Тунинг Мания или как да стана лошия селянин!!!

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Тунинг Мания или как да стана лошия селянин!!!

Мнение от Giorceto » 24 Сеп 2004, 14:19

Какво е тунинг? Еми да налепиш нещо по колата, което смяташ, че производителя е забравил.Екзотичното в България е, че за разлика от другите страни, тук се прави тунинг на това, което никаде вече не се смята за превозно средство.



Първите тунинги в България.

Всичко започна много одавна, бях малак. От рейсаджиите и тираджиите беше дошла модата да набучиш пласмтмасово яйце върху антената си, китеника от зад на кората и от пред на таблото. Неизбежните елементи от интериора на москвича или жигулката бяха стотинките в уплатненията на предния и задния прозорец, грижливо подредените метални войничета по таблото, изрезка от вестник на снимка на гола мацка на плажа и задължително върха на тунинга за онова време, капачките от оцет, грижливо разцепени на многобройни лентички и набучени на чистачките ( може би просто тогава чистачките се крадяха много и хората си ги слагаха за да недраскат прозореца, но едва ли човека измислил този мод, го е мисли с точно тази цел ). Колиците задължително имаха теглич и всички имаха по 4 пружини на задния си мост вместо по две, височината на задницата играеше голяма роля. Помня как на един събор в Своге по случай празниците на искарското дефиле ( стария ли беше новия ли Петров ден ) братовчед ми, който живее в франция отиде при един такъв тунинг, който спокойно си седеше в жигулатора си, пушеше си средеца и къртеше на респрома Лепа Брена и го попита с ромски акцент " Бате бате, каде да уцелим за зайче? ". С времето вече не беше гъзарско да слушаш Лепа Брена на Респром, трябваше да имаш Sonni, Panasonika с други световно известни марки и вече да слушаш Лепа Брена беше селско, трбваше в колата ти да свири Амнистия или Гумените Глави ( чудно как не почнаха да си връзват кърпи по антените и по волана и вобще каде намериш да я вържеш ). Колата вече беше я някое фиатче, я опелче и други известни марки. Войничетата и всички изостанали от несполучилия бизнес с караваната-стрелбище джунджурийки се премахваха изцяло то колата. Дойде времето и на изваждането на допълнителните пружини и скъсяване на стандартните ( с помоща на флекс се извършваше скъсяването ). Появиха се затъмнениете прозорци и лентите за преден и заден прозорец от типа " Лада Турбо", "Малборо", "Racing" и тн. Хората с малко повече пари и със същите интелектуални заложби сложиха и пурвите наистина маркови касетофони. Това е периода на зараждането на " Турбо гъзарията" или с други думи казано " Трамплина всички днешни голфаджийчета, 316-М power и други ниско летящи самолети. Преди няколко години се зароди зверската мания да имаш неземно силна музика в колата. Да имаш крило на багажника или кадето му намериш място и някакви елементи от истинския тунинг. Добре тогава си помислих дали скоро пичовете ще се научат или поне ще се стремът да се научат да правят тунинг като хората. Появи се първата фирма която слага по-силна от стандартния касетофон музика в колата. Обикновен гараж с трима ентусиасти. Сега иамт достра парички но това е друга тема. Хората с парите и които разбриаха малко повече от музика от всички останали разбирачи, отиваха там, плащаха си като пичове и след 5 часа си тръгваха с прилична музика. Появиха се летите ( летните ) джанти, нископрофилните гуми и всекакви светкащи и мигаши газарийки. Шофьорите нагазареха. Всеки помни сбирките на млади момчеата с бяли BMW-та и голфове. Защо българите се изоставаме в модата, или поне селяните изостават в модата. Появи се и първата фирма, занимаваща се изцяло само с тунинг " Джиджи Биджи Тунинг". После настана период на затишие банални глупости неслагаха хора о колите си. Знам само за един случай, за един ентусиаст, който си сложил въздухозаборник на предния капак на ладата и въздухозаборник на тавана но много му се смяли и той ги маханл въпреки, че му вършели работа и му трябвали. А да има и един друг култ от времето на музикалния тунинг.
Много хора слагаха домашните си уредби в колите си.
Стигнахме до наши дни, дните на професионалния тунинг, дните на голфаджиите и неземните селяни. Удава ни се да видиме по улиците красиво налепена колица с доста яростен звук. Всичко дойде от култовия филм " Бързи и Яростни". Видеха наще селянчета как се праи на запад и айде, кой с голф, кой с мерцедес, кой с какво има, сички си ги налепиха. Наслага се и музика. Сега ще споне само баналните глупости, които наще рейсъри си слагат по колите. Всички знаеме за лилавите светлинки в пръскалките з апредния прозорец, автоматичната антена, ароматизатора на парното, квадратчетата залепени на калника и предния капак. Повече усорение получава колата ако квадратчетата създават илюзия на развяващо се знаме. Затъмняваме и стоповете си, намираме неонка и я набиваме под колата, ако имаме пари отиваме да ни я набият. Ако искаме съвсем да шашнеме "колегите" слагаме и неонки в корите на вратите и плексиглас на тубата в багажника и около 1000 ватовия ламар оцветяваме с УВ боя и слагаме УВ лампа, ефекта е покъртителен. Трябва неизбежно да боядисаме в жълто барабните, червеното е за по-бавните колици. Нощмо време невиждаме каде да си тръскаме пепелта, разумно решения прожектор в пепелника, хем запалка хем светлина. Но сега освен колата трябва и вие да се тунинговате. Ако нямате си купете барче за м/у седалките. Сега дръпнете седалката максимум назад облегалката толкоз я отпуснете назад, че само да можете да виждате поне 15 метра пред колата, но не по-млако, иначе няма да сте добър рейсър, ако неможете да се справите. Сега се наклонете по посока съседната седалка. Згънете китката и нека медната ви гривна да остане м/у геврека " Мама " и китката ви. Цигарата в устата и сенниците долу. А да и да не забравите накрайника за аспух от илиянци или битака, той дига 20 коня.

Сега мисля, че ви стана ясно какво е тунинг или поне тунинга в България. А така а сега като здраво мислещ човек си помислете " Искам ли да ме усмиват по форуми или не "


П.П.- А манияците с болидите да незабравят новостите в тунинга, пищяща крушка за задна и светеща декоративна антена. Без тях от голфа ви ще избягат да пасът трева поне 35 кончета, но мисля, че за вас това не е проблем, сичките джиджявки по колата ви дават поне едно 500-600 коня отгоре. А да и искам да ви кажа, с ладите и жигулаторите като бехте повече ме кефекте, тогава секи си измисляше сам тунинга сега копирате от съседа, а и тогава не карахте с високи скорости драгсерите си!!!

Статията е взаймствана от www.e-bane.net
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook