X3, дизел, 150к.с., проблем с мотора
Модератор: Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
X3, дизел, 150к.с., проблем с мотора
Здравейте колеги,
от София съм. Купих си 2004 година Х3, дизел, 150 коня. Много странно се държи мотора. Понякога има ряз, понякога не. Докато включи турбото всички ми свиркат отзад. Бях в БМВ ДАРУ КАР на диагностика и ми казаха, че на всмукателния колектор са му премахнати някакви клапи и това е една от причините за това прекъсване. Другата причина била в регулатора за налягането на турбокомпресора, те са два и ми препоръват да ги сменя.
В крайна сметка ми казаха - сменяш колектор и два регулатора, дебитомер и си готов. Ок, да ги сменя, ама сума ти материал изчетох за тези клапи на колектора, че всички ги махат над 200 000 км, че можели да се отчупят и да направят беля в мотора. То колектора е най-скъпата от тези части.
Моля ви, дайте ми някакво адекватно мнение, съвет, трябва ли да го сменям колектора или не е задължително?
Ако пък знаете някой наистина, който да разбира от тези двигатели да го препоръчате и да ида да ми направи диагностика и ремонт, ще съм ви много благодарен.
Жоро
от София съм. Купих си 2004 година Х3, дизел, 150 коня. Много странно се държи мотора. Понякога има ряз, понякога не. Докато включи турбото всички ми свиркат отзад. Бях в БМВ ДАРУ КАР на диагностика и ми казаха, че на всмукателния колектор са му премахнати някакви клапи и това е една от причините за това прекъсване. Другата причина била в регулатора за налягането на турбокомпресора, те са два и ми препоръват да ги сменя.
В крайна сметка ми казаха - сменяш колектор и два регулатора, дебитомер и си готов. Ок, да ги сменя, ама сума ти материал изчетох за тези клапи на колектора, че всички ги махат над 200 000 км, че можели да се отчупят и да направят беля в мотора. То колектора е най-скъпата от тези части.
Моля ви, дайте ми някакво адекватно мнение, съвет, трябва ли да го сменям колектора или не е задължително?
Ако пък знаете някой наистина, който да разбира от тези двигатели да го препоръчате и да ида да ми направи диагностика и ремонт, ще съм ви много благодарен.
Жоро
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: X3, дизел, 150к.с., проблем с мотора
Колега, на много БМВ-та са премахнати тези вихрови клапи (т. нар. "пеперудки") и никой не се е оплакал от загуба на мощност и ускорение. Ако са затапени кадърно, нямаш никакви поводи за притеснение точно от тях. Аз бих ти препоръчал да обърнеш внимание на другите проблеми, за които са ти казали (регулатори на налягане, дебитомер), а смукателния колектор можеш спокойно да го отсвириш... Успех!
Excellent! Steven is my name!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: X3, дизел, 150к.с., проблем с мотора
gogo_biss написа:Здравейте колеги,
от София съм. Купих си 2004 година Х3, дизел, 150 коня. Много странно се държи мотора. Понякога има ряз, понякога не. Докато включи турбото всички ми свиркат отзад. Бях в БМВ ДАРУ КАР на диагностика и ми казаха, че на всмукателния колектор са му премахнати някакви клапи и това е една от причините за това прекъсване. Другата причина била в регулатора за налягането на турбокомпресора, те са два и ми препоръват да ги сменя.
В крайна сметка ми казаха - сменяш колектор и два регулатора, дебитомер и си готов. Ок, да ги сменя, ама сума ти материал изчетох за тези клапи на колектора, че всички ги махат над 200 000 км, че можели да се отчупят и да направят беля в мотора. То колектора е най-скъпата от тези части.
Моля ви, дайте ми някакво адекватно мнение, съвет, трябва ли да го сменям колектора или не е задължително?
Ако пък знаете някой наистина, който да разбира от тези двигатели да го препоръчате и да ида да ми направи диагностика и ремонт, ще съм ви много благодарен.
Жоро
Колега, без VIN номер, би трябвало това да е регулирането на турбината и има какво да се провери преди да се смени клапана:

Има и вероятност всичко с управлението на турбината да е наред, но проблема да е в датчика, който отчита налягането в смукателният колектор- MAP сенсора.
По отношение дебитомера, трябва да се видят живите данни и от там ще се разбере дали е за смяна.
Както колегата Borymeckata ти казва, може спокойно да забравиш смяна на смукателният колектор. Вихровите клапани служат да подобрят състава на изгорелите газове, когато колата е на празни обороти. Ако се премахнат или блокират в отворено положение, същият се влошава. Ако блокират в затворено положение, се намалява при високи обороти с около 10% мощността на двигателя.
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: X3, дизел, 150к.с., проблем с мотора
Още едно категорично мнение да забравиш за вихровите клапи. Не на много БМВ-та, а на повечето са премахнати. Имам познат с автокъща, който ми е казвал, че още като ги купят от него, хората първото нещо, което правят, е да ги премахнат. Липсата им почти не се отразява на вървежа, докато наличието им може да ти създаде сериозни главоболия.
Аз лично те съветвам да започнеш проверката от дебитомера. Като чета симптомите, са доста идентични с тези, които имаше моето Е39 525 tds преди години. Ремонт не беше възможен, а цялостна смяна с работата ми излезе 500 лева.
Тъй като твоят двигател е по-модерен, считам, че мненията на колегите по-горе са доста компетентни и трябва да направиш и препоръчаното от тях. Все пак Боримечката кара Х3
:D
Аз лично те съветвам да започнеш проверката от дебитомера. Като чета симптомите, са доста идентични с тези, които имаше моето Е39 525 tds преди години. Ремонт не беше възможен, а цялостна смяна с работата ми излезе 500 лева.
Тъй като твоят двигател е по-модерен, считам, че мненията на колегите по-горе са доста компетентни и трябва да направиш и препоръчаното от тях. Все пак Боримечката кара Х3
:D
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани