Предно или задно на сняг (хлъзгав път)???

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 30 Яну 2009, 13:32

Айде да направиме един тест - да караме на витоша с две коли - една кола с предно , и една кола с задно карана от драйвинг года - великия дрифт мастър - ама и двете коли да с с ЛЕТНИ ГУМИ , така ше се види аджеба коя кола е по "безопасна за придвижване и потегляне по заснежен път" каквато е и всъщност целта на темата на пенчо , а не кой се мисли за по голям състезател.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 30 Яну 2009, 13:41

Oyama написа:Айде да направиме един тест - да караме на витоша с две коли - една кола с предно , и една кола с задно карана от драйвинг года - великия дрифт мастър - ама и двете коли да с с ЛЕТНИ ГУМИ , така ше се види аджеба коя кола е по "безопасна за придвижване и потегляне по заснежен път" каквато е и всъщност целта на темата на пенчо , а не кой се мисли за по голям състезател.


А не може ли RWD колата да е бензинова, ама заредена с нафта... за всеки случай?! Може ли да чуя поне един смислен аргумент в полза на това абсурдно искане??
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 30 Яну 2009, 13:43

Ми щото и двете коли с добри зимни гуми могат да стигнат кажи речи навсякъде без значение заледен ли е пътя или не стига да няма преспи. Само дето секи ше иска да покаже колко му е голяма пишката и какви дрифтове може да прави. А темата е кога една кола закъсва в снега а друга не.
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 30 Яну 2009, 13:47

Oyama написа:Айде да направиме един тест - да караме на витоша с две коли - една кола с предно , и една кола с задно карана от драйвинг года - великия дрифт мастър - ама и двете коли да с с ЛЕТНИ ГУМИ , така ше се види аджеба коя кола е по "безопасна за придвижване и потегляне по заснежен път" каквато е и всъщност целта на темата на пенчо , а не кой се мисли за по голям състезател.


Абе на тебе някакви умни неща минават ли ти някога през главата? Или просто в стремежа си да натропаш нещо по клавиатурата и да го изсереш някъде си пишеш к'вото ти дойде? Що не отидеш на ски по бански а? Или на басейн със ски облекло? А що всъщност не влезеш в тунинга и не си пишеш с дечицата на твоя акъл? Айде имаш много поздрави от великия дрифт мастър :winky: Може и автограф да ти дам като се видим ако слушкаш и наспамиш яко още поне няколко форума докато се чудиш какво да правиш :roll: А пък ако си много добър, може и да заслужиш возене при мен, а дори и няколко съвета в карането :twisted:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 28.01.2008

Мнение от mityo105 » 30 Яну 2009, 13:52

Драйв год, баце пак си пееш твоето и не четеш!Ако говорим за нормално шофиране и просто несъобразена скорост в завой, като решиш да завиваш и видиш че си объркал засилката, каквато и кола да е няма да завие а ще изправи завоя!Просто самите гуми нямат толкова сцепление, няма нищо общо с вида задвижване!Иначе си напълно прав че задното има по добър баланс, но примера с мойта кола беше даден именно за да покаже това че недозавиването го има при опити за дрифт, а при нормално каране не ми се е случвало да изправям завои!Това е което искам да ви обясня, ама си знаете ващо!Кой нормален шофер, като влезе с повече в завоя ще дава газ, а?Всеки бие кучки и изправя завоя, няма предно няма задно, няма 4по4!В по добрия вариант, няма да набие спирачки яко и ще се опита да завие, ама то като е голяма скоростта, каквато и гума да имаш, ако няма шпайкове, няма да завие!Това е пак повтарям, за да няма неразбрали, при хлъзгав, заснежен път и нормално каране, не за време и постижения!Дано да сте ме разбрали вече!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 30 Яну 2009, 13:53

Oyama написа:Ми щото и двете коли с добри зимни гуми могат да стигнат кажи речи навсякъде без значение заледен ли е пътя или не стига да няма преспи. Само дето секи ше иска да покаже колко му е голяма пишката и какви дрифтове може да прави. А темата е кога една кола закъсва в снега а друга не.


Като гледам не правиш разлика и между стабилност и проходимост... А и темата изобщо не е за това "кога една кола закъсва в снега а друга не" а за това коя кола е по-стабилна при едни и същи условия...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 30 Яну 2009, 13:58

mityo105 написа:Драйв год, баце пак си пееш твоето и не четеш!Ако говорим за нормално шофиране и просто несъобразена скорост в завой, като решиш да завиваш и видиш че си объркал засилката, каквато и кола да е няма да завие а ще изправи завоя!Просто самите гуми нямат толкова сцепление, няма нищо общо с вида задвижване!


Според това което казваш темата е безсмислена... Това показва че и двата вида задвижване са еднакво опасни/безопасни и няма смисъл да се разисква "Предно или задно на сняг???"... Нали точно се опитваме да докажем коя кола е по-безопасна и ще ни спаси дори ако не сме съобразили "засилката"... И при какви условия и скорост едната и другата ще станат нестабилни...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 30 Яну 2009, 13:58

DrivinGGoD написа:
Oyama написа:Ми щото и двете коли с добри зимни гуми могат да стигнат кажи речи навсякъде без значение заледен ли е пътя или не стига да няма преспи. Само дето секи ше иска да покаже колко му е голяма пишката и какви дрифтове може да прави. А темата е кога една кола закъсва в снега а друга не.


Като гледам не правиш разлика и между стабилност и проходимост... А и темата изобщо не е за това "кога една кола закъсва в снега а друга не" а за това коя кола е по-стабилна при едни и същи условия...


Еми виж първите мнения - човека обяснява че закъсали с БМВ пред някъв блок и слизали и бутали и станали за смях пред пичките в кафето. Аз сумати години съм карал кола на предно зимата с летни гуми и такова нещо не си спомням да ми се е случвало. ;) И стига красноречия , бански ала бала, май наистина невъзможно вече звучи БМВ с летни гуми зимата, ше се сетите май. :lol:
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 30 Яну 2009, 14:03

Oyama написа:Аз сумати години съм карал кола на предно зимата с летни гуми и такова нещо не си спомням да ми се е случвало. ;)

...

май наистина невъзможно вече звучи БМВ с летни гуми зимата, ше се сетите май. :lol:


Евала... Ти си герой... Карай си с летните гуми и това е... Аз не смятам да се превръщам в опастност за мен и хората около мен...

Да за мен е недопустимо каквато и да е кола с гуми непригодени за дадения сезон... Така че ако искате да си правите такива експерименти, действайте... Аз си карам с новите зимни гуми и не мога като вас карачите дето нямате нужда от гуми дори...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Мнение от cucko » 30 Яну 2009, 14:12

Намирисва ми вече на конкуренция между RDW и FWD :evil:
Хайде все пак един тест...например БМВ 320 ванус и Вектра 2,0 Б с еднакви зимни гуми и чакам резултат..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 30 Яну 2009, 14:13

Oyama написа:май наистина невъзможно вече звучи БМВ с летни гуми зимата


Надявам се за всички коли да стане невъзможно. Писнало ми е от камикадзета :!:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 30 Яну 2009, 14:14

Моята кола е 1200кг. и е с Pirelli Winter Carving Edge... Ако има някой със съпоставими параметри и предно предаване да заповяда...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 28.01.2008

Мнение от mityo105 » 30 Яну 2009, 14:25

Според това което казваш темата е безсмислена... Това показва че и двата вида задвижване са еднакво опасни/безопасни и няма смисъл да се разисква "Предно или задно на сняг???"... Нали точно се опитваме да докажем коя кола е по-безопасна и ще ни спаси дори ако не сме съобразили "засилката"... И при какви условия и скорост едната и другата ще станат нестабилни...


Ми аз нали това се опитвам да ви го кажа отдавна.Ако не внимаваш, няма нищо да те спаси!Колата не може да земе завоя само и само да си определи подходящата скорост.А неопитен шофер, като прекали с скоростта на сняг(лед), се овърта и с 8по8 да е ако иска.За неопитните е по добро предното, за майсторите, задно и 4по4.Край на тая част от темата, сега си спорете на воля, Астрата или БМВто са по проходими!



п.п. за край ще ви постна нещо от ауди форума, писано от инструктор по майсторско шофиране!


Ще си позволя да напиша няколко принципни неща, за които говорим в училището по безопасно шофиране с цел да бъда полезен на повече хора. Принципът на шофиране на един автомобил и физичните явления, които му влияят винаги са едни и същи независимо от предаването. Всички автомобили независимо от задвижването недозавиват (understeer), всички автомобили презавиват (oversteer) и това може да бъде предизвикано умишлено или по невнимание (или непознание). Според мен е относително грешно да се набляга на конкретен вид предаване, че е по-добро от останалите, защото всички имат предимства и недостатъци, но главното е че малко или много всички се държат по сходен начин. Разбира се употребата на неразумна скорост в завои може да накара автомобил с предно предаване да изправи завоя (недозавива/understeer-ва), но това може да се случи и с автомобил със задно предаване, както и с автомобил 4х4. Границата е на различно място в зависимост от доста фактори, както вече писах някъде тук. Причините обикновено са прекалено висока скорост, прекалено голям ъгъл на завиване или комбинация от двете надвишаващи лимита, които може автомобила да поеме. Обикновено грешки на масата шофьори са още повече завиване на волана. При положение, че се е получило недозавиване с предишните параметри, естествено това действие влошава нещата. Решението от ситуацията е връщане на газта, респективно намаляване на скоростта, намаляване ъгъла на завиване/ отваряне на волана до достигане отново на точка на сцепление или гледайки към изхода на завоя. Гледайки в правилната посока масата шофьори подсъзнателно прибягват към нужните действия. Фокусирате ли се върху идващото .. дърво. То натам отивате.
При презавиването (oversteer) грешките поради, които може да възникне са - превъртане на гумите при rwd, ръчна спирачка, рязко смъкване на предавка надолу и при неправилна работа със съединителя (не изравняване на оборотите на мотора и скоростната кутия) гумите блокират (модерните автомобили имат системи против този ефект) и автомобила е силно склонен към презавиване. Прехвърлянето на теглата е много чест фактор за презавиване - получава се при абсолютно всеки автомобил независимо от задвижването му. Влизате с продължително натиснат педал на газта в завои, в процес на ускоряване и при рязко отнемане на газта задната част олеква и това кара автомобила да презавива. При завиване и спиране се получава същия ефект. При плавно намаляне в завои също. Това кара абсолютно всеки автомобил да преминава в състояние на презавиване. Леко натискане с левия крак на спирачката, докато шофирате с натиснат педал на газта с десния крак кара предно предаване да прави прекрасни високоскоростни дрифтове. Ако чуете някой да ви каже, че с предното не можете да се забавлявате, то той не може да шофира пълноценно автомобил с предно предаване. Грешките, които се допускат в състояние на oversteer обикновено са не прилагане на обратен волан в нужния момент и с нужния ъгъл; в момент на паника газта не се отнема (особено при rwd) и отново шофьора не гледа посоката накъдето иска да отиде. Решенията са - отнемане на газта; натискане на съединител би успокоило моментално ситуацията (ако автомобила е с ръчна кутия) и винаги гледайте там, където искате да отидете, а не това, в което не искате да се ударите.


луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Мнение от ТУРБО » 31 Яну 2009, 9:04

Имал съм коли и със предно и със задно.
С какво то и задвижване да е колата ако влезнеш бързо в завой и предницата почне да недозавива оправия няма.Със задното и да подаваш газ само избутва предницата,с предно ако подадеш газ губиш още повече и малкото сцепление на което са надяваш.Ако набиеш спирачка и в двата случая си аут.И за двете здвижвания може евентуално да помогне леко почукване на ръчната с обратен волан,аз поне така съм се одтървавал.Ако ти занесе задницата на мен ми е било по-лесно оправянето със задно-пускам газта с обратен волан и колата е си влиза в пътя.
Това са мой лични наблюдения!!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 31.01.2008
Местоположение: София

Мнение от pen4ooo » 31 Яну 2009, 12:22

оказа се безсмислен спор... айде всеки с предпочетанията си... тва не е дискусия а "надвикване" съжалявам но найстина черно на бяло не съм видял да пише някъде от всички материали "Задното на сняг и хлъзгав път е по стабилно", обратното го видях и показах. Явно обаче Никой от тези които са писали тва твърдение не разбира от коли... Обаче интересно що пък и ч разбирач не се намери да кайе че задното е по стабилно на такива условия...
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook