x5 - проблем при спиране - тресе волана
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
x5 - проблем при спиране - тресе волана
Здравейте,
От няколко дни имам x5 3.0 D 2004г.
Имам един странен проблем - когато карам със 140 км/ч и натисна спирачката, волана, а и цялата кола започва много силно да се тресе. Това се случва само когато спирам в интервала 140 - 110 км/ч.
Имате ли идея на какво се дължи.
От няколко дни имам x5 3.0 D 2004г.
Имам един странен проблем - когато карам със 140 км/ч и натисна спирачката, волана, а и цялата кола започва много силно да се тресе. Това се случва само когато спирам в интервала 140 - 110 км/ч.
Имате ли идея на какво се дължи.
- vlado6669
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
Здравей, 95% за криви предни спирачни дискове и като сменяваш най-добре с оригинални или по-скъпи, но с добро качество и марка. Успех!
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
А така също от тампони на носачите и криви джанти ...прегледай я при компетентен човек преди да сменяш на посоки.
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
Дисковете, гумите и джантите са на 3000 км. Снощи прегледах темите и видях, че трябва да се видях тампоните на носачите. Моят майстор днес също се насочи натам и след обстойна проверка установи, че наистина са леко меки (или нещо такова каза). Също така ми каза, че тъй като я карам с по-големи гуми от нормалното - 20', 275 и 315 широки може и от това да има.
Като сменим тампоните на носачите ще споделя как е.
Иначе като цяла колата е уникална, имам я от няколко дена и много и се кефя - просто няма такова удоволствие от карането.
Като сменим тампоните на носачите ще споделя как е.
Иначе като цяла колата е уникална, имам я от няколко дена и много и се кефя - просто няма такова удоволствие от карането.
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
mihluzin написа:Дисковете, гумите и джантите са на 3000 км. Снощи прегледах темите и видях, че трябва да се видях тампоните на носачите. Моят майстор днес също се насочи натам и след обстойна проверка установи, че наистина са леко меки (или нещо такова каза). Също така ми каза, че тъй като я карам с по-големи гуми от нормалното - 20', 275 и 315 широки може и от това да има.
Като сменим тампоните на носачите ще споделя как е.
Иначе като цяла колата е уникална, имам я от няколко дена и много и се кефя - просто няма такова удоволствие от карането.
Надявам се че като са ти сменяли дисковете са почистили главината? Но ако не спре от тампони ,сложете един часовник да видите дали няма изкривяване . С тези 20" ще има често да я правиш. Аз съм със 19 на е61 и ... Не искам да говора.
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
Имах подобен проблем, предните ми дискове бяха съвсем нови,но накладките започнаха да свирят като
при трамваите, лошото е, че съм от Пловдив.Нямаме трамваи и много си личи, че звука е от мен.
Та, смених накладките с качествени, свиренето спря, но тресенето остана.
Направих съвършен баланс на гуми и джанти - тресенето понамаля.
Смених дискове и накладки, качествен комплект - всичко изчезна, перфектно!
Извода за мен бе: Не спестявай за сметка на качеството, особено когато се отнася до
най-добрата спирачна система - на БМВ.
Както казва народа - с п____я, боя не става!
при трамваите, лошото е, че съм от Пловдив.Нямаме трамваи и много си личи, че звука е от мен.
Та, смених накладките с качествени, свиренето спря, но тресенето остана.
Направих съвършен баланс на гуми и джанти - тресенето понамаля.
Смених дискове и накладки, качествен комплект - всичко изчезна, перфектно!
Извода за мен бе: Не спестявай за сметка на качеството, особено когато се отнася до
най-добрата спирачна система - на БМВ.
Както казва народа - с п____я, боя не става!
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
joker написа:Уважаеми,колги ...чета напоследък как някои дават обяснения за механизма на "изкривяването" на спирачните дискове и реших да се поровя из литературата. Намерих ето ТОВА..прочетете го и ще разберете колко много ни лъжат поп сервизите и колко мялко знаят и четат някои самозвани и самоуки майстори,защото с понятието "изкривени дискове" жестоко се злоупотребява.Моля обърнете внимание на разработваенто на дисковете и ососбено на момента с "отпечатъка" от ннакладката върху неразработения диск,който се получава призадържане на спирачката след дълго спиране дпиране!
Приятно и ползотворно четене!
СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
Мит # 1 – Пулсациите и вибрациите при спиране се причинява от дискове, които са изкривени от прегряване.
Терминът "крив диск" е в обща употреба от всички шофьори в продължение на десетилетия. Когато водачът отчита вибрации и пулсации при рязко спиране, неопитните шофьори, след проверка на ходовата част, често отдават на вибрациите на "изкривени дискове". Следва измерване дебелината на диска на различни места и намирайки значително отклонение диагнозата “крив диск“ се бетонира.
Обикновено, дисковете се престъргват или направо сменят (като се обявяват за калпави), за да се реши този проблем и също толкова обикновено, след сравнително кратък период от време, вибрациите се връщат. Кривината на дисковете е довела до факта, че значителен брой нови автомобили са изкупени обратно от дилърите бидейки в гаранция. Това се случва в продължение на десетилетия - и като повечето неща, които са с бетонирани диагнози са грешни!
Ако предположим че , че фланеца на главината и колелото са в добро състояние и че болтовете са в добро състояние, инсталирани са правилно и в правилния ред, за повече от 40 години професионалени състезания, включително с Shelby / Ford GT - едина от най-интензивните програми за развитие на спирачките в историята, никога не съм виждал нито една изкривена дискова спирачка.
Аз съм виждал много напукани дискове, дискове които са се превърнати в плитки конуси, и несметен брой дискове с материал депозиран от накладките неравномерно върху диска - понякога се вижда лесно но по-често не.
В действителност всеки случай на "крив диск", който съм изследвал, дали на състезателна кола или на нормална кола на улицата, винаги се оказва случай с неправилно нанесен материал от накладката по повърхността на диска. Резултатите от това неравномерно отлагане са варираща дебелина на диска , поради зацапване, което се появява при високи температури.
За да разберете това, което се случва тук, ние накратко ще проучим работата на спирачната сила в системата на дискова спирачка.
ПРИРОДАТА НА СПИРАЧНОТО ТРИЕНЕ
Триенето е процес, който преобразува динамична енергия в топлина. Точно както съществуват два вида триене между гумите и повърхността на пътя (механично захващане на неравностите на пътната настилка от еластична гума и преходното молекулно сцепление между гумата и пътя, в който гума се прехвърля към повърхността на пътя), това са два много различни вида спирачно триене - абразивно триене и прилепващо триене. Абразивното триене включва отчупване на кристалните решетки на материала на накладката и чугуна на диска. Разчупването на тези материали генерира топлина на триене. В абразивното триене, връзките между кристали на накладката (и в по-малка степен на дискът) се разкъсват окончателно. Твърдия материал отнася по-меката накладка (да се надяваме че диска ще отнесе накладката ). Накладката, която функционира главно чрез триене, има висока степен на износване и е склонна да не работи при високи температури. Когато накладките преминат ефективната температурна граница, те прехвърлият материал върху диска в произволно и неравномерно количество. Това е момента в който на диска се натрупва метериал, който води до вибрации и когато бъде премерен диска дава отклонения в толеранса.
С прилепващото триене, част от материала на накладката се наслоява между накладката и диска и образува много тънък, равномерен слой на материал на повърхността на диска. Тъй като триещите се повърхности на диска, както и накладката се състоят основно от един и същ материал, материала на накладката вече може да преминава свободно в двете посоки и непрекъснато да се реформира по повърхностите. В действителност, с прилепващото триенето между накладка и диск, връзките между материала и депозитите по диска са преходни по характер - те непрекъснато се разграждат и някои от тях са непрекъснато реформиране.
Няма такова нещо като чисто абразивни или чисто прилепващо триене при спиране. С многото съвременни формули материалът на накладката трябва да бъде достатъчно абразивен, за да поддържа повърхността на диска гладка и чиста. Той трябва да може да премине на , слой на диска постоянно и да се обновява и да се държи еднакво – отново и отново, докато температурата на накладката не е била превишена или ако диска и накладката не са напаснати добр и правилно. В последния случай, ако не е нанесен равномерен слой материал върху диска това ще доведе до неконтролираното прехвърлянето на материала при високи температури. Органичните и полу-метални накладки от миналото са по-абразивни и по малко прилепчиви и са силно температурно ограничени.При сегашното поколение се използва "метализиран въглероден" тези накладки използват предимно прилепваща технология,те са стабилни про доста висока работна температура . За съжаление, няма безплатен обяд и ултра високо температурните състезателни накладки са неефективни при ниските температури , и обикновенно не стават за улично ползване..
Независимо от състава на накладката , ако диска и не са разработени добре ще възникне неравномерен пренос на материал между тях - в резултат на което ще се формират неравни депозити и вибрации/тресене при спиране. По същия начин, дори ако спирачките са добре разработени, когато те са много горещи или след една дълго спиране от висока скорост, ако задържите спирачката натисната ще се получи отпечатък от накладката, което пак може да доведе до неравномерно спиране.
По някога става и по лошо. Чугуна е сплав от желязо и силиций в разтвор, примесени с частици въглерод. При високи температури, в кристалната решетка започват да се формират включвания на карбиди . В случай че спирачния диск не е напаснат добре и по повърхността му има неравномерни нанасяния на материал от накладката, там темпертурата се повишава още повече, на всеки оборот, тази област контактува с накладката покачвайки температурата в този участък до към 650 градуса, което пък води до тоталната щета на диска. При тази температура се формира железен карбид в чугуна, което е съединение много твърдо и с много слаби термични свойства. Мта внимавайте
ПРЕВЕНЦИЯ – винаги е по добра от лечението!!!
Има само един начин да се предотврати този вид проблем - правилно разработване на диск и накладка и ползване на правилните за вашия автомобил и стил на шофиране. По отношение на накладките, свързващите смоли трябва да бъдат изгорени на сравнително бавно, за да се избегне прегарянето и неравномерните депозити по диска.
Процедурата е следната - няколко спирания с увеличаваща се сила и с кратък период на охлаждане между тях. След последното спиране, системата трябва да се остави да изстине до температурата на околната среда. Обикновено е серия от десет все по-силни спирания от сто до пет километра в час с нормално ускорение между тях. По време на тези спирания не спирайте никога напълно така че добре планирайте къде и когато ще направите тази процедура. Направите тази процедура с внимание и загриженост за себе си и за безопасността на другите. Ако спрете напълно преди процеса да е завършил, има възможност за нееднакъв трансфер на материал или отпечатване, а резултата ще бъде това, което точно се опитваме да избегне. Играта свършва.
В отношение на силата на спиране, ABS-а се активира при натоварване 0,9 G и по-нагоре, в зависимост от превозното средство. Искаме да спрем в размер около 0.7
до 0,9 G. Това е забавянето което искаме да постигнем - процент да заключите ABS .Накладките трябва да започнат да миришат на 5-тото до 7-мото спиране и миризмата трябва да намалее преди последното спиране. Прашна сива зона ще може да бъде видяна на ръба на накладката който контактува с диска. Когато сивата зона по ръбовете на накладките са около 3мм, накладката е готова.
За щастие процедурата е добра и за дисковете и ще облекчи всички остатъчни термични напрежения, останали от процеса на леене (всички дискове трябва да бъдат с освободен термичен стрес като един от последните производствени процеси) и ще прехвърли гладък слой на материал върху диска . Част от идеята е да се избегне продължителен контакт между накладката и диска.
Това го четох в 1 друг форум дано да ти е от полза
ПС: Не съм питал автора дали мога да го копирам затова го слагам като цитат
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
"Разговор между шофьори на дизелаци:
- Трака ти калника!
- Какво?
- Трака ти калникааааааа!
- Какво?
- Викам, че ти трака калникааааааа беееее!
- Какво? Абе говори по-силно, че ми трака калника и не мога да те чуя!"

- Трака ти калника!
- Какво?
- Трака ти калникааааааа!
- Какво?
- Викам, че ти трака калникааааааа беееее!
- Какво? Абе говори по-силно, че ми трака калника и не мога да те чуя!"

- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
goro57 написа:"Разговор между шофьори на дизелаци:
- Трака ти калника!
- Какво?
- Трака ти калникааааааа!
- Какво?
- Викам, че ти трака калникааааааа беееее!
- Какво? Абе говори по-силно, че ми трака калника и не мога да те чуя!"


Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
Минах по същия път и се убедих за пореден път че евтиното излиза скъпо. Сложих заместител на оригиналните дискове и накладки, като ме убедиха че това са от производител за оригинално вграждане, марка не мога да цитирам. След няколко хил. км. след съответното разработване на спирачките разбира се започна въпросното тресене. След подмяна с оригинални вече 10000км никакъв проблем
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
Колко струват оригиналните дискове, както и накладките-предни и задни ?
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
Алек59 написа:Колко струват оригиналните дискове, както и накладките-предни и задни ?
А какъв двигател и година има това дето трябва да му струват дисковете и накладките? По лесно ще е ако дадеш последните 7 от рамата.
- armani78
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 3.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
Колеги,при мен от няколко дни се появи странно тресене на волана между 80-120км. ОБАЧЕ,тресенето е само като си махна крака от газта???Ходих на баланс,имаше на едната 10гр. на другата 20 отклонение. Но пак си е същото като преди.Като наблюдение мога да споделя че от 2 седмици започна едно свирене/жулене/ като от накладки,а накладки си има доста??
.Вчера забелязах че на предна лява гума на доста места е започнала да се късат малки парченца от нея???? Дали е от това?
П.С. И друго питане,знам че има доста компетентни колеги тук.САМО и ЕДИНСТВЕНО при рязко натискане на спирачката волана тресе,прави го при всякаква скорост...
Колата е Х5 Е53 4.4 2001г..

П.С. И друго питане,знам че има доста компетентни колеги тук.САМО и ЕДИНСТВЕНО при рязко натискане на спирачката волана тресе,прави го при всякаква скорост...

Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
Дисковете как са? И ако са сменяни с какви? Да си забелязъл някой от апаратите да задържа?
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
Re: x5 - проблем при спиране - тресе волана
Алек59 написа:Колко струват оригиналните дискове, както и накладките-предни и задни ?
При мен за Е83 пълен комплект в официален сервиз с отстъпката бяха по спомен 1200-1300лв с две год. гаранция от БМВ
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани