Спортните волани...
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
pri normalno karane - s edna ryka na 12 ili 9, a drugata - na losta. Pri sportno karane s mnogo zavoi i lyzgane oba4e dyrja volana na 9-3. Vseki si ima svoi stil, no na men taka mi e naj-udobno, za6toto imam po-golqma stabilnost na tqloto v zavoite, po-byrza reakciq i mnogo po-to4ni dvijeniq. Za men tozi na4in osigurqva nai-golqmata stabilnost
- ///milko way
- ентусиаст
-
- Мнения: 1089
- Регистриран на: 25.12.2002
- Местоположение: пловДИВ Стара ЗагорКА
- Кара: не кара пил-ама пий карал
Не,че волана ми е лош,но съм свикнал да карам с една ръка [заради жените до мен]-а когато няма такива [а това е рядкост] ръката ми е или на скоростите,или на касетофона,или пуша цигара.
Иначе волана ми е RAID-карбон с кожа,но е каран от някой махтар с пръстени
Може би тук е момента да кажа "ЕВАЛА" на Land Shark,че кара с ръкавици.
-Не искам да се изхвърлям,но като видях колко парички е тоя волан в каталога на D&W си викам на тия ръчички дето са го държали и ония пиниз няма да му дам да ми държи-Е освен ако не е бил АЗИС
Иначе волана ми е RAID-карбон с кожа,но е каран от някой махтар с пръстени

-Не искам да се изхвърлям,но като видях колко парички е тоя волан в каталога на D&W си викам на тия ръчички дето са го държали и ония пиниз няма да му дам да ми държи-Е освен ако не е бил АЗИС


Bcu4ko cBъP|_|_|Ba Do5pe.Ako He|_|_|_o cBъP|_|_|u 3/\e,To npocTo He e cBъp|_|_|u/\o!
abe lqva raka karah na 12 a s desnata si barkah v nusa , pu6eh cigara i oste malko u gaza steh da si q zavra ...to nali onaq moita be6e avtomat i kato ne mesta losta mi se shva6ta6e rakata. A ina4e sled 120-130km/h 10-2. 9-3 mi e dski smotano neznam 6to. A kato se otpusna , karam ne6to ot tipa na 7-4...mnoo e pesnionersko:) Ma pak ne eosobeno udobno
7 - 4 ?? мноо пенсионерско го даваш
Между другото ето ви една голяааама разлика между МБ и БМВ! БМВ на 7-4 не се кара! Поне аз никога не съм карал или виждал човек/приятел да кара БМВ на 7 - 4! Аз лично винаги съм на 9 - 3, та ако ще и на наи-правата и широка магистрала или аутобан или каквото и да било......

DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Повечето книги, спортни училища и инструктори препоръчват 9-3. И само с 2 ръце на волана... Както всички казаха, при 9-3 хватката можеш да завъртиш волана почти на 180 градуса без да го пускаш, което е много важно за контрол при екстремни ситуации. Другото, което много често пишат по дебелите книги е, да не се стиска много силно волана, щото се губи от feedback-а, и не усещаш пътя. Дали го стискаш или не - това не може да промени сцеплението с пътя...
Интересен факт: Rogue Engineering, при разработката на техния short shift kit, са установили че ако си държиш ръката отпусната на скоростния лост, поставяш допълнително натоварване на скоростната кутия и някакъв елемент там се буквално се стругова.
Аз карам със спортния волан на БМВ с 3 лъча (ако това е правилната дума...) дето идва в Е36ците, но съм си харесал едно много готино МОМО, с около 30мм по-малък диаметър
Интересен факт: Rogue Engineering, при разработката на техния short shift kit, са установили че ако си държиш ръката отпусната на скоростния лост, поставяш допълнително натоварване на скоростната кутия и някакъв елемент там се буквално се стругова.
Аз карам със спортния волан на БМВ с 3 лъча (ако това е правилната дума...) дето идва в Е36ците, но съм си харесал едно много готино МОМО, с около 30мм по-малък диаметър

- 54321
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 3.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316 m43b19
моят волан си има репери, които всъщност са между 09:15 и 10:10 или 09 и 03 и 10и 10 както и да е според мен е важно колко ти е бърза рейката щото между 4,5 оборота и 3 оборота разликата е точно колкото захвата за който говорите, така че споменавайте и колко е бърза рейкта ви. Мойта е бавна 4,5 и го държа 10:10
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
волана ми е оригинален на Е30 с 4 лъча
в града докато не стигна пета скорост го държа с една ръка...
обикновено ръката ми е на 12 като ваобще не си стяггам пръстите а натискам волана към стъклото с дланта си (по тоя начин натискам себе си към облегалката) понеже съм 164см а седалката ми е малко счупена и трудно стигам педалите
волана също е на почтено разстояние така че ръката ми е почти изпъната но не чувствам напрежение по тоя начин (а ако се наложи рязко да свия за да избегна каруца примерно го стисвам с пръстите).... така си въртя волана в пълни обороти без проблм, дясната ръка е на лоста... ако се наложи да заъртя волана много бързо с няколко оборота (само при паркиране) го хващам и го въртя яко с две ръце (като от 9-3 ръцете стигнат на 6-12 го пускам и хващам в по-изгодна позиция и така...)
след 5-та скорост го държа 12-3 ако карам с ниски скорости (и съм се разплул на седалката), а при сериозни скорости, наторено движение и т.н. го държа 9-3 или 10-4...
в града докато не стигна пета скорост го държа с една ръка...
обикновено ръката ми е на 12 като ваобще не си стяггам пръстите а натискам волана към стъклото с дланта си (по тоя начин натискам себе си към облегалката) понеже съм 164см а седалката ми е малко счупена и трудно стигам педалите

след 5-та скорост го държа 12-3 ако карам с ниски скорости (и съм се разплул на седалката), а при сериозни скорости, наторено движение и т.н. го държа 9-3 или 10-4...
- sinnerminner
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 16.10.2004
волана е оригинален - няма какво да го коментирам
едва ли някой кара като мен
лявата отгоре на волана (12 часа), дясната на седалката до гъзъ
ако скоростта е по-висока и пътя не е равен или ако трябва да завивам дясната се премества на десния ми крак и държи волана отдолу (6 часа)
много мързеливо каране и има опасност от заспиване
едва ли някой кара като мен
лявата отгоре на волана (12 часа), дясната на седалката до гъзъ
ако скоростта е по-висока и пътя не е равен или ако трябва да завивам дясната се премества на десния ми крак и държи волана отдолу (6 часа)
много мързеливо каране и има опасност от заспиване

Не оставяй днешното ебане за утре!!!
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
BMW_POWER написа:Спортно се кара (според мен 9-3). Така правиш най-остър завой без да си "кръстосаш" ръцете.
А аз като ме мързи и карам пенсионерски (щото май съм един от най-дъртите тук) лявата ръка и на 6, а с дясната си държа главата подпрян в дясната седалка.
Мислех, че само намене ми се случва като ме мързи да карам да си подпирам главата с дясната а с лявата да държа волана на 6


Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
sinnerminner написа:едва ли някой кара като мен
лявата отгоре на волана (12 часа), дясната на седалката до гъзъ
ами аз имам един приятел дето точно така кара, само дето дясната ръка е облакътена на облегалка (която стърчи над скоростния лост и според мен пречи) и си подпира главата...
а иначе всеизвестната стойка 'голфър' (нищо не искам да кажа към никои голфове или голфъри, просто така я знам стойката), лявата ръка нейде по волана, но така че лакътя да сочи напред (нещо като гушване се получава), дясната нейде долу (пепелник, радио, ровене из разни неща)
<br>
br
br
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани