BMW Driver Training и Впечатления от Е90
Модератори: mitaka7, Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
BMW Driver Training и Впечатления от Е90
Значи днес ходих на БМВ курс по шофиране - Advanced Training I.
Практичните упражнения бяха проведени под инструкция от двама бивши състезатели и професионални инструктори. Те показваха с М3ки, ние следвахме в скромните Е90 325i. Имаше по 2ма участника в всяка кола и се редувахме да караме. Аз се паднах с някъв дядка пред пенсия който е решил че му е време да се научи да кара. Горкия човек си нямаше дори и представа какво го чака.
Деня протече така:
1. Закуска и запознанства. Имаше една уникална какичка и 2-3 готини млади майки които се оказаха доста диви драйвърки. Други интересни участници нямаше . . . освен мене естествено.
2. Теория. Всички сме чели че не трябва да се прави тва и че трябва да се прави онова, но за да са сигурни че знаем, инструкторите ни изнесоха една хубава лекцийка по темата. Позиций на седалката, ръцете спрямо волана, спиране в екстремни ситуаций, най бърза линия в завой и т.н.
3. Практика: Правилно държене на волана, карайки около конуси. Придвижвайки се към направения курс успях да изпълня 2ра скорост и да усетя що е то да имаш Е90 под тебе. Самото упражнение беше леко скучно.
4. Бавни обиколки на пистата. Идеята беше да влизаме и излизаме от завойте максимално плавно, следвайки правилната линия и с добре балансирана кола. Добър шанс да свикна с колата, която с всяка изминала минута ме кефеше все повече и повече. До 3тата обиколка вече трябваше да пускам газта на излизане от завоите за да не се натреса в гъза на мацката пред мен, която беше с автоматична скоростна кутия и беше малко по бавна на излизане от завоите. Една от младите майки ме очуди с невероятно чисти и правилни линий през всички завои. Казах на дядката да я следва и някак си успяхме да се държиме с останалите.
5. Практика: Аварийно спиране на мокро със и без АБС. Включително спиране съчетано с завой. На един от опитите ми, инструктора лично дойде да се увери че наистина съм изключил АБСто (Колите бяха специално подготвени да може то да се изключва) Той очакваше да се натреса гордо в конусите и да ми се смачка младежкото самочуствие, но след 3 успешни опита нямаше такъв шанс. За да забавлявам тълпата се наложи да отнеса 5-6 конуса при един от опитите ми. Направих го със МНОГО стил. Дядката доказа още веднъж че е пред пенсия и че е леко скаран с техниката.
6. Обяд. Пиле с къри, ориз, натурални сокове по избор. Докато си хапвахме солидно, завързах разговор на теми от национална важност с колегите. Предложих на инструктора смяна на машини, но той явно си харесваше М3ката и не се съгласи. Предизвиках го на състезание, но и от това се изсули като пръдня из гащи. Нищо, Е90ката е МНОГО истински автомобил такаче не се оплаквах.
7. Практика: Рязка смяна на лента при скорост 70-80км/ч. Е тук колко бой изядоха конусите, не е истина. Грешката ми тука беше че се концентрирах прекалено много да не надвиша скоростта която ни е зададена. В последствие се оказа че дори и с 10км/ч повече, маневрата може да бъде изпълнена успешно, и от там нататък забравих че километража съществува. Докато дядото караше, аз си поиграх си с Ай-Драйв системата и от тогава всеки 5 минути се обаждаше любезен женски глас да ми каже че не се движиме в правилната посока ако искаме да стигнем до Андерсън стрийт в Мелбърн.
Мерси много за информацията мацинко. Секси глас са подбрали инжинерите от мюнхен. Само остава да я научат Е90ката да готви и да върти свирки и сме уредени.
8. Бързи обиколки на пистата. Въпреки изришни инструкций да НЕ гасиме ДСЦто, още на 2рия завой му видях сметката. Бях 5та кола след инструктора, такаче нямаше как да види какво причиних на задните Пирелита няколко пъти. За сметка на това смея да кажа че Е90тката в сухо време няма НИКАКВА нужда от ДСЦ система освен ако ръцете на шофъора не са много, МНОГО силно вързани. Който смее да твърди че новите БМВта не са толкова забавни за каране като старите, по добре да ходи да се скрие и да си мълчи защото това просто НЕ Е ТАКА. Е90тката е БМВ от всякъде.
След 3тата обиколка, дядото до мене вече се беше изпотил лекичко. Не ми е свикнал просто.
Но тревогите му едва започваха. Всеки имаше 2 обиколки директно зад инструктора, и аз вече бях станал 2ра кола. Пред мене само инструктора и една от дивите майки. След 2те яки обиколки погледнах в огледалото и се зачудих къде всъщност са другите. Но бързо реших да не ги мисля и гордо заех позиция зад инструкото М3. Карайки зад инстински професионалист ми позволи да видя най правлните линий през завойте. Още на края на първата обиколка, в огледалото нямаше никой, и инструктора заяви по радио станцията че може би ще е добра идея да ги изчакаме. Е хубаво, но в края на 2рата обиколка ситуацията беше същата. Без ДСЦ, Е90ката влизаше и излизаше от завойте много умело, без дори грам недозавиване. Перфекто балансирана кола, и много контролируема след предела на сцепление. Мисля че инструктора се усети че бях загасил ДСЦто, но нищо не каза . . . нито пък аз. За съжаление, беше време да се сменим с дядката и да покара той (Разбира се след като включих пак ДСЦто), но това ми даде добър шанс да си отпочина в удобните, кожени седалки, и да направя втори опит да накарам учтивата навигаторка ДА МЛЪКНЕ. Ай-Драйв ме кефи, но взима малко време да се свикне. Покарахме още малко и вече се оказа че е 4:00. Време за привършване.
9. Обиколки с инструктор зад волана . . да видим как наистина става номера. Естествено те бяха с М3ки. Всички пискаха много яко докато инструктора влизаше в завойте с скорости доста по високи от нашите (Все пак беше с М3ка). И аз крещях, но беше нещо от сорта на "Айде сега ритни амбряжа да те видим къв си експерт а?" Това разбира се беше част от тяхния план и дрифтове имаше доста. Разликата в кончетата между 325ците и М3ката беше очевидна. На задната права, където дори с добро излизане от завоя едва ли щях да дигна повече от 170, М3ката опъна 200 . . . с 4ма вътре, и излизайки от дрифт едно 20тина метра след старта на правата.
10. Завършване, 'дипломиране', и айде марш. Следващото ниво курс е само с М3ки, и всеки участник е сам в кола. Догодина, ако е живот и здраве. . .
За първи път от както притежавам Е28цата, се качих в нея леко намръщен, но мисля че това също ще има мотивиращ ефект върху мене. Току вижте съм скочил в некоя Е90ка до 1-2 години.
Като цяло деня беше доста забавен и въпреки че количеството материал което бе предадено не беше много, мисля че беше добро изживяване. Дали си е струвало . . . ще ви кажа след 2-3 седмици когато разбера как, и дали съм си променил маниерите зад волана като резултат от наученото.
На който му се занимава, Тука има малко снимков и видео материал. Да отбележа че маневрите на филмчетата не са с мене зад волана. Дядката се вижда на една от снимките.
Айде, и уеко по завойте
Практичните упражнения бяха проведени под инструкция от двама бивши състезатели и професионални инструктори. Те показваха с М3ки, ние следвахме в скромните Е90 325i. Имаше по 2ма участника в всяка кола и се редувахме да караме. Аз се паднах с някъв дядка пред пенсия който е решил че му е време да се научи да кара. Горкия човек си нямаше дори и представа какво го чака.

Деня протече така:
1. Закуска и запознанства. Имаше една уникална какичка и 2-3 готини млади майки които се оказаха доста диви драйвърки. Други интересни участници нямаше . . . освен мене естествено.

2. Теория. Всички сме чели че не трябва да се прави тва и че трябва да се прави онова, но за да са сигурни че знаем, инструкторите ни изнесоха една хубава лекцийка по темата. Позиций на седалката, ръцете спрямо волана, спиране в екстремни ситуаций, най бърза линия в завой и т.н.
3. Практика: Правилно държене на волана, карайки около конуси. Придвижвайки се към направения курс успях да изпълня 2ра скорост и да усетя що е то да имаш Е90 под тебе. Самото упражнение беше леко скучно.
4. Бавни обиколки на пистата. Идеята беше да влизаме и излизаме от завойте максимално плавно, следвайки правилната линия и с добре балансирана кола. Добър шанс да свикна с колата, която с всяка изминала минута ме кефеше все повече и повече. До 3тата обиколка вече трябваше да пускам газта на излизане от завоите за да не се натреса в гъза на мацката пред мен, която беше с автоматична скоростна кутия и беше малко по бавна на излизане от завоите. Една от младите майки ме очуди с невероятно чисти и правилни линий през всички завои. Казах на дядката да я следва и някак си успяхме да се държиме с останалите.
5. Практика: Аварийно спиране на мокро със и без АБС. Включително спиране съчетано с завой. На един от опитите ми, инструктора лично дойде да се увери че наистина съм изключил АБСто (Колите бяха специално подготвени да може то да се изключва) Той очакваше да се натреса гордо в конусите и да ми се смачка младежкото самочуствие, но след 3 успешни опита нямаше такъв шанс. За да забавлявам тълпата се наложи да отнеса 5-6 конуса при един от опитите ми. Направих го със МНОГО стил. Дядката доказа още веднъж че е пред пенсия и че е леко скаран с техниката.
6. Обяд. Пиле с къри, ориз, натурални сокове по избор. Докато си хапвахме солидно, завързах разговор на теми от национална важност с колегите. Предложих на инструктора смяна на машини, но той явно си харесваше М3ката и не се съгласи. Предизвиках го на състезание, но и от това се изсули като пръдня из гащи. Нищо, Е90ката е МНОГО истински автомобил такаче не се оплаквах.
7. Практика: Рязка смяна на лента при скорост 70-80км/ч. Е тук колко бой изядоха конусите, не е истина. Грешката ми тука беше че се концентрирах прекалено много да не надвиша скоростта която ни е зададена. В последствие се оказа че дори и с 10км/ч повече, маневрата може да бъде изпълнена успешно, и от там нататък забравих че километража съществува. Докато дядото караше, аз си поиграх си с Ай-Драйв системата и от тогава всеки 5 минути се обаждаше любезен женски глас да ми каже че не се движиме в правилната посока ако искаме да стигнем до Андерсън стрийт в Мелбърн.


8. Бързи обиколки на пистата. Въпреки изришни инструкций да НЕ гасиме ДСЦто, още на 2рия завой му видях сметката. Бях 5та кола след инструктора, такаче нямаше как да види какво причиних на задните Пирелита няколко пъти. За сметка на това смея да кажа че Е90тката в сухо време няма НИКАКВА нужда от ДСЦ система освен ако ръцете на шофъора не са много, МНОГО силно вързани. Който смее да твърди че новите БМВта не са толкова забавни за каране като старите, по добре да ходи да се скрие и да си мълчи защото това просто НЕ Е ТАКА. Е90тката е БМВ от всякъде.
След 3тата обиколка, дядото до мене вече се беше изпотил лекичко. Не ми е свикнал просто.

9. Обиколки с инструктор зад волана . . да видим как наистина става номера. Естествено те бяха с М3ки. Всички пискаха много яко докато инструктора влизаше в завойте с скорости доста по високи от нашите (Все пак беше с М3ка). И аз крещях, но беше нещо от сорта на "Айде сега ритни амбряжа да те видим къв си експерт а?" Това разбира се беше част от тяхния план и дрифтове имаше доста. Разликата в кончетата между 325ците и М3ката беше очевидна. На задната права, където дори с добро излизане от завоя едва ли щях да дигна повече от 170, М3ката опъна 200 . . . с 4ма вътре, и излизайки от дрифт едно 20тина метра след старта на правата.
10. Завършване, 'дипломиране', и айде марш. Следващото ниво курс е само с М3ки, и всеки участник е сам в кола. Догодина, ако е живот и здраве. . .
За първи път от както притежавам Е28цата, се качих в нея леко намръщен, но мисля че това също ще има мотивиращ ефект върху мене. Току вижте съм скочил в некоя Е90ка до 1-2 години.

Като цяло деня беше доста забавен и въпреки че количеството материал което бе предадено не беше много, мисля че беше добро изживяване. Дали си е струвало . . . ще ви кажа след 2-3 седмици когато разбера как, и дали съм си променил маниерите зад волана като резултат от наученото.
На който му се занимава, Тука има малко снимков и видео материал. Да отбележа че маневрите на филмчетата не са с мене зад волана. Дядката се вижда на една от снимките.
Айде, и уеко по завойте

БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани