За един нелеп удар и метаморфозата след него...

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Мнение от icog » 22 Юни 2009, 11:29

И да беше подал газ - същата хава. То като няма сцепление за спиране, няма и за тръгване.
Аз точно на лед миналата зима си отворих вратата с лоста на "D", слязох и си гледах как задните гуми се въртят и колата си стои на едно място:). Единствено можеш да намериш помощ с гуми, на които пише "SNOW + ICE", на нашите обикновено пише "SNOW + MUD".

А на колегата - Евала, това е начина да доживеем да видим децата си пораснали!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 22 Юни 2009, 13:46

alx го е написал... Съсредоточил си се в педала на спирачките, вместо във волана и препятствието. Това е типично за шофьори с малък опит, аз самия се хващах да го правя първите 1-2 години, но с времето спираш да ги мислиш, стига да имаш желание да си опознае колата и рефлексите и да караш повече, не само събота и понякога в неделя.
Never mistake motion for action...

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 22 Юни 2009, 14:35

виждам че тука доста народ изказват една много опасна и направо невярна теза че абс-а на много хлъзгаво ти увеличава спирачния път.

набиите си го в главите - натискането и задържането на абс педала дава най-късия спирачен път на всякаква настилка до колкото скороста е над 20-тина км (затова и модерните абс не се активират под тази скорост).

основното преимуществоза късо спиране на абс не е в това че пулсира спирачните апарати Х пъти в секунда, а че спира индивидуално със всяка гума като по този начин оптимизира пътните условия (тоест спира с гумите които имат сцепление) докато ако си без абс и като ти блокира едното колело дори и другите да спират- трябва да отпуснеш ако искаш да запазиш контрол...

а това че празен тир спира на кантар с кола - може... но колата трябва да има едно спирачно колело... та- такова положение няма.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж

Мнение от lubeto » 22 Юни 2009, 14:50

действително в такива случаи воланът е от решаващо значение,но трябва хладнокръвие и опит.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Мнение от ivan1590 » 22 Юни 2009, 15:15

Не искам да водя напразни спорове, но от опит установих, че на лед на жълтите павета като натисна спирачка АБС, започва да чука, но скоростта не се променя, като мина на по ниска предавка колата забавя осезаемо и общо взето при всички поледици карах така .Може моя АБС да има проблем или да не е толкова добър като по съвременните, но на много хлъзгаво направо съм си без спирачки.

Drinker
Аватар
Мнения: 574
Регистриран на: 28.11.2004
Местоположение: София - Дружба Дринк Тийм
Пол: Мъж
Кара: E36 Touring 328i
Мечтае да кара: нормално

Мнение от ///Milen_bmw » 22 Юни 2009, 17:51

Да върнеш 1-ва на мокро със задно предаване :!: :?: :shock: Не учете така младите водачи, моля ви ;) :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Мнение от ivan1590 » 22 Юни 2009, 18:14

Не връщам от 5 на 1 :mhihi: Просто минавам на по-ниска предавка, след малко още една надолу и така.А за ученето - нямам претенции да уча никого, а аз каквото съм прочел тука, първо съм го изпробвал на полигона и после на пътя.Между другото форума ми е помогнал да науча много нови неща, за което благодаря на колегите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 23.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '00 e39 530dA
Мечтае да кара: самолет

когато карам по-бавно съм по-разконцентриран

Мнение от The Stig » 27 Юни 2009, 15:48

Колега, по принцип това, че караш по правилника и без да изпробваш възможностите на автомобила си е добре. В конкретния случай ти е изиграло лоша шега. Ако си свикнал да губиш сцепление, щеше да направиш нещо повече от това, да държиш спирачките. Аз имах подобен случай още когато карах Клио без АБС. Блокираха ми предните колелета. Пуснах спирачките, минах в насрещното и си доспрях. Ти като си с АБС е трябвало да погледнеш за коли в насрещното и ако е празно да го използваш.
I always tell the truth, even when I lie

Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Мнение от b00st » 29 Юни 2009, 3:17

Понеже ви виждам, че много ги разбирате айде некой от вас да ми обясни как е "доказано" даже, че ЕЙБИЕС увеличавал спирачни път ? Или тва е новия виц на къци :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1665
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Кукерландия
Пол: Мъж
Кара: Тъпата кака да маа с черпака
Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....

Мнение от saleen » 29 Юни 2009, 7:36

zBoost написа:Понеже ви виждам, че много ги разбирате айде некой от вас да ми обясни как е "доказано" даже, че ЕЙБИЕС увеличавал спирачни път ? Или тва е новия виц на къци :D

Би трябвало да намалява спирачният път, но мисля, че точно заради АБС-а осъдиха "Волво" за убийство примерно http://www.dnes.bg/cars/2008/01/31/osyd ... stvo.46927
Каква е гаранцията, че и на други марки автомобили не може да се случи същото. :confused:
Никой не мое ма връне на селу!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Юни 2009, 10:11

не знам... аз не съм голям привърженик на abs-a, когато става въпрос за сух асфалт. на мокро, да, определено. разбира се в критичен момент човек не винаги реагира перфектно, така че abs-a е добре да го има.

като си взех първата кола и това беше едно от нещата, които започнах да тренирам - спиране на ръба на сцеплението. много пъти ми е било изключително полезно.

ето и нагледно. обърнете внимание кога се натиска съединителя.
http://www.motorchili.com/video/3307/Br ... ing-School
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от vaskoto1 » 29 Юни 2009, 15:49

бе зачетох се малко и реших да ви дам малко брейнсторм.
случката:
датата е 1.05.09
цариградско шосе.
към 14 часа.
аз и жената пътуваме посока пловдив.
пред мене се движи Х3.
скоростта е в ограниченията!! подчертавам!
от алея яворов Х3 почва да попипква спирачките и аз дърпам още дистанция. между нас има поне 2 коли място вече.
на плиска, нормално, движението почва да замира... скорост 20-30.
минаваме плиска и почваме да се ускоряваме. вече сме срещу студентските и скоростта е 60-70.
дистанцията е кола, кола и половина.
изведнъж Х3 почва да спира рязко... и се шмугва вдясно.
причината: ми някой внесъл смут (що ли не е чудно) и лявата колона спряла. спряла и дясната, ма с една кола по малко от лявата. е, нека е половин кола...
последната кола от лявата лента-спрял най вляво на платното, докато последната от дясната лента-по вдясно. между 2те коли-дупка, в която Х3 се пъхва, щото не му стига място (блял е говедото до последно) и спира. ама спира на половина дължина на предната кола в лявата лента-демек-до нея, точно на осевата линия. и аз отзад влитам в кошаркааа... имам 3 избора:
мантинела странично-няма шанс да спра.
Х3 странично-пак няма шанс...
бягах колкото можах и... наместих колата пред мене... единствения логичен избор само с 2ма участника и с най малко последствия при тая скорост...
колата беше на 2см от мантинелата... излязох през прозореца-наскар стайл...
2 гуми на калта, 2 на мокрия асфалт.
гуми-нови, на половин сезон, марка!
кола-перфектна технически!
АБСа ми подпали крака и ми даде поне още 50см. спирачен път отгоре! за което съм особено "благодарен"...
добре-имам контрол, имам управление-къде да ида?
и дали нямаше да е бая по слаб удара без АБС?

пак казвам-иде реч за удар с не повече от 30!
ей ви снимчица...
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Мнение от b00st » 29 Юни 2009, 16:00

Естествено, че го намалява. А при малко умения със съединителя и педала и ще го скъсиш още повече. не ме карайте сега да ви търся клиповете една до друга дето са колите.

P.S: А като ти гледам пасатя батя, ти без абс нали знаеш директно че отиваш в мантинелата и после нема ти менят само брони и капаци ами и вратички, че и задни панели.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Мнение от b00st » 29 Юни 2009, 16:15

Аз само да ви кажем зимата с vitara дето нема абс и на снежно как си карам ми излиза момиче на пътя от паркираните отстрани коли без да се огледа точно пред джипа. Като натиснах спирачките инстиктивно колата потегли в една посока предницата и си остана диагонално спиране и се носим като лодка. Спрях точно пред нея а от другата страна едновремено се разминавам с друг джип и добре, че тръгна колата да тегли към паркираните от дясно, щото ако беше отляво честито.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 30 Юни 2009, 10:19

Колега, ако нямаше АБС, щеше да наместиш и Х3-та, и мантинелата. Вервай ми ;)
Never mistake motion for action...

ПредишнаСледваща

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook