Спортните волани...

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

С оригиналния волан ли карате или сте го сменили със спортен?

Естествено, че карам със спортен волан!!! Не бих карал с друг!
65
43%
Все ми е едно с какъв волан карам, затова съм си с оригиналния
59
39%
Спортните волани са ми неудобни, а и са много малки
28
18%
 
Общо гласове : 152
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от ACCELERATOR » 08 Мар 2003, 0:29

pri normalno karane - s edna ryka na 12 ili 9, a drugata - na losta. Pri sportno karane s mnogo zavoi i lyzgane oba4e dyrja volana na 9-3. Vseki si ima svoi stil, no na men taka mi e naj-udobno, za6toto imam po-golqma stabilnost na tqloto v zavoite, po-byrza reakciq i mnogo po-to4ni dvijeniq. Za men tozi na4in osigurqva nai-golqmata stabilnost


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 08 Мар 2003, 3:02

МОят оригиналният си е спортен (Мтех) така че...
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1089
Регистриран на: 25.12.2002
Местоположение: пловДИВ Стара ЗагорКА
Кара: не кара пил-ама пий карал

Мнение от ///milko way » 08 Мар 2003, 3:51

Не,че волана ми е лош,но съм свикнал да карам с една ръка [заради жените до мен]-а когато няма такива [а това е рядкост] ръката ми е или на скоростите,или на касетофона,или пуша цигара.
Иначе волана ми е RAID-карбон с кожа,но е каран от някой махтар с пръстени :arrow: Може би тук е момента да кажа "ЕВАЛА" на Land Shark,че кара с ръкавици.
-Не искам да се изхвърлям,но като видях колко парички е тоя волан в каталога на D&W си викам на тия ръчички дето са го държали и ония пиниз няма да му дам да ми държи-Е освен ако не е бил АЗИС :ok:
Изображение
Bcu4ko cBъP|_|_|Ba Do5pe.Ako He|_|_|_o cBъP|_|_|u 3/\e,To npocTo He e cBъp|_|_|u/\o!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от Viktor » 08 Мар 2003, 20:56

abe lqva raka karah na 12 a s desnata si barkah v nusa , pu6eh cigara i oste malko u gaza steh da si q zavra ...to nali onaq moita be6e avtomat i kato ne mesta losta mi se shva6ta6e rakata. A ina4e sled 120-130km/h 10-2. 9-3 mi e dski smotano neznam 6to. A kato se otpusna , karam ne6to ot tipa na 7-4...mnoo e pesnionersko:) Ma pak ne eosobeno udobno


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 09 Мар 2003, 4:02

7 - 4 ?? мноо пенсионерско го даваш :lol: Между другото ето ви една голяааама разлика между МБ и БМВ! БМВ на 7-4 не се кара! Поне аз никога не съм карал или виждал човек/приятел да кара БМВ на 7 - 4! Аз лично винаги съм на 9 - 3, та ако ще и на наи-правата и широка магистрала или аутобан или каквото и да било......
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 09 Мар 2003, 19:38

Az sum s MOMO jet II.Obiknoveno karam s edna ruka.Nad 140km/h karam
10-5.


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 10 Мар 2003, 0:25

10-5??? не е ли малко безотговорно? :dunno:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: sofia

Мнение от sir sasho » 26 Мар 2004, 20:10

аз сушто смятам 4е 9 3 е по добре особено ако става вупрос за спортно каране,макар 4е в софия си карам с една рука щото ми е по лесно при завоите но това е само когато си карам леки4ко а когато се забурзам си карам 9-3 доста по лесно ми се вижда от 10-2

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 26 Мар 2004, 21:47

Повечето книги, спортни училища и инструктори препоръчват 9-3. И само с 2 ръце на волана... Както всички казаха, при 9-3 хватката можеш да завъртиш волана почти на 180 градуса без да го пускаш, което е много важно за контрол при екстремни ситуации. Другото, което много често пишат по дебелите книги е, да не се стиска много силно волана, щото се губи от feedback-а, и не усещаш пътя. Дали го стискаш или не - това не може да промени сцеплението с пътя...

Интересен факт: Rogue Engineering, при разработката на техния short shift kit, са установили че ако си държиш ръката отпусната на скоростния лост, поставяш допълнително натоварване на скоростната кутия и някакъв елемент там се буквално се стругова.

Аз карам със спортния волан на БМВ с 3 лъча (ако това е правилната дума...) дето идва в Е36ците, но съм си харесал едно много готино МОМО, с около 30мм по-малък диаметър :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 3.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 316 m43b19

Мнение от 54321 » 26 Мар 2004, 23:44

моят волан си има репери, които всъщност са между 09:15 и 10:10 или 09 и 03 и 10и 10 както и да е според мен е важно колко ти е бърза рейката щото между 4,5 оборота и 3 оборота разликата е точно колкото захвата за който говорите, така че споменавайте и колко е бърза рейкта ви. Мойта е бавна 4,5 и го държа 10:10

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 28.09.2002
Местоположение: вх.Б

Мнение от momo » 27 Мар 2004, 10:32

...... аз винаги карам на 10 - 2 , но когато карам по планински път на които бързо се сменят завоите неусетно си измествам ръцете на 11 - 1 и малко се усуквам в кръста но ми става доста по удобно да управлявам колата ... но това си е само за мен все пак :?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 16 Сеп 2004, 23:20

волана ми е оригинален на Е30 с 4 лъча

в града докато не стигна пета скорост го държа с една ръка...
обикновено ръката ми е на 12 като ваобще не си стяггам пръстите а натискам волана към стъклото с дланта си (по тоя начин натискам себе си към облегалката) понеже съм 164см а седалката ми е малко счупена и трудно стигам педалите :oops: волана също е на почтено разстояние така че ръката ми е почти изпъната но не чувствам напрежение по тоя начин (а ако се наложи рязко да свия за да избегна каруца примерно го стисвам с пръстите).... така си въртя волана в пълни обороти без проблм, дясната ръка е на лоста... ако се наложи да заъртя волана много бързо с няколко оборота (само при паркиране) го хващам и го въртя яко с две ръце (като от 9-3 ръцете стигнат на 6-12 го пускам и хващам в по-изгодна позиция и така...)

след 5-та скорост го държа 12-3 ако карам с ниски скорости (и съм се разплул на седалката), а при сериозни скорости, наторено движение и т.н. го държа 9-3 или 10-4...

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 16.10.2004

Мнение от sinnerminner » 18 Окт 2004, 13:57

волана е оригинален - няма какво да го коментирам
едва ли някой кара като мен
лявата отгоре на волана (12 часа), дясната на седалката до гъзъ
ако скоростта е по-висока и пътя не е равен или ако трябва да завивам дясната се премества на десния ми крак и държи волана отдолу (6 часа)
много мързеливо каране и има опасност от заспиване 8)
Не оставяй днешното ебане за утре!!!

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 18 Окт 2004, 14:08

BMW_POWER написа:Спортно се кара (според мен 9-3). Така правиш най-остър завой без да си "кръстосаш" ръцете.
А аз като ме мързи и карам пенсионерски (щото май съм един от най-дъртите тук) лявата ръка и на 6, а с дясната си държа главата подпрян в дясната седалка. :wink:

Мислех, че само намене ми се случва като ме мързи да карам да си подпирам главата с дясната а с лявата да държа волана на 6 :) А най-неприятно е когато изпреваря някой така след 2 минутно ръчакне от негова страна ;) направо се смазавам от кеф;)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 19 Окт 2004, 16:51

sinnerminner написа:едва ли някой кара като мен
лявата отгоре на волана (12 часа), дясната на седалката до гъзъ


ами аз имам един приятел дето точно така кара, само дето дясната ръка е облакътена на облегалка (която стърчи над скоростния лост и според мен пречи) и си подпира главата...

а иначе всеизвестната стойка 'голфър' (нищо не искам да кажа към никои голфове или голфъри, просто така я знам стойката), лявата ръка нейде по волана, но така че лакътя да сочи напред (нещо като гушване се получава), дясната нейде долу (пепелник, радио, ровене из разни неща)
<br>
br

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook