BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Здравейте трябва ми съвет . Доста ме объркаха различните мнения на различни "специалисти"
Искам да си купя кола която не се мъчи на пътя и може да изпреварва без да се мъчи мотора. Въпроса е дали 2,0 -177 коня е достатъчно пъргава и има ли смисъл да се изхвърлям на 3,0 мотор с повече мощност. Относно харченето на горивото съм наясно ,че ако караш бърза кола няма начин да ти е ефтино . Благодаря ви предварително !
Искам да си купя кола която не се мъчи на пътя и може да изпреварва без да се мъчи мотора. Въпроса е дали 2,0 -177 коня е достатъчно пъргава и има ли смисъл да се изхвърлям на 3,0 мотор с повече мощност. Относно харченето на горивото съм наясно ,че ако караш бърза кола няма начин да ти е ефтино . Благодаря ви предварително !
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Аз карам Х3 2.0 - 177bhp. Изпреварва се съвсем спокойно с колата, ако не си състезател. С 4 човека и пълен багажник поддържа 190-200км/ч на магистрала. Въпреки това, ако мога да върна времето назад, в офиса на Камор щях да сложа отметката на минимум 3.0d. Покарай читави екземпляри и с двете моторизации и сам ще достигнеш до най-правилния за себе си отговор.
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Много благодаря това което ми казваш 190 /200 на магистрала мисля че ме устройва , че дори и завишава моето желание .
Има ли достатъчно ряз 2,0 ката ? Утре ще отида да тествам и двамата мотора . А относно годината на производство от 2007 насам гледам защото са по достижими като цени какво ще ме посъветваш ?
Има ли достатъчно ряз 2,0 ката ? Утре ще отида да тествам и двамата мотора . А относно годината на производство от 2007 насам гледам защото са по достижими като цени какво ще ме посъветваш ?
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
С две ръце за 3л дизела.
I love the sound of V8 in the morning...
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
2ката е с проблемния двигател N47, който къса вериги и е скъпа смяната, 3ката също е хубаво да се смени веригата на около 250к, но цената е с 1000 лв надолу.
- kiky_7
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Според мен 2.0d за вседеход е малко, моето мнение е от 3.0d нагоре 



Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Здравейте, за около седмица съм карал 120d (177 hp) с 6 ръчни скорости. Има ряз моторчето, но се усеща, че е 4 цилиндъра
За мен единствения плюс е разхода на гориво. По-скоро съм за 3.0

За мен единствения плюс е разхода на гориво. По-скоро съм за 3.0

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Нямам впечатления от новите 3-литрови дизели, но моят (204 к.с., 2004 год.) се държи повече от прилично. Четири години вече търкалям варела и с мотора му не съм имал никакви ядове (освен смяната на двата термостата). Винаги е палил "от зъб", работи равно, ускорява впечатляващо (казвам го от позицията на дългогодишен моторджия, със 150 коня мотор) и е доста икономичен. Направо да се чудиш как BMW са уцелили да направят такъв дизел, след предишните си провали с 2.4 и 2.5 ТDS...
Excellent! Steven is my name!
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Скоро се пробвах срещу точно такава Х3-ка (3.0d 204bhp). В ниските скорости разликата е пренебрежимо малка, даже старта го взимах до към 60км/ч (може би заради по-новия автомат след фейслифта). След 80км/ч обаче разликата си беше с по 30-40см на всяка следваща предавка.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Лично за мен динамиката на колата не е определящ фактор - нямам спортни амбиции, секунди и метри преднина не ме вълнуват. Пък и все пак говорим за 2-тонен дизелов SUV (SAV), а не за спортно купе, нали така? Много повече ме интересува колата да е надеждна и практична, да не ми създава излишни проблеми и да ме закарва където искам (и да ме връща у дома след това...
). В това отношение Х-тройката напълно покрива всичките ми изисквания и бих я карал цял живот.
3-литровият дизел ми харесва именно поради своята безпроблемност и надеждност. Като (разбира се) не казвам нищо лошо и за 2-литровия, просто нямам впечатления от него. Чул съм от мои познати за такива по-стари двигатели 3.0d (193, 204 и 218 к.с.) на безброй километри и без никакви сериозни интервенции по тях. Относно разхода на гориво - ясно е, че за 3-литров шестак над 200 коня той няма как да е минимален. Но (пак казвам) - за мен икономична кола е не която гори малко, а която не се чупи. Защото, представяте си, ако колата ти гори 6 на 100, но през няколко месеца влиза в сервиза - каква полза от такава "икономия"? Предпочитам да плащам на бензиностанцията няколко литра нафта повече и да се возя безгрижно...
Иначе, реално погледнато, разходите за поддръжка, ремонт и експлоатация на 3.0d не би трябвало да са много по-високи от на 2.0d. Масленият, въздушният и горивният филтър са еднакви, при смяната сипваш 1.5 - 2 литра масло повече, може би и малко повече антифриз да събира. По-голям акумулатор трябва да купуваш. Данъкът ти е по-висок, също и ГО. Друго... не се сещам. Но като цяло - едва ли ще се събере някаква значима сума като разлика.


3-литровият дизел ми харесва именно поради своята безпроблемност и надеждност. Като (разбира се) не казвам нищо лошо и за 2-литровия, просто нямам впечатления от него. Чул съм от мои познати за такива по-стари двигатели 3.0d (193, 204 и 218 к.с.) на безброй километри и без никакви сериозни интервенции по тях. Относно разхода на гориво - ясно е, че за 3-литров шестак над 200 коня той няма как да е минимален. Но (пак казвам) - за мен икономична кола е не която гори малко, а която не се чупи. Защото, представяте си, ако колата ти гори 6 на 100, но през няколко месеца влиза в сервиза - каква полза от такава "икономия"? Предпочитам да плащам на бензиностанцията няколко литра нафта повече и да се возя безгрижно...
Иначе, реално погледнато, разходите за поддръжка, ремонт и експлоатация на 3.0d не би трябвало да са много по-високи от на 2.0d. Масленият, въздушният и горивният филтър са еднакви, при смяната сипваш 1.5 - 2 литра масло повече, може би и малко повече антифриз да събира. По-голям акумулатор трябва да купуваш. Данъкът ти е по-висок, също и ГО. Друго... не се сещам. Но като цяло - едва ли ще се събере някаква значима сума като разлика.
Excellent! Steven is my name!
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Всичко това е напълно вярно, но си забравил и най-големия + на 6цил мотор - меката и равномерна работа. N47 си трака и работи грубо. Като цяло щом говорим за кола на старо, може би най-вярният съвет е да се вземе колата в най-добро общо състояние. 3.0d върви много хубаво, но не е нещо впечатляващо така или иначе. 3.0sd е съвсем друга бира!
- mediator37
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 21.12.2014
- Местоположение: между Карпатите и Стара планина
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: Kampfpanzer LEOPARD 2 A7+
- Детайли за колата: Не изпреварва другите коли. Направо ги прескача.
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Преди да реша дали да взема Х3 с 2,0d или с 3,0d двигател и аз се консултирах. Една позната караше новичка Х3 с 2,0d двигател и я питах как е колата, дали би предпочела по-мощния двигател и тя беше категорична, че с 2,0d чувства, че е слаба колата, че й се иска повече мощност в определени моменти. И това след като ми го каза семейна жена с две деца, за мен изборът беше ясен - само и единствено 3,0d. И не сбърках. На пътя има такъв ряз, че нямам грижа за изпреварване. Най-малката отсечка да видя и газ- излита като снаряд, проблем е спирането зад следващия. От Русе до Чепеларе около 45-50 изпреварвания, без да броим частта от магистралата. Половината от тия изпреварвания да не мога да ги направя заради неувереност във възможностите на колата, означава поне 40-60 минути по-бавно пристигане.
Относно разхода. Джипът тежи 1880кг. без товар. От физиката знаем, че дали тези 1880кг. ще ги местиш от точка А до точка Б с двигател 1,0л. или с двигател 15,0л. необходимата енергия е една и съща. Тя не зависи от обема на двигателя, който извършва работата. Така че няма как разходът на 2,0d да е по-малък от 3,0d, освен на празен ход, т.е. на светофар, на място, докато се качи булката и хлапетата и като я пускаш по инерция. Но доколкото знам разходът на празен ход е около литър на час, което означава пренебрежима разлика в цялостния разход между 2,0d и 3,0d.
Относно разхода. Джипът тежи 1880кг. без товар. От физиката знаем, че дали тези 1880кг. ще ги местиш от точка А до точка Б с двигател 1,0л. или с двигател 15,0л. необходимата енергия е една и съща. Тя не зависи от обема на двигателя, който извършва работата. Така че няма как разходът на 2,0d да е по-малък от 3,0d, освен на празен ход, т.е. на светофар, на място, докато се качи булката и хлапетата и като я пускаш по инерция. Но доколкото знам разходът на празен ход е около литър на час, което означава пренебрежима разлика в цялостния разход между 2,0d и 3,0d.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
mediator37 написа:...
Относно разхода. Джипът тежи 1880кг. без товар. От физиката знаем, че дали тези 1880кг. ще ги местиш от точка А до точка Б с двигател 1,0л. или с двигател 15,0л. необходимата енергия е една и съща. Тя не зависи от обема на двигателя, който извършва работата. ....
Не е точно така - мощността е работата разделена на времето (най-просто казано). Една и съща работа, но свършена за различно време, изисква различна мощност, съответно - разход на гориво. Ако правиш ръчен изкоп с лопата - все едно ли е дали копаеш 1м3 пръст за час или за два? Кога ще се умориш повече?
В случая има значение скоростта, с която местиш тези два тона - не е все едно дали си стигнал от т. А до т. Б за 2 или 3 часа. А също и ускорението - всички знаем, че при рязко ускорение моторът "гълта" най-много. Тези 45 - 50 изпреварвания, при които колата ти се "изстрелва като снаряд" - нали не мислиш, че са безплатни?
Excellent! Steven is my name!
- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Разлика в разхода сигурно има, но в по-ниски скорости (до към 100-120). И без това 3.0 не е толкова лаком. Динамиката която предлага за разхода си за мен е повече от прилична. Аз самия минах по този път и се чудих доста време 2.0 или 3.0. Ами нещата станаха доста лесно, тествах прилична 2.0....леко бях разочарован. След около 20-на дни се качих на 3.0 и чуденето приключи бързо. Сега много зависи и какъв шофьор си, но все пак сме 2016 г. вече движението не е като през 90-те, доста по динамични станаха автомобилите и като цяло изнервено ежедневието. В много ситуации, ще ти липсва мощността на шестака. Както и колегите по-горе споменаха, колата е доста тежка и се усеща, както и ти самия си се уверил при големия дизел се усеща особено не толкова при ускорение отколкото при спиране. В началото и аз при изпреварване забелязах, че не е особено лесно спирането след по-рязко ускоряване при "къси" участъци. Ето и една тмоя тема в офроуд форума, там има доста мнения по въпроса 2.0 или 3.0. Ако не си взел още решението и имаш време, приятно четене
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=202923

Re: BMW X3 Кой мотор е по добър 2,0 или 3,0
Това за спирането при бързо ускорение на къси участъци - може би щеше да спира по-лесно ако колата беше с ръчни скорости и можеше да се ползва моторната спирачка.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани