Е83 маховик съединител - проблем!
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Е83 маховик съединител - проблем!
Колеги, при палене на колата се чува едно характерно потракване. Ходих до серивиз на мои близки и ми казах, че е маховика на съединителя. Трябвало да го отворят, за да видят дали не бил заминал и съединителя... Тъй като те не са серивз на БМВ не мога да ми кажат точна цена , ноа според тях само маховика е 1000 лв + .
По-лошото е, че от сервиза са ми близки, ама нямат опит с такъв автомобил и ме притесянва, че не могат да диагностират правивлно. Иначе скоростите си влизат много меко и всичко си работи О.К.
Имате ли идея от какво друго може да е това потркаване(случва се само при палене на мотора) Или може ли да ми препоръчате сервиз...
Колата е 3.0 Д
По-лошото е, че от сервиза са ми близки, ама нямат опит с такъв автомобил и ме притесянва, че не могат да диагностират правивлно. Иначе скоростите си влизат много меко и всичко си работи О.К.
Имате ли идея от какво друго може да е това потркаване(случва се само при палене на мотора) Или може ли да ми препоръчате сервиз...
Колата е 3.0 Д
Последна промяна Koliu на 14 Фев 2013, 11:53, променена общо 1 път
- dan1el
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Re: Е83 маховик съединител - проблем!
Аз на моята съм сменявал съединител с маховик. Маховика се беше разбил и при високи обороти тресеше, отделно на празен ход имаше тропане и особено отчетливо се чуваше при гасене. По спомен някъде около 2300лв ми излезна комплекта съединител с маховик.
На празен ход като натискаш и отпускаш съединителя има ли шум/промяна в оборотите?
На празен ход като натискаш и отпускаш съединителя има ли шум/промяна в оборотите?
Re: Е83 маховик съединител - проблем!
Колега, това е най-странното, че всичко си е О.К. сменява си както трябва. Единствено има едно много характерно тракане при запалване и момчетатат прегледаха всичко и казаха, че е от маховика. Може би маховика си е заминал ( или си заминава) а съединителя е О.К. Не знам може ли нещо в тоя маховик да е за смяна, а не целия. Той капсулован ли е или нещо такова...(не разбирам нищо, сори ако съм написал някоя глупост)
- dan1el
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Re: Е83 маховик съединител - проблем!
Ако е тръгнал маховика, то с течение на времето (и ако е от него де), шума ще се засилва. Попринцип са два отделни елемента съединителя и маховика и могат да се сменяват по отделно, но не се препоръчва. Ако имаш възможност закарай джипката на още едно място, да ти потвърдят диагнозата.
Re: Е83 маховик съединител - проблем!
Точно това ще направя. В четвъртък съм на сервиза в Надежда, който е доста препоръчван от форума... А пък ще видим...
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Е83 маховик съединител - проблем!
Koliu написа:Колеги, при палене на колата се чува едно характерно потракване. Ходих до серивиз на мои близки и ми казах, че е маховика на съединителя. Трябвало да го отворят, за да видят дали не бил заминал и съединителя... Тъй като те не са серивз на БМВ не мога да ми кажат точна цена , ноа според тях само маховика е 1000 лв + .
По-лошото е, че от сервиза са ми близки, ама нямат опит с такъв автомобил и ме притесянва, че не могат да диагностират правивлно. Иначе скоростите си влизат много меко и всичко си работи О.К.
Имате ли идея от какво друго може да е това потркаване(случва се само при палене на мотора) Или може ли да ми препоръчате сервиз...
Колата е 3.0 Д на 230 хил км(не мога да съм сигурен в това, колата е купена скоро).
Колега, смених съединител преди 8 месеца.С ръчна кутия съм, на същите км.Нямаше тракане при палене, нито при всякакво каране, но при леко натискане на педала, почваше да „мърка” като котка.Ясно беше, че си е тръгнал. Колегата от форума Сашко, ми изпрати нов, целия възел:маховик + комплект съединител = 1480 лв. на LUK.До сега никакви проблеми, както и лагер на главина ми изпраща.Но проблема ми дойде в сервиза.Работа-140 лв.-ок.Свалиха го, и гледам венеца като нов, черен, все едно стартер не го е барал.Но в центъра имаше бая луфт.Наскоро срещах смяна на някакъв вътрешен лагер на маховика, но понеже нямам представа за сега, ще ти го наснимам и кача в темата.Интересното дойде като си тръгнах. Дадоха си ми „моя” стар (със страшно побит венец, на места лъщи).Заплюх ги, и се зарекох повече да не стъпвам в сервиз...

- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Е83 маховик съединител - проблем!
Koliu написа:Колега, това е най-странното, че всичко си е О.К. сменява си както трябва. Единствено има едно много характерно тракане при запалване и момчетатат прегледаха всичко и казаха, че е от маховика. Може би маховика си е заминал ( или си заминава) а съединителя е О.К. Не знам може ли нещо в тоя маховик да е за смяна, а не целия. Той капсулован ли е или нещо такова...(не разбирам нищо, сори ако съм написал някоя глупост)
http://goro57.snimka.bg/automobiles/s-e ... 0.29715881
бях ти обещал, виж колега един съединител като твоя.Радиалния ход двумаховика е 10 мм, аксиалния му - 3,5 мм.( не знам дали това си е допустимо или разтропано.
Ти какво направи с твоя...
Re: Е83 маховик съединител - проблем!
goro57 написа:Koliu написа:Колега, това е най-странното, че всичко си е О.К. сменява си както трябва. Единствено има едно много характерно тракане при запалване и момчетатат прегледаха всичко и казаха, че е от маховика. Може би маховика си е заминал ( или си заминава) а съединителя е О.К. Не знам може ли нещо в тоя маховик да е за смяна, а не целия. Той капсулован ли е или нещо такова...(не разбирам нищо, сори ако съм написал някоя глупост)
http://goro57.snimka.bg/automobiles/s-e ... 0.29715881
бях ти обещал, виж колега един съединител като твоя.Радиалния ход двумаховика е 10 мм, аксиалния му - 3,5 мм.( не знам дали това си е допустимо или разтропано.
Ти какво направи с твоя...
Все още нищо. Карам си така, но мисля тези дни да го сменям. Макар, че имам някакви съмнение, че като сменя пак ще така при запалване и ще се окаже, че е от не-знам-си-кой тампон, който струва 15 лв...
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани