Теч на масло X3 218kc.
Модератор: Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- pet77
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 20.08.2014
- Местоположение: St. Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0D 218
Теч на масло X3 218kc.
Здравеите,теч на двигателно мало,стича се отзат на мотора и така до пропката после назад от струята цапа и скоросната кутия,там слабо място ли какво,може да се е слуявало на някои де.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Теч на масло X3 218kc.
Предполагам, че е от уплътненията на "пеперудките". При мен беше същата работа, докато не ги замених с тапи. Сега това масло отива в двигтеля, но отвън е чист...



Excellent! Steven is my name!
- pet77
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 20.08.2014
- Местоположение: St. Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0D 218
Re: Теч на масло X3 218kc.
Поздравявам те за темата с раздатката.От пеперутките ще да беше бяха омазани,сложихме тапи,сега след 2-3 дни ще видя как са.имам един шум в таблото като почукване и се плаша да не е от ск кутия,когато местя лоста P-R-D промяна няма.дали в таблото има нещо за да издава този звук че ми се изправя косата,ще го закарам на сервиз и ще пиша.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Теч на масло X3 218kc.
При мен лявата страна на мотора беше страшно омазана. Замених "пеперудките" с тапи и след това напръсках двигателя с обезмаслител и го ударих с водоструйката (няколко пъти). Изтече много чернилка и оттогава двигателят е чист... Но като се замислиш - тази чернилка (която иначе щеше да излезе от плътненията на клапите и да омаже мотора) сега отива директно в цилиндрите... Дали това е по-добрият вариант?
Значи в смукателния колектор влиза моторно масло - нещо неизбежно при турбодизелите. Налягането от турбината издухва част от него през уплътненията на вихровите клапи (т. нар. "пеперудки") и то тече по двигателя. Какви са възможните решения? Ако искаш да запазиш пеперудките, решението е само едно - нов колектор. Щото самите клапи не се предлагат като резервна част... Замислям се за смяна на тези уплътнения - имам идея как да стане, но още не съм пробвал. Въпреки че (както казах по-горе), не съм сигурен дали искам всичкото това масло да влиза в двигателя ми, вместо да тече по него...
За шума - сещам се една мисъл, която прочетох някога: Човек постоянно чува плашещи звуци. Докато е малък - идват изпод леглото му, а като порасне - изпод капака на колата.
Значи в смукателния колектор влиза моторно масло - нещо неизбежно при турбодизелите. Налягането от турбината издухва част от него през уплътненията на вихровите клапи (т. нар. "пеперудки") и то тече по двигателя. Какви са възможните решения? Ако искаш да запазиш пеперудките, решението е само едно - нов колектор. Щото самите клапи не се предлагат като резервна част... Замислям се за смяна на тези уплътнения - имам идея как да стане, но още не съм пробвал. Въпреки че (както казах по-горе), не съм сигурен дали искам всичкото това масло да влиза в двигателя ми, вместо да тече по него...
За шума - сещам се една мисъл, която прочетох някога: Човек постоянно чува плашещи звуци. Докато е малък - идват изпод леглото му, а като порасне - изпод капака на колата.
Excellent! Steven is my name!
- pet77
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 20.08.2014
- Местоположение: St. Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0D 218
Re: Теч на масло X3 218kc.
Ама си много прав да ти кажа за шумът.Как ти е средно горенето на 100км да знам да не се изненадвам и какво да очаквам,понеже съм от една седмица с Х3 и съм още резервиран и и нямам доверие така да го кажа де.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Теч на масло X3 218kc.
Да не превръщаме темата в чат, че модераторите ще я заключат (и с право...). Има и теми за разхода, както много пъти е изтъквано - зависи от много фактори. При дизелите голямо влияние оказва и работната температура на двигателя, затова преди да застудее трябва да се увериш, че всичките ти термостати работят нормално. Как да стане - изкарай температурата от скритото меню на дисплея и виж дали при спускане градусите не падат чувствително, примерно под 80. Ако е така - термостатиоте ти са за смяна (обикновено - всичките). При мен (3.0d, 204 к.с.) се оказаха два и купих новите по около 80 лева бройката. Ако сменяваш и антифриза (според TIS-a е задължително) - смятай още толкова. Това е без труд (смених си ги сам), само за частите и консумативите.
Ако колата ти е изправна, при съвсем спокойно (пенсионерско) каране очаквай реален разход към 8 / 100. Пеи по-агресивно каране - съответно нагоре, да кажем 10...
Ако колата ти е изправна, при съвсем спокойно (пенсионерско) каране очаквай реален разход към 8 / 100. Пеи по-агресивно каране - съответно нагоре, да кажем 10...
Excellent! Steven is my name!
- pet77
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 20.08.2014
- Местоположение: St. Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0D 218
Re: Теч на масло X3 218kc.
Мерси за информацията.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани