Въпрос ?
Модератор: Icco
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
хм.. тоз въпрос е дискутиран много.. ето аз кво знам по него от собствен опит..
зависи каква уредба искаш
1. ако е за качество, пищялките трябва да са коаксиални със средните/мидбас или там квото имаш във вратите или поне много близо до тях. това е със цел да възпроизведеш звуковата картина коректно- тоест високите и средните да идват от едно място както е във действителност като си на концерт. за да ги чуваш обаче високите трябва да са насочени нагоре така че лявата да отива във пасажера а дясната- във шофьора (демек на кръст). при това положение на теория всеки слушател трябва да чува само една пищялка, ма на практика се получава добре балансирани високи отпред.
2. ако е за сила на звука уредбата ти (spl) тогава пищялките може да се сложат на таблото. всъщност... тогава могат да се сложат където искаш
зависи каква уредба искаш
1. ако е за качество, пищялките трябва да са коаксиални със средните/мидбас или там квото имаш във вратите или поне много близо до тях. това е със цел да възпроизведеш звуковата картина коректно- тоест високите и средните да идват от едно място както е във действителност като си на концерт. за да ги чуваш обаче високите трябва да са насочени нагоре така че лявата да отива във пасажера а дясната- във шофьора (демек на кръст). при това положение на теория всеки слушател трябва да чува само една пищялка, ма на практика се получава добре балансирани високи отпред.
2. ако е за сила на звука уредбата ти (spl) тогава пищялките може да се сложат на таблото. всъщност... тогава могат да се сложат където искаш

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ASEsound systems
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 9.12.2003
- Местоположение: Пловдив
axl,monkey,абре хора,евала,големи смехурии разказвате.Това за баса и за високите......абе голем смех.Седим тука няколко души смеем се,смеем се.......

0889424666
Re: друга идея
Monkey написа:много готино става като залепищ баса за задната седалка.пробвал ли си Turturelo .
В "кашонче" не е ли по-добре?

- ASEsound systems
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 9.12.2003
- Местоположение: Пловдив
axl,не искам да те обидя,нито пък искам да обиждам изобщо някого,но това за високите не е никак вярно,повярвай ми.Гарантирам ти,че даже и да обърнеш високите към предното стъкло звуковата картина няма да се промени,пробвай ако имаш възможност за да се увериш.Проблем може да има само ако закриеш говорителя с нещо.Няма значение дали озвучаването в колата ти е за SPL състезание или си решил да слушаш максимално точно възпроизвеждане(и при двата случая звука трябва да е качествен)говорителите трябва да са компонентни и то с придружаващите ги филтри,а не коаксиални.Относно баса,най добре е той да е в "къщичка"(това важи и за free air говорителите(мързи ме да се обяснавам защо,но ако искаш и за това ще обясна)).Но когато колата е седан то задължително багажника трябва да има връзка със салона през определен отвор(не е задължително да е кръгъл(този отвор не трябва да има никаква дължина,демек не трябва да се явява като бас рефлектор)).

0889424666
различия във терминологията имаме... аз като казвам коаксиални разбирам пак компонентни, но пищялката е пред/във средата (или много близо до) средния/мидбаса. високите са изключително дирекционни и ако не са насочени към ушите на слушателите, ще страда много звуковата картина- говоря като възприятие. също поради тази си дирекционост, ако не са близо до средните, ще ги чуваш да идват не откъдето идва музиката което също води до наказателни точки във "sound staging and depth perception" критерия. иначе си прав че дори и да се обърнат към стъклото пак ще ги има като количество защото ще се отразяват - особено от стъклото, но няма да са вярни като възприе на място на сцената им и пак ще те порежат съдиите.
за връзката между багажника и купето на седана- да ти кажа съм виждал повече добре уплътнени багажници със баси обърнати към седалките и без всякакви дупки- особено при спл уредбите от колкото такива дето са смятани внимателно и са свързани обемите на купето и багажника. моя скромен опит е че като почнеш да помпаш повече от 500 вата синус към бас-секцията, всяка дупка прави звука неуправляем и разлят. вярно е че на теория добре сметнатата дупка може да качи 3-5дб, но повечето пъти сметката не може да се докара- затова се подхожда простичко- всичко се херметизира и оздравява за да не се пръсне
ако се вгледаш във повечето сериозни спл конфигурации, всичко е затворено херметически (особено бас секцията) защото се смята по-просто и е по-предвидимо. а и на спл повечето хора ходят със хачбеци защото е удобно да ползват задното стъкло като още една голяма вибрираща площ за качване на децибелите... много рядко има по някои заблуден седан...
а за къщичките- това ясно. две мнения няма.
за връзката между багажника и купето на седана- да ти кажа съм виждал повече добре уплътнени багажници със баси обърнати към седалките и без всякакви дупки- особено при спл уредбите от колкото такива дето са смятани внимателно и са свързани обемите на купето и багажника. моя скромен опит е че като почнеш да помпаш повече от 500 вата синус към бас-секцията, всяка дупка прави звука неуправляем и разлят. вярно е че на теория добре сметнатата дупка може да качи 3-5дб, но повечето пъти сметката не може да се докара- затова се подхожда простичко- всичко се херметизира и оздравява за да не се пръсне

а за къщичките- това ясно. две мнения няма.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ASEsound systems
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 9.12.2003
- Местоположение: Пловдив
Слушай и престани с тези приказки.Проблема с насочеността(ти му викаш дирекционност,което не е правилно) на излъчване на високочестотните говорители е решен доста отдавна,когато са измислили нова форма на излъчващата повърхност,не конус а купол.Конуса предлазполага към насочено излъчване заради формата си ,докато при купола(dome tweeter)това не е така.При dome tweeter звуковото ниво остава без промяна до 30 градуса от оста на излъчване,при 45 градуса и нагоре нивото спада с 3-4 до 5db при 80 градуса,което не е в никакъв случай фатално.Има и нещо друго много важно,ама много важно,обикновено тези високочестотни говорители възпроизвеждат над 4-5kHz,а над 4kHz и под 1kHz човешкото ухо не е много чувствително,но все пак възприема.За това недей толкова много да се вживяваш и да подвеждаш хората,все пак най важното е да няма преграда или някакъв ръбат предмет м/у говорителя и слушателя.

0889424666
- ASEsound systems
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 9.12.2003
- Местоположение: Пловдив
Бахти,чудя се като ходят всички по spl състезанията с хечбеци пак ли слагат баса на задната седалка за да ги печелят. 


0889424666
всеки си има истина явно. аз проблем със това нямам, но ще ти кажа как хората го правят по света...
ако имаш възможност- иди на някое състезание на USAC или IASCA. и виж колко пищялки са на таблото на състезателите (николко) и на колко са им във вратите и/или q-forms и са им насочени със цел правилна сцена (на всички). също ако имаш възможност може да попиташ съдиите какви са им критериите за пищялките. вземи се вгледай във всичките хубави компонентни системи- mb quart, boston accoustics, eclipse и тн- всичките имат възможност пищялките да се нагласят под различни ъгли, и всичките са dome tweeters- задавал ли си си въпроса защо ще ги нагласят ако наистина dome tweeters са "омнипосочни" ? а domes навлязоха във автомобилите не защото са многопосочни, а просто защото такъв говорител се охлажда по-добре и това позволи на производителите да правят по 300-500вата синус пищялки докато преди 200 вата такива бяха супер-екзотика
а за хетчбеците- не съм казал нищо там как са сложени баситено оптималното е 10тина см от задното стъкло. проблема е че при много мощни уредби задното стъклото то се явява най-слабото звено във купето и може да се напука/пръсне- а състезанията са със "затворени панти" тоест всичко което е на панти трябва да е затворено, но прозорците може да са отворени ако така желае състезателя. затова и често може на дб драгс да се види състезателя вместо да си седи до колата се е проснал на задното стъкло:) същото но във много по-екстремен вариант е на ултимативните дбдрсагс където се състезават със само една честота. там редовно можеш да видиш всичките участници от един отбор накачурени по покрива и държащи се за вратите на камиона защото 170 децибела са достатъчни да почнат да искачат нитовете на купето
малка вметка: от 10 години съдииствам във USAC и IASCA и да ти кажа честно това дето ти го пиша нищо от него не съм си измислил...
оценил съм повече от 1000 уредби във класове от novice до pro-mod ... ма това е друга тема. трябва да напиша една тема за критерии за съдиистване сигурно по-нататъка... мисля че в бг е време да почнат да се правят сериозни регламентирани sound-offs...
поздрави и успех със аудио начинанията.
ако имаш възможност- иди на някое състезание на USAC или IASCA. и виж колко пищялки са на таблото на състезателите (николко) и на колко са им във вратите и/или q-forms и са им насочени със цел правилна сцена (на всички). също ако имаш възможност може да попиташ съдиите какви са им критериите за пищялките. вземи се вгледай във всичките хубави компонентни системи- mb quart, boston accoustics, eclipse и тн- всичките имат възможност пищялките да се нагласят под различни ъгли, и всичките са dome tweeters- задавал ли си си въпроса защо ще ги нагласят ако наистина dome tweeters са "омнипосочни" ? а domes навлязоха във автомобилите не защото са многопосочни, а просто защото такъв говорител се охлажда по-добре и това позволи на производителите да правят по 300-500вата синус пищялки докато преди 200 вата такива бяха супер-екзотика

а за хетчбеците- не съм казал нищо там как са сложени баситено оптималното е 10тина см от задното стъкло. проблема е че при много мощни уредби задното стъклото то се явява най-слабото звено във купето и може да се напука/пръсне- а състезанията са със "затворени панти" тоест всичко което е на панти трябва да е затворено, но прозорците може да са отворени ако така желае състезателя. затова и често може на дб драгс да се види състезателя вместо да си седи до колата се е проснал на задното стъкло:) същото но във много по-екстремен вариант е на ултимативните дбдрсагс където се състезават със само една честота. там редовно можеш да видиш всичките участници от един отбор накачурени по покрива и държащи се за вратите на камиона защото 170 децибела са достатъчни да почнат да искачат нитовете на купето

малка вметка: от 10 години съдииствам във USAC и IASCA и да ти кажа честно това дето ти го пиша нищо от него не съм си измислил...


поздрави и успех със аудио начинанията.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ASEsound systems
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 9.12.2003
- Местоположение: Пловдив






Кажи какви са правилата по които оценяваш 10год,да се посмеем малко.

0889424666
ето ти една пищялка- 400 вата синус
http://www.nowonsale.com/itempage.asp?i ... PID=673632
ето ти една 500 вата синус...
http://www.pyramidcaraudio.com/itempage.asp?model=TW67
ето ти още една- 250 вата синус.
http://7925.adahost.com/computer/index. ... 13165.html
давам ти ги просто като примери. само преди 2 години такива говорители нямаше, но също така и 1500 вата синус баси нямаше
пирамид не са ми любима марка- даже изобщо, но за принципа ти ги показвам. на смислените фирми в момента пищялките са около 150-200 вата синус, но това са "на хартия" със цел да се класират във по-ниските класове на състезанията (под 200 вата) където в действителност издуват на около 300 вата (ма там всички лъжат така или иначе)...
но напоследък това се обезсмисли защото дори новобранците (novice) почнаха да пренавиват, та все тая кво пише на компонентите...
да се върнеме обаче на пищялките- повечето хора които строят уредби за дб драгс не използват готови, а взимат говорители със добра механика (фокали, мб куарт и тн) и пренавиват. в момента е прието със текущото ниво на компоненти, че ако искаш да вдигнеш над 155 децибела на арматурното табло (където се мери) трябва да имаш поне 400 вата пищялки, 600-800 вата средни/мидбас (поне 2-3 чифта средни във вратите и q-forms) и 1200 вата синус баси плюс смислена инсталация. диаметъра на баса зависи от това на каква музика ще се състезават- ако е бавен баса (рап) се позват 15" или 18". ако е бърз (поп) се набляга на 12" и 10" и повечко от тях... при такива мощности, средните във вратите не са във затворени кутии- някои дори слагат фазинвертори със цел да вдигнат малко басите отпред- как ги смятат във тия врати- един господ знае. повечето изобщо не си играят със кутии и ползват целия вътрешен обем на вратата. на средните са им достатъчно леки мембраните че да не трябва да разчитат на поддръжката на затворен обем зад тях- затова без кутия пак можеш да минеш метър...
нямам никакво намерение да те обиждам, но от това което пишеш разбирам че опита ти със много мощни уредби най-вероятно е ограничен, затова и просто ти свеждам факти. ти ако искаш ги взимаи под внимание. минало ми е времето да си меря инструмента със хората около мене
а между другото ако мислиш че 160 децибела няма да ти избият стъклото на хачбека ако не внимаваш (напукване е по-рядко).... наистина има още какво да видиш.
за съдийството ще напиша друга тема като имам време.
поздрави и умната
http://www.nowonsale.com/itempage.asp?i ... PID=673632
ето ти една 500 вата синус...
http://www.pyramidcaraudio.com/itempage.asp?model=TW67
ето ти още една- 250 вата синус.
http://7925.adahost.com/computer/index. ... 13165.html
давам ти ги просто като примери. само преди 2 години такива говорители нямаше, но също така и 1500 вата синус баси нямаше


да се върнеме обаче на пищялките- повечето хора които строят уредби за дб драгс не използват готови, а взимат говорители със добра механика (фокали, мб куарт и тн) и пренавиват. в момента е прието със текущото ниво на компоненти, че ако искаш да вдигнеш над 155 децибела на арматурното табло (където се мери) трябва да имаш поне 400 вата пищялки, 600-800 вата средни/мидбас (поне 2-3 чифта средни във вратите и q-forms) и 1200 вата синус баси плюс смислена инсталация. диаметъра на баса зависи от това на каква музика ще се състезават- ако е бавен баса (рап) се позват 15" или 18". ако е бърз (поп) се набляга на 12" и 10" и повечко от тях... при такива мощности, средните във вратите не са във затворени кутии- някои дори слагат фазинвертори със цел да вдигнат малко басите отпред- как ги смятат във тия врати- един господ знае. повечето изобщо не си играят със кутии и ползват целия вътрешен обем на вратата. на средните са им достатъчно леки мембраните че да не трябва да разчитат на поддръжката на затворен обем зад тях- затова без кутия пак можеш да минеш метър...
нямам никакво намерение да те обиждам, но от това което пишеш разбирам че опита ти със много мощни уредби най-вероятно е ограничен, затова и просто ти свеждам факти. ти ако искаш ги взимаи под внимание. минало ми е времето да си меря инструмента със хората около мене

а между другото ако мислиш че 160 децибела няма да ти избият стъклото на хачбека ако не внимаваш (напукване е по-рядко).... наистина има още какво да видиш.
за съдийството ще напиша друга тема като имам време.
поздрави и умната

Последна промяна alx на 18 Фев 2004, 21:12, променена общо 2 пъти
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа: ...на средните са им достатъчно леки мембраните че да не трябва да разчитат на поддръжката на затворен обем зад тях- затова без кутия пак можеш да минеш метър...
Това нещо немога да го разбера, ако можеш да го обясниш малко по-подробно щото нещо нещата не се връзват както требва.

А и да ти кажа за високочистотните говорители, ако на този му пуснеш 500W RMS просто ще го завариш


38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани