Мнение за акумулатор?
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- armani78
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 3.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Мнение за акумулатор?
Колеги,преди 1 година ми изгоря алтернатора и джипа ме остави насред пътя далече от София...Майсторите казаха че ми е сложен някакъв малък акумолатор които изобщо не бил за такъв джип?
Така си купих джипа,не съм гледал.Та майсторите тогава казаха да си купя нов акумолатор понеже нямало да ми поемат гаранцията която ми дадоха 6 мес. за рециклирането на алтернатора.Ок,купих нов./но не от тях/.Взех накакъв Австрийски/уж/,отидох при тях с новия акумолатор,те не го харесаха.Замериха,всичко беше наред 7-8 месеца.Преди 20 дни пътувах на дълъг път/300км/ и на другата сутрин нямаше грам ток??Свалиха ми акумолатора и го заредиха,но момчето което го зарежда каза че като го замери показвало нещо 10?Не разбирам ,но трябвало да е 12 или 14,нещо такова..Тръгнах си,прибрах се до София и бях решил на другия ден да ходя до магазина да направя рекламация,но сутринта си запали,а си имах и работа и така отложих ходенето.Минаха 20 дни,пак бях на дълъг път и както си карах ми светна лампата за акумолатора,след 10 км. започна да светка всичко ,загуби мощност и бях до там...втори път пътна помощ за едно и също нещо...този път майсторите казаха че алтернатора е напълно изгорял и не са виждали чак такова нещо никога,ротор не знам си какво,всичко било заминало,гледах го как е посиняла чак стоманата?? Намерих алтернатор от колега от форума,донесе ми го вчера,днес са го сложили и казаха че си работи всичко нормално.Зареждали акумолатора,но нещо пак не го харесвали,правел някакви номера?? Доколкото знам за мен трябвало някакъв който бил към 400-500 че дори и 600 лв?? Аз моя го взех за 200/нов/.Та мисълта ми е:Вие с какви акумолатори карате???Имали ли сте такива проблеми??Какво да правя,утре си взимам джипа и ме е страх така да карам,да не изгори пак тоя алтернатор,наплаших се вече.Този дето го купих е 95 Ампч.,за мен трябвало 100.Даите съвет,как да разбера какъв трябва за мен?? Някой с Х5-4.4 ако има да каже с какъв кара.Съжалявам че пиша толко ,но вече 2 пъти закъсвам извън града при минусови температури и се прибирам с пътна помощ и затова искам мнения..




Последна промяна armani78 на 14 Дек 2013, 0:56, променена общо 1 път
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Мнение за акумолатор?
Големи премеждия си имал, Колега... Като чета - проблемът може да ти е бил в самия акумулатор или в зареждането. Най-лесната проверка е с какъв волтаж ти зарежда. Бих ти препоръчал - купи се една такава джаджа (волтмер), като на снимките:



Струваше около 6 лева... Забучи я в запалката и от време на време й хвърляй по едно око. При работещ двигател трябва да показва 14.0 или малко отгоре - 14.2 примерно. Ако колата не е работила една нощ, на сутринта трябва да бъде ... колко? 12.2 - 12.5? При по-дълъг престой (ако не караш колата една седмица) може да падне на 12.0.
95 Ah или 100 Ah - бих казал, че не е съществена разлика. По принцип, на акумулаторите се гледат следните характеристики:
- капацитет (Ah);
- стартерен ток (А).
За номиналния волтаж е ясно - 12V.
Най-важно е как ти работи зареждането. Ако то е наред - дори и с по-малък и слаб акумулатор не трябва да имаш проблеми. И обратно - ако колата не ти зарежда нормално, може да купиш и златен акумулатор за 1000 лева - пак ще се скапе.



Струваше около 6 лева... Забучи я в запалката и от време на време й хвърляй по едно око. При работещ двигател трябва да показва 14.0 или малко отгоре - 14.2 примерно. Ако колата не е работила една нощ, на сутринта трябва да бъде ... колко? 12.2 - 12.5? При по-дълъг престой (ако не караш колата една седмица) може да падне на 12.0.
95 Ah или 100 Ah - бих казал, че не е съществена разлика. По принцип, на акумулаторите се гледат следните характеристики:
- капацитет (Ah);
- стартерен ток (А).
За номиналния волтаж е ясно - 12V.
Най-важно е как ти работи зареждането. Ако то е наред - дори и с по-малък и слаб акумулатор не трябва да имаш проблеми. И обратно - ако колата не ти зарежда нормално, може да купиш и златен акумулатор за 1000 лева - пак ще се скапе.
Excellent! Steven is my name!
- armani78
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 3.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Мнение за акумолатор?
Колега Боримечка,винаги си бил изчерпателен и се отзоваваш със съвет за помощ,за което благодаря.Та значи,да разбирам ли че проблема си е бил в стария алтернатор? Все пак първото ми авариране беше с друг акумолатор?Къде пише с какъв да се кара точно определена кола?
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Мнение за акумолатор?
Аз само изказвам предположения как трябва да е на този автомобил. Честно казано - такъв двигател 4.4i изобщо не съм виждал през живота си... За акумулатора - най-сигурно е да се погледне в TIS-а, но може и тук:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E53/Europe/X5_4.4i-M62/may2002/browse/vehicle_electrical_system/original_bmw_battery_warranty_only/
Излиза, че оригиналният акумулатор (ако съм уцелил модела) е 90Аh.
Какъв е бил проблемът - не мога да кажа... Ако алтернаторът не работи нормално - може да скапе батерията. А дали е възможно обратното - дефектен акумулатор да изгори алтернатора? Знам ли, нямам представа... Сега си с нов алтернатор и нов акумулатор и трябва всичко да е наред. Ако колата ти зарежда на 14V и пак имаш същия проблем (оставаш без ток) - значи акумулаторът е дефектен, не държи тока. Разбира се - има някаква вероятност да имаш отечка по инсталацията (да остава включен някой консуматор и да тегли ток постоянно). Това може лесно да се хване, като се премери консумацията на клемата при изваден ключ. Не знам колко трябва да бъде на твоята кола, но бих предположил около 0.2 ампера, нещо такова. Това са елементарни проверки (за напрежението на зареждане и консумацията при паркиран автомобил) и всеки майстор, който ти монтира новия акумулатор, е длъжен да ги направи. Аз това бих ти препоръчал - да си купиш волтмер и да следиш напрежението (волтажа) в системата на колата.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E53/Europe/X5_4.4i-M62/may2002/browse/vehicle_electrical_system/original_bmw_battery_warranty_only/
Излиза, че оригиналният акумулатор (ако съм уцелил модела) е 90Аh.
Какъв е бил проблемът - не мога да кажа... Ако алтернаторът не работи нормално - може да скапе батерията. А дали е възможно обратното - дефектен акумулатор да изгори алтернатора? Знам ли, нямам представа... Сега си с нов алтернатор и нов акумулатор и трябва всичко да е наред. Ако колата ти зарежда на 14V и пак имаш същия проблем (оставаш без ток) - значи акумулаторът е дефектен, не държи тока. Разбира се - има някаква вероятност да имаш отечка по инсталацията (да остава включен някой консуматор и да тегли ток постоянно). Това може лесно да се хване, като се премери консумацията на клемата при изваден ключ. Не знам колко трябва да бъде на твоята кола, но бих предположил около 0.2 ампера, нещо такова. Това са елементарни проверки (за напрежението на зареждане и консумацията при паркиран автомобил) и всеки майстор, който ти монтира новия акумулатор, е длъжен да ги направи. Аз това бих ти препоръчал - да си купиш волтмер и да следиш напрежението (волтажа) в системата на колата.
Excellent! Steven is my name!
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Мнение за акумолатор?
И аз подкрепям Боримечката,
При скапан алтернатор, знам за много случаи на скапан на акумулатор, но обратното не съм чувал, което не изключва вероятност. По-скоро ще изгори някой модул или др. от елемент от ел. системата, но алтернатор едва ли.
Провери си зареждането, провери и за утечка при изключен автомобил и май е това.
А за вида и големината на акумулатора и за да важи гаранцията и тук БГ майсторите, както за всичко останало в България, отново са със собствено мнение. Няколко пъти съм купувал акумулатори и всички си слагат поне 10-15Аh отгоре, независимо, че колата по ВИН е излязла с по-малък акумулатор. На въпроса защо, отговорът е, "така трябва, ако искаш".
Успех колега!
При скапан алтернатор, знам за много случаи на скапан на акумулатор, но обратното не съм чувал, което не изключва вероятност. По-скоро ще изгори някой модул или др. от елемент от ел. системата, но алтернатор едва ли.
Провери си зареждането, провери и за утечка при изключен автомобил и май е това.
А за вида и големината на акумулатора и за да важи гаранцията и тук БГ майсторите, както за всичко останало в България, отново са със собствено мнение. Няколко пъти съм купувал акумулатори и всички си слагат поне 10-15Аh отгоре, независимо, че колата по ВИН е излязла с по-малък акумулатор. На въпроса защо, отговорът е, "така трябва, ако искаш".
Успех колега!
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Мнение за акумолатор?
Привет на всички , относно закупуването на акумолатор - моя го сменях преди година , когато отидох в магазина ми казаха че по модел на колата трябва да сложа 100 А. , за по мальк няма гаранция , при положение че този на колата ми беше 75 А и я карах 5 г. докато се скапе . Разликата в цената м/у двата е доста голяма и исках да взема по мальк ампераж , но няма гаранция - 100 А - цена около 300,350 лв. за марков акумолатор , след голямо ровене намерих на MOL - 100 А за 220 лв. - немски по каталог ги монтират на порше с 3 г. гаранция и от тогава нямам грижи . За волтметьра сьщо сьм -ЗА , имам такьв и го гледам постоянно , вьрши много добра работа и цената му е символична , като може да ти спести доста главоболия
За дизел / на моя модел 325 тдс / нормалната зарядка е 13.7 по каталог , виж колко е за твоята кола и го поглеждаи редовно 


- MADSTYLE
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 20.12.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5
- Мечтае да кара: cadillac escalade
- Детайли за колата: BMW X5 2003 god 3000 diesel 184 konski
Re: Мнение за акумолатор?
здравейте карам бмв х5 дизел ч84 конски сили нямах проблеми с колата до днес карам я 3 години никакви проблеми паля коалта сутринта и не иска да запали бесен чува се едно щракане като заварта ключ но не пали изобщо вижте този клип чува се точно това щракане и при мен но колата не пали какво да правя ?http://www.youtube.com/watch?v=L8iA2lpOT1s благодаря ви предварително
- armani78
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 3.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Мнение за акумолатор?
Здравейте колеги.Днес си взех джипката от ремонта.Всичко си работи и алтернатора и акумолатора.Майстора каза че всичко е наред и да не купувам друга батерия за сега.Другата седмица ще мина 2-3 пъти да ми го замерят пак,но още утре ще си купя волтметър.Няма отечки,при заключена кола след 15 минути ''заспива'' показва 0.2.Маи всичко е наред
Мерси и на колегата от форума който още с пускането на обявата ми писа че го има и на другия ден ми занесе алтернатора направо в сервиза
Мерси колеги за мненията






- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Мнение за акумолатор?
MADSTYLE написа:здравейте карам бмв х5 дизел ч84 конски сили нямах проблеми с колата до днес карам я 3 години никакви проблеми паля коалта сутринта и не иска да запали бесен чува се едно щракане като заварта ключ но не пали изобщо вижте този клип чува се точно това щракане и при мен но колата не пали какво да правя ?http://www.youtube.com/watch?v=L8iA2lpOT1s благодаря ви предварително
Паднал ти е акумолатора , подай ток с кабели и ще запали!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Мнение за акумулатор?
Колега, радвам се че си решил проблема!
А по темата да вмъкна и един въпрос за зареждане на акумулатор на X.
Да чукна на дърво, нямам проблеми с акумулатора, но досега на всичките ми автомобили съм правил поне едно зареждане със зарядно преди всяка зима. Миналата седмица заредих и на една другата кола, но не смея да пипам/свалям акумулатора на Х-кса, даже не съм го и мерил.
С две думи, дали има проблем да закача зарядното директно на акумулатора, или задължително трябва да го сваля от колата в случай че ми скимне да го зареждам?
А по темата да вмъкна и един въпрос за зареждане на акумулатор на X.
Да чукна на дърво, нямам проблеми с акумулатора, но досега на всичките ми автомобили съм правил поне едно зареждане със зарядно преди всяка зима. Миналата седмица заредих и на една другата кола, но не смея да пипам/свалям акумулатора на Х-кса, даже не съм го и мерил.
С две думи, дали има проблем да закача зарядното директно на акумулатора, или задължително трябва да го сваля от колата в случай че ми скимне да го зареждам?
- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Мнение за акумулатор?
Зареждането става през клемите в двигателният отсек,няма смисъл от сваляне на акумулатора или директното му зареждане!
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Мнение за акумулатор?
stankata777 написа:Зареждането става през клемите в двигателният отсек,няма смисъл от сваляне на акумулатора или директното му зареждане!
Точно, но когато става въпрос само за дозареждане.

Но ако зарядното устройство прави и разни цикли за десулфатизация - акумулаторът трябва да се откачи, защото електрониката на колата може да пострада от по-високото напрежение.
Откачването на акумулатора от инсталацията не е чак толкова сложна или рискована операция, дори някъде четох, че така се рестартира софтуера на всички модули: http://tis.bmwcats.com/doc1116628/. При много работи по колата дават да се откача и батерията.
Ето тук е написано как се откача и закача акумулаторът - няма нещо особено: http://tis.bmwcats.com/doc1000957/
Има вариант първо да подадеш напрежение с кабели на клемите в двигателния отсек, и после да измъкнеш батерията от багажника - така колата изобщо няма да "разбере", че акумулаторът е бил откачен.
Excellent! Steven is my name!
- MADSTYLE
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 20.12.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5
- Мечтае да кара: cadillac escalade
- Детайли за колата: BMW X5 2003 god 3000 diesel 184 konski
Re: Мнение за акумолатор? D.Pavlov
D.Pavlov написа:MADSTYLE написа:здравейте карам бмв х5 дизел ч84 конски сили нямах проблеми с колата до днес карам я 3 години никакви проблеми паля коалта сутринта и не иска да запали бесен чува се едно щракане като заварта ключ но не пали изобщо вижте този клип чува се точно това щракане и при мен но колата не пали какво да правя ?http://www.youtube.com/watch?v=L8iA2lpOT1s благодаря ви предварително
Паднал ти е акумолатора , подай ток с кабели и ще запали!
D.Pavlov проблем не е бил в акумолатор а в някакво реле което мерило някакви волтажи излезна ми кам 250 лева с работата
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани