BMW Advanced Driver Training и Впечатления от Е90

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

BMW Advanced Driver Training и Впечатления от Е90

Мнение от WeiSTD » 03 Окт 2005, 14:05

Днес участвах в първото ниво от БМВ курсовете по шофиране: Advanced Training I проведен на една писта близо до Брисбейн.

В общи линий, 2ма инструктора (бивши пилоти от туринг карс)с М3ки демонстрират, 20ма ученика следват в Е90 325ци. 2ма участника в всяка кола, и се менкаме от време на време. Аз бях в една кола (6 скорости ръчка естествено) с един дядо пред пенсия който беше решил че му е време да се научи да кара. :help: Ни най малка представа си нямаше какво го чака :twisted:

Деня протече така:
1. Закуска и запознанства. Освен една много яка кака и 2-3 готини млади майки, други интерестни участници нямаше . . . освен мене естествено. Оказа се че съм най дивия фен там.

2. Теория. Всички сме чели много книги и много форуми, но за да са сигурни, инструкторите ни изнесоха една хубава лекция: позций на седалката, мястото на ръцете на волана, авараийно спиране, перфектната линия през завоя, къде да гледаме . . . стандартните неща.

3. Практика: Правилна техника при завиване (За държане на волана става дума). Лека загрявка. На път към трасето очертано с конуси, успях да изпълня 2рата скорост и да усетя как се чуства да имам Е90 под моя контрол. :twisted: Много добра кола. Самото упражнение беше много бавно и леко скучно, но много настояваха да го правим както трябва, и реших че може би има защо.

4. Бавни обиколки около пистата. Шанс да опозная колата, да се уверя че дядото е пред пенсия, и да бъда изненадан от една от младите майки която изписваше завойте перфектно. Е90ката беше много стабилна. Нито грам недозавиване. Баланса е просто перфектен.

5. Практика: Спиране на мокро със и без АБС. Включваше завой. Идеята беше да демонстрират ефикасноста на АБС системата. Тука беше момент в който се оказа че всъщност знам нещо. След една от сполучливите ми маневри с АБСто изключено, инструктора дойде сам да се увери че системата наистина е изключена и че аз наистина съм избегнал ситуацията сам. Случва се. :winky: После разбира се трябваше да забавлявам феновете и стилно отнесох 5-6 конуса. Както казва един австралийски комик "I was too ambitious with a maneuvre mate!" :mhihi: Дядото доказа за пореден път че е леко скаран с техниката и с волана. Нищо, нека е жив и здрав. По добре късно от колкото никога.

6. Обяд. Пиле с къри, ориз, натурални сокчета. 30 вида десерти. БМВ се грижат за клиентите си естествено. По време на обяд, завързах сериозен разговор на национално важни теми с колегите. Инжинери, Счетоводители, Адвокати . . . и Сашо от Софето :mhihi: Печени хора. Залафих с един от инструкторите и му предложих да си сменим коли, но той не се съгласи. Странно. Предложих му състезание, но и това не го заинтригова. Нищо, продължаваме на пред.

7. Практика: Рязка смяна на лента при скорост 60-80км/ч. Е тук колко бой изядоха конусите просто не е истина. Грешката ми тука беше че докато се концентрирам да не надвишавам максималната скорост която ни е зададена, забравям да избегна ситуацията. От този момент на татък забравих че имам километраж и започнах да се справям блестящо. То и с 90 ставал номера, ма не им казах на останалите за да не се чустват зле :roll:. Докато дядото се опитваше да изсуче колата между конусите, аз си поиграх с Ай-Драйва. От там на татък, през 5 минути се обаждаше секси женски глас който учтиво ни напомняше че трябва да започнеме да и следваме инструкцийте ако искаме да стигнем до Ангърсби Стрийт в Мелбърн. :mhihi: Мерси много мацинко, но знаеш че мъж инструкций НЕ СЛУША. Но трябва да кажа евала на инжинерите от Мюнхен. Браво момчета. Сега само да я научите да готви и да върти свирки и Е90ката става всичко нужно на един мъж.

8. Бързи обиколки около пистата. Въпреки изришни инструкций ДА НЕ ГАСИМЕ ДСЦто, аз му видях сметката още на 3тия завой. Много мигаше нещо и започна да ме дразни :mhihi: . Сега е момента да спомена че на сух път, Е90ката няма нужда от ДСЦ освен ако шофъора не е много, ама МНОГО вързан в ръцете. Съответно се уверих че системата е включена преди да предам колата на пенсията до мене, но преди да стане това, беше инстинското шоу. Бяхме 5 коли зад този инструктор, и всяка една се редуваше за 2 обиколки директно зад него. Аз бях последна кола и за първите 2-3 обиколки си играх да намеря къде всъщност свършва сцеплението на Е90ката. Като започнах да се придвижвам по на пред в редицата скороста се увеличи. 5та обиколка и дедото вече леко се потеше. Но шоуто едва започваше. Бях 3та кола зад инструктора и зад една от дивите млади майки. След 2 доста яки обиколки забелязах че колите зад мене са едно мъничко петънце далече в огледалата ми. Но мисълта за тях бързо изчезна, и аз гордо заех позицията директно зад синята М3ка на инструктора. След края на първата обиколка, той се обади по радио станцията и каза че може би ще е добре да почакаме другите. Хубаво, ама в края на втората, сутиацията беше същата . . . огледалата бяха празни. Мисля че той забеляза че съм изключил ДСЦто, но не каза нищо . . . нито пък аз. Който смята че новите БМВта не са толкова забавни за каране колкото старите, може тихичко да отиде в съседната стая и да си помисли пак, защото просто НЕ Е ТАКА. Е90ката е БМВ ОТ ВСЯКЪДЕ. Време за смяна на шофъори и шанс да си отпочина в удобните кожени седалкли и да направя втори опит да накарам учтивата мацка ДА МЛЪКНЕ.

Тази част от деня беше просто невероятна. Общо съм направил между 25 и 30 обиколки (не съм ги броил точно). Наистина успях да усетя какво е да карам без да се тревожа за хора около мене, и наистина да изпитам възможностите на машната под мене. Адреналина още ме държи.

9. Стана 4:00 и беше време да привършваме. Беше време за практична демонстрация от инструкторите. Накачиха ни в М3ките и тръгнаха да ни покажат точно как става номера. Всичко живо крещеше като инструктора влезна в един завой с около 100, имайки предвид че аз и с 90 не успях. И аз крещях, но беше нещо от сорта на "Айде сега бодни амбряжа да видим кво ще стане" Разбира се, това беше част от програмата, и имаше доста солидно дрифтиране. Тука наистина се усети разликата между М3ката и 325ците. Спираше от 180 по бързо от колкото ние от 150, в завойте влизаше с поне 10км/ч повече от нас, на задната права, където 170 беше предела на 25ците, М3ката опъна 200 . . . с 4ма вътре и дрифт на излизане от предишния завой. Много се изкефих, и като най луд фен, инструктора ме врътна още веднъж около пистата . . . с малко екстра дрифт :D . Определено може да кара човека!

10. Довършване на теорията, 'дипломирането' и айде марш. Следващото ниво се провежда само с М3ки. Всеки участник си има собствена кола и ще е доста по диво. Догодина ако е живот и здраве . . .

Искам да отбележа че днес за първи път се качих в Е28цата си леко разочарован. 20 години технология са много нещо. Но мисля че това ще ми действа мотивиращо. Току вижте съм скочил в някоя Е90ка до 1-2 години 8)

В общи линий, деня беше доста забавен. Като количество, не бе предаден много материал, но нивото беше добро и практичните упражнения бяха уникални. Струваше ли си? . . . Ще ви кажа след 2-3 седмици, когато видя как и дали стилът ми на шофиране е променен като резултат от предаденото днес.


А за тези които им се занимава,
Тук може да намерите снимки и филмчета (Един зип файл е).

Снимките показват, колите, дядката, пистата и едно от упражненията. На филмчетата шофъора не съм аз.


Айде, и леко у завойте :P
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook