нещо ми изневери късмета...
Модератори: mitaka7, Общи модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
нещо ми изневери късмета...
Вчера си се движа по околовръсното посока Банкя и точно при отбивката за Овча Купел се случи неприятната случка. Пътят уж беше сух. Движихме се в колона с около 80км/ч. Бях на около 10-15 метра от предната кола. По едно време гледам, че жената в нея наби спирачки и направо спря. На пътя и изскочил някакъв шантав велосипедист. Моментално скочих на спирачките, но уви точно този участък се оказа мокър и яко се нацепих в японската машина. Излизам навън, гледам мойта кола нищо и няма. Гледам тази на жената с брутално размазана броня. За щастие беше с с високи стопове и не можах да ги направя на сол
Естествено аз си бях виновен за малката дистанция, а както бях и отзад нямаше смисъл да се разправям с КАТ. Дадох и 60лв. и си заминахме по живо, по здраво. Добре, че зад мен нямаше някой и той да ми влезе в багажника
И перфектните дискови спирачки не можаха да ме спасят в случая
Карайте внимателно
БМВ си е БМВ
Това ми е втория инцидент ( за първия нямах вина ) и направо се изумявам от здравината на тази 15 годинша кола 








ех, добре че няма контузени... колите са само коли..
а за дистанцията... като караш след някого си избираш една точка краи пътя и като мине покраи нея тоя пред тебе броиш..21..22..23 на 23 трябва и ти да минеш покраи нея- тогава дистанциата ти е добра. ако минеш преди да си стигнал до 23-то... близо си...
умната
а за дистанцията... като караш след някого си избираш една точка краи пътя и като мине покраи нея тоя пред тебе броиш..21..22..23 на 23 трябва и ти да минеш покраи нея- тогава дистанциата ти е добра. ако минеш преди да си стигнал до 23-то... близо си...
умната

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Мани с тия дискове спирам супер
Но този път не. Абе сега забелязах, че капака ми е леко ударен отпред 




аз не разбрах
alx написа:ех, добре че няма контузени... колите са само коли..
а за дистанцията... като караш след някого си избираш една точка краи пътя и като мине покраи нея тоя пред тебе броиш..21..22..23 на 23 трябва и ти да минеш покраи нея- тогава дистанциата ти е добра. ако минеш преди да си стигнал до 23-то... близо си...
умната
за няколко секунди ли иде реч или за 20 и няколко?
е предполагам че са няколко де:)
иначе така е по-добрия вариант за определяне на дистанция, отколкото цитирания в правилника: 10 метра при 50 км/ч + 1 метър при всеки 10+км/ч (или нещо такова)....
п.с. така и така съм се разписал.... един бус ми се беше лепнал зад бронята (ама верно лепнал), беше ме страх дори да докосна спирачка (въобще не ми дремеше че той щеше да е виновен...) голем пичага се извъди, натискаше ме докрай:):) наближаваме кръстовище, ама пича не намаля... завоя така го взех, че свят ми се зави (е не на мене, ама на идващия с предимство отляво....) реално погледнато отстрани нямаше опасност, ама като не се знаеме кой на къв акъл и си е тръпка...
така че умната....
<br>
br
br
- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
tsvet40 написа:Дисковите спирачки не могат да те спасят... Само ABS - най-голямата полза от него е на мокро, от опит го казвам
С риск да отворя тема с безброй гледни точки и да се превърне в 4 страници - несъм съгласен с теб! Комбинацията м/у ABS и много добри гуми е приемлив вариант, но и 10 ABS-а да имаш като скочиш на спирачките и гумата ти преплъзне ABS-а какво прави? Пуска и пак стиска ... това са сантиметри НЕспирачен път, и така 1000 пъти това упражнение, та като седнеш и го изчислиш имаш няколко метра загубени в неспиране и губене на ценно време! Да, ABS-а е чуден за хора, които се стряскат от приплъзване на гуми или не знаят как да спират в завой, но аз лично никога не се доверявам на тази простата система! Едната ми кола е с ABS, другата е без ... познайте коя от двете карам на тръни - кога ще реши да рита и кога да спира. Golf-а ми е с ABS и с чисто новички Michelin-ки, на едно лигаво време тръгнах да спирам от 50 до 0 заради легнал полицай ... натиснах спирачките като се разрита оня ми ти педал, трррр тррррррр трррррр и си минах през легналия полицай с 30 като бръмбър сламка го отнесох ... ами ако там имаше дете? Друг много мръсен момент е на лед .... тогава НЯМА СПИРАНЕ! Докато си сложиш крака на педала и ABS-а се активира и се почва една борба .... Kamikadze е свидетел на един наклон в Търново бяхме семейно по някакъв повод как с 5км/ч неможах да спра и се изнизах на кръстовището агаля-агаля ... От тогава познайте дали имам бушон на ABS-a ... имам - нанайки!

Така, че моето лично мнение е, който неможе да разчита на себе си нека му се радва на ABS-a, аз го мразя!
Има доста верни неща в твоето мнение... Лично аз съм много доволен от него.. Най- си прав за това, че на лед е ужас с ABS - вярно е, неслучайно Ауди има бутон за изкл. му... Незнам защо в повечето коли той отсъства... Но в повечето случаи, особено при висока скорост, когато всичко става много бързо, ABS - а е незаменим помощник при екстремно спиране, особено на мокро!
абс-а спира по-бързо. всяка гума независимо стиска и се отпуска (при 4ри каналните абс-и де). това човек не може да го направи колкото и да е добър- просто няма техническата възможност да контролира всяка гума по отделно.
пример: додж вайпъра до 2001 година беше без абс- резултата от 100 до 0 беше 55 метра спирачен път. моделите от 2001 и 2002 са със абс- спирачния път е 38 метра.. нищо друго не се е променило по колата (2003 и нагоре са друга платформа вече)... ако това не е разлика- здраве му кажи.
едно е вярно- на лед няма спиране. ама то и без абс пак е същото- само ако си се панирал и не се сетиш да отпуснеш спирачката освен всичко останало си и неуправляем..
пример: додж вайпъра до 2001 година беше без абс- резултата от 100 до 0 беше 55 метра спирачен път. моделите от 2001 и 2002 са със абс- спирачния път е 38 метра.. нищо друго не се е променило по колата (2003 и нагоре са друга платформа вече)... ако това не е разлика- здраве му кажи.
едно е вярно- на лед няма спиране. ама то и без абс пак е същото- само ако си се панирал и не се сетиш да отпуснеш спирачката освен всичко останало си и неуправляем..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
За мен въпроса за АВС-то е много спорен също
що се отнася до лични наблюдения
Имал съм случаи когато при шофиране на коли с АВС съм изпускал да вляза в някоя пряка , но говоря за коли с различни характеристики
Може би в един момент добрите шофьори побесняват от чуството за безсилие при натиакне на педала при екстремни ситуации :x
Обаче при наличие на АВС контрола си остава, но аз лично при аварийни ситуации когато искам да запазя контрола в/у колата почти никога не натискам спирачка , така че едва ли неговото наличие би ми помогнало много
Имах си една алфа с "нередовен" АВС и ми се е случвало на лед с прекрасни гуми и по нанагорнище да се движа с 20-30 км/ч и при натискане на спирачката имах чувството че съм обуркал спир. с газта и виждах как се удрям в също така леко движеща се кола
И другия шофьор ме гледаша с нескрито недоумение и мен от неудобство ми се наложи да накарам кола с предно и с неработеща ръчна да се поднесе като БМВ
Ама едва ли мога да го повторя тоя подвиг
пък и слава богу алфата я няма вече 



Обаче при наличие на АВС контрола си остава, но аз лично при аварийни ситуации когато искам да запазя контрола в/у колата почти никога не натискам спирачка , така че едва ли неговото наличие би ми помогнало много

Имах си една алфа с "нередовен" АВС и ми се е случвало на лед с прекрасни гуми и по нанагорнище да се движа с 20-30 км/ч и при натискане на спирачката имах чувството че съм обуркал спир. с газта и виждах как се удрям в също така леко движеща се кола





- HITMAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 99
- Регистриран на: 6.02.2002
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: 1.8TQ, C3204M, mk7.5 4M
Най-ценното на ABS-a, е че колата остава управляема при натиснат педал на спирачката до дупка. Иначе на сухо ако си решил да спираш екстремно и го правиш нарочно ще спреш по-бързо без ABS.
Аз лично изпитвам невероятна апатия към всички подобни електронни "помощници" ... така както е тръгнало след 10-20 години на 99.9% от населението ще им са промити мозъците барабар с шофьорските умения ... Ще караме "Елки" (касови апарати/калкулатори) ..
Веднъж съм завиждал на един тип с ASC (или както там я наричат Skoda, май ESP?!) - зимата си карам към Търново с безрасъдните за пътната обстановка (сняг) 100км/ч и въобще и не поглеждам в огледалото, защото то автомобили нямаше, камо ли някой подобен малоумник като мен ... В един момент периферното ми зрение долавя приближаващи се ксенонови фарове ... А?
Стана интересно ... Поддържайки 100тина бях изпреварен от Skoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI Laurin & Klement Edition, което освен 4ката предполага наличието на всички останали екстри, включително въпросните стабилизиращи, подсигуряващи, дураку-устойчиви електронни системи.. и понеже душа юнашка не трае - (в случая да бъде изпреварена) тръгнах след него ... Ами .. влизаме в завой - човека се беше подпрял на подлакътничето и газта не върна ... аз отзад с моето дизелово Golf-че бях в ролята на Маркус Грьонхолм в рали Швеция ... аз си знам как успях да карам след него до Бяла, където човека се отклони за Плевен ... Тогава признавам си - завидях му 
Веднъж съм завиждал на един тип с ASC (или както там я наричат Skoda, май ESP?!) - зимата си карам към Търново с безрасъдните за пътната обстановка (сняг) 100км/ч и въобще и не поглеждам в огледалото, защото то автомобили нямаше, камо ли някой подобен малоумник като мен ... В един момент периферното ми зрение долавя приближаващи се ксенонови фарове ... А?


Аз изпитах абсолютно същото чувство миналиям 8-ми декември...
Връщаме се от Банско с един колега - той с Волво S80 с всички възможни екстри, вкл. всички стабилизиращи системи, аз с базово Рено Клио 91 година
И си викам - тоя е бастун, няма да имам проблеми с него... Да, ама не - схемата беше следната - тоя ненормалник настига колона в прохода, бие си мигача и почва да изпреварва все едно е сухо
И моята душа обаче не трае и газ след него... Клиото попада някакси в коловозите и газ... Беше невероятен екшън... После дълго съжалявах за тези десетки рискови ситуации, които създадох, но понякога просто не мисля трезво зад волана

Връщаме се от Банско с един колега - той с Волво S80 с всички възможни екстри, вкл. всички стабилизиращи системи, аз с базово Рено Клио 91 година




30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани