Кой е виновен !?
Модератори: mitaka7, Общи модератори
71 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Benedetto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 7.06.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E36 compact
alx написа:кола "б" какво е правила преди това е без значение.
това че си му влязъл в лентата без да погледнеш (със или без мигач) е за което си виновен. това че не си го очаквал да е там защото е минал през спирката - проблема е твой. повечето катастрофи стават заради грешни презумпции. ...
Доколкото знам, тези "острови" са със статут на тротоари и по тях коли нямат право да се движат. По твоята логика, ако аз минавам на зелено и някой джигит ме тресне, пак аз ще съм виновен, щото "не очаквам да е там" и да премине на червено.
Та аз не разбрах какъв е проблема - нали така или иначе са писали акт на кола Б
В случая имаме изпреварване през тротоар, а не отдясно (ако правилно виждам на снимката).
ситуацията е отворена за тълкуване (затова и толкова противоречиви мнения, но моето лично становище (да използвам твоя случай) е че ако ти си направил ляв завой на зелено във лявата лента и 25 метра след кръстовището си дал мигач и си тръгнал да ходиш в дясната лента и някой е минал на червено направо през това време и ти си го ударил- вината е твоя.
ако те беше ударил в кръстовището- тогава вината е негова.
мисли го така - ако някой току що е обрал банка и излиза от офиса и то го застреляш- това оневинява ли те?
аз поне така го виждам.
ако те беше ударил в кръстовището- тогава вината е негова.
мисли го така - ако някой току що е обрал банка и излиза от офиса и то го застреляш- това оневинява ли те?
аз поне така го виждам.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
[steeN] написа:Е.Димитров написа:виновен е този дето изпреварва от дясно!
изпреварването от дясно не е забранено... къде го пише това ?
а за престрояване от лява в дясна лента и обратното се спазва правилото на дясно стоящия, но само когато двете коли искат да се престроят по едно и също време. т.е. този от дясно е с предимство, а не този от ляво... в противен случай предимство има този, който си стои в лентата.
излагате се момчета...
Изпреварването отдясно е забранено и го пише в закона.

А иначе за престрояването - аз казвам как ми беше в листовката. Което за мен също е тъпо, защото това значи, че то направо не ти трябват огледала - като искаш да се престроиш вляво си се престрояваш, защото ти си с предимство и не трябва да се съобрязяваш с колите зад теб - пълна глупост. Дори и така да е закона аз като се престроявам вляво или дясно си гледам огледалата и чакам колите да минат или поне да има достатъчно голяма дистанция, за да не засека този зад мен. И така трябва да е според мен, защото не можеш всеки момент да очакваш някой отдясно или отляво да те засече, защото той бил с предимство.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Колеги, в случая и двамата шофьори са виновни.
Първия е преминал през 'забранителна' маркировка, но втория е сменил лентата без да се убеди, че няма да създаде опасност за движението, и с това е предизвикал сблъсъка, затова и според мен втория шофьор е същинския причинител на катастрофата...
Едното нарушение е по-маловажно (като например настъпване на непрекъсната линия), докато другото е пряк причинител на инцидента...
Първия е преминал през 'забранителна' маркировка, но втория е сменил лентата без да се убеди, че няма да създаде опасност за движението, и с това е предизвикал сблъсъка, затова и според мен втория шофьор е същинския причинител на катастрофата...
Едното нарушение е по-маловажно (като например настъпване на непрекъсната линия), докато другото е пряк причинител на инцидента...
[steeN] написа:да, но това правило е дефинирано за извънградски път. в града на път с няколко ленти в една посока е неприложимо и се толерира.
Какво е дефинирано ?
чл 41 ал 1: Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна.
Никъде няма допълнителни ал. за извънграда, за града, за махлата.
По закон трябва да се движиш в най-дясната свободна лента и да не пречиш на останалите участници в движението... ако се движиш в лявата лента, а дясната е свободна - ти пречиш, за това изпреварването е само от ляво! Къде го пише това за изпреварване от дясно в града ?

Не знам кой е виновен, но за кола Б се вижда:
НЕправилно изпреварване(от дясно + забранено е изпреварването преди и на пешеходна пътека)
Движение с висока скорост.
Неправилно преминаване покрай спирка.
Доколкото знам, тези "острови" са със статут на тротоари и по тях коли нямат право да се движат. По твоята логика, ако аз минавам на зелено и някой джигит ме тресне, пак аз ще съм виновен, щото "не очаквам да е там" и да премине на червено.
Та аз не разбрах какъв е проблема - нали така или иначе са писали акт на кола Б
В случая имаме изпреварване през тротоар, а не отдясно (ако правилно виждам на снимката).[/quote]
--------------------------------------------------------------------
Колега да така е ,BUS лентата е граница на платното за движение,както елементи като тротoар,банкет и т.н.
Колега
Да разбрирам логиката,но само малко ще се си позволя да те поправя
в случея (да използвам твоя)
.Ти правиш ляв завой в кръстовището ,но ти не си излязъл от него, когато някой е минал на чевено
т.е тези 25 метра са ти крастовището или (БУС лентата) или се едно заобикаляш тротоара(края на платното) и някой обаче излиза от самия тротоар!
Да напълно съм съгласен с момента `` Какво направи кола А за да предотврати катастрофата ``,но не е там проблема !
Проблема е в това,че всеки е много велик!
--------------------------
Най-любезно,моля темата да бъде изтрита.
Та аз не разбрах какъв е проблема - нали така или иначе са писали акт на кола Б
В случая имаме изпреварване през тротоар, а не отдясно (ако правилно виждам на снимката).[/quote]
--------------------------------------------------------------------
Колега да така е ,BUS лентата е граница на платното за движение,както елементи като тротoар,банкет и т.н.

alx написа:ситуацията е отворена за тълкуване (затова и толкова противоречиви мнения, но моето лично становище (да използвам твоя случай) е че ако ти си направил ляв завой на зелено във лявата лента и 25 метра след кръстовището си дал мигач и си тръгнал да ходиш в дясната лента и някой е минал на червено направо през това време и ти си го ударил- вината е твоя.
ако те беше ударил в кръстовището- тогава вината е негова.
мисли го така - ако някой току що е обрал банка и излиза от офиса и то го застреляш- това оневинява ли те?
аз поне така го виждам.


Да разбрирам логиката,но само малко ще се си позволя да те поправя




Да напълно съм съгласен с момента `` Какво направи кола А за да предотврати катастрофата ``,но не е там проблема !
Проблема е в това,че всеки е много велик!
--------------------------
Най-любезно,моля темата да бъде изтрита.
Последна промяна NoA на 05 Апр 2009, 10:17, променена общо 2 пъти
Professional Driver
kiro_320 написа:[steeN] написа:да, но това правило е дефинирано за извънградски път. в града на път с няколко ленти в една посока е неприложимо и се толерира.
Какво е дефинирано ?
чл 41 ал 1: Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна.
Никъде няма допълнителни ал. за извънграда, за града, за махлата.
По закон трябва да се движиш в най-дясната свободна лента и да не пречиш на останалите участници в движението... ако се движиш в лявата лента, а дясната е свободна - ти пречиш, за това изпреварването е само от ляво! Къде го пише това за изпреварване от дясно в града ?
Не знам кой е виновен, но за кола Б се вижда:
НЕправилно изпреварване(от дясно + забранено е изпреварването преди и на пешеходна пътека)
Движение с висока скорост.
Неправилно преминаване покрай спирка.
За една маневра

Professional Driver
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
kiro_320 написа:[steeN] написа:да, но това правило е дефинирано за извънградски път. в града на път с няколко ленти в една посока е неприложимо и се толерира.
Какво е дефинирано ?
да видим наистина какво е дефинирано...
Изпреварване.
Чл. 41
(1) Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна.
(2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента.
а сега да видим какво е дефинирано за движение по многолентово платно...
Разположение на нерелсовите превозни средатва върху пътя.
Чл. 15
(1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:
1. на пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, когато техният брой специално е обозначен с пътен знак;
2. в населените места, на пътно платно с две или повече ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка; това правило не се прилага на автомагистрали и пътища, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост по-голяма от 80 км/ч;
3. когато навлизането по пътната лента се разрешава от светлинен сигнал.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Benedetto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 7.06.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E36 compact
kiro_320 написа:[steeN] написа:да, но това правило е дефинирано за извънградски път. в града на път с няколко ленти в една посока е неприложимо и се толерира.
Какво е дефинирано ?
чл 41 ал 1: Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна.
Никъде няма допълнителни ал. за извънграда, за града, за махлата.
По закон трябва да се движиш в най-дясната свободна лента и да не пречиш на останалите участници в движението... а....
Пич, не си чел закона внимателно:
Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-
вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка,
използва най-дясната свободна лента.
(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство
може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:
1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)
2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече
пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,
по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от
80 км/ч;.
Обаче, в тоя случай, както писах по-горе, голфа практически не е изпреварвал отдясно, а през тротоара /маркиран остров/.
Чл. 27. При наличие на остров или препятствие на платното за движение водачът
на пътно превозно средство може да премине от неговата лява или дясна страна, освен в
случаите, когато:
1. пътен знак указва страната, от която да се премине;
2. островът или препятствието са разположени в средата на пътното платно с
двупосочно движение; в този случай водачът е длъжен да премине от неговата дясна
страна.
Edit: Сега видях, че и колегата steen го е цитирал тоз закон

[steeN] написа:
И какво е дефинирано, така и не разбрах ? Този чл не се прилага в града а само, ако има този знак ->
Не случайно е написано, пътна маркировка или пътен знак!
ОБОЗНАЧЕНИ с пътна маркировка, означава да обозначе посоката на движение на лентата! Дали направо, надясно или наляво!
Със този чл. изкарахте изпреварването отдясно разрешено ВИНАГИ в града, а то е разрешено САМО при разклонения/престрояване... господ да пази...

Benedetto написа:Пич, не си чел закона внимателно:
Колега чел съм го(явно и ти), но грешно го тълкуваш.

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
да разбрах...
по твоята логика ако седя на светофара и има кола от ляво на мен... то ако стигна първи до следващия светофар, аз съм го изпреварил неправилно от дясно... (очевидно и двамата сме на ленти с маркировка и сме в населено място) коментар
?
по твоята логика ако седя на светофара и има кола от ляво на мен... то ако стигна първи до следващия светофар, аз съм го изпреварил неправилно от дясно... (очевидно и двамата сме на ленти с маркировка и сме в населено място) коментар

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- martin_284
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 3.04.2009
- Местоположение: Русе
Кола Б не е изпреварвала отдясно , а се е движела в лентата си. Кола А е виновна . Водача на кола А няма ли огледало да види че кола Б е в дясната лента ?? И след това да се престроява.
[steeN] написа:да разбрах...
по твоята логика ако седя на светофара и има кола от ляво на мен... то ако стигна първи до следващия светофар, аз съм го изпреварил неправилно от дясно... (очевидно и двамата сме на ленти с маркировка и сме в населено място) коментар?
Именно, ако някой завива наляво, а ти си направо.. няма да го чакаш да завие..

Ти от къде ще знаеш, че примерно лявата лента не е насрещно движение ? Примерно както се движиш по двулентов еднопосочен и завиеш надясно и влизаш в двупосочен, ако няма коли ти няма как да разбереш че е двупосочен... няма ли знак да покаже броя на лентите и посоката им на движение - ти си длъжен да се движиш в дясно. Ако има знак ти си избираш най-удобна за теб, тоест се престрояваш.
Колега аз файда да те лъжа нямам, можеш да попиташ някой познат полицай, убеден съм че точно това ще ти каже.
П.П Само, че това не е точно за престрояване, но главно тогава се използва. Примерно както горния знак с 3 ленти за направо(тоест няма разклонения/кръстовище), ти можеш пак да избереш най-удобната за теб. Само крайната лява не можеш, ако не се движиш с мак. разрешената скорост.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
TUZara` написа:При всяка ситуация задния е виновен..
ОМГ, пак избухна с изказване.
А това с изпреварването просто ме размаза.... и кво в лявата лента има някой който се движи едва едва, а аз съм в дясната ко праиме?
Колкото до нашия "закон", аз съм обеден, че са написали акт на кола А. Просто провиненията на кола Б, са трудно доказуеми с един добър адвокат в съда ще излезе, че е спрял на спирката да вземе познат и при тръгването си го засякъл.
Колкото до свидетелите, водача на кола Б, също може да намери 5 свидетеля в съда.
Аз ако бях щях да напиша акт на кола Б, но никой не ме пита, това е недомисления български закон.
Може спокойно да се движа с 220 извънграда, някой с опел да започне изпреварване с 80-90, аз да го наденя - и хоп водача на опела виновен


Аз ако бях щях да напиша акт на кола Б, но никой не ме пита, това е недомисления български закон.

Може спокойно да се движа с 220 извънграда, някой с опел да започне изпреварване с 80-90, аз да го наденя - и хоп водача на опела виновен

71 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани