Предно или задно на сняг (хлъзгав път)???

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 28 Яну 2009, 15:25

Demo 9 написа:Няма по гадно нещо от недозавиването... и тръгне ли, инстинктивно се опитвам да го обърна в презавиване.. при предното нямам тая възможност и се чувствам безпомощен, колата върви напред с навит волан..


това "не" е вярно

http://vbox7.com./play:73a71d77 (последните 45 секунди)

:lol: :lol: :lol:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 31.01.2008
Местоположение: София

Мнение от pen4ooo » 28 Яну 2009, 17:07

netmurder написа:немога да не взема отношение, защото преди половин час едни всезнайковци ми обясняваха как на сухо кола с предно влиза по-добре в завоите от кола със задно..... те затова във формула 1 са със предно предаване :lol: :lol: :lol:

тва абсолютно не е вярно... Ама вие всички се опитвате да ме изкарате че съм казал че задното едва ли не не струва... на сух път е много по добре, говорим за сняг... точно за тва Ф1 за със задно
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 31.01.2008
Местоположение: София

Мнение от pen4ooo » 28 Яну 2009, 17:12

Spectral написа:Ами да питам Пенчо на дъжд пак ли ще ми развива същите теории? Пътят пак е хлъзгав, само че там предното никога не е имало никакъв шанс :D . Има едно състезание дето имаше в челната десятка само сеати и бмв-та. Там като паднеше дъжд в челото винаги има само бмв-та. Ще се постарая да намеря линка, в който от "пета предавка" явно показват колко предното предаване не струва по хлъзгав път, когато стане въпрос за поднасяне(това е в екстримни ситуации). Колата с предно както каза и колегата с аудито е в пъти по добра при шофиори без достатъчно опит. Понеже съм от Габрово и планината ми е до гъза, съм се качвал по Узана доста пъти. Там кадето закъсахме с бмв-то защото имаше лед, след като ни бутнаха и ни се смяха каде сме били закъсали(това са хора с нисан и 2 опела, все коли с предно), направиха абсолютно същото. Ето ти линк да видиш колко лесно се овладява задното http://www.youtube.com/watch?v=RHYVU7dQ ... re=related. Върви с предното на това полигонче. Дават да вали сняг тези дни и смятам да навия 2-ма приятели с предно и още един с бмв да отидем на нашия полигон, да си наредим гуми и да се погоним за време. Ще направим доста тестове на колите :D .

еми питай пенчооо :D не мога да преценя но мисля че пак предното би било по добре. Както даде пример колегата за Ф1 виждал ли си какво става със катастрофите като падне дъжд...???? Точно презавиването я прави по нестабилна на хлъзгав път... последния Уикенд 1 приятел се усука по завоите кум Смолян с е36.... но не знам защо даже го казвам веднага ще се чуе твърдение "тоя не може да кара" Про-та такива
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 31.01.2008
Местоположение: София

Мнение от pen4ooo » 28 Яну 2009, 17:13

Spectral написа:Ами да питам Пенчо на дъжд пак ли ще ми развива същите теории? Пътят пак е хлъзгав, само че там предното никога не е имало никакъв шанс :D . Има едно състезание дето имаше в челната десятка само сеати и бмв-та. Там като паднеше дъжд в челото винаги има само бмв-та. Ще се постарая да намеря линка, в който от "пета предавка" явно показват колко предното предаване не струва по хлъзгав път, когато стане въпрос за поднасяне(това е в екстримни ситуации). Колата с предно както каза и колегата с аудито е в пъти по добра при шофиори без достатъчно опит. Понеже съм от Габрово и планината ми е до гъза, съм се качвал по Узана доста пъти. Там кадето закъсахме с бмв-то защото имаше лед, след като ни бутнаха и ни се смяха каде сме били закъсали(това са хора с нисан и 2 опела, все коли с предно), направиха абсолютно същото. Ето ти линк да видиш колко лесно се овладява задното http://www.youtube.com/watch?v=RHYVU7dQ ... re=related. Върви с предното на това полигонче. Дават да вали сняг тези дни и смятам да навия 2-ма приятели с предно и още един с бмв да отидем на нашия полигон, да си наредим гуми и да се погоним за време. Ще направим доста тестове на колите :D .

еми питай пенчооо :D не мога да преценя но мисля че пак предното би било по добре. Както даде пример колегата за Ф1 виждал ли си какво става със катастрофите като падне дъжд...???? Точно презавиването я прави по нестабилна на хлъзгав път... последния Уикенд 1 приятел се усука по завоите кум Смолян с е36.... но не знам защо даже го казвам веднага ще се чуе твърдение "тоя не може да кара" Про-та такива
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 28 Яну 2009, 17:21

pen4ooo написа:Както даде пример колегата за Ф1 виждал ли си какво става със катастрофите като падне дъжд...????

Ъхъ, ако недозавиваха нямаше да се въртят, а щяха директно да се забиват в стените. Страхотно предимство, няма що... :lol:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 28.01.2008

Мнение от mityo105 » 28 Яну 2009, 19:50

Предното за неопитните шофери е по лесно!Ако неопитен такъв пич реши да се прави на бабаит, и с предно и с задно и с 4по4 ще се увърти като тъпан!Мамата му е опита, а когато го придобиеш, някакси отвътре така задното почва да ти тича по добре!На сняг по сигурно е 4по4.Задното е доста по лесно да го хлъзгаш сравнено с 4по4, ама хванеш ли му цаката на щар по щара, става нещо страшно!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 31.01.2008
Местоположение: София

Мнение от pen4ooo » 28 Яну 2009, 21:59

Feanor написа:
pen4ooo написа:Както даде пример колегата за Ф1 виждал ли си какво става със катастрофите като падне дъжд...????

Ъхъ, ако недозавиваха нямаше да се въртят, а щяха директно да се забиват в стените. Страхотно предимство, няма що... :lol:

някой беше пуснал някав лин който ми го пратиха на ЛС уж да ме убедят че задното е по стабилно сега специално и на теб ще ти покажа какво пише там

FWD cars has the front wheel's slip angle > rear wheel's. This result in Understeer.

RWD cars has the front wheel's slip angle < rear wheel's. This result in Oversteer.

Тук за да е по ясно кое предаване какви качества има... Предно - недозавиване; задно - презавиване
Тва е текст от линка който ти ми прати. И сега....:
In fact, when running in straight line, we want a little bit understeer to make the car stable. When the car is subjected to side force, probably due to cross wind or the road's irregularities, understeer could resist the force and avoid the car to be steered automatically, therefore the driver need not to correct the steering frequently.
тук става дума в цялата статия за случай в завой...
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 484
Регистриран на: 16.09.2006
Местоположение: sofia

Мнение от zazomazo » 28 Яну 2009, 22:04

vicho написа:http://vbox7.com./play:73a71d77 (последните 45 секунди)


:ahah: :ahah: :ahah:
ама на хлъзгаво сигурно ще се върне в завоя, а Пенчо? :paranoid:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 29 Яну 2009, 10:34

pen4ooo написа:In fact, when running in straight line, we want a little bit understeer to make the car stable. When the car is subjected to side force, probably due to cross wind or the road's irregularities, understeer could resist the force and avoid the car to be steered automatically, therefore the driver need not to correct the steering frequently.


pen4ooo написа:тук става дума в цялата статия за случай в завой...

Последно, за правата ли става дума или за завоя? :roll:
Защото за правата съм съгласен, че недозавиването не е лошо, понеже ти така или иначе не искаш да завиваш. В завоя обаче убива. Виж по-горе линка на Вичо, и по-точно последните 45 секунди. Наистина, FWD Вектрата демонстрира учудваща стабилност - стабилно върви по правата, даже и на завоите. :roll:
Разбира се, една кола не е показателна за системата като цяло, но всички са единодушни, че RWD има тенденция за презавиване, а FWD - за недозавиване. От двете, аз предпочитам презавиването, по-лесно е да се овладее колата, по простата причина, че имаш функционални колелета, които имат сцепление. Предните. Тоест - можеш да управляваш. При недозавиване с FWD, имаш сцепление на задните колелета, само че това те топли точно толкова, колкото новините от финансовата борса в Зимбабве.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 31.01.2008
Местоположение: София

Мнение от pen4ooo » 29 Яну 2009, 11:31

Feanor написа:
pen4ooo написа:In fact, when running in straight line, we want a little bit understeer to make the car stable. When the car is subjected to side force, probably due to cross wind or the road's irregularities, understeer could resist the force and avoid the car to be steered automatically, therefore the driver need not to correct the steering frequently.


pen4ooo написа:тук става дума в цялата статия за случай в завой...

Последно, за правата ли става дума или за завоя? :roll:
Защото за правата съм съгласен, че недозавиването не е лошо, понеже ти така или иначе не искаш да завиваш. В завоя обаче убива. Виж по-горе линка на Вичо, и по-точно последните 45 секунди. Наистина, FWD Вектрата демонстрира учудваща стабилност - стабилно върви по правата, даже и на завоите. :roll:
Разбира се, една кола не е показателна за системата като цяло, но всички са единодушни, че RWD има тенденция за презавиване, а FWD - за недозавиване. От двете, аз предпочитам презавиването, по-лесно е да се овладее колата, по простата причина, че имаш функционални колелета, които имат сцепление. Предните. Тоест - можеш да управляваш. При недозавиване с FWD, имаш сцепление на задните колелета, само че това те топли точно толкова, колкото новините от финансовата борса в Зимбабве.

има линк прочети го... за Вектрата мисля че примера си е направо ТЪП: Задното е мн добре на сухо и съм го казвал в тая тема 50000 пъти Говорим за спортна кола която може да е със съвсем различно разпределение на тежестта не знам... не мога да го коментирам... Но и ви убягва 1 МАЛКА подробност...абе вие толкова ли се правите на заблудени или не ГОВОРИМ ЗА СНЯГ. Няма кола, било то с предно или със задно която да влиза на хлъзгав път с такава скорост и да успее за вземе завой, а при по малка скорост шанса да ти занесе задницата както се вижда дори и от тоя клип е по малак точно поради недозавиване. Мисля всеки знае какво става ако влизш в зовой.
Имаше един пример с 1 БМВ и един Голф някуде назад по темата... на сняг като ги караш БМВ-то съ вървешв КРАСИВО с вратите напред, Голфа бе за дръпне ръчна нямаше как да изнесе задница ето тук става дума за СТабилност, Голфона си стоеше и нямаше да може да напражи дрифт без ръчна. ЗАЩО ПОДЯВОЛИТЕ ЗА ДРУФТ НАВСЯКУДЕ ИЗПОЛЗВАТ ПРЕДИМНО КОЛИ СЪС ЗАДНО - Отг. ЗАЩОТО СА ПО ИГРИВИ ВЗЕМЕТЕ ТВА НАПРИМЕР, ЗАЩОТО ПРЕЗАВИВАТ. А ТОВА ПРЕЗАВИВАНЕ ИДВА ГЛАВНО ЗАРАДИ ТВА ЧЕ ИЗНАСЯТ ЗАДНИЦА. или греша отново. за колегата дето ми говори за права линия да поясня да прочете статията че не ми се вади отначало всичко трябжа да му пейстан всичко и после да ми говори има си контекст
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 29 Яну 2009, 12:40

Какво ми говориш бе човек?! Да чета някакъв неизвестен линк, който някой си ти бил пуснал на ЛС?! Е как да стане?! :shock:
Цитираш някаква теза как understeer-а бил полезен на правите за да не те издуха вятъра и после - ставало дума за завои?! :shock:
Вземи се оправи, моля те.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 31.01.2008
Местоположение: София

Мнение от pen4ooo » 29 Яну 2009, 16:28

Feanor написа:Какво ми говориш бе човек?! Да чета някакъв неизвестен линк, който някой си ти бил пуснал на ЛС?! Е как да стане?! :shock:
Цитираш някаква теза как understeer-а бил полезен на правите за да не те издуха вятъра и после - ставало дума за завои?! :shock:
Вземи се оправи, моля те.

няма нужда да ми се молиш. Линка е бил пуснат тук някъде си да го водите всички че уж задното е било по стабилно..единственото място където става дума за стабилност е това което съм пуснал тук... Идеята:
1. не се прави на интересен
2. Все още никой не ми е показал научно обсоновано доказателство, че задното е по стабилно, досега видяхме само на 1 място да се казва че предното е по стабилно при клузгави условия... Сега е момента някой да попита къде!! а не знам тва твърдение, че задното е по добро за сняг се среща само в тоя Форум защо така??? Щото сте като коне с капаци дето никога няма да си кажат недостатъците на колите... Ама си живейте с илюзията. Тва че някой си владеят колите що годе добре не значи че всички са така....
Много пъти дори и тук се изказа мнение че ако дадеш на млад шофьор кола със предно ще е по безопасно да кара на сняг....ЗАЩО питам аз, щото задното е по безопасно ли... Едно е то да ти позволява да правиш неща които с предно не може, друг е въпроса дали е по стабилно... Вземете направете тая разлика... С вас човек да спори е все 1 да спори с дърво. Казвате че едно нещо е така ама защо е така никой не казва... В оная статия която заради теб няма да й турся линка пак ако искаш си го търси не се говори за стабилност а за пре- и недозавиване... дори не се говори за сняг камо ли за стабилност на сняг
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 31.01.2008
Местоположение: София

Мнение от pen4ooo » 29 Яну 2009, 16:32

http://www.youtube.com/watch?v=Fhe90-y6ick коя кола играе повече тук, гледайте че предното не може го завъртиш... И НЕ ПИТАМ КОЕ Е ПО ГОТИНО А КОЕ ПО МАЛКО ИГРАЕ.....КОЕ Е ПО СТАБИЛНО....
ето още http://www.youtube.com/watch?v=8FVqK93o7NU
Последна промяна pen4ooo на 29 Яну 2009, 16:37, променена общо 1 път
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 29 Яну 2009, 16:36

Чети тук, вече съм ти отговорил. Ти си тръгнал с идеята всички вкупом да признаем, че FWD-то е по-добро на сняг, което няма да стане. Карал съм и двете, преценил съм, че задното ми харесва повече. Толкоз. Оправданията в смисъл "защо не си карам БМВ-то през зимата" не ме интересуват.

П.П. И аз мога да вадя клипчета от ютюб: цък.
Последна промяна Feanor на 29 Яну 2009, 16:38, променена общо 1 път
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E39 530d sport

Мнение от Spectral » 29 Яну 2009, 16:36

Пенчо колите с предно трудно поднасят задниците си защото недозавиват. Това не ги прави по стабилни, а по лоши понеже предницата управлява колата, а тя е натоварена прекалено много и по лесно гуни сцепление. Задницата просто си следва и понеже няма как да ти превъртят задните колела, понеже задвижването ти е отпред, тая задница жънася по трудно. БМВ-тата поднасят по лесно, когато им се подава повече газ в завоя!!! и това презавиване се превръща в овладяно поднасяне и излизаш чист от ситуацията, докато недозавиването не се коригира, а просто се понасят последсвтвията, когато това се случи!!!!!! Подавай газ на кола с предно в завоя да видим какво ще стане. Задницата няма да поднесе до края, през същото време предницата ти просто ще продължи направо без да имаш шанс да завиеш!

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook