нещо ми изневери късмета...

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

нещо ми изневери късмета...

Мнение от Иво » 31 Окт 2003, 14:02

Вчера си се движа по околовръсното посока Банкя и точно при отбивката за Овча Купел се случи неприятната случка. Пътят уж беше сух. Движихме се в колона с около 80км/ч. Бях на около 10-15 метра от предната кола. По едно време гледам, че жената в нея наби спирачки и направо спря. На пътя и изскочил някакъв шантав велосипедист. Моментално скочих на спирачките, но уви точно този участък се оказа мокър и яко се нацепих в японската машина. Излизам навън, гледам мойта кола нищо и няма. Гледам тази на жената с брутално размазана броня. За щастие беше с с високи стопове и не можах да ги направя на сол :) Естествено аз си бях виновен за малката дистанция, а както бях и отзад нямаше смисъл да се разправям с КАТ. Дадох и 60лв. и си заминахме по живо, по здраво. Добре, че зад мен нямаше някой и той да ми влезе в багажника :? И перфектните дискови спирачки не можаха да ме спасят в случая :? Карайте внимателно :D БМВ си е БМВ :) Това ми е втория инцидент ( за първия нямах вина ) и направо се изумявам от здравината на тази 15 годинша кола :D
Изображение
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 31 Окт 2003, 14:58

ех, добре че няма контузени... колите са само коли..

а за дистанцията... като караш след някого си избираш една точка краи пътя и като мине покраи нея тоя пред тебе броиш..21..22..23 на 23 трябва и ти да минеш покраи нея- тогава дистанциата ти е добра. ако минеш преди да си стигнал до 23-то... близо си...

умната :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 31 Окт 2003, 16:48

Дисковите спирачки не могат да те спасят... Само ABS - най-голямата полза от него е на мокро, от опит го казвам :lol:

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 31 Окт 2003, 16:53

Мани с тия дискове спирам супер :) Но този път не. Абе сега забелязах, че капака ми е леко ударен отпред :cry:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 31 Окт 2003, 16:59

На сухо - да! Ама на мокро няма никаква файда от тях...
Съжалевам за инцидента - знам колко е неприятно! :cry:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 27.01.2003

Мнение от Cult Society » 31 Окт 2003, 17:13

Кофти и аз съжалявам,

Айде и безаварийно


:wink:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

аз не разбрах

Мнение от july`s » 31 Окт 2003, 17:14

alx написа:ех, добре че няма контузени... колите са само коли..

а за дистанцията... като караш след някого си избираш една точка краи пътя и като мине покраи нея тоя пред тебе броиш..21..22..23 на 23 трябва и ти да минеш покраи нея- тогава дистанциата ти е добра. ако минеш преди да си стигнал до 23-то... близо си...

умната :)


за няколко секунди ли иде реч или за 20 и няколко?
е предполагам че са няколко де:)

иначе така е по-добрия вариант за определяне на дистанция, отколкото цитирания в правилника: 10 метра при 50 км/ч + 1 метър при всеки 10+км/ч (или нещо такова)....

п.с. така и така съм се разписал.... един бус ми се беше лепнал зад бронята (ама верно лепнал), беше ме страх дори да докосна спирачка (въобще не ми дремеше че той щеше да е виновен...) голем пичага се извъди, натискаше ме докрай:):) наближаваме кръстовище, ама пича не намаля... завоя така го взех, че свят ми се зави (е не на мене, ама на идващия с предимство отляво....) реално погледнато отстрани нямаше опасност, ама като не се знаеме кой на къв акъл и си е тръпка...
така че умната....
<br>
br

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 31 Окт 2003, 17:57

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Изображение

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 31 Окт 2003, 18:05

tsvet40 написа:Дисковите спирачки не могат да те спасят... Само ABS - най-голямата полза от него е на мокро, от опит го казвам :lol:


С риск да отворя тема с безброй гледни точки и да се превърне в 4 страници - несъм съгласен с теб! Комбинацията м/у ABS и много добри гуми е приемлив вариант, но и 10 ABS-а да имаш като скочиш на спирачките и гумата ти преплъзне ABS-а какво прави? Пуска и пак стиска ... това са сантиметри НЕспирачен път, и така 1000 пъти това упражнение, та като седнеш и го изчислиш имаш няколко метра загубени в неспиране и губене на ценно време! Да, ABS-а е чуден за хора, които се стряскат от приплъзване на гуми или не знаят как да спират в завой, но аз лично никога не се доверявам на тази простата система! Едната ми кола е с ABS, другата е без ... познайте коя от двете карам на тръни - кога ще реши да рита и кога да спира. Golf-а ми е с ABS и с чисто новички Michelin-ки, на едно лигаво време тръгнах да спирам от 50 до 0 заради легнал полицай ... натиснах спирачките като се разрита оня ми ти педал, трррр тррррррр трррррр и си минах през легналия полицай с 30 като бръмбър сламка го отнесох ... ами ако там имаше дете? Друг много мръсен момент е на лед .... тогава НЯМА СПИРАНЕ! Докато си сложиш крака на педала и ABS-а се активира и се почва една борба .... Kamikadze е свидетел на един наклон в Търново бяхме семейно по някакъв повод как с 5км/ч неможах да спра и се изнизах на кръстовището агаля-агаля ... От тогава познайте дали имам бушон на ABS-a ... имам - нанайки! :1: Това са 2 от безброй многото случай, в които съм се чувствал несигурен дали ще спра или няма да спра... На автомобила без ABS си знам - като скоча писват гумите и цялото занятие го контролирам аз ... не някоя платка с калай на нея ...
Така, че моето лично мнение е, който неможе да разчита на себе си нека му се радва на ABS-a, аз го мразя!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 31 Окт 2003, 19:21

Има доста верни неща в твоето мнение... Лично аз съм много доволен от него.. Най- си прав за това, че на лед е ужас с ABS - вярно е, неслучайно Ауди има бутон за изкл. му... Незнам защо в повечето коли той отсъства... Но в повечето случаи, особено при висока скорост, когато всичко става много бързо, ABS - а е незаменим помощник при екстремно спиране, особено на мокро!

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 01 Ное 2003, 1:16

абс-а спира по-бързо. всяка гума независимо стиска и се отпуска (при 4ри каналните абс-и де). това човек не може да го направи колкото и да е добър- просто няма техническата възможност да контролира всяка гума по отделно.

пример: додж вайпъра до 2001 година беше без абс- резултата от 100 до 0 беше 55 метра спирачен път. моделите от 2001 и 2002 са със абс- спирачния път е 38 метра.. нищо друго не се е променило по колата (2003 и нагоре са друга платформа вече)... ако това не е разлика- здраве му кажи.

едно е вярно- на лед няма спиране. ама то и без абс пак е същото- само ако си се панирал и не се сетиш да отпуснеш спирачката освен всичко останало си и неуправляем..
алекс
трабант 601с
разни други возила

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 01 Ное 2003, 1:55

За мен въпроса за АВС-то е много спорен също :arrow: що се отнася до лични наблюдения :!: Имал съм случаи когато при шофиране на коли с АВС съм изпускал да вляза в някоя пряка , но говоря за коли с различни характеристики :!: Може би в един момент добрите шофьори побесняват от чуството за безсилие при натиакне на педала при екстремни ситуации :x
Обаче при наличие на АВС контрола си остава, но аз лично при аварийни ситуации когато искам да запазя контрола в/у колата почти никога не натискам спирачка , така че едва ли неговото наличие би ми помогнало много :idea:
Имах си една алфа с "нередовен" АВС и ми се е случвало на лед с прекрасни гуми и по нанагорнище да се движа с 20-30 км/ч и при натискане на спирачката имах чувството че съм обуркал спир. с газта и виждах как се удрям в също така леко движеща се кола :shock: И другия шофьор ме гледаша с нескрито недоумение и мен от неудобство ми се наложи да накарам кола с предно и с неработеща ръчна да се поднесе като БМВ :lol: Ама едва ли мога да го повторя тоя подвиг :arrow: пък и слава богу алфата я няма вече :wink:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 6.02.2002
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: 1.8TQ, C3204M, mk7.5 4M

Мнение от HITMAN » 01 Ное 2003, 11:09

Най-ценното на ABS-a, е че колата остава управляема при натиснат педал на спирачката до дупка. Иначе на сухо ако си решил да спираш екстремно и го правиш нарочно ще спреш по-бързо без ABS.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 01 Ное 2003, 16:00

Аз лично изпитвам невероятна апатия към всички подобни електронни "помощници" ... така както е тръгнало след 10-20 години на 99.9% от населението ще им са промити мозъците барабар с шофьорските умения ... Ще караме "Елки" (касови апарати/калкулатори) ..
Веднъж съм завиждал на един тип с ASC (или както там я наричат Skoda, май ESP?!) - зимата си карам към Търново с безрасъдните за пътната обстановка (сняг) 100км/ч и въобще и не поглеждам в огледалото, защото то автомобили нямаше, камо ли някой подобен малоумник като мен ... В един момент периферното ми зрение долавя приближаващи се ксенонови фарове ... А? :shock: Стана интересно ... Поддържайки 100тина бях изпреварен от Skoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI Laurin & Klement Edition, което освен 4ката предполага наличието на всички останали екстри, включително въпросните стабилизиращи, подсигуряващи, дураку-устойчиви електронни системи.. и понеже душа юнашка не трае - (в случая да бъде изпреварена) тръгнах след него ... Ами .. влизаме в завой - човека се беше подпрял на подлакътничето и газта не върна ... аз отзад с моето дизелово Golf-че бях в ролята на Маркус Грьонхолм в рали Швеция ... аз си знам как успях да карам след него до Бяла, където човека се отклони за Плевен ... Тогава признавам си - завидях му :oops:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 01 Ное 2003, 16:30

Аз изпитах абсолютно същото чувство миналиям 8-ми декември...
Връщаме се от Банско с един колега - той с Волво S80 с всички възможни екстри, вкл. всички стабилизиращи системи, аз с базово Рено Клио 91 година :shock: И си викам - тоя е бастун, няма да имам проблеми с него... Да, ама не - схемата беше следната - тоя ненормалник настига колона в прохода, бие си мигача и почва да изпреварва все едно е сухо :shock: И моята душа обаче не трае и газ след него... Клиото попада някакси в коловозите и газ... Беше невероятен екшън... После дълго съжалявах за тези десетки рискови ситуации, които създадох, но понякога просто не мисля трезво зад волана :? 8)

Следваща

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook