За един нелеп удар и метаморфозата след него...
Модератори: mitaka7, Общи модератори
62 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Аз съм избягвал катастрофа само с помощта на АБС-а - педала на спирачката до долу и само контролирах колата. Разбира се стана за секунди(някои от вас сигурно помнят че бях писал тема за един дето се въртя пред мен на Цариградско), та натиснах педала на спирачката до долу и се бутнах вдясно от него. Ако бях без АБС и реакция щях да съм се помачкал.
Както и да е - колегата има щети да оправя, а в такива ситуации(да чукаме на дърво, че няма да ги има, но все пак) не трябва да се губи самоконтрол.
А, и Стан е прав...само че на 50% - АБС-а доказано увеличава спирачния път при лошо сцепление с пътната настилка - най-вече на заснежен/заледен/заскрежен участък.
Както и да е - колегата има щети да оправя, а в такива ситуации(да чукаме на дърво, че няма да ги има, но все пак) не трябва да се губи самоконтрол.
А, и Стан е прав...само че на 50% - АБС-а доказано увеличава спирачния път при лошо сцепление с пътната настилка - най-вече на заснежен/заледен/заскрежен участък.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Archangel написа:А, и Стан е прав...само че на 50% - АБС-а доказано увеличава спирачния път при лошо сцепление с пътната настилка - най-вече на заснежен/заледен/заскрежен участък.
е точно от тоя момент и аз съм си патил

Неприятно колега! Но както някой от съфорумниците спомена, спирачният път на ниска предавка се съкращава доста. Въпросът е дали ще успееш да реагираш правилно, защото ситуацията, която си обрисувал става някъде за 2 секунди, според мен. В такива случаи всеки инстинктивно натиска и съединителя заедно със спирачката.
Като ти трябва бързо спиране, връщаш поне 1 предавка надолу и без съединител, само спирачка.
Като ти трябва бързо спиране, връщаш поне 1 предавка надолу и без съединител, само спирачка.
Re: За един нелеп удар и метаморфозата след него...
Sea Eagle написа:...
това да се удариш в камион отзад е... непростима грешка от твоя страна.
абс-а дори и да не успее да спре на хлъзгаво ти дава едно преимущество което ти.. не си реализирал - а това запазването на контрол върху автомобила и възможноста за въртене на геврека и избягване на удара.
като се извали следващия път иди на някое подходящо място и потренирай малко екстремно спиране _и_ едновремено въртене на волана за избягване на въображаемо препятствие пред тебе...
и още нещо - използването на двигателя за спиране е... неактуално в наши дни ако колата ти има абс. изобщо не се занимавай да сваляш надолу а се концентрирай върху здравото (и непрекъснато) натискане на спирачката и въртенето на волана за да избегнеш удара.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Archangel написа:АБС-а доказано увеличава спирачния път при лошо сцепление с пътната настилка - най-вече на заснежен/заледен/заскрежен участък.
Как така? Искате да кажете, че ако колелата са ти блокирани при спиране на заледен участък, спирачният път е по-къс от колкото с ABS-а?
Нещо немога да се съглася!

Иначе на колегата мога да му кажа да си тренира уменията!
igra4a-c2560xm написа:
е бате освен да ти каем че си смотаняк нямя как да те утеша по друг начин и пак добре че накараш с 60 че ше се убиеш някаде
Извинявай, ИГРАЧА!

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
аз малко да хвърля размисли...
ако си карал както описваш далече от камиона (т.е. ако си видял светофара си бил на поне 50 метра зад камиона и около 80-100 метра от светофара) как за 50 метра няма да спреш от 40 до 0 ? сигурен ли си, че си натиснал спирачката, а не газта??
ако си карал както описваш далече от камиона (т.е. ако си видял светофара си бил на поне 50 метра зад камиона и около 80-100 метра от светофара) как за 50 метра няма да спреш от 40 до 0 ? сигурен ли си, че си натиснал спирачката, а не газта??

Stanchev написа:сигурен ли си, че си натиснал спирачката, а не газта??

Значи ти за около 50 метра си намалил с 30 км/х.

Колега, ако тира има 15 метра спирачен път, ти имаш 20 метра преднина и започваш спиране още преди тира да е спрял.. то твоя спирачен път трябва да е преднината ти + спирачния път на тира, не може да имаш по-малък спирачен път от тира щом сте започнали да спирате по едно и също време!! Трябва да имаш над 30 метра спирачен път, пълно безумие!
Според мен си се загледал някъде и си почнал да спираш едва когато тира вече е спрял или почти спрял.

[quote="Alexi"]е как така тира спря а ти БМВ не можа
Кое те учудва ?
Имайте предвид ...,че един тир ако е празен , може да спре,ако не по- бързо то на едно с не малко коли пак дори и БМВ...
Просто колелата са много там ...;]
По тежак е ,което е в (+) за тези условия ... Зад кормилното го оставяме настрани...
За АБС-а ... еми... ала бала...
А това,че човека е спал и се е ударил си е друга бира ,както казват колегите от форума...
Кофти е ,но неможе да вини никой друг освен себе си

Кое те учудва ?
Имайте предвид ...,че един тир ако е празен , може да спре,ако не по- бързо то на едно с не малко коли пак дори и БМВ...
Просто колелата са много там ...;]
По тежак е ,което е в (+) за тези условия ... Зад кормилното го оставяме настрани...
За АБС-а ... еми... ала бала...

А това,че човека е спал и се е ударил си е друга бира ,както казват колегите от форума...
Кофти е ,но неможе да вини никой друг освен себе си

Professional Driver
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Моята кола няма ABS. Обаче при шофиране на мокро при преминаване през дълбоки локви се получава така, че дисковете и барабаните-се мокрят и докато не се "подсушат" с малко понапомпване на педала спират доста слабо, защото е нарушено сцеплението в тях. Не знам дали и при едно BMW може да се получи това, на други коли ми се е случвало и е много неприятно, защото колата почти няма спирачки.
Никой не мое ма връне на селу!
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Основното преимущество на АБС е при хлъзгав път (лед, мокро и т.н.).
Единствено при рохкав дълбок сняг и чакъл АБС може да удължи спирачния път.
Това се получава заради това, че при блокирали колела, започва да се натрупва и да се бута пред колелата голямо количество сняг или чакъл, което спомага за по-бързото спиране.
При АБС този ефект няма как да бъде постигнат, защото колелата превъртат и утъпкват тази рохкава повърхност...
Колега - добре, че си карал бавно...
Както споменаха колегите - празен ТИР може да спре много ефективно, защото множеството гуми и спирачките са изчислени да спират бързо 30-35 тона.
А като е празен, ТИР-а едва ли тежи над 8 тона ( а за да блокират колелата значи ТИР-а е бил празен).....
Смъкване на предавката въобще нямаше да ти помогне в случая, защото за да ти сработи АБС значи гумите вече са достигнали предела на сцепление, и не би могъл да упражниш никакво допълнително спирачно усилие...
Единствено при рохкав дълбок сняг и чакъл АБС може да удължи спирачния път.
Това се получава заради това, че при блокирали колела, започва да се натрупва и да се бута пред колелата голямо количество сняг или чакъл, което спомага за по-бързото спиране.
При АБС този ефект няма как да бъде постигнат, защото колелата превъртат и утъпкват тази рохкава повърхност...
Колега - добре, че си карал бавно...
Както споменаха колегите - празен ТИР може да спре много ефективно, защото множеството гуми и спирачките са изчислени да спират бързо 30-35 тона.
А като е празен, ТИР-а едва ли тежи над 8 тона ( а за да блокират колелата значи ТИР-а е бил празен).....
Смъкване на предавката въобще нямаше да ти помогне в случая, защото за да ти сработи АБС значи гумите вече са достигнали предела на сцепление, и не би могъл да упражниш никакво допълнително спирачно усилие...
- ivan1590
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Малко съм скептично настроен за АБС на лед.При натискане на педала АБС -а веднага сработва и на практика няма никакво спиране на колелата.Все едно съм без спирачки.Зимата на лед спирам единствено със скоростите, като изреждам предавките надолу.На мокро ми се струва, че спира по бързо с АБС, но може и да се лъжа.АБС на лед е кошмар.Кола без него с натискане и отпускане на спирачките на импулси спира в пъти по-бързо.
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
- nelim
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 447
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
- Мечтае да кара: //M Power :)
Е това е АБС - http://vbox7.com/play:cd20183b
Хехе, иначе.. да ви кажа.. и аз съм се набивал в тир, за щастие при мен само леко чукнах капака.. до ден днешен незнам дали помогна или не АБС-а, ама станалото станало.. при мен ситуацията беше мокри павета.
Аз си бях виновен щото блея
При колегата.. хубаво е че караш така.. харесвам такъв тип шофьори, аз самия съм такъв... ама за случката си виновен, както и аз бях навремето, просто не си спазвал дистанция спрямо пътните условия.. това е.. жалко е че внимателни шофери се удрят ама радвай че нема пострадали
Иначе тира както и да е карал - явно е бил опитен, щото той гаф няма
M/у другото тука има клип
http://www.youtube.com/watch?v=hFGiUK_I07g
Който показва как АБС-а по-скоро ти дава възможност да контролираш колата докато спира.. отколкото да спира по-бързо
Хехе, иначе.. да ви кажа.. и аз съм се набивал в тир, за щастие при мен само леко чукнах капака.. до ден днешен незнам дали помогна или не АБС-а, ама станалото станало.. при мен ситуацията беше мокри павета.
Аз си бях виновен щото блея

При колегата.. хубаво е че караш така.. харесвам такъв тип шофьори, аз самия съм такъв... ама за случката си виновен, както и аз бях навремето, просто не си спазвал дистанция спрямо пътните условия.. това е.. жалко е че внимателни шофери се удрят ама радвай че нема пострадали

Иначе тира както и да е карал - явно е бил опитен, щото той гаф няма

M/у другото тука има клип
http://www.youtube.com/watch?v=hFGiUK_I07g
Който показва как АБС-а по-скоро ти дава възможност да контролираш колата докато спира.. отколкото да спира по-бързо

- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
При лед кола с АБС спира за почти два пъти по-малко разстояние отколкото такава без АБС...
Колегата, който спирал по-бързо със сваляне на скорости надолу - явно не си се пробвал да го направиш това на гладък лед...
Тогава просто задницата веднага тръгва...
В единия случай (с АБС) четирите гуми се опитват да търсят максимално сцепление, докато при спиране с моторна спирачка, това усилие се предава само на двигателните колела и съответно спирането е двойно по-неефективно, дори и да си налучкал границата на сцепление...
Без АБС съм се пързалял с около 9-10км/ч без никакъв опит за спиране - колата си е като шейна...
Колегата, който спирал по-бързо със сваляне на скорости надолу - явно не си се пробвал да го направиш това на гладък лед...
Тогава просто задницата веднага тръгва...
В единия случай (с АБС) четирите гуми се опитват да търсят максимално сцепление, докато при спиране с моторна спирачка, това усилие се предава само на двигателните колела и съответно спирането е двойно по-неефективно, дори и да си налучкал границата на сцепление...
Без АБС съм се пързалял с около 9-10км/ч без никакъв опит за спиране - колата си е като шейна...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
не съм съвсем съгласен
зимата, по малките улички избягвам шахматно паркирали наполовина на тротоара коли и карам с ~20км/ч. Избeгнах една кола след която по диагонал имаше бус, навих волана но видях че ефекта е нула и съответно спирачки, АБС и пързалка с навити гуми - в буса.
Да наистина лек удар, наистина и шофьорчето на буса беше точен пич и почти нищо му нямаше, но защо беше нужно.
С него точно това си коментирахме че на такъв лед, няма АБС няма спирачки няма нищо. Дори да бях дал газ щях да отнеса буса с задницата или някъде отстрани...
Размислите и коментарите оставям на вас.
зимата, по малките улички избягвам шахматно паркирали наполовина на тротоара коли и карам с ~20км/ч. Избeгнах една кола след която по диагонал имаше бус, навих волана но видях че ефекта е нула и съответно спирачки, АБС и пързалка с навити гуми - в буса.
Да наистина лек удар, наистина и шофьорчето на буса беше точен пич и почти нищо му нямаше, но защо беше нужно.
С него точно това си коментирахме че на такъв лед, няма АБС няма спирачки няма нищо. Дори да бях дал газ щях да отнеса буса с задницата или някъде отстрани...
Размислите и коментарите оставям на вас.

62 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани