Антифриз / смяна на термостат

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Антифриз / смяна на термостат

Мнение от alexsch » 19 Фев 2010, 8:16

И така- в събота ми предстои смяна на термостата (големия термостат- на водната помпа. моя мотор няма на ЕРГ-то) на 320Д М47N. общо взето последователността на ремонта си я представям по следния начин:
1. сваляме кората под мотора
2. отвиваме двете сини пробки отдолу на преливника на антифриза- и малката до нея- източваме антифриза.
3. сваляме облицовката на мотора (корите отгоре)
4. сваляме вентилаторите (откачам двата куплунга, вядя двата щифта и отвивам едно винтче там с еврейска звезда беше - по памет)
5. махам тръбата, която излиза от изпускателния колектор и отива в ЕРГ- клапъна (две еврейски звезди към колектора; една към блока и скобата на ЕРГ-то) - тук ме притеснява дали ще се отвие от колектора- да не са запекли много тия болтове.....
6. откачам двете тръби за вода към термостата
7. отвивам самите болтчета на термостата - стария вън- новия вътре. болтовете май ги дават да се свалят с вложка Е9. е няма такъв инструмент! има Е8 и направо Е10! иначе съм си купил едни 12-стени вложки- ако не стане с Е10-ката ще набия една 12-стена и ще го отвия....
8. сглобявам всичко по обратния ред.
9. мешам концентрат (бмв оригинал антифриз) и дестилирана вода. сега тук ми е въпроса. вярно ли е че трябва да смеся 1 л концентрат с 1,2 - 1,3 л. дестилирана вода? иначе имало опасност да избие от някъде антифриза?
10 сипвам в охладителната уредба смесения предварително антифриз
11. паля мотора при отвита капачка на преливника и на обезвъздушителя
12. пускам парното на макс
13. чакам да загрее и да пусне антифриз през пробката за обезвъздушаване.
14. затварям пробката.

ако някой го е правил упражнеинето да каже.
my mods:
tv function; lumbar support; front pdc; xenon fogs; harmon kardon audio; webasto park heater with gsm remote; rear power sun blind; rear camera; AC Schnitzer exhaust muffler; DVB-T tunner

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Антифриз / смяна на термостат

Мнение от unikalen88 » 19 Фев 2010, 15:51

alexsch написа:И така- в събота ми предстои смяна на термостата (големия термостат- на водната помпа. моя мотор няма на ЕРГ-то) на 320Д М47N. общо взето последователността на ремонта си я представям по следния начин:
1. сваляме кората под мотора
2. отвиваме двете сини пробки отдолу на преливника на антифриза- и малката до нея- източваме антифриза.
3. сваляме облицовката на мотора (корите отгоре)
4. сваляме вентилаторите (откачам двата куплунга, вядя двата щифта и отвивам едно винтче там с еврейска звезда беше - по памет)
5. махам тръбата, която излиза от изпускателния колектор и отива в ЕРГ- клапъна (две еврейски звезди към колектора; една към блока и скобата на ЕРГ-то) - тук ме притеснява дали ще се отвие от колектора- да не са запекли много тия болтове.....
6. откачам двете тръби за вода към термостата
7. отвивам самите болтчета на термостата - стария вън- новия вътре. болтовете май ги дават да се свалят с вложка Е9. е няма такъв инструмент! има Е8 и направо Е10! иначе съм си купил едни 12-стени вложки- ако не стане с Е10-ката ще набия една 12-стена и ще го отвия....
8. сглобявам всичко по обратния ред.
9. мешам концентрат (бмв оригинал антифриз) и дестилирана вода. сега тук ми е въпроса. вярно ли е че трябва да смеся 1 л концентрат с 1,2 - 1,3 л. дестилирана вода? иначе имало опасност да избие от някъде антифриза?
10 сипвам в охладителната уредба смесения предварително антифриз
11. паля мотора при отвита капачка на преливника и на обезвъздушителя
12. пускам парното на макс
13. чакам да загрее и да пусне антифриз през пробката за обезвъздушаване.
14. затварям пробката.

ако някой го е правил упражнеинето да каже.

колега ако питаш мене слагаи само антифриз,чис концентрат и няма се притесняваш че ще замръзне зимата,пак тва колко и как го мешиш няма нищо общо с това да ли ще избие или не,те старите коли само с вода се карат и да не избиват маркучи
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Антифриз / смяна на термостат

Мнение от kriso85 » 19 Фев 2010, 16:00

Аз моя антифриз го разредих с обикновена чешмяна вода , някъде до към -28 издържа. Това с чист концентрат няма смисъл, защото тук не е толкова студено.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: Антифриз / смяна на термостат

Мнение от gocho_ » 19 Фев 2010, 16:36

+1 за горното мнение

Сипи му "домушарка"- няма да замръзва, пък и ще замирише на кръчма :mhihi:
Може и в стъклоумивателното да сложиш (ама не си мий стъклата ,като те спрат ченгета) :mrgreen:
:duel:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Re: Антифриз / смяна на термостат

Мнение от alexsch » 19 Фев 2010, 17:03

...ебаси, аз сериозно ви попитах, вие - домашнярки, ушеви....
кажете наистина
my mods:
tv function; lumbar support; front pdc; xenon fogs; harmon kardon audio; webasto park heater with gsm remote; rear power sun blind; rear camera; AC Schnitzer exhaust muffler; DVB-T tunner

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Антифриз / смяна на термостат

Мнение от kriso85 » 19 Фев 2010, 17:17

alexsch написа:...ебаси, аз сериозно ви попитах, вие - домашнярки, ушеви....
кажете наистина

Значи ще ти отговоря на последния въпрос в червено.
Антифриза(концентрата) се разрежда с вода - 1:1 или 1:1.2 за да е на температура на замръзване около -30 градуса което за БГ си е добре.
Ако караш само с концентрат (хубава марка) не мисля, че ще имаш проблем, но няма смисъл и от финансова гледна точка, и от практическа, защото тука температурите не падат до -60 -65 (колкото е температурата на замръзване на антифриза).
По книга се разрежда с дестилирана вода , но аз винаги си го разреждам с чешмяна и не виждам проблем. Ако държиш ползвай дестилирана вода 1:1 с антифриза и си идеален
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Антифриз / смяна на термостат

Мнение от tsb_bg » 19 Фев 2010, 17:34

unikalen88 написа:... колега ако питаш мене слагаи само антифриз,чис концентрат и няма се притесняваш че ще замръзне зимата ...

Чистия атифриз (концентрат) е много гъст и товари излишно помпата. При износени детайли на охладителната система има реална опасност да избие от някъде

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: Антифриз / смяна на термостат

Мнение от gocho_ » 19 Фев 2010, 17:43

tsb_bg написа:
unikalen88 написа:... колега ако питаш мене слагаи само антифриз,чис концентрат и няма се притесняваш че ще замръзне зимата ...

Чистия атифриз (концентрат) е много гъст и товари излишно помпата. При износени детайли на охладителната система има реална опасност да избие от някъде


Брао .......
Антифриза се мери ,Слагай си както ти е густо и си го мери и си прави сам пропорцията...

п.с. А ако слагаш само концентрат за минус 60 градуса ...
После искаме снимки от Сибир/ Камчатка или където там смяташ да ходиш :winky:
:duel:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook