Гуми за мокро ...
Модератор: cww
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Гуми за мокро ...
Времето се разваля, есен е, вали ... Вчера връщайки се от София, понеже не спря да вали и на отиване и на връщане, докато карах си мислех, да пусна една тема - гуми за мокро. Та сега като стоя и слушам дъжда навън се присетих...
Дайте да обсъдим тази тема, кой какви впечатления има от гумите си и поведението им на мокър път, аквапланинг и т.н.
пс. Наближава зима - ще има същата тема и за зимните
, но по-нататък!
Мойте впечатления са от Michelin Energy XT2 отлично поведение на мокро и много добро поведение при аквапланинг, зимните ми гуми са Vredestein SnowTrac2 на мокро също са добри и отлични при аквапланинг. На другата ми кола, която получих обута от предния собственик с Lassa Impetus 2, задоволително клонящо към добро поведение на мокро и доста слаби при аквапланинг, отзад съм с Barum Bravura и макар да са 205/50 са отвратителни на сухо/мокро/аквапланинг! Не си купувайте такива гуми ако ви е мил живота и носите леко спортна душица! Колата ми е с предно, но мога да събера очите на доста притежатели на rwd автомобили без да докосвам ръчната/крачната спирачка...
Дайте да обсъдим тази тема, кой какви впечатления има от гумите си и поведението им на мокър път, аквапланинг и т.н.
пс. Наближава зима - ще има същата тема и за зимните

Мойте впечатления са от Michelin Energy XT2 отлично поведение на мокро и много добро поведение при аквапланинг, зимните ми гуми са Vredestein SnowTrac2 на мокро също са добри и отлични при аквапланинг. На другата ми кола, която получих обута от предния собственик с Lassa Impetus 2, задоволително клонящо към добро поведение на мокро и доста слаби при аквапланинг, отзад съм с Barum Bravura и макар да са 205/50 са отвратителни на сухо/мокро/аквапланинг! Не си купувайте такива гуми ако ви е мил живота и носите леко спортна душица! Колата ми е с предно, но мога да събера очите на доста притежатели на rwd автомобили без да докосвам ръчната/крачната спирачка...

- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
днес
днес най-после направих пълна проба на мойте Dunlop Sport SP9000
аквапланинг 6, екстремно спиране 6, екстремно за завиване 5
при мен при тръгване на мокро всички гуми имат двойки...
аквапланинг 6, екстремно спиране 6, екстремно за завиване 5
при мен при тръгване на мокро всички гуми имат двойки...

и предишната си кола и сега BMW-то го карам с Малоя.Много съм доволен.Били произвеждани в заводите на Vredestein.Миналата зима ми беше първа с кола със задно предаване и много се бях гипсирал, но с зимните Малоя и естествено с по- внимателно каране -никакви проблеми.За да бъда честен и лятото изкарах с тях, мислех да ги смена с летни, но само с мислене НЕ СТАВА - трябват и пари!Но общо взето излязоха хубави гуми
!!!Jailo!!!
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: днес
//MegOFF написа:днес най-после направих пълна проба на мойте Dunlop Sport SP9000
аквапланинг 6, екстремно спиране 6, екстремно за завиване 5
при мен при тръгване на мокро всички гуми имат двойки...
може да питам един познат има 6пер за Е30 ама е малкоскъп4ия , а и не му знам предавателното4исло!!!
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
с нетърпение 4акам гдната зима да си тествам6пера
) имам и много яки зимни гуми Gislavet 195 65 15 тази година 6те им е трета бях ги взел нови и досега съм много доволен, ама на сухо и леко топло да кажем 15 градуса са ужас толкова са меки 4е едва се завива .
Предполагам 4е наро4но са ги направили такива 4е там ония скандинавци имат ебаси зимите
сигурно до -20 е нормално 

Предполагам 4е наро4но са ги направили такива 4е там ония скандинавци имат ебаси зимите


Аз също си купих Малоя летни, много съм доволен, особено добро впечатление ми направиха при аквапланинг.........колата е много стабилна........в топло и сухо време при екстремно каране имат малко забележки но е поносимо......абе препоръчвам ви ги, а и цената им не е много висока спрямо другите - 125 лв 1 бр.
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
-
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
Зимните ми гуми са BF Goodrich и досега с по-добри зимни гуми не съм карал, държат се супер на сняг и на мокро и дори успявам да тръгна без да превъртя гуми на сняг
Летните са ми Vredshtein и бяха много добри, но само 2 сезона на 3-тия вече почти за нищо не стват

Летните са ми Vredshtein и бяха много добри, но само 2 сезона на 3-тия вече почти за нищо не стват


http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
Я, радвам се да го чуя.
Купих колата с втори комплект гуми, зимни, BF Goodrich, но до сега не съм ги карал на сняг. Ще ги видя тази зима, надявам се да си прав
Иначе, ето топ-гумите според немското ADAC:
Летни 195/65-R15
Fulda Carat Attiro
Uniroyal Rallye 540
Vredestein Sportrac 2
Dunlop SP Sport 01
Pirelli P 7
Зимни 195/65 R15
Michelin Alpin
Goodyear Ultra Grip 6
Continental W.Cont. TS 790
Dunlop SP W.sport M3
Интересното е, че една и съща марка и модел могат да се представят добре при едни размери гуми и съвсем посредствено при други.
Всички резултати на:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/default.asp?id=1378&location=2%5FTests
Купих колата с втори комплект гуми, зимни, BF Goodrich, но до сега не съм ги карал на сняг. Ще ги видя тази зима, надявам се да си прав

Иначе, ето топ-гумите според немското ADAC:
Летни 195/65-R15
Fulda Carat Attiro
Uniroyal Rallye 540
Vredestein Sportrac 2
Dunlop SP Sport 01
Pirelli P 7
Зимни 195/65 R15
Michelin Alpin
Goodyear Ultra Grip 6
Continental W.Cont. TS 790
Dunlop SP W.sport M3
Интересното е, че една и съща марка и модел могат да се представят добре при едни размери гуми и съвсем посредствено при други.
Всички резултати на:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/default.asp?id=1378&location=2%5FTests
Само Дизел!
Аз съм с Michelin Pilot Exalto и съм изключително доволен от поведението на мокро... то мисля шарката говори сама за себе си - http://www.michelin.co.uk/uk/auto/auto_produit_pilot_exalto.jsp?search=true&print=1
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
като
като стана въпрос за шарка.....
аз със риск да ме сметнат за проЗ ще обобщя следното за гумите и всеки да си прави изводите (мразя да робувам на фирми - затова)
максимално сцепление = минимална шарка = максимална контактна повърхност. най-добре race slicks (без никакъв грайфер). ама само за сухо. малко да е мокро и ще се кръстиш непрекъснато - сцеплението при мокро е 0. също така трябва и да са добре затоплени- иначе същата работа- пак ниаа сцепление- но абсолютната манящина изисква абсолютни жертви
за надъхано лятно каране са най-подходящши гуми със V-образна шарка- те най-добре евакуират водата под гумата и имат най-висок дебит..щото знаете че като е мокро шарките служат да изпомпват водата и като количеството постъпваща вода (зависеща от дълбочина и твоята скорост) стане по-голямо от дебита на гумите - стаа аквапланинг
за зима са наи-добре гуми със нормален (нагърчен грайфер). ако имаш пари може да си вземеш и гуми със 2 пласта- много мека гъбчеста гума със много добро сцепление които обаче бързо се износват.. и след това си е нормална гума но със намалени показатели за лед и сняг...
та не гледаите толкова марката (въпреки че сигурно има хора които се кълнат във определени гуми)- гледайте шарката... тя е определяща + "treadwear factor" което е колко е мека (демек има добро сцепление една гума). колкото по-нисък този фактор- толкова по-мека и добро сцепление има гумата, но по-бързо се износва. една типична зимна гума има treadwear фактор от 120 до 180. една "вечна" гума която ще ти изкара 50,000км. но има лошо сцепление защото е много твърда има фактор от 300-350. има гуми по 500... всичките "energy efficient" гуми които ти подобряват разхода на гориво са под всякаква критика относно сцепление.
та така с гумите...

максимално сцепление = минимална шарка = максимална контактна повърхност. най-добре race slicks (без никакъв грайфер). ама само за сухо. малко да е мокро и ще се кръстиш непрекъснато - сцеплението при мокро е 0. също така трябва и да са добре затоплени- иначе същата работа- пак ниаа сцепление- но абсолютната манящина изисква абсолютни жертви

за надъхано лятно каране са най-подходящши гуми със V-образна шарка- те най-добре евакуират водата под гумата и имат най-висок дебит..щото знаете че като е мокро шарките служат да изпомпват водата и като количеството постъпваща вода (зависеща от дълбочина и твоята скорост) стане по-голямо от дебита на гумите - стаа аквапланинг

за зима са наи-добре гуми със нормален (нагърчен грайфер). ако имаш пари може да си вземеш и гуми със 2 пласта- много мека гъбчеста гума със много добро сцепление които обаче бързо се износват.. и след това си е нормална гума но със намалени показатели за лед и сняг...
та не гледаите толкова марката (въпреки че сигурно има хора които се кълнат във определени гуми)- гледайте шарката... тя е определяща + "treadwear factor" което е колко е мека (демек има добро сцепление една гума). колкото по-нисък този фактор- толкова по-мека и добро сцепление има гумата, но по-бързо се износва. една типична зимна гума има treadwear фактор от 120 до 180. една "вечна" гума която ще ти изкара 50,000км. но има лошо сцепление защото е много твърда има фактор от 300-350. има гуми по 500... всичките "energy efficient" гуми които ти подобряват разхода на гориво са под всякаква критика относно сцепление.
та така с гумите...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Смок написа:
Uniroyal Rallye 540
Интересното е, че една и съща марка и модел могат да се представят добре при едни размери гуми и съвсем посредствено при други.
я мойте предните гуми:) а на задните шарката много мяза на показаната от Мегов...

иначе да не забравяме глобализацията, и факта че често различните размери се правят в различни заводи
та за размер 155/70R13



<br>
br
br
alx написа:...та не гледаите толкова марката (въпреки че сигурно има хора които се кълнат във определени гуми)- гледайте шарката... тя е определяща + "treadwear factor" което е колко е мека (демек има добро сцепление една гума). колкото по-нисък този фактор- толкова по-мека и добро сцепление има гумата, но по-бързо се износва. една типична зимна гума има treadwear фактор от 120 до 180. една "вечна" гума която ще ти изкара 50,000км. но има лошо сцепление защото е много твърда има фактор от 300-350. има гуми по 500... всичките "energy efficient" гуми които ти подобряват разхода на гориво са под всякаква критика относно сцепление.
та така с гумите...
За съжаление, явно не е толкова просто.
На линка, който дадох по-горе (http://www.adac.de/Tests/Reifentests/de ... =2%5FTests) има доста подробни тестове на гуми. В критериите са включени не само поведение на сухо (в завой и смяна на лентата), мокро (спиране, аквапланинг - надлъжен и напречен, хендлинг и странична стабилност), но още и комфорт, шум, съпротивление на търкаляне и износоустойчивост.
Като се разгледа таблиците се вижда, че изобщо не е задължително добрите гуми да са нетрайни и обратното, както няма голяма връзка с комфорта и шума и съпротивлението.
Таблицата за 195/65 R15:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_15_V_3_2003/tabelle.asp?
Оценките са от 1 (отлично) до 5 (слабо)
Графите са за:
ADAC Empfehlung (Оценка на АДАЦ)
Preis EUR
Trocken (Сухо)
Nase (Мокро)
Komfort
Aussengeräusch (Шум)
Rollwiderstand (Съпротивление на търкаляне)
Verschleiss (Износване)
Някои от категориите имат подкатегории, които се виждат, като се кликне на съответната гума.
Последна промяна Смок на 17 Сеп 2003, 17:13, променена общо 1 път
Само Дизел!
съгласен. ама ако изпадна в такива детайли като си избирам гуми никога няма да си купя нови
затова подхождам опростено- същия ми е и подхода към маслото на двигателя... всяка по-смислена марка със верния вискозитет е подходяща- до толкова до колкото го сменяш редовно и ако пише че иска синтетично- сипваш му синтетично. хм.. то ако пише че може и минерално аз пак им сипвам синтетично ама това е друга тема
аз вярно че си имам житейски проблеми, но избора на масло и гуми не ща да е един от тях

затова подхождам опростено- същия ми е и подхода към маслото на двигателя... всяка по-смислена марка със верния вискозитет е подходяща- до толкова до колкото го сменяш редовно и ако пише че иска синтетично- сипваш му синтетично. хм.. то ако пише че може и минерално аз пак им сипвам синтетично ама това е друга тема

аз вярно че си имам житейски проблеми, но избора на масло и гуми не ща да е един от тях

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
alx написа:аз със риск да ме сметнат за проЗ ще обобщя следното за гумите и всеки да си прави изводите (мразя да робувам на фирми - затова)
максимално сцепление = минимална шарка = максимална контактна повърхност. най-добре race slicks (без никакъв грайфер). ама само за сухо. малко да е мокро и ще се кръстиш непрекъснато - сцеплението при мокро е 0. също така трябва и да са добре затоплени- иначе същата работа- пак ниаа сцепление- но абсолютната манящина изисква абсолютни жертви![]()
за надъхано лятно каране са най-подходящши гуми със V-образна шарка- те най-добре евакуират водата под гумата и имат най-висок дебит..щото знаете че като е мокро шарките служат да изпомпват водата и като количеството постъпваща вода (зависеща от дълбочина и твоята скорост) стане по-голямо от дебита на гумите - стаа аквапланинг![]()
за зима са наи-добре гуми със нормален (нагърчен грайфер). ако имаш пари може да си вземеш и гуми със 2 пласта- много мека гъбчеста гума със много добро сцепление които обаче бързо се износват.. и след това си е нормална гума но със намалени показатели за лед и сняг...
та не гледаите толкова марката (въпреки че сигурно има хора които се кълнат във определени гуми)- гледайте шарката... тя е определяща + "treadwear factor" което е колко е мека (демек има добро сцепление една гума). колкото по-нисък този фактор- толкова по-мека и добро сцепление има гумата, но по-бързо се износва. една типична зимна гума има treadwear фактор от 120 до 180. една "вечна" гума която ще ти изкара 50,000км. но има лошо сцепление защото е много твърда има фактор от 300-350. има гуми по 500... всичките "energy efficient" гуми които ти подобряват разхода на гориво са под всякаква критика относно сцепление.
та така с гумите...
М да...
Карал съм кола 180 коня с гуми тип Енергия...
Тва не се държи на пътя.
Сънувах след това една вечер как актасрофирам с въпросната кола поради лошото сцепление.
Ужас.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани