Варбург на газ
Модератори: mitaka7, Общи модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Варбург на газ
Ееееее днеска комшията (стругар) правеше спецялна маслена помпа за да хвърля масло ,когато варела се кара на пропан бутан. Помпата се задвижва от водната помпа.
Виждал съм доста изобретения, но това ми напълни душата.
Виждал съм доста изобретения, но това ми напълни душата.
- vaskoto1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
е нали знаеш: сиромах човек-жив дявол...
тоя направо е за гинес и нобелова награда по корабомоделизъм....
ама евалла-шапка му свалям за мерака!
тоя направо е за гинес и нобелова награда по корабомоделизъм....
ама евалла-шапка му свалям за мерака!
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Имаше наремето една кола ДеКаВе, тя беше двутактова. Но при нея не се месеше бензин с масло в резервоара, а имаше една помпа, която нагнетяваше масло направо в цилиндрите. Така че човекът просто е преоткрил нещо отдавна забравено (колата е от 50-60 години на миналия век)

Re: Варбург на газ
BESSNIA написа:Ееееее днеска комшията (стругар) правеше спецялна маслена помпа за да хвърля масло ,когато варела се кара на пропан бутан. Помпата се задвижва от водната помпа.
Виждал съм доста изобретения, но това ми напълни душата.
Нищо чудно,един авер има 3 Вартбурга от които единия е на газ.Има фирми които монтират такива маслени помпички за 2тактови двигатели.
Та тоя не е открил топлата вода дет се вика
BMW RuLzZz !!!
TheBoss написа:Имаше наремето една кола ДеКаВе, тя беше двутактова. Но при нея не се месеше бензин с масло в резервоара, а имаше една помпа, която нагнетяваше масло направо в цилиндрите. Така че човекът просто е преоткрил нещо отдавна забравено (колата е от 50-60 години на миналия век)
Двигателя на Вартбурга е изграден точно на предвоенната доработка на ДКВ 9 като през 1945 производството се прехвърля в източна германия под името Wartburg F9.
Двигателя си е този на ДКВ - 2тактов 3 цилиндров с работен обем 900сс и максимална мощност 33 к.с.
През 1956 година когато излиза Вартбург 1000 първоначално се произвежда със модифицирана версия на този двигател - 40к.с.
В последствие мощноста нараства до 45 к.с,работния обем остава същия.
В последствие през 1966г. когато излиза Вартбург 353 се вгражда още по доработена и модернизирана версия на този двутактов двигател - 50к.с. като за модела 353 W DE LUXE мощноста е 55 к.с.
Последната модернизация става през 1986г. - тогава вече почти нищо не е останало от двигателя на ДКВ-то,мощноста е нарастнала двойно,променени са всмукателната,изпускателната система,буталата,коляновия вал дори горивните камери.
През 3.1989 се прекратява производството на двутактовите Вартбурзи.
BMW RuLzZz !!!
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
10х за инфото. Аз не съм толкова вещ в историята не Вартбурга, просто на мой приятел баща му едно време като е работил в Германия си купил от там ДКВ и все разказваше за него с едно такова умиление. Явно много си я е обичал колицата(а и сигурно си е заслужавала, щом е разработка 40+ година, а е издържала в производство до 89-та)

- PIONEER
- ентусиаст
-
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
и още малко до края на 353:
"В 1988г. Wartburg сключва споразумение с VW за производството на автомобил с двигател на Golf (1300сс) наречен Wartburg 1.3s, представен като нов модел.Той бил визуално подобен на предишния модел.През 1990г. бил представен топ моделът 1.6 GTS които разполагал с 1.6 литров двигател пълен инжекцион 95к.с. и максимална скорост 205км/ч.Моделът струвал 17000 DM и предлагал много екстри за тогава (ABS,CD,Recarro салон,ел.стъкла,шибидах,централно заключване,аларма,халогени и др).Wartburg 1.3s и 1.6 GTS се произвеждат до 1992г."
особено втория модел впечатлява много...не бих отказал да покарам такова нещо
"В 1988г. Wartburg сключва споразумение с VW за производството на автомобил с двигател на Golf (1300сс) наречен Wartburg 1.3s, представен като нов модел.Той бил визуално подобен на предишния модел.През 1990г. бил представен топ моделът 1.6 GTS които разполагал с 1.6 литров двигател пълен инжекцион 95к.с. и максимална скорост 205км/ч.Моделът струвал 17000 DM и предлагал много екстри за тогава (ABS,CD,Recarro салон,ел.стъкла,шибидах,централно заключване,аларма,халогени и др).Wartburg 1.3s и 1.6 GTS се произвеждат до 1992г."
особено втория модел впечатлява много...не бих отказал да покарам такова нещо


8.32
PIONEER написа:и още малко до края на 353:
"В 1988г. Wartburg сключва споразумение с VW за производството на автомобил с двигател на Golf (1300сс) наречен Wartburg 1.3s, представен като нов модел.Той бил визуално подобен на предишния модел.През 1990г. бил представен топ моделът 1.6 GTS които разполагал с 1.6 литров двигател пълен инжекцион 95к.с. и максимална скорост 205км/ч.Моделът струвал 17000 DM и предлагал много екстри за тогава (ABS,CD,Recarro салон,ел.стъкла,шибидах,централно заключване,аларма,халогени и др).Wartburg 1.3s и 1.6 GTS се произвеждат до 1992г."
особено втория модел впечатлява много...не бих отказал да покарам такова нещо
Та за тоя модел - Wartburg Irmscher 1.6GTS е голям уникат,страшно малко бройки са произведени,ама си е бая дзвер като го гледам по снимки.
А тоя откъс дето си го пуснал вече не е за модела 353 - Вартбург 353 залязва през март 1989 а като негов заместник е представен модела Вартбург 1.3 като е доста обновен козметично но главно под капака

BMW RuLzZz !!!
TheBoss написа:10х за инфото. Аз не съм толкова вещ в историята не Вартбурга, просто на мой приятел баща му едно време като е работил в Германия си купил от там ДКВ и все разказваше за него с едно такова умиление. Явно много си я е обичал колицата(а и сигурно си е заслужавала, щом е разработка 40+ година, а е издържала в производство до 89-та)
Еми да сполучлив двигател си е излязъл.Многократно доработван със повишено КПД но според мен е трябвало да го изкарат към края на 70-те.Просто руснаците тогава не са им позволили да започнат производство на Вартбурзи с 4-тактови двигатели по това време,а инженерите дори са имали няколко готови проекта на 4-тактови двигатели с работен обем съответно 1.1 1.3 и 1.6 но правителството отказало да ги финансира и се принудили да продължат производството с "добрия стар" двутактов двигател като го модернизират периодично.
Та чак в края на 1988 правителството ги поразпусна малко и им позволи производството на автомобили с малолитражни 4т двигатели.
Та в общи линии тази фирма която кажи речи е майка на БМВ беше поетапно съсипвана от тежкия комунистически режим като накрая беше безвъзмездно затънала което доведе до спирането от производство.
С годините Вартбург беше забравен от хората и захвърлен като индустриален отпадък - та те дори не оставиха фирмата да фалира!
През 2006 година фирмата щеше да стане на 110 години(създадена е през 1896г).
BMW RuLzZz !!!
- PIONEER
- ентусиаст
-
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Wartburg написа:
Еми да сполучлив двигател си е излязъл.Многократно доработван със повишено КПД но според мен е трябвало да го изкарат към края на 70-те.Просто руснаците тогава не са им позволили да започнат производство на Вартбурзи с 4-тактови двигатели по това време,а инженерите дори са имали няколко готови проекта на 4-тактови двигатели с работен обем съответно 1.1 1.3 и 1.6 но правителството отказало да ги финансира и се принудили да продължат производството с "добрия стар" двутактов двигател като го модернизират периодично.
Та чак в края на 1988 правителството ги поразпусна малко и им позволи производството ).
руснаците не са позволили...явно не уча достатъчно по история...ама за какво става въпрос..некви политики ли?с каква цел...


8.32
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
руснаците не са позволили...явно не уча достатъчно по история...ама за какво става въпрос..некви политики ли?с каква цел...
Пионерчо, това може още да не го пише в учебниците по история, а и ти със сигурност не го помниш. В рамките на Съвета за Икономическа Взаимопомощ, както се наричаше соц-аналога на Европейската Икономическа Общност, цялото производство, ориентирано към износ се дирижираше от Големия брат, разбирай СССР. Тоест, не можеш да произвеждаш нещо без то да бъде одобрено от Съвета. А съвета се контролираше от Русия, която няма интерес Вартбург да произвежда конкурентни на Лада, Москвич и т.н. автомобили. Всеки съветски сателит имаше отредено с каква част от цъфтящата социалистическа икономика да се занимава и нямаше право да развива съответния отрасъл повече от поставените рамки. Сглобяването на западни автомобили в България е било точно такова измъкване от рамките и затова приключва така безславно. И поради някои други причини, но те са за друга тема.
Never mistake motion for action...
Lion написа:руснаците не са позволили...явно не уча достатъчно по история...ама за какво става въпрос..некви политики ли?с каква цел...
Пионерчо, това може още да не го пише в учебниците по история, а и ти със сигурност не го помниш. В рамките на Съвета за Икономическа Взаимопомощ, както се наричаше соц-аналога на Европейската Икономическа Общност, цялото производство, ориентирано към износ се дирижираше от Големия брат, разбирай СССР. Тоест, не можеш да произвеждаш нещо без то да бъде одобрено от Съвета. А съвета се контролираше от Русия, която няма интерес Вартбург да произвежда конкурентни на Лада, Москвич и т.н. автомобили. Всеки съветски сателит имаше отредено с каква част от цъфтящата социалистическа икономика да се занимава и нямаше право да развива съответния отрасъл повече от поставените рамки. Сглобяването на западни автомобили в България е било точно такова измъкване от рамките и затова приключва така безславно. И поради някои други причини, но те са за друга тема.
Браво!Дал си най точното възможно обяснение.
Руснаците налагаха страшни ограничения и то забележете - най много н ГДР тъй като германците са грамотни хора и ако ги бяха оставили да си свършат работата щяха да направят доста по добри машини от руските,чешките,румънските и полските автомобили.
Ама нали трябва тяхното да е най добро та...
Интересното обаче е че германците са се изхитрили доста и на практика автомобилите им бяха доста добри - Вартбурга е на цяло шаси(като джип) и с доста добра сглобка а 1000 кубиковия 3 цилиндров двигател който на пръв поглед е доста безобиден в последствие изкара доста добри характеристики.
По състезанията от този двигател са изкарвали по 160К.С.!
BMW RuLzZz !!!
Lion написа:руснаците не са позволили...явно не уча достатъчно по история...ама за какво става въпрос..некви политики ли?с каква цел...
Пионерчо, това може още да не го пише в учебниците по история, а и ти със сигурност не го помниш. В рамките на Съвета за Икономическа Взаимопомощ, както се наричаше соц-аналога на Европейската Икономическа Общност, цялото производство, ориентирано към износ се дирижираше от Големия брат, разбирай СССР. Тоест, не можеш да произвеждаш нещо без то да бъде одобрено от Съвета. А съвета се контролираше от Русия, която няма интерес Вартбург да произвежда конкурентни на Лада, Москвич и т.н. автомобили. Всеки съветски сателит имаше отредено с каква част от цъфтящата социалистическа икономика да се занимава и нямаше право да развива съответния отрасъл повече от поставените рамки. Сглобяването на западни автомобили в България е било точно такова измъкване от рамките и затова приключва така безславно. И поради някои други причини, но те са за друга тема.
Браво!Дал си най точното възможно обяснение.
Руснаците налагаха страшни ограничения и то забележете - най много н ГДР тъй като германците са грамотни хора и ако ги бяха оставили да си свършат работата щяха да направят доста по добри машини от руските,чешките,румънските и полските автомобили.
Ама нали трябва тяхното да е най добро та...
Интересното обаче е че германците са се изхитрили доста и на практика автомобилите им бяха доста добри - Вартбурга е на цяло шаси(като джип) и с доста добра сглобка а 1000 кубиковия 3 цилиндров двигател който на пръв поглед е доста безобиден в последствие изкара доста добри характеристики.
По състезанията от този двигател са изкарвали по 160К.С.!
BMW RuLzZz !!!
Lion написа:руснаците не са позволили...явно не уча достатъчно по история...ама за какво става въпрос..некви политики ли?с каква цел...
Пионерчо, това може още да не го пише в учебниците по история, а и ти със сигурност не го помниш. В рамките на Съвета за Икономическа Взаимопомощ, както се наричаше соц-аналога на Европейската Икономическа Общност, цялото производство, ориентирано към износ се дирижираше от Големия брат, разбирай СССР. Тоест, не можеш да произвеждаш нещо без то да бъде одобрено от Съвета. А съвета се контролираше от Русия, която няма интерес Вартбург да произвежда конкурентни на Лада, Москвич и т.н. автомобили. Всеки съветски сателит имаше отредено с каква част от цъфтящата социалистическа икономика да се занимава и нямаше право да развива съответния отрасъл повече от поставените рамки. Сглобяването на западни автомобили в България е било точно такова измъкване от рамките и затова приключва така безславно. И поради някои други причини, но те са за друга тема.
Браво!Дал си най точното възможно обяснение.
Руснаците налагаха страшни ограничения и то забележете - най много н ГДР тъй като германците са грамотни хора и ако ги бяха оставили да си свършат работата щяха да направят доста по добри машини от руските,чешките,румънските и полските автомобили.
Ама нали трябва тяхното да е най добро та...
Интересното обаче е че германците са се изхитрили доста и на практика автомобилите им бяха доста добри - Вартбурга е на цяло шаси(като джип) и с доста добра сглобка а 1000 кубиковия 3 цилиндров двигател който на пръв поглед е доста безобиден в последствие изкара доста добри характеристики.
По състезанията от този двигател са изкарвали по 160К.С.!
BMW RuLzZz !!!
- PIONEER
- ентусиаст
-
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани