бавните коли убиват, не бързите...
Модератори: mitaka7, Общи модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
бавните коли убиват, не бързите...
току що се убедих в това
ще споделя историята си с вас
пътувам си аз от София към Плевен, 5-човека , багажника пълен, колата е vectra 1.6, карам със стотина километра на 5-та
както се досещате при това положение доброто ускорение е лукс
тръгвам да задминавам, има видимост но не много, защото има съвсем лек завой (линията е прекъсната, може да се изпреварва)
и тогава в насрещното се появяват два фара, настъпвам до дупка, за да задмина преди онзи да е стигнал до мен, обаче едва едва напредвам, вече виждам че нямам време, а съм точно успоредно на колата която задминавам, ни напред ни назад, но аз все пак избирам назад, натискам спирачка, колата намалява, онзи е на броени метри пред мен, намалявам но не е достатъчно, ще се блъснем, и точно тогава колата която задминавах, дава газ, като по този начин ми прави място да се прибера, и аз мигновенно се мушкам отново в дясно...........на косъм!!!!
ако не бяха добрите реакции на 2-та други шофьора........
(този срещу мен намали, а този до мен ускори)
е и от части моята реакция, запазих хладнокръвие и съумях да намаля и да се мушна в дясно.....
(само после усетих че ми бяха изтръпнали краката......)
сега кой знае какво щеше да е станало с мен.....
ще споделя историята си с вас
пътувам си аз от София към Плевен, 5-човека , багажника пълен, колата е vectra 1.6, карам със стотина километра на 5-та
както се досещате при това положение доброто ускорение е лукс
тръгвам да задминавам, има видимост но не много, защото има съвсем лек завой (линията е прекъсната, може да се изпреварва)
и тогава в насрещното се появяват два фара, настъпвам до дупка, за да задмина преди онзи да е стигнал до мен, обаче едва едва напредвам, вече виждам че нямам време, а съм точно успоредно на колата която задминавам, ни напред ни назад, но аз все пак избирам назад, натискам спирачка, колата намалява, онзи е на броени метри пред мен, намалявам но не е достатъчно, ще се блъснем, и точно тогава колата която задминавах, дава газ, като по този начин ми прави място да се прибера, и аз мигновенно се мушкам отново в дясно...........на косъм!!!!
ако не бяха добрите реакции на 2-та други шофьора........
(този срещу мен намали, а този до мен ускори)
е и от части моята реакция, запазих хладнокръвие и съумях да намаля и да се мушна в дясно.....
(само после усетих че ми бяха изтръпнали краката......)
сега кой знае какво щеше да е станало с мен.....
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Добре,че си жив и здрав
когато ме учиха да шофирам ми казаха следното правило-когато тръгнеш да изпреварваш НИКОГА не се отказвай,щом си стигнал началото на другата кола.Това е неписамно шофьорско правило,което мен лично не веднъж ме е спасявало от сблъсък(не по моя вина).Така всеки знае какво да очаква и как да реагира.аз бях поставен в такава ситуация на прохода петрохан,когато Ауди без видимост(беше адска мъгла) реши да ме изпревари и на някакви си метри пред мен видях да мъждикат светлини от насреща движещ се автомобил-човека с Аудито се беше изравнил с мен и аз по правилото цепя спирачки,за да може да се шмугне пред мен-все пак той задминава-очаква се да е с по-голяма скорост от моята(то е логично де,иначе защо и как би могъл да ме задмине) и да е на по-ниска предвка+набрана инерция-е да мам оня с Аудито и той спирачки и ако не бях излязъл на нивата сега нямаше да пиша това........

когато ме учиха да шофирам ми казаха следното правило-когато тръгнеш да изпреварваш НИКОГА не се отказвай,щом си стигнал началото на другата кола.Това е неписамно шофьорско правило,което мен лично не веднъж ме е спасявало от сблъсък(не по моя вина).Така всеки знае какво да очаква и как да реагира.аз бях поставен в такава ситуация на прохода петрохан,когато Ауди без видимост(беше адска мъгла) реши да ме изпревари и на някакви си метри пред мен видях да мъждикат светлини от насреща движещ се автомобил-човека с Аудито се беше изравнил с мен и аз по правилото цепя спирачки,за да може да се шмугне пред мен-все пак той задминава-очаква се да е с по-голяма скорост от моята(то е логично де,иначе защо и как би могъл да ме задмине) и да е на по-ниска предвка+набрана инерция-е да мам оня с Аудито и той спирачки и ако не бях излязъл на нивата сега нямаше да пиша това........
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Аз никога не го бях чувал това правило: "Никога не се отказвай", но го установих сам... Наистина е много по-опасно да се паникьосаш. А набивайки спирачки ти точно това правиш. На мокро даже може и да е фатално. Връщаш една предавка и натискаш здраво. Той човека отсреща ако му се живее ще намали и той. Пътищата по принцип са си правени за 3 коли както откриват някои шофьори
Така, че ти е простено в случай на опасност да притиснеш движещия се до теб, но не и да го метнеш в банкета
Абе божа работа си е... 





ati написа: Никога не се отказвай
абе то хубаво да не се отказваш, ама другия като идва с 200+ км/ч отсреща нещата стават бързо.. Вчера се прибирах към Русе и на една от правите се бях насочил към пълнене на километража... точно на 230 един чичко отсреща с една 124ка реши, че има време да изпревари още една 124ка и излезе смело, виждайки всичките ми фарове да започват да светят заради постъпката му, реши да се поприбере, защото макар и голямото разстояние между мен и него в началото, то вече не съществуваше ...
Така, че мен ако ме питате, изхождайки от позицията на човек, който почти винаги кара със 160+ км/ч, не го спазвайте това правило ами като за начало никога не се паникьосвайте и импровизирайте според ситуацията!
- Deakon
- FX Master
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 23.03.2003
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: нафтата да става на пушек
- Мечтае да кара: без да плаща
- Детайли за колата: '95 E34 525 TDS Touring
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Съгласен съм,че всяко правило си има изключения и,че човек на първо място трябва да мисли,а не сляпо да се ръководи по учебници.
може би това правило е по-приложимо в обичайните ситуации,когато колите се движата с 80-90 на извънградкси път,пък ти идваш с 110 примерно-по-добре човека до теб да намали от 80 на 65,отколкото ти от 110 на 40,за да можеш да се влиниш след него и споредм мен тогава това правило важи.но при екстремно каране(за БГ 160+ са си много) съм съгласен,че всичко е според зависи.
Важното в случая е,че нашия колега форумджия е жив и здрав,пък може и нещо полезно да научим,докато разискваме темата.
може би това правило е по-приложимо в обичайните ситуации,когато колите се движата с 80-90 на извънградкси път,пък ти идваш с 110 примерно-по-добре човека до теб да намали от 80 на 65,отколкото ти от 110 на 40,за да можеш да се влиниш след него и споредм мен тогава това правило важи.но при екстремно каране(за БГ 160+ са си много) съм съгласен,че всичко е според зависи.
Важното в случая е,че нашия колега форумджия е жив и здрав,пък може и нещо полезно да научим,докато разискваме темата.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Tender
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.07.2003
- Пол: Мъж
- Кара: E60 BMW 525d
- Мечтае да кара: BMW M5
ati написа: следното правило-когато тръгнеш да изпреварваш НИКОГА не се отказвай,щом си стигнал началото на другата кола.
Много е важно според мен със големи букви да напишеш също и ЩОМ СИ СИ ИЗРАВНИЛ ПРЕДНИЦАТА С ДРУГАТА КОЛА!!! Но това е логично според мен а и надали някой се отказва от изпреварване когато вече 99% е изпреварил. Вапроса е когато процентите са 50 според мен, а това е малко преди двете коли да се изравнят една до друга.
ati написа: Аудито се беше изравнил с мен и аз по правилото цепя спирачки
Ей това вече е глупост не само че няма такова правило ами напротив има правило според, което докато те изпреварват не трябва да променяш скороста на автомобила си. Може да намалиш в краен случай когато е напечено чак когато задницата на изпреварващата кола се изравни с предницата на изпреварваната. Във всеки друг случай никаква промяна на скорост докато те изпреварват - всичко друго може - изтегляне в дясно, ляв мигач ако имаш по-добра видимост от изпреварващия те (но това преди маневрата) и т.н.
Аз лично съм попадал в ситуацията когато шофьора когото изпреварвах реши "по правилото" да намали а в този момент аз реших да не изпреварвам тогава имах късмет че имаше крайпътна отбивка и шофьора (поне за това съм му благодарен) отби и спря на нея, а аз минах. Тези ситуации са толкова по опасни колкото разликата в скоростите на двата автомобила (изпреварвания и изпреварващия) е по-голяма! Така че бъдете внимателни винаги е добре когато успееш да предвидиш реакцията на другите шофьори и развитието на ситуацията но не винаги е възможно!!!
SGV
- Tender
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.07.2003
- Пол: Мъж
- Кара: E60 BMW 525d
- Мечтае да кара: BMW M5
Има и един друг момент - когато селянина когото изпреварваш даде газ и те погледне победоносно с мазна мутирала мутра в стил "Гуейдай кво мога" и не ти дава предимство, защото е селянин, дори когато удара изглежда неизбежен. Тогава те спасяват добрите спирачки, реакции и дори банкета.
След едно такова преживяване същия този селянин го засякохме на сватбата за която бяхме тръгнали. Не успя и да ни се извини, щото вече му липсваха няколко дъвкача и джуките му бяха обърнати. Ако не бях укротил брат ми оня щеше да е мъртъв.
С такива само бой му е майката.
Бий за да те уважават
След едно такова преживяване същия този селянин го засякохме на сватбата за която бяхме тръгнали. Не успя и да ни се извини, щото вече му липсваха няколко дъвкача и джуките му бяха обърнати. Ако не бях укротил брат ми оня щеше да е мъртъв.
С такива само бой му е майката.

Бий за да те уважават

"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
rado_rf написа:С такива само бой му е майката.![]()
Бий за да те уважават
И аз драх един такъв, 3 пъти тръгвах да го изпреварвам докато карах Самара навремето и 3 пъти подаваше газ с една кочина, която вървеше точно колкото моята такава и 3те пъти на права, след която идва завой и после връщаше газта ... Изпреварих го и заминах и след 1 месец го видях на една улица в Русе, без никакъв спирачен път го натресох отзад със 60/70, откачих му задната броня и спрях напреки пред него, след думите "къде караш беее" му припомних с разтреперан от яд глас кой съм и го почнах - глави, шутове и т.н. Сети се за случката де ..

- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
аз пък
аз пък нямам никакви проблеми с изпрварването!



- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
-
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
Нямаш защото не си попаднал на някой гаден селянин с по-бърза кола от твоята, който е решил да се ебава с теб независимо от последствията 


http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
Fast-and-Furious написа:Нямаш защото не си попаднал на някой гаден селянин с по-бърза кола от твоята, който е решил да се ебава с теб независимо от последствията
исках да кажа че по принцип като изпреварвам правя маневрата много бързо - изнасям се рязко и превключвам на най-ниската въможна предавка, ако отзад няма никой и без мигач


у нас ако си поддържаш 150-170 по първокласен път рядко ще се намери някой да те изпревари
стратегията и ж София е същата - като карам по цариградско по правилник 80 км/ч попадам в много опасни ситуации породени от неделни шофьори, каки, лелки и пенсионери....
като почнеш да ги заобикаляш с около 130 км/ч нема грижи. всеки ден се убеждавам в по горе написаното

президенте, не забравяй, че ако те карат със 80 и ти караш със 140 е все едно да седят на място а ти да криволичиш между тях със 60км.. стаа като елетронна игра- а колко повече мяза на електронна игра толкова по-възможно е да ти светне "game over"...
проблема е че хората не очакват някои да ги застига толкова бързо и не си праат сметката като правят внезапни смени на платното, бият спирачки и другите характерни маневрички които те поставят пред свършен факт при които допълнително си в неизгодно положение защото колите които караме са меко казано.... неуправляеми със 140
а относно оригиналния пост- няма нищо лошо да биеш спирачки и да се откажеш ако видиш че изпреварването не върви на добре. често карам на баща ми ситроена (900 кубика) и знам много добре какво е да сложиш от 3та на 4та, да натиснеш до дупка и.. все едно нищо..
добре че хората поне не ме възприемат като гъзар и не ми правят мръсотиики- то само това ми тряяа на моите 40 коня
друго което съм забелязал е че ако караш бмв или друг подобен автомобил които обаче не изглежда опасен (опаснен като да слязат и да те набият), особено ако караш по-агресивно хората са по-склонни да ти правят мръсно, да не те пускат и всиячески да ти усложняват живота... ма може и да се бъркам де...

проблема е че хората не очакват някои да ги застига толкова бързо и не си праат сметката като правят внезапни смени на платното, бият спирачки и другите характерни маневрички които те поставят пред свършен факт при които допълнително си в неизгодно положение защото колите които караме са меко казано.... неуправляеми със 140

а относно оригиналния пост- няма нищо лошо да биеш спирачки и да се откажеш ако видиш че изпреварването не върви на добре. често карам на баща ми ситроена (900 кубика) и знам много добре какво е да сложиш от 3та на 4та, да натиснеш до дупка и.. все едно нищо..


друго което съм забелязал е че ако караш бмв или друг подобен автомобил които обаче не изглежда опасен (опаснен като да слязат и да те набият), особено ако караш по-агресивно хората са по-склонни да ти правят мръсно, да не те пускат и всиячески да ти усложняват живота... ма може и да се бъркам де...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани