Наи-доброто предложение за масло
Модератор: cww
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Изчезна
При палене на студено се появява много, много рядко за 1 минутка някъде и е доста по-леко отпреди. После ръчкам здраво, но грам не трака. Колата върви перфектно. Какво може да стане зимата? Да гасне колата наляво надясно ли? Иначе сегашното маслко както споменах е Repsol минерално 20W50. Евентуално може да се мине на по-рядко, но се притеснявам да не се разтропа пак 




В4ера сипах Кастрол RS 0W40 още нямам впечатлениа, само се моля да не ми го гори много 

Последна промяна quixzole на 03 Сеп 2003, 15:36, променена общо 1 път
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Иво написа:ИзчезнаПри палене на студено се появява много, много рядко за 1 минутка някъде и е доста по-леко отпреди. После ръчкам здраво, но грам не трака. Колата върви перфектно. Какво може да стане зимата? Да гасне колата наляво надясно ли? Иначе сегашното маслко както споменах е Repsol минерално 20W50. Евентуално може да се мине на по-рядко, но се притеснявам да не се разтропа пак
Не че ще ти гасне но според мен не е хубаво толкова трудно да развърта мотора и да качва маслото. Износването е най-голямо
докато качи маслото в системата, а 20w-50 го качва трудно и по-бавно
от 10w-xx примерно. В BMW TIS гледам 20w-xx масла
изобщо ги няма в одобрените. По принцип 20W e до 0 градуса.
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
quixzole написа:В4ера сипах Кастрол RS 0W40 още нямам впечатлениа, само се моля да не ми го гори много
Приятелю сложил си верно масло. Аз карах с такова миналата зима,
бях много доволен. После сложих Castrol TWS 10w-60 motorsport -
пак съм доволен само че TWS ми го гори 700г на 10000, RS 500г на
10000 км.
Тези стойности са при здраво натискане на газта и чсто изключване
на ограничителя на оборотите. При мен колите се КАРАТ.
Мисля тая зима да я карам пак с RS.
Но от маслата признавам само тези две, щото другите с моето каране
никви ги нема /не че са лоши но са за нормално каране



- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
DIP написа:Прав си kay но все пак ми се струва че не е за твоя мотор и
е хубово да знаеш какво ти сипват
Да речем, че майстора си знае работата


Последна промяна kay на 03 Сеп 2003, 16:31, променена общо 1 път
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
DIP, а какво ми предлагаш да сложа? Най-важно ми е да не се разтрака пак, че ми се къса сърцето като го слушам
Къде мога да видя удобрените от БМВ масла и евентуално решения за М40. Благодаря 




- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
В моя E36 Owner's Manual, издание '94та година, покриващ 316i, 318i, 320i, 325i и M3, на страница 78 има следната таблица с препоръчвани масла спрямо климатичните условия:
От -10°C до над 30°C: 20W-50
От -20°C до над 30°C: 15W-50
От -20°C до 30°C: 15W-40
От -30°C до 15°C: 10W-40
От -30°C до 5°C: 10W-30
От под -30°C до -5°C: 5W-30
От под -30°C до -10°C: 5W-20
Това е само за бензиновите двигатели, включително и M3.
От -10°C до над 30°C: 20W-50
От -20°C до над 30°C: 15W-50
От -20°C до 30°C: 15W-40
От -30°C до 15°C: 10W-40
От -30°C до 5°C: 10W-30
От под -30°C до -5°C: 5W-30
От под -30°C до -10°C: 5W-20
Това е само за бензиновите двигатели, включително и M3.
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Добре а самите числа 20 W 50 какво означават? Вярно ли е, че W значи, че става за експлоатация в зимни условия!? Те всички ми се струва, че имат такова. 20 доколкото знам е вискозитет или се лъжа? Я някой запознат да ни светне, че май сме много чудещите се 



- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
На този линк има всички одобрени от BMW масла.
Не е задължително като имена да са същите но може да се
видят вискозитетите които BMW одобрява в Special Oil List.
http://www.golgofa.ru/tech_inf/oil/bmw_oil.html
Таблица за вискозитетите и темп. на околната среда по време на експлоатация.
http://www.golgofa.ru/tech_inf/oil/voil.html
Тези неща са от руския BMW TIS 04/98.
Не е задължително като имена да са същите но може да се
видят вискозитетите които BMW одобрява в Special Oil List.
http://www.golgofa.ru/tech_inf/oil/bmw_oil.html
Таблица за вискозитетите и темп. на околната среда по време на експлоатация.
http://www.golgofa.ru/tech_inf/oil/voil.html
Тези неща са от руския BMW TIS 04/98.
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Както виждате маслата покриващи
Special Oil 0w-xx 5w-xx стават за всякакви климатични условия.
Special Oil 10w-xx e от -20С нагоре без темп ограничения.
Special Oil 0w-xx 5w-xx стават за всякакви климатични условия.
Special Oil 10w-xx e от -20С нагоре без темп ограничения.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Вискозитета се декодира така:
10W-40:
Маслото е multigrade, с различен вискозитет при различни температури. При 0 градуса целзий това масло ще има коефициент на вискозитет 10; При 100 градуса целзий - 40. По-малкото число означава по-тънко, или по-течливо масло. Прочетете онзи URL дето го постнах по-горе, там има много инфо по темата.
Мерси за линка DIP, много е ценен!
10W-40:
Маслото е multigrade, с различен вискозитет при различни температури. При 0 градуса целзий това масло ще има коефициент на вискозитет 10; При 100 градуса целзий - 40. По-малкото число означава по-тънко, или по-течливо масло. Прочетете онзи URL дето го постнах по-горе, там има много инфо по темата.
Мерси за линка DIP, много е ценен!

- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
alx написа:ох кво да ти кажа братче, само модел 2000 на s62 v8 е задължително да е пълен със 10/60- и беше голяма боза... доста хора се размирисаха- резултат - 2001 и нататъка за всичките за м-ки включително z8 бмв казва че може да се върти 10/30 (повече коне), а ако имаш консумация на масло- 10/60. да ти кажа ли защо? щото е все едно до колкото не ти се измъква маслото между сегментите и не ти хлопат клапаните
аз подхождам към техническото блато наречено "масло" простичко- и до сега да ти кажа не съм имал проблеми
а сервизния бюлетин на бмв изпратен на официялните бмв сервизи гласи:
service bulletin number "11 08 98" dated October 2001
"The M5 up to 3/00 production requires a specifically formulated synthetic engine oil - Castrol Formula RS SAE 10W-60 or Castrol TWS Motorsport SAE 10W-60 and is the only approved oil for this engine"
.
.
.
.
"The recommended engine oil for all Z8 and M5 vehicles (produced from 3/00) is BMW High Performance Synthetic Engine Oil SAE 5W-30"
алекс
трабант 601с
alx, точно обратното стана. BMW препоръча 5w-30 и имаше доста
случай на потрошени S54 мотори. След това оправиха всичко
безплатно и вече е задължително да се кара с 10w-60.
Дори към сервизния комплект за ремонт на дефектиралите
мотори върви и Castrol TWS Motorsport 10W-60.
Сега пак всички S5x и S62 се карат с TWS.
Но щом ти казваш ...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани