Х3 3.0д 204кс без DPF ???
Модератор: Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- adjaba
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 9.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: X3 3.0d auto 2005
- Мечтае да кара: нова такава
- Детайли за колата: пушка
Х3 3.0д 204кс без DPF ???
Здравейте и честит празник!
Не сам писал до сега, но чета редовно и сам много доволен от форума.
Имам Х3 3.0д 204кс автомат ГМ кутия.
Напоследък все си мисля за премахване на EGR+DPF и започнах да чета тук и в нета.
Открих следното :
BMW X3 E83 2,0 110kW 150 HP (DPF;6G) 2004 - 2007 150 110 330 170
BMW X3 E83 2,0 120kW 163 HP (DPF;6G) 2007 - 163 120 350 163
BMW X3 E83 2,0 120kW 163 HP (DPF;6GA) 2007 - 163 120 350 163
BMW X3 E83 2,0 130kW 177 HP (DPF;6G) 2007 - 177 130 350 195
BMW X3 E83 2,0 130kW 177 HP (DPF;6GA) 2007 - 177 130 350 195
BMW X3 E83 3,0 150 kW 204 HP 2003 - 2005 204 150 410 229
BMW X3 E83 3,0 155kW 211 HP (DPF;6G) 2005 - 211 155 500 211
BMW X3 E83 3,0 155kW 211 HP (DPF;6GA) 2005 - 211 155 500 211
BMW X3 E83 3,0 160kW 218 HP (DPF;6G) 2005 - 218 160 500 218
BMW X3 E83 3,0 160kW 218 HP (DPF;6GA) 2005 - 218 160 500 218
BMW X3 E83 3,0 160kW 218 HP (DPF;6GA) 2005 - 218 160 500 218
BMW X3 E83 3,0 210kW 285 HP (DPF;6GA) 285 210 580 285
Тук се вижда че модела 3д 204кс няма DPF
Въпрос към знаещите - Така ли е ?
И още - има ли някой с моя модел който е премахнал EGR и какви впечатления има( три умя се
)?
Наздраве за празника
Не сам писал до сега, но чета редовно и сам много доволен от форума.
Имам Х3 3.0д 204кс автомат ГМ кутия.
Напоследък все си мисля за премахване на EGR+DPF и започнах да чета тук и в нета.
Открих следното :
BMW X3 E83 2,0 110kW 150 HP (DPF;6G) 2004 - 2007 150 110 330 170
BMW X3 E83 2,0 120kW 163 HP (DPF;6G) 2007 - 163 120 350 163
BMW X3 E83 2,0 120kW 163 HP (DPF;6GA) 2007 - 163 120 350 163
BMW X3 E83 2,0 130kW 177 HP (DPF;6G) 2007 - 177 130 350 195
BMW X3 E83 2,0 130kW 177 HP (DPF;6GA) 2007 - 177 130 350 195
BMW X3 E83 3,0 150 kW 204 HP 2003 - 2005 204 150 410 229
BMW X3 E83 3,0 155kW 211 HP (DPF;6G) 2005 - 211 155 500 211
BMW X3 E83 3,0 155kW 211 HP (DPF;6GA) 2005 - 211 155 500 211
BMW X3 E83 3,0 160kW 218 HP (DPF;6G) 2005 - 218 160 500 218
BMW X3 E83 3,0 160kW 218 HP (DPF;6GA) 2005 - 218 160 500 218
BMW X3 E83 3,0 160kW 218 HP (DPF;6GA) 2005 - 218 160 500 218
BMW X3 E83 3,0 210kW 285 HP (DPF;6GA) 285 210 580 285
Тук се вижда че модела 3д 204кс няма DPF
Въпрос към знаещите - Така ли е ?
И още - има ли някой с моя модел който е премахнал EGR и какви впечатления има( три умя се

Наздраве за празника

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Х3 3.0д 204кс без DPF ???
И аз търсих. Не съм сигурен, но май DPF се слага само на колите с EU3 ВМЕСТО да се подменя катализатора... Знам, че звучи налудничаво, но поне аз така разбирам от следващите схеми...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/exhaust_system/nachrustdieselpartikelfilter_ungeregelt/
Колега, май просто ще трябва да погледнеш на твоята кола - какво точно имаш монтирано непосредствено след турбината... Между другото, "retrofit" как трябва да се разбира, в случая?
Имам същата кола и също се бях "прицелил" в EGR-а. Изглеждаше ми тъпо да се вкарват изгорели газове в смукателната генерация на дизела... Но ме уплашиха, че през EGR-а се "разтоварвала" турбината и има голяма вероятност след задънването му същата да замине. Затова се ограничих само с основно почистване на системата - сложил съм доста снимки в тази тема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=303766#p3362520
След почистването сякаш на двигателят заработи по-леко, но може и да си въобразявам... Ако с нещо мога да бъда полезен - на разположение съм.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/exhaust_system/nachrustdieselpartikelfilter_ungeregelt/
Колега, май просто ще трябва да погледнеш на твоята кола - какво точно имаш монтирано непосредствено след турбината... Между другото, "retrofit" как трябва да се разбира, в случая?
Имам същата кола и също се бях "прицелил" в EGR-а. Изглеждаше ми тъпо да се вкарват изгорели газове в смукателната генерация на дизела... Но ме уплашиха, че през EGR-а се "разтоварвала" турбината и има голяма вероятност след задънването му същата да замине. Затова се ограничих само с основно почистване на системата - сложил съм доста снимки в тази тема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=303766#p3362520
След почистването сякаш на двигателят заработи по-леко, но може и да си въобразявам... Ако с нещо мога да бъда полезен - на разположение съм.
Excellent! Steven is my name!
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Х3 3.0д 204кс без DPF ???
Borymeckata написа:И аз търсих. Не съм сигурен, но май DPF се слага само на колите с EU3 ВМЕСТО да се подменя катализатора... Знам, че звучи налудничаво, но поне аз така разбирам от следващите схеми...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/exhaust_system/nachrustdieselpartikelfilter_ungeregelt/
Колега, май просто ще трябва да погледнеш на твоята кола - какво точно имаш монтирано непосредствено след турбината... Между другото, "retrofit" как трябва да се разбира, в случая?
Имам същата кола и също се бях "прицелил" в EGR-а. Изглеждаше ми тъпо да се вкарват изгорели газове в смукателната генерация на дизела... Но ме уплашиха, че през EGR-а се "разтоварвала" турбината и има голяма вероятност след задънването му същата да замине. Затова се ограничих само с основно почистване на системата - сложил съм доста снимки в тази тема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=303766#p3362520
След почистването сякаш на двигателят заработи по-леко, но може и да си въобразявам... Ако с нещо мога да бъда полезен - на разположение съм.
Колега ERG като вкарва изгорели газове в цилиндрите ,намалява и работната температура на цилиндъра/ по малко кислород , по ниска температура/, а при тези алуминиеви глави е от значение!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Х3 3.0д 204кс без DPF ???
Възможно е, но едва ли това е основното предназначение на EGR-а (да намалява кислорода в цилиндрите). По-скоро е направено за екология - допълнително (вторично) изгаряне на отработените газове. А как точно тази система "разтоварва" турбината?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/engine/emission_reduction_cooling/
Може би - като чрез клапана на EGR-a отклонява част от изгорелите газове от изпускателния колектор ПРЕДИ турбината и така намалява налягането върху нея? Ако се задъни EGR-a - тогава всичките изгорели газове ще идат само в турбината... А отклонените газове се охлаждат в някакъв топлообменник и през клапана влизат в смукателния колектор на дизела. И явно влизат в него с по-високо налягане от това, което създава турбо-компресорът, иначе просто няма как да влязат... Заедно с изгорелите газове през EGR-клапана влизат и саждите. А откъде идва маслото? От лагерите на турбината, през интеркулера и клапана на EGR-а... И после налягането в колектора го издухва през семерингите на "пеперудките", то олива цялата лява страна на двигателя и ти се чудиш: "Абе откъде се взима толкова масло бе, мамка му...??". Просто разсъждавам...
Гледам схемите, чета и се чудя... Ако разбирам правилно - колата излиза от завода без DPF, с катализатор. И после може (даже се препоръчва) DPF да се монтира ВМЕСТО катализатора, на неговото място? Или DPF, или катализатор, така ли? Гледам схемите - изглежда, че катализатора има отвор за монтаж на кислороден сензор (ламбда-сонда), а филтърът за твърди частици - няма. Добре де, ако изхвърлиш катализатора и монтираш DPF на негово място - ламбда-сондата къде я монтираш? Нещо не ми е ясно...
Може би трябва да погледнеш тази "кутия" зад турбината и ако в нея влиза ламбда-сонда - значи е катализатор и нямаш DPF. Така ли е или бъркам нещо?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/engine/emission_reduction_cooling/
Може би - като чрез клапана на EGR-a отклонява част от изгорелите газове от изпускателния колектор ПРЕДИ турбината и така намалява налягането върху нея? Ако се задъни EGR-a - тогава всичките изгорели газове ще идат само в турбината... А отклонените газове се охлаждат в някакъв топлообменник и през клапана влизат в смукателния колектор на дизела. И явно влизат в него с по-високо налягане от това, което създава турбо-компресорът, иначе просто няма как да влязат... Заедно с изгорелите газове през EGR-клапана влизат и саждите. А откъде идва маслото? От лагерите на турбината, през интеркулера и клапана на EGR-а... И после налягането в колектора го издухва през семерингите на "пеперудките", то олива цялата лява страна на двигателя и ти се чудиш: "Абе откъде се взима толкова масло бе, мамка му...??". Просто разсъждавам...
Гледам схемите, чета и се чудя... Ако разбирам правилно - колата излиза от завода без DPF, с катализатор. И после може (даже се препоръчва) DPF да се монтира ВМЕСТО катализатора, на неговото място? Или DPF, или катализатор, така ли? Гледам схемите - изглежда, че катализатора има отвор за монтаж на кислороден сензор (ламбда-сонда), а филтърът за твърди частици - няма. Добре де, ако изхвърлиш катализатора и монтираш DPF на негово място - ламбда-сондата къде я монтираш? Нещо не ми е ясно...
Може би трябва да погледнеш тази "кутия" зад турбината и ако в нея влиза ламбда-сонда - значи е катализатор и нямаш DPF. Така ли е или бъркам нещо?
Excellent! Steven is my name!
- adjaba
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 9.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: X3 3.0d auto 2005
- Мечтае да кара: нова такава
- Детайли за колата: пушка
Re: Х3 3.0д 204кс без DPF ???
1. Много се радвам че се включихте - на 3тия ден си мислех че съм спечелил номинацията за най - тапа тема
2. И аз влизах по сайтовете за части и мисля като Боримечката - модела е излязъл с катализатор и после явно на дилърско ниво са предлагали замяна с ДПФ. Като гледам "италианките" 204кс ( моята е от там ) в autoscout - на повечето пише - E3 cat. Има и някоя друга Е4 ДПФ ( ако вярваме на продавача ). Стигнах до извода че тия модели трябва да се проверят всяка за себе си. Сега съм на дълга командировка и колата не е при мен за да кажа - само чета в нета и се "образовам"
3. За ЕГРа четох в почти всички БГ форуми и истината не открих ( за или против махане):dunno: Като махах "пеперудите" му се ядосах и аз. После почнах да чета за чип тунинг и понеже там предлагат всички тия нещица накуп _ затова и пуснах темата. Относно тунинга разбрах че най - добре е ремап; но точно за 5 ст автоматик май е на ръба за мощността и ако има ремар трябва да е в диапазона обороти преди максималният въртящ момент и всъщност не повишаваш мощността. Не че толкова ме гони лудото - минаха ми годинките за състезател ама ме дразни малко закъснението при тръгване от 0. Имах преди W220 320цди пак автомат - доста по добре тръгваше и по навик от него че минавам бързо щях да направя беля
РР Боримечка - много се радвам че имаш същият модел - чета с интерес

2. И аз влизах по сайтовете за части и мисля като Боримечката - модела е излязъл с катализатор и после явно на дилърско ниво са предлагали замяна с ДПФ. Като гледам "италианките" 204кс ( моята е от там ) в autoscout - на повечето пише - E3 cat. Има и някоя друга Е4 ДПФ ( ако вярваме на продавача ). Стигнах до извода че тия модели трябва да се проверят всяка за себе си. Сега съм на дълга командировка и колата не е при мен за да кажа - само чета в нета и се "образовам"

3. За ЕГРа четох в почти всички БГ форуми и истината не открих ( за или против махане):dunno: Като махах "пеперудите" му се ядосах и аз. После почнах да чета за чип тунинг и понеже там предлагат всички тия нещица накуп _ затова и пуснах темата. Относно тунинга разбрах че най - добре е ремап; но точно за 5 ст автоматик май е на ръба за мощността и ако има ремар трябва да е в диапазона обороти преди максималният въртящ момент и всъщност не повишаваш мощността. Не че толкова ме гони лудото - минаха ми годинките за състезател ама ме дразни малко закъснението при тръгване от 0. Имах преди W220 320цди пак автомат - доста по добре тръгваше и по навик от него че минавам бързо щях да направя беля

РР Боримечка - много се радвам че имаш същият модел - чета с интерес

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Х3 3.0д 204кс без DPF ???
Стана ми интересно това което написа за 5 скоростния автоматик и ремапа, защото аз съм именно с такъв и си мислех сега след ревизията на двигателя да я ремапнем, и мен ме дразни в ниските, значи трябва да се мапне така че да живне в ниските и нагоре както си е така ли, наистина ли 204-218к.с е максимума за тази трансмисия!?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Х3 3.0д 204кс без DPF ???
Няма такова нещо,не е максимума,няма как да я направят максимума от завода винаги се оставя голям процент запас
друг е въпроса че може да се направи и лекичък тунинг а не просто да се отиде при някой познат и да се налее някакъв софтуер...

7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани