Колеги помагайте
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- bomberman8511
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 17.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323Ci
- Мечтае да кара: BMW
Колеги помагайте
Здравейте скъпи колеги от форума,
Предварително искам да се извиня ако съм сбъркал мястото на темата ( към администраторите)
Та имам проблем, преди 2 седмици си купих второто си БМВ Е46 323Сi 2000г., преди имах Е36, колата е с газов инжекцион BRC монтиран в Италия.
Купих я от уш познат, закарах я на диагностика, там ми казаха че ваноса бил за смяна, единия катализатор бил позапушен и затова колата не е пъргава в ниските обороти ( за каквото служи ваноса ). Да обаче колата на газ не върви както трябва, върви но няма никаква мощност.Закарах я на газаджия, той ми каза че първо трябва да си оправя катализатора и тогава да ходя при него защото нямало смисъл иначе.Обиколих сумати "майстори" на гърнета и ауспуси.Всеки ми каза различно нещо, но като крайна констатация катализаторите са отляти заедно с колекторните тръби и не е толкова лесна смяната им.Имало една ланда сонда преди тях и една ланда сонда след тях.И не ми гарантират че колата ще работи нормално след замяната на катализаторите с резонаторни гърнета именно заради ланда сондите.Първата ланда сонда отговаряла за подаването на гориво към мотора, втората ланда сонда следяла за изгорелите газове дали са токсични, втората май не била толкова важна.
Въпроса ми е какво да правя: да закарам колата на газаджия, да махна катализаторите или какво?
ПОМАГАЙТЕ ЧЕ ИСКАМ ДА СИ ОПРАВЯ КОЛИЧКАТА И ДА й СЕ РАДВАМ
ОТ ПЛОВДИВ СЪМ
Ако някой има съвет може да пише на лични или 0878887753 Пламен
Предварително благодаря
Предварително искам да се извиня ако съм сбъркал мястото на темата ( към администраторите)
Та имам проблем, преди 2 седмици си купих второто си БМВ Е46 323Сi 2000г., преди имах Е36, колата е с газов инжекцион BRC монтиран в Италия.
Купих я от уш познат, закарах я на диагностика, там ми казаха че ваноса бил за смяна, единия катализатор бил позапушен и затова колата не е пъргава в ниските обороти ( за каквото служи ваноса ). Да обаче колата на газ не върви както трябва, върви но няма никаква мощност.Закарах я на газаджия, той ми каза че първо трябва да си оправя катализатора и тогава да ходя при него защото нямало смисъл иначе.Обиколих сумати "майстори" на гърнета и ауспуси.Всеки ми каза различно нещо, но като крайна констатация катализаторите са отляти заедно с колекторните тръби и не е толкова лесна смяната им.Имало една ланда сонда преди тях и една ланда сонда след тях.И не ми гарантират че колата ще работи нормално след замяната на катализаторите с резонаторни гърнета именно заради ланда сондите.Първата ланда сонда отговаряла за подаването на гориво към мотора, втората ланда сонда следяла за изгорелите газове дали са токсични, втората май не била толкова важна.
Въпроса ми е какво да правя: да закарам колата на газаджия, да махна катализаторите или какво?
ПОМАГАЙТЕ ЧЕ ИСКАМ ДА СИ ОПРАВЯ КОЛИЧКАТА И ДА й СЕ РАДВАМ
ОТ ПЛОВДИВ СЪМ
Ако някой има съвет може да пише на лични или 0878887753 Пламен
Предварително благодаря
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Колеги помагайте
Уцелил си мястото за темата, относно ваноса, той реголира работатата на разпределителния вал във високите обороти за да ти даде по-голяма ефективност и съответно мощност (казвам го по-разговорно за да ме разбереш лесно, колегите с бензинови мотори ще дадат повече и качествена информация) http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... f=1&t=2624 , казва се лаМБда сонда и да следи изгорелите газове, принципно махането на катализатора при бензиновите мотори е малко по сложна процедура, ако въобще е допостима точно заради тези сонди , но се цепи изтърбушва се гарнето и се заварява пак.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Колеги помагайте
Първо махни катализатора, ако е запушен- незабавно. После нова диагностика и според диагнозата.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Колеги помагайте
Има доста писано по въпроса,но най общо: като махнеш катализаторите и сложиш гърнета предните сонди не ги бърка,защото са преди катализаторите,а задните сонди се лекуват софтуерно(ако се приведе колата до Евро2 норма за изгорели газове) или чрез т.н. втулка,отдалечаваща ги от прекия път на изгорелите газове!Успех 

Re: Колеги помагайте
Катализаторът е с платина и затова представлява винаги интерес , дори и да не е задръстен. Затова се гледат свещи, после бензинов филтър и после се отива да се измерят газовете. След това се взима решение. Продават се катализатори или се поръчват. Без проверка на изгорелите газове е нелогично да се дава оценка и то наизуст. Вижте нивото на изгорелите газове, защото може да не върви колата и от задръстен бензинов филтър или бензинова помпа или от свещи за смяна...
Вярно, че като се махне катализатора, колата тръгва много по- добре, но все пак данните от изгорелите газове са решаващи. Ако има лошо горене, то може и свещите да са за смяна или бензиновия филтър и затова газовете да не са в норма. Свалете си свещите и вижте цвета. Сменете бензиновия филтър , замерете изгорелите газове и едва тогава вземете решение какво да правите. Толкова е желан катализатора, че се подарява резонаторно гърне и се плаща само монтажа! На мен ми се отпуши колата като смених свещи и не можах да повярвям. Моите бяха платинени , но не са работили пълноценно.
Моля напишете после каква е била причината за невървежа?
Вярно, че като се махне катализатора, колата тръгва много по- добре, но все пак данните от изгорелите газове са решаващи. Ако има лошо горене, то може и свещите да са за смяна или бензиновия филтър и затова газовете да не са в норма. Свалете си свещите и вижте цвета. Сменете бензиновия филтър , замерете изгорелите газове и едва тогава вземете решение какво да правите. Толкова е желан катализатора, че се подарява резонаторно гърне и се плаща само монтажа! На мен ми се отпуши колата като смених свещи и не можах да повярвям. Моите бяха платинени , но не са работили пълноценно.
Моля напишете после каква е била причината за невървежа?
- bomberman8511
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 17.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323Ci
- Мечтае да кара: BMW
Re: Колеги помагайте
Когато отидих да сменям консумативите на колата, се оказа че колата е обслужена.Т.е. беше сменен масления, въздушния, горивния и филтър купе + маслото. А пък и на борд компютъра си показва че има още 9000км. до нова смяна. Когато я закарах на диагностика, ми гледаха свещите и всички консумативи които биха могли да създадат проблем, като казаха че всичко е наред с тях. Също за катализаторите знам, че те са консуматив който е проектиран на определени километри да се наложи смяна, още повече че се кара и на газ.
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Колеги помагайте
ако проблема ти е в катализатора, то това можеш да го провериш като покараш малко повече колата с по-високо натоварване на двигателя, за да има повече изгорели газове. обикновено при запушен катализатор след такова каране изгорелите газове са с миризма подобна на бакилит, може и да не е силна но се усеща....

- bomberman8511
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 17.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323Ci
- Мечтае да кара: BMW
Re: Колеги помагайте
Благодаря ще пробвам
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани