Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Здравейте! Колата е 3.0sd x3 e83. Проблема ми, е че DPF филтърът (или т.нар. филтър за твърди частици) е вече запушен. Вързахме колата към диагностика и показа записана грешка, че филтърът е запушен. Разбрах го след като на няколко пъти при изпреварване колата влиза в авариен режим и ми отнема мощността - на 3500 оборота едвам вдига от 70 на 80км/ч. Сега ми е голяма дилема в главата какво да го правя този филтър. Ясно, че подмяна с нов няма да е. Въпроса е дали да го чистя с препарати и заслужава ли си или след 6 месеца пак ще се задръсти, или направо да го махна заедно с катализатора. Но ме притеснява да не започне да пуши като някой барутник. Предложиха ми препарати, които го изчистват до голяма степен, но струват около 300лв. И тук ми изниква въпроса лесен ли е достъпа до самите сонди, през които се вкарват тези препарати или трябва да се разглобява доста докато се стигне до тях (и най-вече до тази отпред)? Другия вариянт, който ми предложиха е направо да премахна филтъра заедно с катализатора и да се препрограмира софтуерно също около 300лв. Но ме притеснява дали ще започне да пуши при настъпване и до каква степен? Някой имал ли си е такъв проблем и как го е решил? Така или иначе тези пари ще се дават, но ви пиша за съвет какво е най-оптималното решение. Заслужава ли си чистене с химикали или направо премахване.
Наистина ще съм ви благодарен за помощта!!!! ( А ако сте и от Варна ще има и почерпка
)
Наистина ще съм ви благодарен за помощта!!!! ( А ако сте и от Варна ще има и почерпка

Последна промяна Daz на 03 Сеп 2014, 19:56, променена общо 1 път

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Прочети темата DPF в E60 има всички възможни варианти и техните плюсове и минуси, като имай предвид едно има и механично чистене, което върши страхотна работа ако колата е изправна(демек си постига условията за регенерация) и ако филтъра не се е запоил сам с всичката гняз. Пушене при премахване има, при някои малко при други много.
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Taruno написа:Прочети темата DPF в E60 има всички възможни варианти и техните плюсове и минуси, като имай предвид едно има и механично чистене, което върши страхотна работа ако колата е изправна(демек си постига условията за регенерация) и ако филтъра не се е запоил сам с всичката гняз. Пушене при премахване има, при някои малко при други много.
Прочетох, че ти препоръчваш почистване с препарат TUNAP. Само не разбрах трябва ли да се сваля целият катализатор, заедно с филтъра, който е вътре или може както е на колата да се почисти през сондите? И лесен ли е достъпа до сондата, през която се вкарва препарата? Колко препарат заминава за почистването? И какво ще кажеш за препаратите за почистване на Errecom?

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Аз съм пробвал само TUNAP и механично чистене, за препарата ползвах сервиз в София мисля, че в темата пишеше къде
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
И аз щях да ти препоръчам да прочетеш темата - viewtopic.php?f=116&t=373979
Моят съвет е първо да опиташ с чистене и ми хареса "италианския" вариан, който се спомена, т.е пробиване на дупчици. Ако има ефект е по-добър вариант от махането на ДПФ според мен.

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Благодаря за мненията. А някой да е правил тази операция на бмв х3 е83? Да ми каже трябва ли да се разглобяват турбини, за да се стигне до сондата през където се наливат тези химикали?

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Колега, доколкото имам впечатления от ръчкането по Х3 3.0d (без DPF) - няма такова нещо, като лесен достъп. Филтърът трябва да е някъде под и зад турбината и вероятно за сондите трябва да бръкнеш някак отгоре...
http://bmwfans.info/parts-catalog/E83N/Europe/X3_3.0sd-M57N2/L-N/may2008/browse/exhaust_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts
Но предполагам, че трудно ще се изчисти, както е монтиран на колата, вероятно трябва да се сваля.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E83N/Europe/X3_3.0sd-M57N2/L-N/may2008/browse/exhaust_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts
Но предполагам, че трудно ще се изчисти, както е монтиран на колата, вероятно трябва да се сваля.
Excellent! Steven is my name!
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Първо провери 2та термостата дали колата вдига работна температура, тогава всичко останало!
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
DiGital написа:Първо провери 2та термостата дали колата вдига работна температура, тогава всичко останало!
По-точно проверете дали температурата на антифриза може да достигне повече от 75Сº- едно от условията да може да се осъществи регенерация на DPF. Ако не може, има проблем с термостат/и. Проверете и датчика за температура на отработените газове- друго условие да започне регенерация е температурата на отработените газове да е над 240Сº. Вижте дали регенерацията е разрешена. Ако са изпълнени тези условия, може да се пробва да се вкара филтъра в режим на регенерация на някоя магистрала.
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Как е по-удачно да се прави регенерация на магистрала:
1. със 160км/ч на 2700об/мин на 6-та предавка
2. със 130км/ч на 3100об/мин на 5-та предавка
3. със 175км/ч на 3100об/мин на 6-та предавка
1. със 160км/ч на 2700об/мин на 6-та предавка
2. със 130км/ч на 3100об/мин на 5-та предавка
3. със 175км/ч на 3100об/мин на 6-та предавка
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
stocky написа:Как е по-удачно да се прави регенерация на магистрала:
1. със 160км/ч на 2700об/мин на 6-та предавка
2. със 130км/ч на 3100об/мин на 5-та предавка
3. със 175км/ч на 3100об/мин на 6-та предавка
Че тя регенерацията е до 120км/ч

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Да и аз знам, че регенерацията става при 120км/ч при продължително каране около 20мин (т.е. на извънградски прав участък). Днес направих тази операция с прочистването на химикали. Очаквах да изхвърли някакви мизерии от ауспуха, но единственото, което изхвърляше беше балончета и пяна от препарата. Ходих да я тествам по магистралата с активирана принудителна регенерация и не ми го направи този номер с намалянето на мощността. Но тъкмо когато влязох в града и карах към вкъщи, го направи пак. Незнам дали повече време трябва да се покара, за да се изчисти съвсем. Това ще се разбере в следващите дни. Наливахме химикалите през датчика за температура към филтъра. А има и друго - когато я вързахме с диагностиката изписа грешка, че датчика за налягането не работи както трябва. Съмнява ме да не би той да е повреден и да дава по-големи стойности и заради това колата да влиза в авариен режим и да ми отнема от мощността. Защото, когато я настъпах нормално без много ряз стойностите за налягането се качиха до 150-200, което мисля, че е много. Възможно ли е датчика да е повреден и да показва по-големи стойности от реалните, които са всъщност и за това да вкарва колата в авариен режим?

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Махай дпфа няма да се оправи с каквото и да го чистиш. При тези стойности на налягането колата ще ти прави непрекъснато регенерация и без особен успех. При мен чистих механично с препарати но бързо се запушва след това
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Ilko Ivanov написа:stocky написа:Как е по-удачно да се прави регенерация на магистрала:
1. със 160км/ч на 2700об/мин на 6-та предавка
2. със 130км/ч на 3100об/мин на 5-та предавка
3. със 175км/ч на 3100об/мин на 6-та предавка
Че тя регенерацията е до 120км/ч
Ебаси как съм се прекарал мислейки си, че "регенерирам"...
Има ли някъде написани всички условия за регенерация на DPF на пътя? И как да разбера, че е започнала регенерация?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
stocky написа:Ilko Ivanov написа:stocky написа:Как е по-удачно да се прави регенерация на магистрала:
1. със 160км/ч на 2700об/мин на 6-та предавка
2. със 130км/ч на 3100об/мин на 5-та предавка
3. със 175км/ч на 3100об/мин на 6-та предавка
Че тя регенерацията е до 120км/ч
Ебаси как съм се прекарал мислейки си, че "регенерирам"...
Има ли някъде написани всички условия за регенерация на DPF на пътя? И как да разбера, че е започнала регенерация?
При мене когато почваше да регенерира и почва да сменя предавките в спорт режим, иначе по нищо друго не мога да разбера че регенерира. По принцип я гледах през телефона и ми показваше кога е активна регенерацията, съответно се вдигаше и двойно температурата в дпфа и т.н. Иначе регенерираше и при 140
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани