Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 03 Сеп 2014, 19:53

Здравейте! Колата е 3.0sd x3 e83. Проблема ми, е че DPF филтърът (или т.нар. филтър за твърди частици) е вече запушен. Вързахме колата към диагностика и показа записана грешка, че филтърът е запушен. Разбрах го след като на няколко пъти при изпреварване колата влиза в авариен режим и ми отнема мощността - на 3500 оборота едвам вдига от 70 на 80км/ч. Сега ми е голяма дилема в главата какво да го правя този филтър. Ясно, че подмяна с нов няма да е. Въпроса е дали да го чистя с препарати и заслужава ли си или след 6 месеца пак ще се задръсти, или направо да го махна заедно с катализатора. Но ме притеснява да не започне да пуши като някой барутник. Предложиха ми препарати, които го изчистват до голяма степен, но струват около 300лв. И тук ми изниква въпроса лесен ли е достъпа до самите сонди, през които се вкарват тези препарати или трябва да се разглобява доста докато се стигне до тях (и най-вече до тази отпред)? Другия вариянт, който ми предложиха е направо да премахна филтъра заедно с катализатора и да се препрограмира софтуерно също около 300лв. Но ме притеснява дали ще започне да пуши при настъпване и до каква степен? Някой имал ли си е такъв проблем и как го е решил? Така или иначе тези пари ще се дават, но ви пиша за съвет какво е най-оптималното решение. Заслужава ли си чистене с химикали или направо премахване.

Наистина ще съм ви благодарен за помощта!!!! ( А ако сте и от Варна ще има и почерпка :lol: )
Последна промяна Daz на 03 Сеп 2014, 19:56, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Taruno » 03 Сеп 2014, 19:56

Прочети темата DPF в E60 има всички възможни варианти и техните плюсове и минуси, като имай предвид едно има и механично чистене, което върши страхотна работа ако колата е изправна(демек си постига условията за регенерация) и ако филтъра не се е запоил сам с всичката гняз. Пушене при премахване има, при някои малко при други много.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 03 Сеп 2014, 20:16

Taruno написа:Прочети темата DPF в E60 има всички възможни варианти и техните плюсове и минуси, като имай предвид едно има и механично чистене, което върши страхотна работа ако колата е изправна(демек си постига условията за регенерация) и ако филтъра не се е запоил сам с всичката гняз. Пушене при премахване има, при някои малко при други много.

Прочетох, че ти препоръчваш почистване с препарат TUNAP. Само не разбрах трябва ли да се сваля целият катализатор, заедно с филтъра, който е вътре или може както е на колата да се почисти през сондите? И лесен ли е достъпа до сондата, през която се вкарва препарата? Колко препарат заминава за почистването? И какво ще кажеш за препаратите за почистване на Errecom?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Taruno » 03 Сеп 2014, 20:31

Аз съм пробвал само TUNAP и механично чистене, за препарата ползвах сервиз в София мисля, че в темата пишеше къде

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1537
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 G05

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от rafa224 » 03 Сеп 2014, 21:26

И аз щях да ти препоръчам да прочетеш темата - viewtopic.php?f=116&t=373979 :yes: Моят съвет е първо да опиташ с чистене и ми хареса "италианския" вариан, който се спомена, т.е пробиване на дупчици. Ако има ефект е по-добър вариант от махането на ДПФ според мен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 03 Сеп 2014, 22:15

Благодаря за мненията. А някой да е правил тази операция на бмв х3 е83? Да ми каже трябва ли да се разглобяват турбини, за да се стигне до сондата през където се наливат тези химикали?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Borymeckata » 04 Сеп 2014, 8:23

Колега, доколкото имам впечатления от ръчкането по Х3 3.0d (без DPF) - няма такова нещо, като лесен достъп. Филтърът трябва да е някъде под и зад турбината и вероятно за сондите трябва да бръкнеш някак отгоре...
http://bmwfans.info/parts-catalog/E83N/Europe/X3_3.0sd-M57N2/L-N/may2008/browse/exhaust_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts

Но предполагам, че трудно ще се изчисти, както е монтиран на колата, вероятно трябва да се сваля.
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от DiGital » 04 Сеп 2014, 8:36

Първо провери 2та термостата дали колата вдига работна температура, тогава всичко останало!
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от zvetiko » 04 Сеп 2014, 11:18

DiGital написа:Първо провери 2та термостата дали колата вдига работна температура, тогава всичко останало!


По-точно проверете дали температурата на антифриза може да достигне повече от 75Сº- едно от условията да може да се осъществи регенерация на DPF. Ако не може, има проблем с термостат/и. Проверете и датчика за температура на отработените газове- друго условие да започне регенерация е температурата на отработените газове да е над 240Сº. Вижте дали регенерацията е разрешена. Ако са изпълнени тези условия, може да се пробва да се вкара филтъра в режим на регенерация на някоя магистрала.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от stocky » 04 Сеп 2014, 11:31

Как е по-удачно да се прави регенерация на магистрала:
1. със 160км/ч на 2700об/мин на 6-та предавка
2. със 130км/ч на 3100об/мин на 5-та предавка
3. със 175км/ч на 3100об/мин на 6-та предавка

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Ilko Ivanov » 04 Сеп 2014, 20:20

stocky написа:Как е по-удачно да се прави регенерация на магистрала:
1. със 160км/ч на 2700об/мин на 6-та предавка
2. със 130км/ч на 3100об/мин на 5-та предавка
3. със 175км/ч на 3100об/мин на 6-та предавка

Че тя регенерацията е до 120км/ч :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 04 Сеп 2014, 22:00

Да и аз знам, че регенерацията става при 120км/ч при продължително каране около 20мин (т.е. на извънградски прав участък). Днес направих тази операция с прочистването на химикали. Очаквах да изхвърли някакви мизерии от ауспуха, но единственото, което изхвърляше беше балончета и пяна от препарата. Ходих да я тествам по магистралата с активирана принудителна регенерация и не ми го направи този номер с намалянето на мощността. Но тъкмо когато влязох в града и карах към вкъщи, го направи пак. Незнам дали повече време трябва да се покара, за да се изчисти съвсем. Това ще се разбере в следващите дни. Наливахме химикалите през датчика за температура към филтъра. А има и друго - когато я вързахме с диагностиката изписа грешка, че датчика за налягането не работи както трябва. Съмнява ме да не би той да е повреден и да дава по-големи стойности и заради това колата да влиза в авариен режим и да ми отнема от мощността. Защото, когато я настъпах нормално без много ряз стойностите за налягането се качиха до 150-200, което мисля, че е много. Възможно ли е датчика да е повреден и да показва по-големи стойности от реалните, които са всъщност и за това да вкарва колата в авариен режим?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от adovet » 04 Сеп 2014, 22:32

Махай дпфа няма да се оправи с каквото и да го чистиш. При тези стойности на налягането колата ще ти прави непрекъснато регенерация и без особен успех. При мен чистих механично с препарати но бързо се запушва след това

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от stocky » 05 Сеп 2014, 10:24

Ilko Ivanov написа:
stocky написа:Как е по-удачно да се прави регенерация на магистрала:
1. със 160км/ч на 2700об/мин на 6-та предавка
2. със 130км/ч на 3100об/мин на 5-та предавка
3. със 175км/ч на 3100об/мин на 6-та предавка

Че тя регенерацията е до 120км/ч :mhihi:

Ебаси как съм се прекарал мислейки си, че "регенерирам"...
Има ли някъде написани всички условия за регенерация на DPF на пътя? И как да разбера, че е започнала регенерация?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от adovet » 05 Сеп 2014, 11:05

stocky написа:
Ilko Ivanov написа:
stocky написа:Как е по-удачно да се прави регенерация на магистрала:
1. със 160км/ч на 2700об/мин на 6-та предавка
2. със 130км/ч на 3100об/мин на 5-та предавка
3. със 175км/ч на 3100об/мин на 6-та предавка

Че тя регенерацията е до 120км/ч :mhihi:

Ебаси как съм се прекарал мислейки си, че "регенерирам"...
Има ли някъде написани всички условия за регенерация на DPF на пътя? И как да разбера, че е започнала регенерация?

При мене когато почваше да регенерира и почва да сменя предавките в спорт режим, иначе по нищо друго не мога да разбера че регенерира. По принцип я гледах през телефона и ми показваше кога е активна регенерацията, съответно се вдигаше и двойно температурата в дпфа и т.н. Иначе регенерираше и при 140

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook