За мигачите и защо са нужни
Модератори: mitaka7, Общи модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
За мигачите и защо са нужни
Значи понеже напоследък покарвам доста из София, и се натъквам на какво ли не - констатирах че просто е пълно с хора които нито се оглеждат нито дават мигачи.
пример 1 - на завой с две ленти в едната посока (насрещно няма) неизевестно защо някакъв пич решава че ще си сменя лентата на 20 сантиметра пред мен при положение че го изпреварвам, пуснал съм фарове и мигач че извършвам въпросната маневра. ЛОГИКА НУЛЕВА КАКТО И РЕАКЦИЯ ОТ НЕГОВА СТРАНА - а последствията можеха да са ДОСТА фатални
Пример 2 - Карам в студенски град с 30-40 не си давам зор просто се радвам на звука от 6-така, при което моето удоволствие е нарушено от тъп бакшиш, който на 2 метра пред мен предприема обратен завой на двойно непрекъсната линия. Последва скачане на кучките и заобикаляне през насрещното, обратен и сприране пред него, при което той дава на задна за да бяга (явно се уплаши) но се спря заради паркирали коли. А аз просто слязох най културно и го попитах - Добре де, с 200 ли се движех че не ме видя, фаровете ли са ми изгорели, или просто си мислиш че си безсмъртен за законите на физиката. Как аджеба си представяш че спират 2 тона ламарина???
При тези въпрости онзи само измрънка едно "извинявай" и се покри
пример 3 - засилил съм се да си тествам новия радиатор и на надлез надежда на моста над релсите отново от любимите ми жълтурковци прави обратен завой, на двойно непрекъсната линия и на МОСТ!!!!
За този не спрях защото колкото и да го бях бил той е само един от многото такива които създават ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ОПАСНИ ситуации защото не мислят за другите а мислят как да спестят само някоя стотинка за метан като не обикалят, и как да изкарат повече.
примерите мога да ги изброявам много и съм 100% сигурен че ще има коментар от сорта на - "ако почнем да ги пишем такива във форума къде ще му излезе края". Целта на посланието ми е да ви ПОМОЛЯ да си ползвате мигачите, защото нито скоро ще изгорят от цъкане нито ще ви дойде сметка за тока от ЧЕЗ за тях. Много са и колегите които не ги използват и за това отправям тази молба и към всички вас.
Смятам че е са също толкова важни колкото и коланите и всичките мерки за сигурност.
пример 1 - на завой с две ленти в едната посока (насрещно няма) неизевестно защо някакъв пич решава че ще си сменя лентата на 20 сантиметра пред мен при положение че го изпреварвам, пуснал съм фарове и мигач че извършвам въпросната маневра. ЛОГИКА НУЛЕВА КАКТО И РЕАКЦИЯ ОТ НЕГОВА СТРАНА - а последствията можеха да са ДОСТА фатални
Пример 2 - Карам в студенски град с 30-40 не си давам зор просто се радвам на звука от 6-така, при което моето удоволствие е нарушено от тъп бакшиш, който на 2 метра пред мен предприема обратен завой на двойно непрекъсната линия. Последва скачане на кучките и заобикаляне през насрещното, обратен и сприране пред него, при което той дава на задна за да бяга (явно се уплаши) но се спря заради паркирали коли. А аз просто слязох най културно и го попитах - Добре де, с 200 ли се движех че не ме видя, фаровете ли са ми изгорели, или просто си мислиш че си безсмъртен за законите на физиката. Как аджеба си представяш че спират 2 тона ламарина???
При тези въпрости онзи само измрънка едно "извинявай" и се покри
пример 3 - засилил съм се да си тествам новия радиатор и на надлез надежда на моста над релсите отново от любимите ми жълтурковци прави обратен завой, на двойно непрекъсната линия и на МОСТ!!!!
За този не спрях защото колкото и да го бях бил той е само един от многото такива които създават ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ОПАСНИ ситуации защото не мислят за другите а мислят как да спестят само някоя стотинка за метан като не обикалят, и как да изкарат повече.
примерите мога да ги изброявам много и съм 100% сигурен че ще има коментар от сорта на - "ако почнем да ги пишем такива във форума къде ще му излезе края". Целта на посланието ми е да ви ПОМОЛЯ да си ползвате мигачите, защото нито скоро ще изгорят от цъкане нито ще ви дойде сметка за тока от ЧЕЗ за тях. Много са и колегите които не ги използват и за това отправям тази молба и към всички вас.
Смятам че е са също толкова важни колкото и коланите и всичките мерки за сигурност.

- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
реплика по темата...!!
естествено ,че си прав за мигачите.
но има един друг момент.. когато решиш да се престрояваш в друга лента - примерно на цариградско или на българия - дадеш ли мигач си обречен да си седиш в твойта вовеки. просто имам чуството като видят ,че дадеш мигач и се оглеждаш всички натискат и се лепят на по 50 санта ,само и само да не те пуснат да минеш...! и за тва често ми се случва при престрояване нарочно да не давам мигач и да изненадвам ,за да мога да вляза в някоя лента...естествено гледам да не правя предпоставка или да стресна некой ,но и за да мога да мина се налага да го правя...!!
естествено ,че си прав за мигачите.
но има един друг момент.. когато решиш да се престрояваш в друга лента - примерно на цариградско или на българия - дадеш ли мигач си обречен да си седиш в твойта вовеки. просто имам чуството като видят ,че дадеш мигач и се оглеждаш всички натискат и се лепят на по 50 санта ,само и само да не те пуснат да минеш...! и за тва често ми се случва при престрояване нарочно да не давам мигач и да изненадвам ,за да мога да вляза в някоя лента...естествено гледам да не правя предпоставка или да стресна некой ,но и за да мога да мина се налага да го правя...!!
- Acceleration
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M5
- Lattri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: Bulgaria
- Кара: 320i M Пакет, е39
- Мечтае да кара: е39 - сбъдната
Попринцип сте прави, но като бързаш за някъде и сменяш лентите през 2 секунди няма как да бъде подаден светлинен сигнал. 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Има има...ставам като фара на Дунава - ту от ляво свети, ту от дясно, чат-пат и аварийки за гледащи шофьори дето те виждат и правят път или с мигач показват да не тръгваш да изпреварваш (видял е нещо) и т.н. ...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Apassionata
- РазБОЙниКА
-
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 10.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: го на тройки
- Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
- Детайли за колата: Черна
Аз изключително много се дразня, когато някой не си пуска мигача, по каквито и да е прчини, даже със Скисата спорехме преди време на лични точно за това, което е обяснил по-горе. Сутринта имах една ситуация, която направо ме извади от чепиците. Участъка до Макдоналдс на НДК, между двата светофара, по бул. България в посока Фр. Нансен. Аз и едно пежо-катафалка в две съседни ленти, аз от ляво на него, аз искам да мина в неговата, дала съм си чинно мигач и съм една идея по напред от него. Да, ама и той искал да мине в мойта / без мигач/ и дава здраво газ, щот кво ли си мисли, тая оФца докато се изтегли... и спряхме на 10 см. един от друг... И както ми беше свален малко прозореца каква гнусна псувня отнесох, не е истина!!! В няколко цветущи вариянта ... Не знам какъв човек трябва да си, за да си толкова агресивен, гневен и ядосан рано сутрин ! Е и той не остана без една конфигурация от пръсти! Щото, първо много мраза да ме псуват и второ - аз имах мигач, а той не! Убедена съм в това! Естествено той мина пръв, щото нали ние жените сме кавалери, аз си останах в мойта лента, той пред мене, и пак някви знаци ми прави в огледалото и нещо нарежда / то не че и аз бях равнодушна/, даже назад взе да дава заплашително... на няколко пъти, разко тръгва, спира, Тъпото дърто Пежо /най-вероятно няква служебна бангия/... Бръм, бръм... И аз назад, колкото можеше...Не знам как се сдържах да не го нацепа със всичка сила отзад, ма нямах никво място да се заксила...Пък и да си троша Пантерката, представих си само колко време ще е в сервиз, а тоя едвали му дремеше особено за катафалката... За части от секундата бех на ръба на сляза най-спокойно, да извада едно нещо от багажника и да му направа стоповете на сол... Пък и него да подпукам, ако се наложи... Е, в крайна сметка до мен се оказа няква стара Петица / черно Е34/, и меновете вътре, викат - кво става???, щото го гледат тоя отпред как форсира и дава ту назад, ту напред... Викам, ми кво става - тряя да слязаме май да го пребиваме тоя... И те, зарежи, нека той да има късмет да слезе...Или да те удари... Ше го опраим...И намигане, усмивки, и се поуспокоих... И светофара светна и ... после имах малко проблем с паркирането /че още не бях мноо в кондиция/. Благодаря на колегите за подкрепата /ако четат/, не видях стикер, нито номер.
Та в тази връзка, нещо не се сещам как е по закон, в случай че и двете коли бяхме дали мигачи, всеки да мине в лентата на другия, тоест да се кръстосаме, кой е с предимство?
Та апелът ми е - давайте мигачи, колеги... Това с изненадването, дет Скиса разправя, ами ако наистина изненадаш този, пред когото минаваш и не може да спре, или просто е с малък стаж и няма реакции още? Ако всички започнат да карат така, дай да се изненадваме, щото мислим само за себе си, и не ни интересува какво причинямваме на хората около нас? Във всички случаи е по-добре да се знае кой накъде мисли да отива и каква маневра иска да предприема. Аз винаги пускам и излизащи от малки улички и такива, които искат да минат културно в моята лента с мигач.
Та в тази връзка, нещо не се сещам как е по закон, в случай че и двете коли бяхме дали мигачи, всеки да мине в лентата на другия, тоест да се кръстосаме, кой е с предимство?
Та апелът ми е - давайте мигачи, колеги... Това с изненадването, дет Скиса разправя, ами ако наистина изненадаш този, пред когото минаваш и не може да спре, или просто е с малък стаж и няма реакции още? Ако всички започнат да карат така, дай да се изненадваме, щото мислим само за себе си, и не ни интересува какво причинямваме на хората около нас? Във всички случаи е по-добре да се знае кой накъде мисли да отива и каква маневра иска да предприема. Аз винаги пускам и излизащи от малки улички и такива, които искат да минат културно в моята лента с мигач.
Последна промяна Apassionata на 21 Ное 2008, 15:00, променена общо 1 път
мига4 винаги давам,независимо дали се престроявам или завивам,има ли коли няма ли,даже наи близката кола да е на 30км аз пак си пускам мига4а.Просто съм си изградил навика и това си е.Изкю4ение когато правя рязка маневра да заобиколя дупка или някой от въпросните жълтури които ми отнемат предимствтото или ме секат от някаде,в този момент са по вавни огледалата за да прецениш можеш ли да минеш или трябва да ска4аш на спира4ките
А най омразното ми е дапуснат аварииките,по4жам да гадая къде ще спре или завие,или оше по гадното да спре и тогава да ги пусне направо..... :ranting
Ина4е колежке,ако не се лъжа ти си била с предимство тоя кавал няма право да те изпреварва от дясно

Ина4е колежке,ако не се лъжа ти си била с предимство тоя кавал няма право да те изпреварва от дясно
Последна промяна vasilmm на 21 Ное 2008, 15:05, променена общо 1 път
Аз, пък съм забелязал че като дам мигач ме пускат да се престроя почти веднага навсякаде. Това е донякъде защото като дам мигач и дирекно си завивам, без много да се церемоня, както и докато си пешеходствам, не чакам на пешеходна пътека някой да спре, просто пердаша се едно съм си на тротоара. И тези които дават мигачи ги пускам почти винаги ако мога, даже и да бързам. Според мен _65536_kb_sec_ е абсолютно прав за пътепоказателите, все пак шофьорите не са врачки а и има толкова много коли около тебе че няма начин на всеки един постояно да следиш траекторията и да правиш догадки накъде се е запътил. Такива престрояващи се без мигачи тотално ги игнорирам съм страшно нетолерантен и не ги пускам за нищо на света, докато не си пуснат тъпия мигач, ако ще и да ме ударят. Но обикновено спират на 1-2 сантиметра от предния ми калник и гледат лошо
PS:
Трябва да направят реклама на "Абсолют" в която всички карат толерантно и си пускат мигачите, от серията "In an Absolute world"

PS:
Трябва да направят реклама на "Абсолют" в която всички карат толерантно и си пускат мигачите, от серията "In an Absolute world"
Последна промяна penio на 21 Ное 2008, 14:43, променена общо 1 път
- Kregec
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е34 М50Б20
- Мечтае да кара: М....power
Колежке аз те подкрепям за даването на мигач. Примерно аз винаги пускам този които си е пуснал мигача естествено ако като го пусна не рискувам някои да ми се качи изодзадзе. А за твоята случка просто си попаднала на поредния див тъп селски олигофрен на които обноските са му наврени в г*за и целия свят му е крив. Няма смисъл да се палиш на такива кенефи аз само им пускам един среден пръст и не се занимавам. Също евала на колегите дори да не беше стара петица а някои друг щеше да се застъпе за теб ако тоя беше тръгнал да прави нещо.....
Apassionata написа:Та в тази връзка, нещо не се сещам как е по закон, в случай че и двете коли бяхме дали мигачи, всеки да мине в лентата на другия, тоест да се кръстосаме, кой е с предимство?
по закон ако и двамата сте пуснали мигачи с предимство е дясностоящия.
Иначе за мигачите и аз винаги ги пускам освен ако не правя изненадваща маневра(и естествено не преча на никой).
А и най-важното МИГАЧА НЕ ТИ ДАВА ПРАВО, просто указва посока на движение.
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Имам едно приятелче, което кара един Пежак ..
Той дава мигач по следния начин:
Кара си и в момента, в който тръгне да завива или се престроява, докато пръстите му вече минават покрай мигача, докато навива волана - го включва и като изправи бързо го връща, за да пести от крушки!
Той дава мигач по следния начин:
Кара си и в момента, в който тръгне да завива или се престроява, докато пръстите му вече минават покрай мигача, докато навива волана - го включва и като изправи бързо го връща, за да пести от крушки!
- Kregec
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е34 М50Б20
- Мечтае да кара: М....power
и бързо го връща, за да пести от крушки![/b][/color][/quote]
Това пък да спести от крушки е наи големия смях които съм чувал до сега. Не знам колко ще спести ама айде......
Това пък да спести от крушки е наи големия смях които съм чувал до сега. Не знам колко ще спести ама айде......
- BMWPetio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Калояново , Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Съветски зърнокомбайн
- Мечтае да кара: ///М3 E36
- Детайли за колата: От уния с детските болести по разпределителния вал и повдигачите....
И аз винаги си използвам мигачите защото това е тяхното предназначение ако нямаше нужда от тях нямаше да ги има.В последно време и аз като колегата се натъквам на какви ли не ситуации.Най-редовно завиване без мигач , сечене и какво ли още не.
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани