Предно или задно на сняг (хлъзгав път)???
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
zazomazo написа:pen4ooo написа:.... Аз ако мислех че предното е по-добре щях ли да си купя БМВ бе умник. ...
ми от постовете ти в тая тема оставам с впечатлението, че съжаляваш....![]()
съчувствие ли търсиш от нас, що ли.....?
принципно няма много логика в нито 1 твое изказване... Ти изобщо знаеш ли какво искаш да кажеш, защото това което си написал не знам каква връзка има с моя пост...или просто обичаш празни приказки... Обяснявам за теб: Харесвам задното предаване повече от предното, дори и на сняг, но говорех за стабилност, за сили които карат колата да не излезне лесно от пътя. А тва дали някой може да я контролира и да се възползва от това е отделен въпрос. Целта ми не е била да кажа че задното не става за сняг. СТАБИЛНОСТ е ключова дума
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
pen4ooo написа:изфорсирай кола със предно и кола със задно на старт - предното държиш здраво волана и газ колата върви напред, при задното коригираш с волана.... или и тва не е вярно
ами я дай газ на сняг колата със задно едва ще се помисетва ама задницата тръгва да изпреварва, докато при предното отново имаш дърпане .
http://www.youtube.com/watch?v=ydva0Ce3brk Ето ти бе колега, кой на къде тръгна? Е верно марцала е с тракшън некъв, ама и предното май седи на едно място.
Нали искаш статия, драивинг год-а ти я е дал, принципите и на сянг и на сухо са същите, както ти го е казъл, само сцеплението е различно. Това са си физични закони и не можеш да ги променяш, за сняг ще са така, пък за сухо ще са иначе...
Ами тая с предното ще остане в правата траектория и ще я изстъргват от мантинелата после, докато тая със задното ще "изкриви" правата и ще завие. Точно тва ще стане като дадеш газ у завоя. По пътя за самоков незнам дали ти е ясно колко често хората изправят завоите, поне през ден хвърчи линеика на горе, няма сухо няма мокро, за сняг да не говорим.Дай газ в завой с предно и със задно ефекта е същия...коя кола ще остане в правата траектория...
Последна промяна Enderial на 29 Яну 2009, 22:15, променена общо 1 път
pen4ooo написа:zazomazo написа:pen4ooo написа:.... Аз ако мислех че предното е по-добре щях ли да си купя БМВ бе умник. ...
ми от постовете ти в тая тема оставам с впечатлението, че съжаляваш....![]()
съчувствие ли търсиш от нас, що ли.....?
принципно няма много логика в нито 1 твое изказване... Ти изобщо знаеш ли какво искаш да кажеш, защото това което си написал не знам каква връзка има с моя пост...или просто обичаш празни приказки... Обяснявам за теб: Харесвам задното предаване повече от предното, дори и на сняг, но говорех за стабилност, за сили които карат колата да не излезне лесно от пътя. А тва дали някой може да я контролира и да се възползва от това е отделен въпрос. Целта ми не е била да кажа че задното не става за сняг. СТАБИЛНОСТ е ключова дума
Добре сега, последно за опитен, или за неопитен шофьор говориш? За прави или за криви (завои)? А за стабилност... ама при какви условия? Значи в рамките на разумното каране и двете са еднакво стабилни, когадо доближиш границата с неразумното и преминеш от другата страна и двете стават еднакво нестабилни.
Както каза колегата в по-горен пост не може да си караш, както си караш лятото!
Enderial написа:pen4ooo написа:zazomazo написа:pen4ooo написа:.... Аз ако мислех че предното е по-добре щях ли да си купя БМВ бе умник. ...
ми от постовете ти в тая тема оставам с впечатлението, че съжаляваш....![]()
съчувствие ли търсиш от нас, що ли.....?
принципно няма много логика в нито 1 твое изказване... Ти изобщо знаеш ли какво искаш да кажеш, защото това което си написал не знам каква връзка има с моя пост...или просто обичаш празни приказки... Обяснявам за теб: Харесвам задното предаване повече от предното, дори и на сняг, но говорех за стабилност, за сили които карат колата да не излезне лесно от пътя. А тва дали някой може да я контролира и да се възползва от това е отделен въпрос. Целта ми не е била да кажа че задното не става за сняг. СТАБИЛНОСТ е ключова дума
Добре сега, последно за опитен, или за неопитен шофьор говориш? За прави или за криви (завои)? А за стабилност... ама при какви условия? Значи в рамките на разумното каране и двете са еднакво стабилни, когадо доближиш границата с неразумното и преминеш от другата страна и двете стават еднакво нестабилни.
Както каза колегата в по-горен пост не може да си караш, както си караш лятото!
щом ме питаш дали е за опитен или неопитен да речем че даваш колата на неопитен шофьор или поне не на много опитен... на него определено ще му е по лесно предното! Но кажи ми защо е така... А в статията на колега на 1 място пише че при 4х4 мощността се разпределя ако не се лъжа 60/40% в полза на предната ос! Защо????
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
- Spectral
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d sport
Пенчо е единствения защитник на предното предаване в целия форум, който не иска да повярва на нищо и никой. Драйвинг Год ме изуми и много му се радвам на постовете. Последния пост доказа абсолютно всичко. Стойностите се отнасят за абсолютно всичко за това са написани по този начин. Смятам, че там не се споменава, че отговарят нито за сухо, нито за мокро, нито за сняг, защото тези основни принципи важат навсякаде!!!
Не ми се прави, че си харесваш бмв-то щом казваш, че не е по-добро от кола с предно на хлъзгав път. Това означава, че бмв не стават за нищо освен за каране под слънцето. В тая фирма сигурно са едни от най-откачените инженери и още кви ли не там, а ти ги правиш на пух и прах.
В яда си не искаш да приемеш нито едно чуждо мнение!!! Каквото и да ти се предложи вярваш само на собствените си убеждения. Не знам за какво си пуснал тая тема след като не поемаш грам от чуждото мнение. Явно искаш да докажеш на всички колко си прав и колко не струват бмв-тата зимата. След като си разбрал, че това няма да стане е можело просто да спреш.
Не ми се прави, че си харесваш бмв-то щом казваш, че не е по-добро от кола с предно на хлъзгав път. Това означава, че бмв не стават за нищо освен за каране под слънцето. В тая фирма сигурно са едни от най-откачените инженери и още кви ли не там, а ти ги правиш на пух и прах.
В яда си не искаш да приемеш нито едно чуждо мнение!!! Каквото и да ти се предложи вярваш само на собствените си убеждения. Не знам за какво си пуснал тая тема след като не поемаш грам от чуждото мнение. Явно искаш да докажеш на всички колко си прав и колко не струват бмв-тата зимата. След като си разбрал, че това няма да стане е можело просто да спреш.
pen4ooo написа:щом ме питаш дали е за опитен или неопитен да речем че даваш колата на неопитен шофьор или поне не на много опитен... на него определено ще му е по лесно предното! Но кажи ми защо е така... А в статията на колега на 1 място пише че при 4х4 мощността се разпределя ако не се лъжа 60/40% в полза на предната ос! Защо????
Или само ще му се струва, че му е по-лесно едното от другото, преди... понеже е неопитен... да направи грешка, поради прекаленото си доверие и това да му коства 1000лв изчукване, пребоядисване, фарове, брони ала-бала, в най-добрия случай. Нито едно от двете няма да му е по-лесно!
Понеже това на мен ми е първа зима със задно, имах едно на ум от лятото на пясък, че задницата лесно тръгва, и зимата като заваля снега, веднъж ми тръгна задницата и от там вече имах едно на ум и повече не ми е тръгвала без да се консултира преди това с мен

4х4-то не го намесваи, щото там нещата са по-сложни... не че много му разбирам де, ама

*Едит: А и още нещо се сетих сега. На някой по-специални завои зимата можеш ли да ми кажеш какви знаци има? Ще ти подскажа единия е триъгалник с "поднасяща кола" и обикновенно над него има знак за ограничение на скороста 20-30км/ч.... та въпроса ми е: За кои автомобили важи това ограничение?
а) за автомобилите със задно предаване
б) за коли с предно
в) за 4wD-тата
Можеш да има повече от един верен отговор

Последна промяна Enderial на 29 Яну 2009, 21:53, променена общо 1 път
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_Murciélago
Забележи - нормално 70% от мощността отива на задната ос. Може да иде и цялата. Но не може да иде цялата отпред - макс 70%. Защо?
It also has an all-wheel-drive system that normally distributes 70% of the torque to the rear wheels, but can allocate up to 100% to the rear, or up to 70% to the front, depending on where the available grip is.
Забележи - нормално 70% от мощността отива на задната ос. Може да иде и цялата. Но не може да иде цялата отпред - макс 70%. Защо?
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Spectral
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d sport
Когато Джереми Кларксън се качи в ауди което е 4х4 винаги казва: очаквам недозавиване от тези коли. Защо е така? Защо ламбото е с толкова голям процент от зад? и досега не съм чувал за 60/40 при 4х4.
Всяка интелигентна система за 4х4 при влизане в завой разпределя по голямата част от въртящия момент от зад!!!
Всяка интелигентна система за 4х4 при влизане в завой разпределя по голямата част от въртящия момент от зад!!!
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
pen4ooo написа:... А в статията на колега на 1 място пише че при 4х4 мощността се разпределя ако не се лъжа 60/40% в полза на предната ос! Защо????
В по-голям процент от предлаганите на пазара 4х4 автомобили, които залагат на постоянно разпределение на въртящия момент то е или 50/50 или е по-насочено към задния мост за да не възниква недозавиване и да се запази управляемостта... Когато обаче е с променливо разпределение се цели балансиране на автомобила така че да няма нито недозавиване нито презавиване, като за тази цел непрекъснато се променя това отношение... Т.е. перфектен баланс... Тук обаче навлизаме в тема която е много далеч от сравняването на простите системи с един двигателен мост и целите на пълноприводното задвижване... Забележете обаче че в моделите автомобили които се предлагат с предно предаване върховите модели са с 4х4 задвижване... Докато например при тези които попринцип са със задно, но предлагат и 4х4 върховите модели не са със 4х4 (например BMW М модел с 4х4 няма, Porsche GT2 и Carrera GT и т.н.).
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
pen4ooo написа:...но говорех за стабилност, за сили които карат колата да не излезне лесно от пътя. А тва дали някой може да я контролира и да се възползва от това е отделен въпрос. Целта ми не е била да кажа че задното не става за сняг. СТАБИЛНОСТ е ключова дума
Когато говорим за стабилност, за чистата стабилност, тя може да бъде разглеждана само във физичния смисъл... Т.е. по начина по който я описах в първия си пост. Ако обаче започнем да я сравняваме субективно, т.е. с намесата на необективния човешки фактор, нещата стават много относителни... Т.е. във физичния смисъл, колите остават стабилни до различна скорост (според мен по-висока на RWD автомобилите, с което пенчо не се съгласи) но нещата след преминаване на лимита седят доста различно... При преминаване на лимита с RWD колата аз мога да продължавам да я водя контролирано, да поддържам висока скорост с контролирано СТАБИЛНО плъзгане на границата на сцеплението и това да не пречи на високата скорост... Обаче като стане въпрос за FWD преминаването на тази граница е съпроводено със загуба на контрол (поради споменатите в първия ми пост причини) и от там нататък загуба на скорост. Това означава че съвсем колите с FWD не дават повече стабилност, защото реално, при директно сравняване на системите в реални условия, скоростта (единствения обективен параметър за сравнение) на преминаване на един участък ще е по-ниска за FWD автомобила, а от там и той не е толкова стабилен... Всичко друго е субективно и адски много зависи от човешкия фактор. Тук обективни могат да бъдат само скоростта и страничното ускорение като фактори определящи еднозначно стабилността. Стойностите на тези параметри, а от там и кой автомобил е по-стабилен можем да определим лесно, както след няколко ЛСта решихме с пенчо, като излезем и покараме малко някой участък от пътя в планината... До тогава всичко са празни приказки...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Евала...
добро заключение написахте на тази тема...хайде сега всички ...
скоро време идва пак сняг... 



Ей умора нямате!По принцип ако разглеждаме думата стабилност, от гледна точка на безопасно шофиране, то тя означава при влизане в завой с леко несъобразена скорост, оставане на колата в траекторията на завоя!Общо взето всички които говорят в полза на задното го правят от гледна точка на дрифта, обаче всеки нормален шофер, който прекали с скоростта преди завоя няма да дава газ в него, а ще се опита да намали и да го вземе в крайна сметка!Така погледнато, при хлъзгав, заснежен път, което беше и темата, абсолютно всяка кола, независимо от вида и на задвижване ще изправи завоя, ако ще да е с някаква извънземна зимна гума!Щото в момента в който врътнем волана да завиваме и сме с по голяма скорост, ако няма предварителено изнасяне тежеста на колата(флик), няма как предницата да успее да завие!На моята кола това се вижда много ясно, на по остри завои които искам да мина с вратите!Ако не я лашна(флик), просто предницата си продължава напред(все пак и тя дърпа) и тва е!На по дълги и плавни завои, няма проблем, като стигне бууста на турбото и почва да презавива!Всичко това обаче го няма при нормално шофиране и именно затова, повечето хора предпочитат предното, просто там я няма изненадата от презавиването, а за завоите ви казах вече!Виждал съм нагледно как 190ка си продължава напред на навит геврек с яки зимни гуми и не ебава да завива, ама то всичко идва от скоростта!Между другото, тука малко работата е развален телефон!Смеете на Пенчо, ама той човека отначалото именно се опитваше да обясни за хлъзгав път, а вие го нападате без да четете какво пише!Знам че всеки 2ри с задно вече е дрифтър, ама тука става въпрос за нормално шофиране и именно от тая гледна точка предното е по добрия вариант за повечето нормални хора или такива без опит в карането настрани!За другите е ясно!Ей са например вчера се връщам от София и трааше да минавам през Казанлък и викам дай по подбалканския път!Хубаво, обаче в тоя проход, като запука един сняг и яката натрупва, направо светя от кеф в колата, всеки завой с вратите!Е да ама като излизам от завоите и някой човечец насреща идва, всичките си мислят че съм я отървал таз кола и отивам да ги блъскам, скачат по канафките още като съм на 50 метра от тях!Просто за нормалните хора зимните условия са мъка и неизвестност, докато за повечето от нас мечтано време през годината!Тва е истината и отговора на тая тема!
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Това че хората въобще не знаят за какво става въпрос през зимата 100% е така... Обаче не съм съгласен за незавиването... При колите със задно предаване, особено тези с хубав баланс, понятието движение напред с навит волан почти не съществува и в повечето случаи няма нужда от флик за да завие. Това е проблема за начинаещите... Понеже предницата е освободена от двигателен момент, тя има достатъчно сцепление за да води автомобила, но при неразумни маневри също толкова натоварената задница може да загуби сцепление при подадена газ, но понятието недозавиване е много малко застъпено при RWD колите. Ти в случая даваш за пример колата си която е с пълноприводно задвижване и много далеч от перфектния теглови баланс и натоварената с двигателен момент предница много лесно губи сцепление и недозавива, докато предните гуми на RWD колите се въртят само от сцеплението с пътя и единствената сила която ги натоварва е центробежната. От там и по-трудно губят сцепление. Но всичко това съм обяснил в първия си пост. А сравнението със 190 е крайно неуместно... Мерцедесите май си останаха единствените автомобили (с изключение на няколко спортни модела) които си имат теглови баланс като на кола с предно и същевременно имат задно предаване... Тия хора така и не се научиха да правят коли с добро поведение
Както казах, който има желание както пенчо в събота ще организираме едно тестче вечерта в планината да видим в действителност каква е ситуацията... Ще видим даден участък с каква скорост се взима, за колко време, какви са скоростите в едни и същи завои с двете коли, както и коя тръгва по-бързо по наклон, какво става при влизане и излизане от завой с двете задвижвания и такива работи...

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Ето така...някой да се хване да направи тест...и да донесете видео и текстов ма'трял...
С интерес ще го изгледам това предаване...

С интерес ще го изгледам това предаване...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани