файнъл дестинейшън
Модератори: mitaka7, Общи модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- HuKoTuH40
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 17.02.2008
- Местоположение: София/Ботевград
- Пол: Мъж
- Кара: форд мондео мк2
- Мечтае да кара: е30 М3/е38 750iL
Re: файнъл дестинейшън
HuKoTuH40 написа:Здравейте колеги.
Нека и аз да драсна 2-3 реда по темата.Значи "млад" шофьор съм имам книжка от около 8 месеца това лято аз карах като отивахме на море и около 6 часа близо до Шумен карам си с около 80-90 км/ч и изведнъж някакво ято с врабчета кацнало на пътя и аз викам сега ще намаля, ама поглеждам в огледалото и виждам ТИР на 2 метра от мене и само се замислих дали не е по-добре да смачкам 2-3 врабчета вместо да си имам тир в багажникаи както каза един колега не е достатъчно само ти да направиш преценка и да реагираш,защото винаги ще се появи Бай ти Ганьо и ще пр**бе работата
![]()
.
- White 1913 Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
Re: файнъл дестинейшън
ако абс не беше в пъти по ефикасен от кола без абс в бмв нямаше да ги слагат до ден днешен изобщо нетрябва да има спорове аз така зимата без абс на село се ударих с е34та тоест не бачкаше а с абс този удар съм убеден че щеше да се размине а иначе филма е чук но 3та и 4та част не са достойни
Re: файнъл дестинейшън
Наскоро имах следната случка:
http://hardwarebg.com/forum/showpost.php?p=2079059&postcount=693
и снимки към нея:
http://hardwarebg.com/forum/showpost.php?p=2080959&postcount=695
Нямам АБС на колата и затова като карам една част от мозъка ми е винаги ангажирана да следи за сцеплението на гумите с асфалта. Карал съм и коли с АБС и може и да си внушавам но като че ли не изпитвам толкова силно отрицателно ускорение при сух асфалт.
http://hardwarebg.com/forum/showpost.php?p=2079059&postcount=693
и снимки към нея:
http://hardwarebg.com/forum/showpost.php?p=2080959&postcount=695
Нямам АБС на колата и затова като карам една част от мозъка ми е винаги ангажирана да следи за сцеплението на гумите с асфалта. Карал съм и коли с АБС и може и да си внушавам но като че ли не изпитвам толкова силно отрицателно ускорение при сух асфалт.


- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
Re: файнъл дестинейшън
аз лично съм по-скоро против АБС-а... той е полезен единствено и само когато човек се паникьоса и скочи на спирачките с все сила, чисто инстинктивно без грам мисъл... и на всичкото отгоре тая система помага, ако това се случи в завой - за да не излезеш от пътя... на мен за 80 - 100 000км досега ми се е случвало само веднъж, нещата да се случат толкова бързо че да реагирам по този начин... но беше на прав път
а вредите от АБС-а са че увеличава спирачния път и то може би двойно... когато човек кара колата си от по-дълго време (да речем 1-2 месеца) свиква с нея и усеща границата когато блокират колелетата... когато натиска спирачката с 1 идея преди да блокират предните гуми - тогава спирането е най-ефективно... докато АБС-а (поне на тия коли дето аз съм карал) се включва много по-рано и на практика не ти дава възможност да спреш достатъчно бързо...
освен това е много по-ефективно ако без абс скочиш на спирачките, колелетата блокират (въпреки че пак е загуба на спирачен път), колата се понася в нежелана траектория НО имаш време - чакаш до последния момент, намаляш скоростта максимално и чак когато вече видиш че излизаш от пътя пускаш спирачката и вкарваш колата в правилната траектория... дори тогава ако си достатъчно хладнокръвен можеш да натискаш спирачката, но по-леко за да не се провлачват гумите... разбира се.. за подобно спиране е необходимо време, което не винаги имаме...
с две думи - със АБС имаш контрол над траекторията, но нямаш контрол над спирачките, без АБС имаш контрол над спирачките, но има опасност в най-тежките ситуации да изгубиш контрол над траекторията...
а вредите от АБС-а са че увеличава спирачния път и то може би двойно... когато човек кара колата си от по-дълго време (да речем 1-2 месеца) свиква с нея и усеща границата когато блокират колелетата... когато натиска спирачката с 1 идея преди да блокират предните гуми - тогава спирането е най-ефективно... докато АБС-а (поне на тия коли дето аз съм карал) се включва много по-рано и на практика не ти дава възможност да спреш достатъчно бързо...
освен това е много по-ефективно ако без абс скочиш на спирачките, колелетата блокират (въпреки че пак е загуба на спирачен път), колата се понася в нежелана траектория НО имаш време - чакаш до последния момент, намаляш скоростта максимално и чак когато вече видиш че излизаш от пътя пускаш спирачката и вкарваш колата в правилната траектория... дори тогава ако си достатъчно хладнокръвен можеш да натискаш спирачката, но по-леко за да не се провлачват гумите... разбира се.. за подобно спиране е необходимо време, което не винаги имаме...
с две думи - със АБС имаш контрол над траекторията, но нямаш контрол над спирачките, без АБС имаш контрол над спирачките, но има опасност в най-тежките ситуации да изгубиш контрол над траекторията...
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: файнъл дестинейшън
Stanchev написа:ти е*а мамата на цялата физика![]()
па и като гледам колко тоталки си зачеркнал
Проба - грешка. Поне вика, че се е научил да спира вече.
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Re: файнъл дестинейшън
Преди няколко години пътувам от Варна за Румъния през нощта в едно пълнолуние....
Пътя празен, асфалта на околовръстното на Шабла - идеален (тъкмо бяха пуснали участъка).
Както си карам с около 160км/ч виждам в далечината движеща се сянка на около 20м встрани от платното (там е равно и няма храсти и т.н.)....
Започвам да намалявам, а сянката излезе на светлината на фаровете - много голяма лисица (като средно куче)....
Спирачки, АБС и т.н. - успях да намаля до около 70-80км/ч когато я настигнах - в момента в който лисицата излезе на пътя започна да бяга в моята посока по светлината на фаровете....
Откачи ми се гумения спойлер, счупи се рефлектора на фара за мъгла (стъклото остана здраво)...
След тридесеттина метра спрях и отидох да видя животното. Никаква следа от удара по него (успях да го прекарам под автомобила, а не под гумите), но беше предало богу дух...
Просто с животните никога не можеш да бъдеш сигурен (както и с някои бабички...)...
Пътя празен, асфалта на околовръстното на Шабла - идеален (тъкмо бяха пуснали участъка).
Както си карам с около 160км/ч виждам в далечината движеща се сянка на около 20м встрани от платното (там е равно и няма храсти и т.н.)....
Започвам да намалявам, а сянката излезе на светлината на фаровете - много голяма лисица (като средно куче)....
Спирачки, АБС и т.н. - успях да намаля до около 70-80км/ч когато я настигнах - в момента в който лисицата излезе на пътя започна да бяга в моята посока по светлината на фаровете....
Откачи ми се гумения спойлер, счупи се рефлектора на фара за мъгла (стъклото остана здраво)...
След тридесеттина метра спрях и отидох да видя животното. Никаква следа от удара по него (успях да го прекарам под автомобила, а не под гумите), но беше предало богу дух...
Просто с животните никога не можеш да бъдеш сигурен (както и с някои бабички...)...
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: файнъл дестинейшън
Преди няколко дни се прибирам от Гърция и вече каталясал си карам по магистралата точно преди Варна. Карам си и си мисля, как съм минал толкова км. (от Пирея) и нито са ме спирали ушати, нито съм уцелил от ония хубавите дупки по околомръсното в София и как пътуването е минало добре. Бях си включил темпомата на 150 и се отпуснах на седалката, и точно в тоя момент след леко изкачване(до отбивката за Слънчево) видях че платната, в продължение на около 1км. са... жълти, покрити плътно с царевични зърна
Колата започна да се носи на страни и чак след 200-300м успях да я оправя близо до мантинелата. В тоя момент си помислих дали не съм предизвикал съдбата 1-2 минути преди това?
п.с тея мърляги(тираджиите) дори не бяха викнали полиция и някой да разчисти платната, дано някой да не се е пребил след това...

п.с тея мърляги(тираджиите) дори не бяха викнали полиция и някой да разчисти платната, дано някой да не се е пребил след това...
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани