Предно предаване?!

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Предно предаване?!

Мнение от The_Wizard. » 27 Ное 2005, 11:11

Вече е налице тема за особеностите на задното предаване през зимния сезон!
Аз като представител на хората, които карат коли с предно предаване бих ви помолил да кажете и особеностите при този тип задвижване при зимни условия (и не само).
Какви са правилните действия при завой и нужда от спиране, при нежелано поднасяне, при нужда от разко спиране на права отсечка и т.н. Въобще всичко, което трябва да се знае от млади шофьори :uups:

P.S.
Извинявайте ако има подобна тема, но не успях да намеря такава!

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1188
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Миксер. BMW i4 M50

Мнение от Един » 28 Ное 2005, 7:19

Като те гледам на два петъка шофьор, едва ли ти е дошло времето за майсторско шофиране. Дай първо да се свикнем с нормалното, а?
Сега по темата:
1. Ако ти се налага да спираш в завой имаш няколко възможности - ръчна спирачка (не ти го препоръчвам), леко ( като казвам леко имам предвид наистина леко, защото си свикнал с левия крак на съединителя) бодване на спирачката с левия крак. Друга възможност е преминаване с една или два предавки надолу.
2. При нежелано поднасяне на задницата - просто даваш повече газ и държиш предните колела насочени натам накъдети оскаш да отидеш. При нежелано поднасяне на предницата(особено в завой) - бързо преценяваш, къде точно би искал да изхрвърчиш от пътя и се целиш в избраното място :mhihi: :mhihi:
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от The_Wizard. » 28 Ное 2005, 11:05

Един написа:Като те гледам на два петъка шофьор, едва ли ти е дошло времето за майсторско шофиране. Дай първо да се свикнем с нормалното, а?

Айде да не се обиждаме на шофьорски стаж :) Досега никъде не съм казал, че съм Шофьор. Затова и питам!
Освен това майсторско шофиране е и безопастното такова
Темата е поместена в раздела "Майсторско шофиране", тъй като тук е поместена и същата за задно предаване. :confused:
Каква е разликата в моето питане с това от темата за зимно каране на BMW?!?! Шофьорският стаж?!?!
Прав си, имам книжка от скоро. Нямам много навъртяни километри.... Това значи ли, че не трябва да се интересувам? Или тук има правило да питат само "старите" шофьори?

P.S.
Ще помоля ако има коментари, то да е по темата. Или по-добре не отговаряйте тук. Има Лични съобщения или други по-подходящи теми :confused:

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 28 Ное 2005, 11:07

Един написа:...бързо преценяваш, къде точно би искал да изхрвърчиш от пътя и се целиш в избраното място :mhihi: :mhihi:


:mhihi: Разби ме с тоя лаф! :mhihi: Но ако пуснеш газта помага. Защото все пак на сняг аз лично не влизам в завой с такава скорост че предицата ми тотално да отлепи.

Истината е че при всяко предаване, най важното е да идеш на някой паркинг и да си поиграеш малко с колата да видиш как ще реагира в различни ситуаций. Това направих аз, и не веднъж ми е спасило ламарината. На слизане от боровец с Самарата на няколко пъти бях поставен в доста деликатни ситуаций, и да ти кажа въпреки опитите си не успях да изхвърча от пътя, или да отнеса некоя друга кола.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: ВАРНА

Мнение от GS_VARNA » 29 Ное 2005, 12:56

WeiSTD написа:.... На слизане от боровец с Самарата на няколко пъти бях поставен в доста деликатни ситуаций, и да ти кажа въпреки опитите си не успях да изхвърча от пътя, или да отнеса некоя друга кола.


Явно не си опитвал достатъчно упорито :mhihi: :mhihi: За мен май по-нестабилна кола от Самарата едва ли има. Е, може и да има...
BMW & RAMMSTEIN RULES
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от The_Wizard. » 29 Ное 2005, 23:29

Много Ви моля пишете по темата! :(
Ако няма какво да кажете, не пишете. Пуснах тази тема, тъй като още съм неопитен шофьор и се надявах на полезни съвети. Има достатъчно теми, в които можете да си чатите! Знам, че в този форум има доста опитни шофьори, които (поне досега беше така) помагат на тези, които имат желание да се научат!

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 30 Ное 2005, 3:04

Ok, Wizardcho, ситуацията е доста проста:

Като ти плъзне предницата, пускаш газта, като ти плъзне задницата, натискаш газта. Предните гуми винаги да сочат там където искаш колата да отиде.


Предното има преимуществото че мотора тежи на предните гуми и им дава добро сцепление, и че при по ниски скорости е по лесно да се контролира на сняг, но най важното е да не се правиш на шумахер. ;)


Това което току що написах не означава НИЩО ако не си си поиграл да го пробваш на 'сухо' :mhihi:



otka4ena написа:Явно не си опитвал достатъчно упорито :mhihi: :mhihi: За мен май по-нестабилна кола от Самарата едва ли има. Е, може и да има...


Съжалявам, но съм карал доста коли с предно предаване и въпреки руския и произход, Самарата все още остава за мене един МНООГО добър автомобил за сняг и условия с ниско сцепление. Не знам ти с какво я сравняваш.

Друг е въпроса че цепи голфове 1.3и от старт :P :mhihi:
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 01 Дек 2005, 10:49

Ще си кажа и аз скромното мнение...карам кола от 1 година ацтивно това ми е беше първия сняг и започнах да правя грешки понеге бях свинкал на хубави летни гуми и суха настилна и добро сцепление, като за начало трябва да е съобразена скороста.Аз попринцип не карам леко за грацки условия, но не карам бързо, а на лед и сняг не немислимо такова нещо, трябва да се внимава навсякъде дали е заледено и какво искаш точно да нправиш с волана и спирачките...
Не ми слимо е да караш с летни гуми, ако няамш възможност за зимни в момента просто караи много, много внимателно, аз си мислех, че може да е кара но не е точно така...
Ако си на мокро ОК са нещата пак ще се справиш някак си, но на лед и сняг става много лоша картинката с летни гуми просто, колата губи каквото и да било сцепления, аз на сняг, не лед с 10км. се влачих 5 метра направиси сам преценката за какво говорим :mhihi:
Както казах вече без гуми за никаде не е човек, ще закъсаш на най-невинното баирче, ами ако ти се наложи да спираш бързо защото някой галфон ти е отнел предимството :roll: :confused:
Няма значение колко са ти нови летните гуми и на 1 месец да са те се втвърдяват, както знаме всички и просто се пързалят преспупойно..
Слуга ситуация сега...
Миналата седмица се ка4вахме с момчетата от клуба на Витоша и понеже е баир сериозен се получаваше следното нещо при предното ми предаване...Колата буксуваше доста и даже с 30-40 км. на няколко пъти ми се случи да тръгне да изпуска завоя, защото нали буксува и няма вече значение на къде въртиш волана, ако ти е много мощтна колата може да се получи и на сухо и топло време, ако много въртиш гуми, това при задното го няма, то за всичко си има терминология до колкото знам, ама и аз не съм чак толкова наясно, говоря за неща, които са ми се случили

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 3.05.2005
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Мнение от exotique » 16 Яну 2006, 2:53

Един написа:Като те гледам на два петъка шофьор, едва ли ти е дошло времето за майсторско шофиране. Дай първо да се свикнем с нормалното, а?
Сега по темата:
1. Ако ти се налага да спираш в завой имаш няколко възможности - ръчна спирачка (не ти го препоръчвам), леко ( като казвам леко имам предвид наистина леко, защото си свикнал с левия крак на съединителя) бодване на спирачката с левия крак. Друга възможност е преминаване с една или два предавки надолу.
2. При нежелано поднасяне на задницата - просто даваш повече газ и държиш предните колела насочени натам накъдети оскаш да отидеш. При нежелано поднасяне на предницата(особено в завой) - бързо преценяваш, къде точно би искал да изхрвърчиш от пътя и се целиш в избраното място :mhihi: :mhihi:

значи искам да те поправя само във едно нещо,нека и другите кажат дали са съгласни с мен
При нежелано поднасяне на предницата- :mhihi: -бате луд си но:натискаш съединителя, отпускаш го завърташ волана в обратна на посоката на движение и чукваш леко спирачката и ако се поддаде на този тласък колата минаваш на по-долна предавка и -газз

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 31 Яну 2006, 13:44

Ами това за колко време ще успееш да го направиш?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Мнение от Acoto® » 24 Фев 2006, 22:07

Схемата е обратно на тази със задното предаване, т.е. ако при задно предаване ти поднесе задницата пускаш газта и си играеш с волана, а при предното тряя да даваш газ. Абе бате, глей ся, отиваш някъде на широко, сипваш за 10лв и започваш да се учиш, щото квото сам си научиш си го помниш за цял живот. И аре пожелавам ти леко и безаварийно, и отначало по-полека, пък скоростта и умението ще си дойдат от само себе си.
AcoTo®

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 13 Мар 2006, 17:52

ако със задно ти поднесе задницата, и пуснеш газта (рязко) ефекта който ще се получи ще е интересен:)

ако ти поднесе задницата и това не е търсен ефект и искаш да го неутрализираш, трябва да докараш максимално сцепление на задните колела, един от начините е да натиснеш съединител


а със предно да ти поднесе задницата е доста по-рядко от това да ти поднесе (да не завива) предницата... изхода често е инстиктивен (за предно каращите) пускаш газта, колата "натежава" оптред, гумите захапват и колата завива....

тва дето разправят че предното теглело колата от завоя е друго...
то е когато гумите вече ти сочат там дето искаш да идеш и тогава натискаш като волана го въртиш толкоз, колкото да обереш усукването на колата... (т.е. реално погледнато не въртиш гумите, а не пречиш на колата да ги последва)
<br>
br

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Мнение от Hristo » 13 Мар 2006, 20:50

имаше едно филмче сравнение на предно, задно и 4х4---алфа, бмв, ауди и в него ясно си проличават недостатъците на предното! дори имаше тест в завой(земат го с около 80км) с изникващо внезапно препядствие и само алфата се изложи, смаза препядствието и поднесе жестоко. влезе ли се в такава ситуация където секундите, че дори и стотните са решаващи въри че го оправяй-вече ще е късно!
затова си карайте задното, за да не се допускат такива инцеденти ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 14 Мар 2006, 14:57

На сняг и лед - при превключване на по-долна предавка - мнооого плавно отпускаш съединителя, добре е даже да дадеш и междинна газ. При рязко отпускане на съединителя и по-ниска предавка, предните колелета почти спират, от което масата се пренася напред, задницата олеква и при леко завойче се сещаш какво става - даже нямаш възможност да се целиш къде да се бухнеш. Това ти го пиша от личен опит.
На 2 пъти съм попадал в такива ситуации (по моя вина разбира се), и много се кефя на БМВ-то сега, понеже в такива ситуации се овладява по-лесно - прични много - по-тежката задница, задното, баланс на масите, окачване и тн.
А най ми е интересно защо 98% от хората си мислят, че на сняг с предно имат някакво предимство.
Явно този мит се разпространява от производителите на евтини коли, за да оправдаят икономическите причини да ползват схемата предноразположен двигател - предно предаване.
Наскоро заедно с вестник Капитал излезе една книжка 100 години Шкода - там си пише защо са използвали задно разположен двигател и задно предаване - същото важи и за предното.
Успех с шофьорлъка - щом питаш, значи ще се научиш. Пожелавам ти да си купиш БМВ някой ден.
Touring & windsurf club

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 29 Мар 2006, 11:03

А бе аз съм твърд привърженик на колегите които те съветват да отидеш някъде и сам да си пробваш. Те изписаха повечето най-често срещани ситуации. А и няма какво да се лъжеме трябва да смачкаш няколко тенекийки докато се научиш предполагам че повечето тук така са добили опита си :winky:
_!_

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook