За един нелеп удар и метаморфозата след него...

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от vaskoto1 » 30 Юни 2009, 19:21

мне пичове, дотука 2 грешни отговора...
не съм вчерашен драйвър, не съм на 100 000 км.... знам че щеше да е по слаб удара.
знам го най малко поради това, че познавам в детайли точно тоя модел АБС, който, вярвайте ми, няма аналог по кретенизъм...
слага се само на Г2, корадо и пасат В3...
тука брейнсторма беше не последните въпроси-те бяха риторични, идеята беше че има ситуации в които имаш контрол и всичко и пак няма къде да идеш... и точно тогава АБС пречи. ама зверски пречи...
който иска-може да поспориме върху мат'ряла на по бирушка, но предупреждавам че искам само много подковани опоненти! :twisted:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 30 Юни 2009, 20:10

повтаряй след мене - "абс дава най-къс спирачен път при всякакви практически условия, абс дава най-къс спирачен път при всякакви практически условия....."

това че абс не спира на хлъзгаво е въпрос на възприятие. които не ми вярва- да иде на един хлъзгав паркинг, да се засили със 60 и да набие спирачките с абс и да си измери дистанцията. след това да извади абс бушона и да опита пак... да види кога ще спре по-бързо.

не ставайте смешни....
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 30 Юни 2009, 20:36

Случка: Карам с 80 и изведнъж сърна ми пресича пътя ... бия спирачка и в последния момент надясно волан ... минавам зад сърната ... благодарение на АБС-а. Ако нямах АБС .. щях да запаля гумите и да си продължа направо в животното.

Относно сняг, лед и т.н. ... заблуждавате се колеги, че АБС-а е по-лошо и т.н. ... пробвайте, както е написал alx и ще разберете за какво иде реч.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от vaskoto1 » 01 Юли 2009, 0:42

alx написа:повтаряй след мене - "абс дава най-къс спирачен път при всякакви практически условия, абс дава най-къс спирачен път при всякакви практически условия....."


цъ.
бирушка.
ма си ми далечко да гу ева... :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от vaskoto1 » 02 Авг 2009, 9:29

такааа, мога вече най отговорно да заявя, че след смяната на това:
Изображение

с това:
Изображение
Изображение

нещата добиха съвсем различен оттенък!
от АБС има ОГРОМНА полза.
разликата между 2те е необозрима.
в предишните си постове говорих за първото нещо. :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 06 Авг 2009, 17:18

Има разлика между различните настройки на АБС....
Имах един Авенсис, който от нов имаше лош bias към задните колела.
АБС тръгваше да трака при сравнително слабо натискане на спирачката, след което си пренастройваше bias-а (имаше Electronic Brakeforce Distribution), и чак тогава се усещаше ефективното спиране....
Разбира се първо износих задни спирачки...
Докато сега на колата ми почти не сработва АБС - спирането е особено ефективно дори и без АБС, а АБС само спомага при екстрено спиране.
На колегите, които се съмняват в качествата на АБС да помислят как си оправят BIAS на спирачките при различно натоварване на автомобила.
В такъв случай АБС се грижи всяко колело да достигне границата на сцепление, а ако няма АБС единия мост при всички случаи няма да осъществява максимално спиране заради друг теглови баланс...

Никакво смъкване на предавка няма да спомогне за по-бързо спиране - проблема не е в ефективността на спирачките(те така и така ще блокират колелата ако са изправни), а в сцеплението.
При лошо сцепление (лед) ми се е случвало да пробвам по надолнище да сляза една скорост надолу (от 3-та на 2-ра) с много внимателно отпускане на съединителя, като ефекта бе единствено поднасяне на задница и спадане оборотите до празен ход - задните гуми започваха да се пързалят, а скоростта растеше...

BMWPhotographer
Аватар
Мнения: 1672
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Sofia city
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive LCI
Мечтае да кара: Все по-хубави 5 серии

Мнение от BMWPetar » 07 Авг 2009, 10:25

alx написа:
това че абс не спира на хлъзгаво е въпрос на възприятие. които не ми вярва- да иде на един хлъзгав паркинг, да се засили със 60 и да набие спирачките с абс и да си измери дистанцията. след това да извади абс бушона и да опита пак... да види кога ще спре по-бързо.

не ставайте смешни....


Да, това е доказано пред мен... Един път баща ми спореше точно по тази тема с един приятел, който е монтьор и отидохме на една празна улица, където беше мокро и на места с лед и спряхме два пъти от 60 с и без ABS. Наистина скъсява спирачния път осезаемо, въпреки че колата не беше нищо особено, някакъв форд скорпио.
"Когато пътят стана мокър, Audi quattro-то беше по-бързо в завоите, но просто някакси усмивката на лицето на шофьора на BMW-то беше доста по-голяма..." Джереми Кларксън, сравнение между Audi RS6 и BMW M5, Top gear

BMW Navi Doctor - ъпдейт на навигационни карти и ремонт на всички видове навигационни системи BMW



****F10 530d+ xdrive M-sport 2014

Gone, but not forgotten:

*E60 525d+ LCI M-sport 2008
*E60 530d+ 2004
*E39 540iA Individual 1998
*E39 523i 1997
*E34 520i M20 1990


Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: e36 320/Японска машина
Мечтае да кара: след като си карал ЯПОНЕЦ не мечтаеш

за пасата ти

Мнение от mishan2502 » 31 Авг 2009, 13:38

Във форумите се пише задължително на кирилица! В противен случай мненията ви ще бъдат изтрити без предупреждение!
за6то немахне6 този драгел от форума :evil: :evil: :evil:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 28.11.2007
Местоположение: София
Кара: 530dA E39 M-pack
Мечтае да кара: E30 S50 на широко

Мнение от Bullet_1 » 31 Авг 2009, 15:54

На 27г. съм и взех книжка на 18г. и един ден от тогава няма и ден в които да не съм сядал зад волана на лек автомобил :mhihi:
Не съм глезльо първата ми кола беше Нисан Съни 85г който купих от баща си за 300лв втората беше Тойота Терсел за 500лв няколко все по скъпи ескорта и чак след това Голямата ми любов от аватара 1-та ми кола с АБС !!! И моето лично мнение натрупано с доста опит и някое друго ПТП ми показа че с АБС дори един неопитен водач може да запази концентрация много по лесно при опасна ситоация отколкото без АБС :confused:
Трябва доста време за да се научиш да пускаш спирачката точно когато най много искаш да спреш и виждаш как колите отпред се приближават все повече и повече а ти си се изправил на спирачката и си опънал вратните жили както никога до сега :mhihi:
Който се стиска после яко писка


Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 13.03.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW 535i 245 к.с. M-Paket
Мечтае да кара: BMW M3 E46

Мнение от vito.genovese » 02 Сеп 2009, 1:10

EDS написа:ABS-a освен че помага при спиране помага и да запазиш управлението над автомобила - ляво или дясно докато спираш , докато при коли без аbs това е невъзможно - при спиране се получава една права независимо дали са въртели волана ляво дясно .Това помага при избягване на удари донякъде , най често мпс-та или още по зле ...хора недай си боже :uups: .Радвай се че си се отървал леко и че удара не е бил по сериозен и винаги имай едно на ум .


колега това много си е вярно и помага

аз от бързане да изпреваря една кола и да вляза пред нея така щях да се тупурдясам ако не беше абс........
от далеч не видях че е червено и образувалата се колона коли, оттам спирачки и се приближам до колата отпред много бързо вече съм на десетина-дваисе метра ще се ударя, свивам вляво волана и спирам успоредно до колата , в насрещното добре че нямаше коли

от цялата работа искам да кажа че с абса движението при спиране е напълно контролируемо в това никои да не се съмнява :!:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Мнение от b00st » 02 Сеп 2009, 2:02

искам само да добавя, че ако някой иска да си скъси дистанцията на спиране да се упражнява малко със педала. дори колата да е с абс може да се намали дистанцията, защото ако ударите просто педала до дъно няма да постигнете най-добрия резултат. трябва да се отпуска леко, но не докрай и натиска отново за да се хване "границата" на спирането. разбира се, ако ви се изпречка нещо на пътя надали ще може да го направите, но ако сте засилили повечко колата имате време да пробвате.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: за пасата ти

Мнение от vaskoto1 » 02 Сеп 2009, 8:06

mishan2502 написа:Във форумите се пише задължително на кирилица! В противен случай мненията ви ще бъдат изтрити без предупреждение!
за6то немахне6 този драгел от форума :evil: :evil: :evil:

няма да е лошо да си попрехвърлиш буквара, преди да се опитваш да правиш забележки. някой да те натиска, че звъниш?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 1.09.2008

Мнение от apple2 » 13 Сеп 2009, 18:14

Не знам, но с volvo-то когато натиснеш педала и гумите в 1вия момент завлачват после abs-а ти подритва педала и най-важното е да ги държиш натиснат въпреки оказаното съпротивление. Най бързото спиране според мен е да превключваш педавките и да държиш спирачките натиснати :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Мнение от momo-1st » 14 Сеп 2009, 20:48

alx написа:виждам че тука доста народ изказват една много опасна и направо невярна теза че абс-а на много хлъзгаво ти увеличава спирачния път. ......

а това че празен тир спира на кантар с кола - може... но колата трябва да има едно спирачно колело... та- такова положение няма.



Колега повярвай ми,не знам дали си имаш представа как спира ТИР особенно ако си му набил спирачките до долу!(По мненията ти съдя че си врял и кипял зад волана за което искренно ти свалям шапка)Дори и пълен!Страшно е!Дори и по старите които нямат АБС-залепянето на джама ти е сигурно!Дори и да опънеш само на ремаркето спирачката(на по старите я има тая функция за хлъзгав участък за да не се получи ремаркето изпреварва влекача) та като опънеш тая спирачка става страшно!Камо ли ако набиеш педала и да хване и влекача и рераркето!Спира наистина като кола, да не казвам по добре от нея!
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 5.01.2005

Мнение от enigma » 14 Сеп 2009, 21:21

alx не е помирисвал кола по-евтина от 50к, затова си мисли, че всеки АБС работи по спецификация :mhihi:

Иначе особено в по-евтините коли АБС-а дава по-дълъг спирачен път на сняг или пясък. Причината - блокиралите колела се окопават по-бързо на такива повърхности и това намалява спирачния път, а АБС-а не им позволява да блокират. Това разбира се в един Мерцедес или БМВ никога няма да го усетиш, защото се компенсира чрез намаляване на въртенето на колелата, или редуване на блокиране/ отблокиране с помощта на други системи, които се задействат в такива случаи.

ПредишнаСледваща

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook