, ако се спре значи виското е за смяна. Друга причина за невключването на перката може да бъде и температурния датчик, разбира се.
При всички случаи, тази твърдост на маркучите, която описваш, сама по себе си не е причина да не купиш колата


bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: М52Б28ТУ налягане в маркучите на радиатора - Спешно
Много благодаря на отзовалите се
Перката е електрическа, няма виско. Ако и някой друг счита, че може да изкаже компетентно мнение по въпроса ще се радвам да го направи 


- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Re: М52Б28ТУ налягане в маркучите на радиатора - Спешно
Аз съм с м52туб25 и мога да кажа ,че няма начин с два пръста да ги стиснеш до край.Влез в скритото меню и гледай градусите от там как се държат ако са в норма всичко е на ред.
новият ми номер: 0877787835
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: М52Б28ТУ налягане в маркучите на радиатора - Спешно
Зависи на какви градуси работи този мотор колега , ако е предвидено термостата да
отваря над 100 гр. е напълно нормално налягането да е по високо и маркучите по твърди.
При мен примерно /М 43 мотор/ термоса отваря на 105 гр. , а клапана в капачката е на
2 атм. Това налягане е необходимо в системата защото по този начин се понижава
точката на кипене на антифриза.
Покарай колата и следи градусите през скритото меню - 19 / 7. Ако всичко е
наред градусите при напълно загрял мотор не трябва да варират повече от 4 - 5 и
виж перката на колко гр. се включва.
А това на пипане да определиш маркучите е доста трудно . Може примерно да
напомпиш една велосипедна гума на 2 атм. ,да я стиснеш и да сравняваш с
маркучите.
Според мен това което си описал в първия си пост ,ми се струва че на колата
нищо и няма.
Другото което се гледа при съмнения за гарнитура - маслото за жълтеникава емулсия,
антифриза придобива кафеникав отенък /освен ако не е сменян от 10 г./ и в
казанчето леко понамирисва на изгорели газове . Има и други начини - примерно
парното в движение ту го има ,ту изчезва ,бял дим от аспуха и т.н.
Това съм забелязал от личен опит ,като човек който два пъти е свалял глава
на другата ми каляска за гарнитура . За второто сваляне сам съм си виновен,
защото не смених болтовете на главата с нови и новата гарнитура бързо умря.
При това така надуваше горния маркуч ,че направо го разду като балон откъм
тройника на главата.
Успех и късмет.
отваря над 100 гр. е напълно нормално налягането да е по високо и маркучите по твърди.
При мен примерно /М 43 мотор/ термоса отваря на 105 гр. , а клапана в капачката е на
2 атм. Това налягане е необходимо в системата защото по този начин се понижава
точката на кипене на антифриза.
Покарай колата и следи градусите през скритото меню - 19 / 7. Ако всичко е
наред градусите при напълно загрял мотор не трябва да варират повече от 4 - 5 и
виж перката на колко гр. се включва.
А това на пипане да определиш маркучите е доста трудно . Може примерно да
напомпиш една велосипедна гума на 2 атм. ,да я стиснеш и да сравняваш с
маркучите.
Според мен това което си описал в първия си пост ,ми се струва че на колата
нищо и няма.
Другото което се гледа при съмнения за гарнитура - маслото за жълтеникава емулсия,
антифриза придобива кафеникав отенък /освен ако не е сменян от 10 г./ и в
казанчето леко понамирисва на изгорели газове . Има и други начини - примерно
парното в движение ту го има ,ту изчезва ,бял дим от аспуха и т.н.
Това съм забелязал от личен опит ,като човек който два пъти е свалял глава
на другата ми каляска за гарнитура . За второто сваляне сам съм си виновен,
защото не смених болтовете на главата с нови и новата гарнитура бързо умря.
При това така надуваше горния маркуч ,че направо го разду като балон откъм
тройника на главата.
Успех и късмет.

7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани