Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 994
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: Свободно движение на скоростен лост

Мнение от dido0o``` » 30 Ное 2011, 18:42

stoimenov_1958 написа:В твърдението на ZAGY има голяма доза логика.Вероятно проблема е там но няма да се реши без сваляне на СК.

Ако под СК имаш предвид скоростна кутия изобщо не е нужно свалянето и. Просто колата трябва да се вдигне на подемник или да е на канал.
Ето информация относно смяната на лост (шорт шифтър). Мисля, че е описано много добре какво точно става.
http://www.diymybmw.com/e46/short-shifter/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Свободно движение на скоростен лост

Мнение от Gqbriel » 30 Ное 2011, 19:40

dido0o``` написа:
stoimenov_1958 написа:В твърдението на ZAGY има голяма доза логика.Вероятно проблема е там но няма да се реши без сваляне на СК.

Ако под СК имаш предвид скоростна кутия изобщо не е нужно свалянето и. Просто колата трябва да се вдигне на подемник или да е на канал.
Ето информация относно смяната на лост (шорт шифтър). Мисля, че е описано много добре какво точно става.
http://www.diymybmw.com/e46/short-shifter/


Незнам дали ще успея този уикенд но другия 100% ще видим закво става дума като цяло,и ще направя снимки и кое как и т.н :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Свободно движение на скоростен лост

Мнение от Gqbriel » 11 Мар 2012, 15:37

Още не съм намерил време да се захвана с това нещо но май трябва,за да не стане изведнъж да не мога да превключвам....та намерих това :
http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Shift_Bushings/E36-Shift_Bushings.htm- смяна на целия лостов механизъм - те това :
Изображение

Някой от по запознатите - може ли да ми каже,кое от всичките глупости се грижи за движението на лоста ляво дясно...какво имам предвид,като превключваме на задна се усеща ,най-много
Така като гледам ,почвам да си мисля,че ще свалям скоростна кутия за да го оправя това :ranting: :banghead:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 25.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 328i touring 13g.

Re: Свободно движение на скоростен лост

Мнение от valeri_bmw » 15 Мар 2012, 19:10

Колега,при мен беше счупено едното ухо на номер1 от схемата.Смениха ми частта+номер2 в сервиз Хеед-91 без да свалят скоростната кутия.Успех :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Свободно движение на скоростен лост

Мнение от Gqbriel » 15 Мар 2012, 20:17

valeri_bmw написа:Колега,при мен беше счупено едното ухо на номер1 от схемата.Смениха ми частта+номер2 в сервиз Хеед-91 без да свалят скоростната кутия.Успех :D

ДОбре на тази схема,което точно се грижи за движението на R -1-3-5 ?Кой номер точно...евентуално ще гледам него ..а ако можеш да ми споделиш на лично - малко детайли :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: Свободно движение на скоростен лост

Мнение от mustang1986 » 15 Мар 2012, 20:53

Габриел.Да не е от номер 7
http://www.youtube.com/watch?v=LJgAkC-4 ... re=related
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Свободно движение на скоростен лост

Мнение от Gqbriel » 15 Мар 2012, 23:35

mustang1986 написа:Габриел.Да не е от номер 7
http://www.youtube.com/watch?v=LJgAkC-4 ... re=related


Бе и аз не знам...е** ли му и лоста....а е мн кофти - това да не можеш ,качествено да чагъркаш скоростите :mhihi: ...явно ще разглабям :banghead:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Свободно движение на скоростен лост

Мнение от Gqbriel » 23 Мар 2012, 18:23

Проблема е РЕШЕН - най-накрая благодарение на колегата maxima :bowdown: как точно го е направил щифта,мисля е номер 12 незнам..но разликата е големия кеф :mhihi:
А и да кажа само,сваля се кардана
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН

Мнение от Gqbriel » 06 Юли 2012, 9:43

Maлко да повдигна темата...проблема е решен ама донякъде...вчера след няколко часа борба с какво ли не :mhihi: какво се оказва - тея инж от БМВ - не ми харесва как са направили лостовата система и тва е...

Така от какво се получава "люлеенето" на скоростния лост и от там доста кофти превключване на скоростите,това е схема на цялата лостова система при Е46 ръчка

Изображение

Номер 12 е една от причните ,щифт около 5мм диаметър,който се грижи за смяната на предавките лоста към който е свързан се върти около остта си и така се сменя позицията на скоростния лост посока ляво - дясно
http://realoem.com/bmw/showphoto.do?id=23411466134

Така,предния път направихме щифт (maxima си го направи сам на струга)и нещата се подобриха значително,само че този път забелязахме нещо дооста кофти за мен - защото лоста през който минава е свързан вътре в скоростна кутия и вариянта е само един да се свали тя,да се разпробие по-широк отвор за по солиден щифт.Тъпото лостче е доста малко в интерес на истината като диаметър и незнам до колко ще позволи разширяването му..просто с годините , леглото е станало елипсовидно в краищата му и щифта има луфт от там луфт в скоростния лост :banghead:

Номер 12,13,14 от лостовата система се закачат - показъл съм със стрелка към скоростна кутия,само че за да се стигне до там се сваля кардана - няма друг начин просто..това е една прична за това люлеене.
След като го направихме щифта (поне до колкото можахме без да се сваля скоростната кутия,защото нямаше време) разликата е дооста голяма,и скоростите се сменят просто като по масло...

Единствено разпробиване на по-широки отвори и по дебел щифт,ще оправят проблема но за това си трябва време...

Да вметна - "лагера" пластмасовия ,в който се вкарва самия шифтър се вади с мъки мамка му,тва по DIY youtube да ме фане за фланеца - това там здраво ли е и ако не е изключително износено,без да се свали цялата лостова система ,се вади много трудно ..оградил съм с кръг къде трябва да се натисне с отвертка за да се изкара - бе и него смених - има разлика,но главния проблем е номер 12 в дясно - тва :ranting:

Дано свърши работа на някого :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН

Мнение от vavilon » 12 Юли 2012, 13:09

Gqbriel написа:Така,предния път направихме щифт (maxima си го направи сам на струга)и нещата се подобриха значително....

Какво значи направихме щифт? :mhihi: Щифтовете по принцип се закаляват и шлайфат с допускови граници (размери)! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН

Мнение от Gqbriel » 12 Юли 2012, 14:16

vavilon написа:
Gqbriel написа:Така,предния път направихме щифт (maxima си го направи сам на струга)и нещата се подобриха значително....

Какво значи направихме щифт? :mhihi: Щифтовете по принцип се закаляват и шлайфат с допускови граници (размери)! :yes:


Еми направихме - от клапан със същия диметър - какво закалявене на щифт - виждал ли си щифта фабрично ....сега за закаляване,температурно отвръщане ли ще си говорим :mhihi:
:mhihi:

Какво значи направихме щифт? - направи сам на струга,добре знам допустими граници :mhihi:,само че обясних нещо друго отвора е елипсовиден вече,и да направиш такъв щифт без отливка - е практически некъв бог на струговането/шлайфане
А си мисля,че клапаните са достатъчно здрави...все пак :mhihi: .Там - щифта работи в 2-та си края а не по цялата си дължина...а точно в 2-та края е проблема :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Свободно движение на скоростен лост - РЕШЕН

Мнение от vavilon » 23 Авг 2012, 11:27

Gqbriel написа:
vavilon написа:
Gqbriel написа:Така,предния път направихме щифт (maxima си го направи сам на струга)и нещата се подобриха значително....

Какво значи направихме щифт? :mhihi: Щифтовете по принцип се закаляват и шлайфат с допускови граници (размери)! :yes:


Еми направихме - от клапан със същия диметър - какво закалявене на щифт - виждал ли си щифта фабрично ....сега за закаляване,температурно отвръщане ли ще си говорим :mhihi:
:mhihi:

Какво значи направихме щифт? - направи сам на струга,добре знам допустими граници :mhihi:,само че обясних нещо друго отвора е елипсовиден вече,и да направиш такъв щифт без отливка - е практически некъв бог на струговането/шлайфане
А си мисля,че клапаните са достатъчно здрави...все пак :mhihi: .Там - щифта работи в 2-та си края а не по цялата си дължина...а точно в 2-та края е проблема :yes:

Късно видях отговора. :) Да, от клапан става идеално. :yes:

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook