2200 коня...

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 21 Ное 2003, 22:48

DYNOMETER RESULTS
RPM Power (hp) Torque (lb-ft) Boost (psi)
5,500 1,168 1,115 24
6,000 1,364 1,194 24
6,500 1,554 1,256 24
7,000 1,731 1,299 24
7,500 1,926 1,349 25
8,000 2,002 1,313 25
8,500 2,083 1,287 25
9,000 2,139 1,248 25
9,500 2,105 1,164 25

не са намалявани изкуствено... просто максималните коне са на много високи обороти- ако мериш въртящия момент във паундове/фут (както е тука) то тогава на 5252 оборота винаги конете и въртящия момент ще имат една цифрова стойност а след това конете ще са повече, въртящия момент- по-малко - не забравяй че конете не са нищо повече освен функция на въртящия момент... от там и колко коня е един двигател зависи колко може да поддържа въртящия момент на ниво след 5252 оборота, (при въртящ момент относително константен конете се качват защото променливата обороти върви нагоре).

затова и камоините които имат 600 паунда въртящ момент са едва 200 коня, просто червената линия им е на 3500 оборота и не се стига до там че да правят много коне...

формулата е:

коне = (въртящ_момент * обороти) / 5252

от там и колкото повече въртящ момент прави един двигател и успява да го задържи във оборотите + целта е да може да се върти бързо- толкова повече коне.

един малък бмв двигател може да прави 1500 коня, но те са постигнати за сметка на високи обороти а не на наличие на въртящ момент. от там и такъв двигател не е удачен за драг рейсинг защото първите 20 метра се печелят от въртящ момент, а във професионалния драг рейсинг първите 20 метра са решаващи при положение че колите вече са така наточени че всичко друго им е равностойно...

двигател без въртящ момент е подходящ за много леко возило или мотоциклет.. уви, драгстерите не са особено леки- има регламент и про стреет не мога да са под 3400 паунда .. което за двигател без въртящ момент е тежичко и 20те метра ще са слаби... затова и големите коли имат големи двигатели а не малки и много наточени.. максималните коне са важни, но не определящи... колко бързо стигаш до тях е важното а то се определя от въртящия момент...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 11.11.2003

Мнение от Slavi_m » 21 Ное 2003, 23:04

брей тоя alx колко много знае=свалям ти шапка ей :!: :D :wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 8.03.2003
Местоположение: Исkaм във Frei stadt Bayern.
Пол: Мъж
Кара: само и продава,нищо не разбира.
Мечтае да кара: и да понаучи поне малко.

Мнение от 2 GUNS FIRE » 22 Ное 2003, 1:02

:roll: :roll: :roll:
Последна промяна 2 GUNS FIRE на 22 Ное 2003, 10:27, променена общо 1 път
ПЛАМЪЦИ ОТ ВСИЧКИ ЦЕВИ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 22 Ное 2003, 9:17

alx написа:...

Доста неща ми се разясниха от този пост! Благодаря! :bowdown:

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 22 Ное 2003, 11:05

Не знам дали са подходящи за драг но БМВ 2002 2.0 турбо прави 8.58@251км/ч на 400м
Ф1 мотора прави тези 1500кс при 11000оборота при 5.5 бар-а - не можах да намеря за НМ
На мен любимия ми мотор е М88/2 - предшественика на моя мотор :lol:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 22 Ное 2003, 17:17

формула 1 е много лека- там може да "минеш метър" без въртящ момент- ерго големите коне.. като намериш въртящия момент на този бмвдвигател ще видиш че е около 350-400 нм... което би било недостатъчно да "отмести" задоволително първите 20 метра един тон и половина драгстер ;)

а колите за които говориме във про-стреет класа за където е този двигател са във 5-6те секунди и излизат със повече от 320км. терминална скорост...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.05.2003
Местоположение: New York, New York, USA

Мнение от Talibanin » 24 Ное 2003, 23:43

На мене толкоз коне не ми трябват.150 или 220 са достатъчни.Е,не съвсем :lol: Все пак няма да откажа,ако ми дадат да покарам такава кола :wink: :twisted:
==Винаги с вратите напред==
ИзображениеИзображение
http://www.bmwclubla.orghttp://www.bmwcca.org/

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 24 Ное 2003, 23:57

Talibanin написа:На мене толкоз коне не ми трябват.150 или 220 са достатъчни.Е,не съвсем :lol: Все пак няма да откажа,ако ми дадат да покарам такава кола :wink: :twisted:

въпроса е по-скоро дали ще можеш :roll:
Изображение

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 25 Ное 2003, 0:00

а аз дали ще мога...
ох мамо:Р
дайте я на бате па да видите:Р:)
ше фърча с нея като чук без дръжка !!!!!!!! :)
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 25 Ное 2003, 0:02

alx написа:................

а колите за които говориме във про-стреет класа за където е този двигател са във 5-6те секунди и излизат със повече от 320км. терминална скорост...

Колега за 5-те секунди не говорим ли за ок.280++ скорост :?:
Просто питам :wink:
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 15 Дек 2003, 4:48

във pro-street класа е прието че 6.5- 7 секунди на 400 метра дават около 200 мили (320км) терминална скорост... това е типичен резултат за драгстер 3200 паунда (около 1450 кг) със 3 автоматични скорорти и около 2200 коня обикновено получени със 7-8 литра двигател, 2-3 бара суперчарджър (но напоследък се появяват и огромни би-турбо конфигурации) и NOS предимно за охлаждане

тази година про-стреет класа са малко по-бързи ма ги олепиха че лъжат ;)

във top fueler класа времената са около 4.5 секунди със около 320 мили (510км) терминална скорост :) за това ти трябват около 5000 коня, 9 литра двигател със 4-5 бара суперчарджър и 3-степенен NOS - по 500-700 коня дюзи на всяка степен.. ма те тия возила не са от нашата планета- само гостуват ;)

за сравнение една haybausa или zx-12r "хипер" мотоциклети дават 9.х на 400 метра със около 150 мили в час (240 км) терминална скорост...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от Viktor » 15 Дек 2003, 23:47

Абе Хаябуза Турбо не беше ли по-бърза?

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 16 Дек 2003, 0:53

говоря за фабричните мотори.. иначе турбо бусите са 8 секундни със около 180 мили терминална скорост.. при тях ограничението не е коне а умението да се държи предната гума на земята...
алекс
трабант 601с
разни други возила

мутра
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 10.04.2002
Местоположение: Пловдив

Мнение от Gorby » 16 Дек 2003, 3:54

Някой ще сметне ли ускорението :roll: мен лично ме е страх да го смятам.

А аз преди време се чудех защо една женица, която въртеше геврека на подобна машина, обясняваше как нищо не се вижда през по-голяма част от времето.
Изображение
Изображение
Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA

Предишна

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook