Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
Модератори: mitaka7, Общи модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
Не, наистина е малко идиотско, хората с лъскави и бързи коли да се мислят за "по-големи", спрямо тези с таратайки... На пътя би трябвало всички да са равни, ако беше така, положението с "войната по пътищата" щеше да е различно, но за жалост не е така.
Не казвам, че мен никога не ме избива на простотия и хейт над "курниците" по магистралите и не ми доставя удоволствие, да минавам със 100-120км/ч отгоре тяхната скорост покрай тях, като през това време, горкият човек е виждал една бяла точка в далечината, после 2 ксенона са му изгорили фейса през личното му огледало, след това едва ли не се е завъртял от въздушната струя и малко след това друга малка точка в далечината, тоя път червена (стоповете ми) и това всичкото в рамките на 5 секунди примерно, през които той всъщност ме е псувал яко, а аз съм си мислил че съм голям газар... След време се питам защо всъщност го правя, не намирам отговор и в последно време просто се сдържам от подобен тип изцепки...
Не казвам, че мен никога не ме избива на простотия и хейт над "курниците" по магистралите и не ми доставя удоволствие, да минавам със 100-120км/ч отгоре тяхната скорост покрай тях, като през това време, горкият човек е виждал една бяла точка в далечината, после 2 ксенона са му изгорили фейса през личното му огледало, след това едва ли не се е завъртял от въздушната струя и малко след това друга малка точка в далечината, тоя път червена (стоповете ми) и това всичкото в рамките на 5 секунди примерно, през които той всъщност ме е псувал яко, а аз съм си мислил че съм голям газар... След време се питам защо всъщност го правя, не намирам отговор и в последно време просто се сдържам от подобен тип изцепки...
- grayscale
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 23.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i touring '96
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
То не е малко, ами е много идиотско... Естествено има и изключения. Но като цяло не може да искаш някой дядо на 70+ години да се качи на магистралата, да поддържа средна скорост 120-130, и да изпреварва със 150... Ако дори има такъв индивид, дето да го направи това нещо ще има "тоя дъртак не вижда, няма реакции и т.н. па е тръгнал като бесен..." Затова и няма минимална скорост по магистралите. Написано е в закона с какво МПС имаш право да ги ползваш и това е. Точка. Като си ербап и искаш да се трепеш, карайки постоянно в най-ляво на втора светлинна няма да вадиш очите на хората и да пресвяткаш, ами чинно ше си намалиш като някой друг изпреварва и ще го изчакаш. За всичко останало има въздушен транспорт ... 

- TsvetanVR
- Dicky Wolf
-
- Мнения: 595
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Z4M Roadster
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
Не се мисля за по-голям (през по-голямата част от времето
) Но има много такива (със сигурност и в тоя форум),които нарочно и напук на тия с по-лъскавите и бързи коли ги засичат и не пускат да минат и си викат "е*ал съм го у гъзара па тоя, да ме прескочи, нЕма да го пусна"...

Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
Gh0s7 написа:Не, наистина е малко идиотско, хората с лъскави и бързи коли да се мислят за "по-големи", спрямо тези с таратайки...
Ма в завоя си трябват големи топки и доза умение нали се сещаш

Па после нека се киселеят с 200км/ч разминавайки те като бързия влак малка гара...ама важното е,че непосредствено преди завоя или точно в него/на еднопосочен път с 2 ленти/ си му го сложил подобаващо

А бе кво ли разбираме ние,с тези квадратни автомобили с кръгли фарове



- TsvetanVR
- Dicky Wolf
-
- Мнения: 595
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Z4M Roadster
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
И що реши, че тия дето карат скъпи коли не знаят как да си ги карат? 

- Toneloker
- ентусиаст
-
- Мнения: 940
- Регистриран на: 5.06.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.5xd 2010 M packet
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
grayscale написа:То не е малко, ами е много идиотско... Естествено има и изключения. Но като цяло не може да искаш някой дядо на 70+ години да се качи на магистралата, да поддържа средна скорост 120-130, и да изпреварва със 150... Ако дори има такъв индивид, дето да го направи това нещо ще има "тоя дъртак не вижда, няма реакции и т.н. па е тръгнал като бесен..." Затова и няма минимална скорост по магистралите. Написано е в закона с какво МПС имаш право да ги ползваш и това е. Точка. Като си ербап и искаш да се трепеш, карайки постоянно в най-ляво на втора светлинна няма да вадиш очите на хората и да пресвяткаш, ами чинно ше си намалиш като някой друг изпреварва и ще го изчакаш. За всичко останало има въздушен транспорт ...
Има минимална скорост, която е 50 км/ч.

- VNM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 6.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Opel
- Мечтае да кара: BMW 525
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
15км с 90км/ч са точно 10 минути път.15км при средно 130 са около 6 минути, така че или не са дошли "1 минута по-късно" или и те не са кротували през цялото време 
Това от математическа гледна точка, от практическа - наистина не се печели някакво кой знае какво време, въпреки, че при извънградски път разликата в поддържането на 90 и на 110-120 са си 1/4 от времето, или на всеки 2 часа път е половин час спестен, а при поддържана, сигурна модерна кола и не кой знае колко натоварен трафик 120 не са ЧАК толкова опасна скорост.То за това и не ти взимат книжката до тея километри.
И все пак, The Stig го каза - бързото каране повечето го правим заради емоцията и страстта към автомобилите, не защото бързаме.Точно за това и експерименти "София-Благоевград" за под 50 минути ( от табела до табела ) са си чиста проба глупост, за разлика от простото наспътване чат-пат в магистралоподобната част на Е79
Правилно си го казал.
П.П:Да има минимална скорост не можеш да се качиш на магистрала Хемус и да караш под 50.За това няма и мпс-та с допостима максимална скорост 50км/ч на магистралата това по закон.Не,че например не можеш да отидеш до там и да се качиш с моторетката(скутера наприме)ама е незаконо и трябва да си луд,нали някой тир ще те отнесе няма и да те осети.

Това от математическа гледна точка, от практическа - наистина не се печели някакво кой знае какво време, въпреки, че при извънградски път разликата в поддържането на 90 и на 110-120 са си 1/4 от времето, или на всеки 2 часа път е половин час спестен, а при поддържана, сигурна модерна кола и не кой знае колко натоварен трафик 120 не са ЧАК толкова опасна скорост.То за това и не ти взимат книжката до тея километри.
И все пак, The Stig го каза - бързото каране повечето го правим заради емоцията и страстта към автомобилите, не защото бързаме.Точно за това и експерименти "София-Благоевград" за под 50 минути ( от табела до табела ) са си чиста проба глупост, за разлика от простото наспътване чат-пат в магистралоподобната част на Е79

Правилно си го казал.
П.П:Да има минимална скорост не можеш да се качиш на магистрала Хемус и да караш под 50.За това няма и мпс-та с допостима максимална скорост 50км/ч на магистралата това по закон.Не,че например не можеш да отидеш до там и да се качиш с моторетката(скутера наприме)ама е незаконо и трябва да си луд,нали някой тир ще те отнесе няма и да те осети.
- denis.mustafov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: русе
- Кара: BMW 318 IS/VOLVO V40
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
Преди години карах тир в щатите.Големи мощни машини без ограничители,магистрални ограничения по 125км/ч.Бях може би 22 годишен.Обичах да давам газ(като всеки младеж).Имах колега по възрастен с 9 години,редовно вземахме едни и същи товари.Тръгвахме по едно и също време,само че аз карах доста агресивно да го наречем,а той беше спокоен driver.Та тогава разбрах,че няма смисал да карам 10-15км/ч по-бързо,колегата след 15-30 минути стигаше след мене.
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
Математиката е доста проста, и наистина на път 150км я спестиш 15 минути, я не - особено ако има много трафик. Но някак си си мисля че са малко хората които активно си оправдават бързото каране с това че стигат по бързо - истината е че това е тръпка която повечето хора с някакъв интерес на тема коли изпитват.
Проблема според мене е друг: и в България, и в Англия, и в повечето други държави, някоя агенция е решила (преди доста време при това) че максималната безопастна скорост за даден път е примерно 100км/ч. Както всяко такова обширно решение, агенцията се е съобразила със средно-статистическия шофьор и автомобил. Ограничението не е скорост съобразена с всеки човек, с всяка кола и най вече ограничението не е съобразено с всяка ситуация. От там изникват два проблема:
1. Сляпото спазване на ограничението все едно това замества добро шофиране. Има хора които са по опасни при 90км/ч от колкото други при 180км/ч. Също така има ситуации когато, дори и да е легално, трябва някой да е много, много тъп за да кара със 90км/ч.
Сигурен съм че всички познавате поне един човек който не знае какво е амортисьор, камо ли да знае неговите в какво състояние са, който кара с гуми от преди 6 години, който 'знае' че според правилника една кола спира от 90км/ч за еди колко си метра, въпреки че неговата е с изхабени накладки и спирачна течност от Втората Световна, чиято кола има толкова структурна ръжда че ако удари дупка със 100км/ч най вероятно ще се разпадне. Също съм сигурен че познавате хора които не знаят кои гуми задвижват тяхната колата, какво да правят ако колата поднесе, как да спират най ефикасно или как да балансират колата в завой. Проблема е когато тези хора решат че тяхното спазване на ограничението ги прави сигурни и безопасни шофьори защото това просто не е така.
2. Сляпото псуване по всеки който каже че е карал над ограничението. Знам че сега е фешън да се надпредарват хората кой е най разумен и най безопасен, и разбира се че това е по добра крайност от колкото да се надпреварват кой може по бързо да мине покрай спирката на 5-цата в 1 следобяд за да впечатли децата които си чакат там транспорта. Просто намирам за смешно като започнат хората да се съревновават да видят кой може най много да нахрани 'оня келеш' дето бил написал в темата че е карал със 140км/ч - да, често темите са написани така че ми иде не да ги напсувам ами направо да ги набия, но в други теми, това е някакъв детаил от по дълга история и подобни коментари са напълно излишни. На скоро карах в Германия и ми направи впечатление че хората които си поддържат 190-200 по магистралата не са рацерчета ами мъже и жени на по 40-50 години. В дадената ситуация - широка, суха магистрала с добра настилка и добра видимост, хубави коли в технична изправност и дисциплинирани шофьори - 200км/ч беше една съобразена скорост. По същата логика, 1/3 от колте в България (и в Англия ако трябва да сме точни) не трябва дори да са на пътя, да не говорим да се движат с повече от 30-40км/ч.
Според мене, всеки разумен шофьор с малко общи познания може да си направи сметката колко време иска да пътува, колко бензин иска да изхарчи и колко риск е готов да поеме и да съобрази скоростта си спрямо тези фактори и спрямо ситуацията - един правилен отговор на този въпрос няма!
Проблема според мене е друг: и в България, и в Англия, и в повечето други държави, някоя агенция е решила (преди доста време при това) че максималната безопастна скорост за даден път е примерно 100км/ч. Както всяко такова обширно решение, агенцията се е съобразила със средно-статистическия шофьор и автомобил. Ограничението не е скорост съобразена с всеки човек, с всяка кола и най вече ограничението не е съобразено с всяка ситуация. От там изникват два проблема:
1. Сляпото спазване на ограничението все едно това замества добро шофиране. Има хора които са по опасни при 90км/ч от колкото други при 180км/ч. Също така има ситуации когато, дори и да е легално, трябва някой да е много, много тъп за да кара със 90км/ч.
Сигурен съм че всички познавате поне един човек който не знае какво е амортисьор, камо ли да знае неговите в какво състояние са, който кара с гуми от преди 6 години, който 'знае' че според правилника една кола спира от 90км/ч за еди колко си метра, въпреки че неговата е с изхабени накладки и спирачна течност от Втората Световна, чиято кола има толкова структурна ръжда че ако удари дупка със 100км/ч най вероятно ще се разпадне. Също съм сигурен че познавате хора които не знаят кои гуми задвижват тяхната колата, какво да правят ако колата поднесе, как да спират най ефикасно или как да балансират колата в завой. Проблема е когато тези хора решат че тяхното спазване на ограничението ги прави сигурни и безопасни шофьори защото това просто не е така.
2. Сляпото псуване по всеки който каже че е карал над ограничението. Знам че сега е фешън да се надпредарват хората кой е най разумен и най безопасен, и разбира се че това е по добра крайност от колкото да се надпреварват кой може по бързо да мине покрай спирката на 5-цата в 1 следобяд за да впечатли децата които си чакат там транспорта. Просто намирам за смешно като започнат хората да се съревновават да видят кой може най много да нахрани 'оня келеш' дето бил написал в темата че е карал със 140км/ч - да, често темите са написани така че ми иде не да ги напсувам ами направо да ги набия, но в други теми, това е някакъв детаил от по дълга история и подобни коментари са напълно излишни. На скоро карах в Германия и ми направи впечатление че хората които си поддържат 190-200 по магистралата не са рацерчета ами мъже и жени на по 40-50 години. В дадената ситуация - широка, суха магистрала с добра настилка и добра видимост, хубави коли в технична изправност и дисциплинирани шофьори - 200км/ч беше една съобразена скорост. По същата логика, 1/3 от колте в България (и в Англия ако трябва да сме точни) не трябва дори да са на пътя, да не говорим да се движат с повече от 30-40км/ч.
Според мене, всеки разумен шофьор с малко общи познания може да си направи сметката колко време иска да пътува, колко бензин иска да изхарчи и колко риск е готов да поеме и да съобрази скоростта си спрямо тези фактори и спрямо ситуацията - един правилен отговор на този въпрос няма!
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- VNM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 6.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Opel
- Мечтае да кара: BMW 525
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
да ама като се качиш в колата разума на повечето изчезва и си мислат,че тяхната кола е най и че само те могат да карат бързо.Аз не съм бързото каране а против пнея които го правят пияни,надрусани,неопитни и непознаваши колата си и настилката и правейки го в момент когато тряфика и обстоятелствата не го позволяват.И на мене ми се случва да настъпа педала,но знам колко и кога поне така си мисла,че знам.Поне съм изпитал на собствен гръб грешките на нопитноста и те ме карат да пусна педала на газта в някой момент.Няма правда и не правда за шофирането по пътищата,има закон и по този закон който е съобразен с всички участници в движението се съдят действията на всеки един шофер по цял свят.Ако не спазваш закона подлежиш на глоби ако спазваш не подлежиш на тоя член.Такаче никой на никого не може да се кара,а може само да упражнява закона или да използва даденото му от държавата в която живее право да звъне на ченгетата и да сподели какво става до неговия дом евентуално някой пешлигар се прави на рейсар и т.н и т.н.темата за начина на шофираен,за възможностите на автомобила за преценката на водача и ного други съвкупност от качества и не до тама качества са направили ЗАКОНА това което е.
П:П-както казва един мой приател то да е х*й да му го набиеш ама акъла си идва или не идва сам.
П:П-както казва един мой приател то да е х*й да му го набиеш ама акъла си идва или не идва сам.
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
Съгласен съм, че превишената скорост не печели толкова...
Съвсем не съм изряден водач, но обичам да карам равномерно с високо темпо (не висока скорост).
По-точно - не превишавам с много и често ограниченията, но избягвам да се моткам.
Например ако наближавам баир и настигам МПС, се случва рязко да увелича скоростта, за да ги изпреваря на удобното място, а не като ми убият скоростта в баира...
Редовно минавам маршрут от 450км, и разликата в 'пенсионерско' каране (без умора, скорост около 100-110км/ч) и рисково - (80-160км/ч, не може повече, защото пътя е лош, а при такава скорост по-често настигаш бавни автомобили)е около 30 минути...
В единия случай след като съм карал около 5часа съм готов да въртя още толкова, или пък да участвам в някое парти.
В другия случай пристигам за около 4.5 часа, но единственото което искам е да спя, защото се чувствам изцеден от постоянното дебнене на дупки, изкачащи автомобили, и изпреварвания с повишен риск (рисковани изпреварвания не правя, но колкото и да е - изпреварването при по-малка разполагаема дистанция малко или много увеличава риска).
Затова напоследък си увеличавам пътя с този половин час, и пътя въобще не ми тежи: често го правя в петък след работа, вечерта си хапваме на ресторантче в местоназначението, събота си почивам активано, и в неделя се връщам по същия маршрут. Така с навъртени за уикенда 1000км се чувствам идеално отпочинал...
Съвсем не съм изряден водач, но обичам да карам равномерно с високо темпо (не висока скорост).
По-точно - не превишавам с много и често ограниченията, но избягвам да се моткам.
Например ако наближавам баир и настигам МПС, се случва рязко да увелича скоростта, за да ги изпреваря на удобното място, а не като ми убият скоростта в баира...
Редовно минавам маршрут от 450км, и разликата в 'пенсионерско' каране (без умора, скорост около 100-110км/ч) и рисково - (80-160км/ч, не може повече, защото пътя е лош, а при такава скорост по-често настигаш бавни автомобили)е около 30 минути...
В единия случай след като съм карал около 5часа съм готов да въртя още толкова, или пък да участвам в някое парти.
В другия случай пристигам за около 4.5 часа, но единственото което искам е да спя, защото се чувствам изцеден от постоянното дебнене на дупки, изкачащи автомобили, и изпреварвания с повишен риск (рисковани изпреварвания не правя, но колкото и да е - изпреварването при по-малка разполагаема дистанция малко или много увеличава риска).
Затова напоследък си увеличавам пътя с този половин час, и пътя въобще не ми тежи: често го правя в петък след работа, вечерта си хапваме на ресторантче в местоназначението, събота си почивам активано, и в неделя се връщам по същия маршрут. Така с навъртени за уикенда 1000км се чувствам идеално отпочинал...
- TsvetanVR
- Dicky Wolf
-
- Мнения: 595
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Z4M Roadster
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
VNM написа:да ама като се качиш в колата разума на повечето изчезва и си мислат,че тяхната кола е най и че само те могат да карат бързо.Аз не съм бързото каране а против пнея които го правят пияни,надрусани,неопитни и непознаваши колата си и настилката и правейки го в момент когато тряфика и обстоятелствата не го позволяват.И на мене ми се случва да настъпа педала,но знам колко и кога поне така си мисла,че знам.Поне съм изпитал на собствен гръб грешките на нопитноста и те ме карат да пусна педала на газта в някой момент.Няма правда и не правда за шофирането по пътищата,има закон и по този закон който е съобразен с всички участници в движението се съдят действията на всеки един шофер по цял свят.Ако не спазваш закона подлежиш на глоби ако спазваш не подлежиш на тоя член.Такаче никой на никого не може да се кара,а може само да упражнява закона или да използва даденото му от държавата в която живее право да звъне на ченгетата и да сподели какво става до неговия дом евентуално някой пешлигар се прави на рейсар и т.н и т.н.темата за начина на шофираен,за възможностите на автомобила за преценката на водача и ного други съвкупност от качества и не до тама качества са направили ЗАКОНА това което е.
П:П-както казва един мой приател то да е х*й да му го набиеш ама акъла си идва или не идва сам.
Е тука е ключа от палатката!



- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
The Stig написа:в материален план не печелим нищо. Правим го заради емоцията, просто защото ни се иска да го направим
Правилно! Правим го за тръпката, не за спестените 10 мин.
Моя опит е следния: София - Плевен (от Околовръстното до "Добре дошли") при настъпване и макс. скорост по магистралата 170-180 и между селата след Ябланица 120-130-140 го взех за час и 25 мин., а при горе-долу спазване на ограниченията и скорост съответно 140-150 по магистралата и 90-100 между селата го взех за час и 40 мин. Разбира се всичко е относително - тирове, трабанчета, ченгета... всеки път е различно.
Сега се сещам, че в центровете на СБА имаше едни постери с препоръки за безопасно шофиране и там пише че за 100 км. при скрости 130 и 150 се спестяват 6 мин. Друг е въпроса при 130 и 200



I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
Мдаа хубаво нещо си е емоцията, даже полезно.
А после гледаш как разни емоционални събрали някой ученик, дядо, майка със дете, куче, влак или евентуално канавка. Когато си на пътя не си сам, ако те кефи да си караш с 200, което според мен по пътищата на България си е непремерен риск, може да се практикува след 3-4 през ноща когато се движат предимно тирове, тъкмо да се пробва как работят еърбезите на задните седалки.
Не че има нещо лошо в това да ти тежи крака, просто трябва торбата с късмета да ти е по-голяма.
А после гледаш как разни емоционални събрали някой ученик, дядо, майка със дете, куче, влак или евентуално канавка. Когато си на пътя не си сам, ако те кефи да си караш с 200, което според мен по пътищата на България си е непремерен риск, може да се практикува след 3-4 през ноща когато се движат предимно тирове, тъкмо да се пробва как работят еърбезите на задните седалки.
Не че има нещо лошо в това да ти тежи крака, просто трябва торбата с късмета да ти е по-голяма.
Re: Доказателство, че с превишена скорост не се печели нищо
bundev написа:Абе колеги как ги смятате тея средни скорости от по 140-150 км/ч ...
Нали ако караш със 150 и примерно намалиш до 80, поради някава причина, да кажем за 3 мин, после 3 мин трябва да караш с 220 за да компенсираш разликата ...
Не че е невъзможно да поддържаш 150 км/ч средна скорост по първокласен път, ама за целта трябва да си доста тъп и самонадеян ...
А тея дето ги поддържат тези скорости - ми всеки ден четем за тях ...
АбсолЮтно си прав

31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани